- Hozzászólások: 8428
- Köszönetek: 4
Tolkien és a Szerepjáték
- Sil
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
A Halál havában volt az első M.A.G.U.S. regény (még amikor nem is volt M.A.G.U.S.), nekem megvan a '91-es kiadása is. Egyébként sok más magyar sorozathoz hasonlóan onnan származik, hogy Novák Csanádék anno AD&D-ztek, és Alyr Arkhon volt az egyikük karaktere.3.Aragorn írta:
Tulajdonképpen melyik történetből származik az általad tisztelt karakter eredetileg?Alyr Arkhon írta: (amelyben ráadásul a névadó félelf nekromantám is szerepel)
Noldor, blood is on your hands
Tears unnumbered
You will shed and dwell in pain
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Mindenesetre érdekelne, hogy játéktechnikailag látsz benne hibát, a történet a rossz, vagy eleve elhibázott az egész koncepció, esetleg más egyéb? Érdekel a véleményed.Alyr Arkhon írta: Lovagok: Nálam az számít rossznak ami elveszi a kedvem a kaszttal való játéktól. Bővebben most nem mennék bele mert nehez tudnám összeszedni a dolgot, elég régen olvastam ugyanis.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Amúgy kahrei fejlesztés. De én már egy ismétlő nyílvető láttán is rázom a fejem, nem hogy ettől. Ha én mesélek, nem lesz ilyen, az biztos.
(Tudom, a kínaiak csináltak ilyet, mármint ismétlő nyílvetőt... Belegondolva a puskapor is onnan van. Lehet, hogy ők a földi Kahre?
Tulajdonképpen melyik történetből származik az általad tisztelt karakter eredetileg?Alyr Arkhon írta: (amelyben ráadásul a névadó félelf nekromantám is szerepel)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Semmi nem indokolja a kialakulásukat vagy használatukat. (Chapman bácsiéknak alapból elég fura felfogása van erről, az egyik sztoriban (amelyben ráadásul a névadó félelf nekromantám is szerepel) valamelyik Legendák és Enigmákban egy kahrei mérnök konkrétan kézigránáttal halászik)
Középföldén pl, ahol a mágia sokkal ritkább és sokkal kevésbé kézzelfogható sokkal több alapja lenne.
Lovagok: Nálam az számít rossznak ami elveszi a kedvem a kaszttal való játéktól. Bővebben most nem mennék bele mert nehez tudnám összeszedni a dolgot, elég régen olvastam ugyanis.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Ebben a regényben pont nem mászkált senki puskával. Viszont előző kalandunkba KM-em pont bemesélt egy puskát.Alyr Arkhon írta: A regényeket - különösen Raul Reniert - ne tekintsd a mesélendő világ részének.
Renier és Wayne Chapman regényeiben minden második szereplő puskával mászkál, meg egyéb olyan érdekességek is történnek amit a M* nem enged meg a játékosoknak, vagy utalás sincs rá a szabálykönyvekben. (jó tény, az ÚTben van szó a tűzfegyverekről, de szerintem az a rész szerepelhetne a "Ynevre legkevésbé alkalmazható fejezet" versenyen, de akár emlegethetném Tier nan "Superman" Gorduint aki sorozatokat lő a kahrei nyílpuskájából...)
A papok-paplovagok számomra erőteljesen lehangoló volt sokhelyütt. (bár az azért vicces, hogy egy ranagolita prédikátort vagy kit a rohani gondoljrámvirágról neveztek el )
Más kérdés h nekem kedvenc karakterem a paplovag, különösen a Krad paplovag, és róluk csupa rosszat írtak.
Lovagok: mi számít rossznak?
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Renier és Wayne Chapman regényeiben minden második szereplő puskával mászkál, meg egyéb olyan érdekességek is történnek amit a M* nem enged meg a játékosoknak, vagy utalás sincs rá a szabálykönyvekben. (jó tény, az ÚTben van szó a tűzfegyverekről, de szerintem az a rész szerepelhetne a "Ynevre legkevésbé alkalmazható fejezet" versenyen, de akár emlegethetném Tier nan "Superman" Gorduint aki sorozatokat lő a kahrei nyílpuskájából...)
A papok-paplovagok számomra erőteljesen lehangoló volt sokhelyütt. (bár az azért vicces, hogy egy ranagolita prédikátort vagy kit a rohani gondoljrámvirágról neveztek el )
Más kérdés h nekem kedvenc karakterem a paplovag, különösen a Krad paplovag, és róluk csupa rosszat írtak.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
A fejvadászok könyve, vagy más néven: Ynev fejvadászai tudtommal nem egy hivatalos kiadvány (bár javítsatok ki, ha tévedek), netről le lehet szedni. magus.rpg.hu/iras/mutat.php?cid=86 Remélem, ez az.
Nekem, nekünk nagyon tetszett, és jól használható.
Summarium: jó a világleírása, legalábbis az a pár oldal, amit elolvastam belőle, tetszett. Számomra még az ETK-s világleírás is új, mert még azt sem sikerült végigolvasnom soha. (De már Pyarronnál járok )És az "Ynev világának megtanulása" nálam kb annyit jelentene, hogy elolvasom az ETK-s világleírást teljesen, és hozzáolvasom a summariumból azt a részt, ahol mesélni fogok.
Tudom, most szörnyülködtök, hogy egy ilyen felkészületlen, szánalmasan hanyag, alulművelt, játékosnak is kezdő alak akar mesélni, de ez van.
(Ja, és már elolvastam Raoul Reiner Acél és Oroszlánját)
Mi a gond a Papok, paplovagokkal? Sose volt még lovag karakterem, szóval csak átfutottam, de az alapján nem volt rossz. Kíváncsi vagyok az véleményedre.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Látszik hogy egy ideje nem követem figyelemmel a kiegészítők megjelenését. ) (bér ha olyan mint a Papok-paplovagok akkor nem is igazán érdekel)
A Summariummal azért tessék vigyázni.
Teljes egészében felesleges használni, kritika nélkül meg végképp.
A Fajok Könyve rész pl szerintem határozottan unalmas, (főleg a törpés. Azt összesen egyszer tudtam végigolvasni, pedig elég hardcore rajongó voltam egy időben) és néhol elég fura dolgokat ír, amiket nem biztos h használni kéne.
(Arra mondjuk őszintén kíváéncsi vagyok h a fejlesztők szerint akkor végülis meddig él egy ork, mert az ETK összes kiadásában olyan 200 év körül van, a Fajok Könyve orkos részében meg külön le van írva h alig 30-40.
Bár lehet hogy az utóbbit író dwoon nemes csak túl sokat Shadowrunozott...)
Az Aquirok könyve meg hangulatos, ámde egy átlag kalandozó soha nem találkozik semmivel ami ott le van írva. (ámbátor hallottam olyanokról akik Aquir anyakirálnyővel akartak játszani)
Ami nekem a Summariumból leghasználhatóbbnak tűnik az a világleírás. Ez sem kritika nélkül (elvégre, mint tudjuk, minden szabályból annyi igaz amennyit a KM annak tart belőle) de sokkal jobb, mint az ETK-s általánosító, rövid és túl átlagfantasys hasonló rész.
A "megtanulni Ynev történelmét" dolog meg kicsit fura. Én máig egész jól tudom (a fentebb vázolt alapokon és a saját szám íze szerint értelmezve) mert volt kb öt év az életemben amikor gyakorlatilag senkivel nem tudtam játszani és folyamatosan a szabálykönyveket olvasgattam.
Szerintem nem nehéz megtanulni és élvezetes is.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Mi is pontosan ezeket használjuk Apróságokkal kiegészítve, mint pl Ynev fejvadászai. Illetve Summariumot terjedelme miatt ritkábban.Alyr Arkhon írta: Amúgy az ETK, az MTK, a Harcosok-Gladiátorok, Bestiarium és Summarium fura elegyét szoktam használni, meg néha a Papok-paplovagokat
Szintén zenész.Alyr Arkhon írta: A d20as meg a legújabb MAGUSt nem ismerem, de a d20ról csak rosszat hallottam.
Lehet, hogy igazad van. Egyébként a dilemmám lényege az volt, h mi tart tovább: megtanulni Ynev világát és történelmét (legalább nagy vonalakban), vagy átírni a Magus rendszerét, hogy Középföldén is játszható legyen.Alyr Arkhon írta: Csak azért, mert Középföldét jobban ismered ne Középföldére mesélj, mert szerepjátékos használhatósaág szempontjából a fentebb felsorolt problémákon kívül az is számít hogy nem ezt célozva lett kidolgozva.
Azt hiszem, végül is marad a 3. verzió: átdolgozom a Magus rendszerét és játszunk Yneven :cool:
Ezt csak azért mondom, mert az elmúlt 6 órámat azzal töltöttem, hogy átírtam a célzófegyverekre vonatkozó részt. Értékek teljes átdolgozása, szabály módosítás, ilyesmi.
Ennek kapcsán észrevétel: Itt az oldalon található egy jó kis írás: "Az íjászat Középföldén és Európában" címmel. Akadnak benne pontatlanságok...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Hát ha nekem levezetitek hogy hogy gyilkoljátok le Szauront aki az Első Kor után gyakorlatilag Középföldée legerősebb "élő" személye...3.Aragorn írta: Szerintem meg igen, mert a különböző korokban a különböző fajzatok eltérő mértékben voltak jelen. Pl Balrog anno elég sok volt...
Az biztos, hogy a Nagy Eseményeket jóval megelőzően lenne érdemes kalandozni. Az túl részletesen ki van dolgozva ahhoz, hogy ott kalandozgassunk. Bármit csinálsz, kihat az eseményekre. Megváltoztatni meg nem akarjuk őket... Bár ha korábbra datálnánk a dolgot, akkor is előfordulhatna olyasmi, hogy tetteink kapcsán olyan jövő alakul majd, amit Tolkien nem írt le. Bár ez szerintem eleve elkerülhetetlen. De olyanokat, hogy pl megöljük Szauront, még mielőtt elkészítené a gyűrűt, talán nem kéne csinálni.
Amúgy csinálhatunk fejlesztői találkozót. Bár időm az nincs sok.
A M*ra visszatérve:
Az ÚTK-n az Új Tekercseket értettem aminek tényleg UT a rövidítése.
(amúgy a keményfedelűből is két generáció van, nekem az első van meg)
Az UT szerintem béna és a nagyrésze felesleges. (bár az én véleményem szvsz nem mérvadó, mert cseppet sem játékrendszer szerint szoktam megítélni az egyes játékokat, sőt. Amúgy az ETK, az MTK, a Harcosok-Gladiátorok, Bestiarium és Summarium fura elegyét szoktam használni, meg néha a Papok-paplovagokat)
A d20as meg a legújabb MAGUSt nem ismerem, de a d20ról csak rosszat hallottam.
Csak azért, mert Középföldét jobban ismered ne Középföldére mesélj, mert szerepjátékos használhatósaág szempontjából a fentebb felsorolt problémákon kívül az is számít hogy nem ezt célozva lett kidolgozva.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Az biztos, hogy a Nagy Eseményeket jóval megelőzően lenne érdemes kalandozni. Az túl részletesen ki van dolgozva ahhoz, hogy ott kalandozgassunk. Bármit csinálsz, kihat az eseményekre. Megváltoztatni meg nem akarjuk őket... Bár ha korábbra datálnánk a dolgot, akkor is előfordulhatna olyasmi, hogy tetteink kapcsán olyan jövő alakul majd, amit Tolkien nem írt le. Bár ez szerintem eleve elkerülhetetlen. De olyanokat, hogy pl megöljük Szauront, még mielőtt elkészítené a gyűrűt, talán nem kéne csinálni.
Amúgy csinálhatunk fejlesztői találkozót. Bár időm az nincs sok.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Bár, ha az elhalványodást is bele akarod venni... (ami nem rossz ötlet )
Na, tartsunk vaalhol/valamikor fejlesztői találkozót
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Mint ahogy Yneven az aquirok képessége a hatalomszó használata.
Viszont nem kötelező nemestündével kezdeni, és egy sinda már nem annyival táposabb egy númenorihoz képest, mint egy nolda egy átlagemberhez képest. Tehát ezen a ponton lehetne tenni, hogy az egyensúly megmaradjon. De tény: a KM-nek sok fejtörést okoz, ha a party egyik tagja jóval erősebb a többinél.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Szóval a varázsló kasztokat sanszosan el lehet felejteni, más kérdés, hogy mondjuk egy nemes házból származó nolda mire lenne képes...
A másik meg, hogy az egyes rendszerekben emlegetett "játékegyensúlyt" jelen esetben megette a fene, lévén a tündék (pláne, ha calaquendek) annyival "táposabbak" a halandó fajoknál, hogy az akár a játékélményt is tönkreteheti (szvsz)
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Báááár amit a Szilmarilokban használ többek közt Lúthien, az a MAGUS világában egyfajta dalmágiának felelne meg... (nem azt mondtam, hogy az is, félre értés ne essék.)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Mi pl egy partival módosított Codex-rendszer szerint játszunk a Földön, Bizáncban, 1178 környékén
ÉS a GyU szerepjátékok tényleg felejtősek...
A régi MERP-nek megvan a szabálykönyve, és időről-időre előveszem, hát, én nem tartom magamat az átlagosnál butábbnak, de még a kb tízszeri nekifutásból egyszer sem sikerült rendesen átlátnom a rendszerét...
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Szóval a Kemény fedelű zöld könyves Magusra gondolok. Amúgy nem tudom mi a különbség ez és a puha fedelű közt. Az első és a második törvénykönyvet szoktuk használni.
A harcrendszerben ha nem tetszik valami, szemrebbenés nélkül megváltoztatom.
A GyU. szerepjátékot olyannyira nem ismerem, hogy most hallok először arról, hogy van többféle is.
Tehát azok eleve kilőve.
Amúgy szerintem lehetne jó kalandokat írni. A másodkorban pl sok a fehér folt. Eddigi kalandozásaim során Yneven soha nem tettünk olyan világrengetőt, amitől megváltozott volna a jövő történelme. Szóval lehet úgy kalandozni, hogy ilyen szempontból ne sok vizet zavarjunk. És amúgy ja: Középfölde nekem is szent.
Azért kérdeztem mindezt, mert most szeretnék belekóstolni a mesélésbe, de Ynevet nem ismerem eléggé. Középföldét már egy kicsit jobban Szóval meghallgatok minden véleményt a kérdésről.
Gandalf: Új törvénykönyvet értem alatta.
Alew: Érdekes dolgokat írsz, nem is tudom mit fűzzek hozzá. Írásod alapján a GyU szerepjátékok felejtősek. Ez a General Usage Role Playing System viszont lehet, hogy érdekel. Már csak kíváncsiságból is.
Gondolataitok kapcsán az a benyomásom, hogy akkor járok legjobban, ha megtanulom a Magus világát. (ez még csak benyomás ) Szóval várom a további észrevételeket - úgy látom, tapasztalt szerepjátékosokkal állok szemben.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alew
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
<Alyr, van "legújabb M*"? Az mi, ha nem az ÚTK? Majd alkalomadtán személyesen meséld el nekem, mi bajod a d20-al és az ÚTK-val. >
A MERP (Middle-Earth Role Playing) egy nagy kupac csoki. Tökéletesen használhatatlan, jól látszik rajta, hogy egyrészt a készítői tökéletesen le akartak fedni minden lehetőséget, másfelől nem értettek ahhoz, amit csinálnak, harmadrészt pedig vagy csak részegen tesztelték, vagy egyáltalán nem. Egy régi, már létrejöttekor is nehezen igazolható iskolát képvisel - a táblázatos, randomdobásos, adattengeres módszert, amit legfeljebb egy számítógép tud feldolgozni egy PC-s szerep-kalandjátékban, de mikor a MERP keletkezett, még csak MUD-ok voltak. Legfőbb hibája az, hogy ezen táblázatok helyettesíteni hivatottak a KM innovációját, józan eszét, sőt, talán magát a KM-et is - ugyanis ezek következtében lehetséges valakit bunkós bottal, rohamból, szemből hátbaszúrni, kilőtt nyílvesszővel leütni, és egy rossz dobás esetén zárnyitás közben a játékos eltörheti a lábát. Erős gagyi-D'n'D feeling. Ráadásul szinte bármelyik talpas-paraszt karakter varázsolhat benne. Túlgondolt, ostoba és használhatatlan rendszer, túlmodellezte a világot.
Az új Gyűrűk Ura Szerepjáték egy butított, kissé megnyesett D'n'D rendszert használ, featek, traitek és skillek kusza rendszerével, melyeket a magyar fordításban össze-vissza kevernek, emiatt a könyv teljesen érthetetlen. Kis utánajárással és átgondolással tisztességes rendszert lehet belőle csinálni, ha túlemelkedik az ember azon, hogy a csapat egy harcosból, egy szakácsból, egy hajósból és egy varázslóból áll, akik elvileg (mivel a játék D'n'D rendszert használ, az pedig minden kasztot minden szinten egyforma erősen tart) egyforma hatalommal bírnak. Inkább a hangulatra és a környezetre megy rá, nem annyira a rendszerre, ami a MERP kegyetlen kínzásai után üdítő esemény.
Amit én ajánlok neked 3.Aragorn, az a GURPS. (Tudok neked juttatni belőle, ha szükséged van rá.) General Usage Role Playing System a feloldása, ami magában hordozza, hogy _bármire_ lehet használni, tulajdonképpen maga a GURPS csak egy rendszer, világ és környezet nélkül, egy univerzális csontváz, amire világot lehet építeni. Körülbelül kétszáz kiegészítő könyv jelent meg hozzá, ebből kb ötven rendszerkiegészítő, amik a mágia, fegyverek, harcművészetek, technika, istenek, űrutazás, fantasy lények, stb használatát és GURPS-osítását oldja meg. Szerintem egy alap GURPS könyv, plusz két-három kiegészítés használatával remekül lehet benne akár Középföldét is mesélni.
Alew
War is Peace
Slavery is Freedom
Ignorance is Strength
---
A kevesebb több.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Üdv, ne légy türelmetlen.3.Aragorn írta: Üdv!
Létezik egy Gyűrűk Ura-s szerepjáték. Nem ismerem, de amit hallottam róla az nem sok jó volt. Viszont ott a M.A.G.U.S., ami remek harcrendszerrel rendelkezik, és végtelenek benne a lehetőségek. Azzal a gondolattal kacérkodom, hogy KM legyek. Azonban nem érzem úgy, hogy ehhez a feladathoz eléggé ismerném Ynev világát. Ezért azon gondolkodom, hogy át kellene ültetni a MAGUS harcrendszerét Középföldére, melyet a magam szerény keretein belül jól ismerek.
Gondolom nem én vagyok az első ilyen elvetemült, aki ezen gondolkodott...
Amúgy nem biztos, hogy a Harmadkorra datálnám a játék kezdetét.
Szóval ha van köztetek néhány tapasztalt KM, aki Ynevet és Középföldét is jól ismeri, esetleg próbálta már magát a Gyűrűk Ura szerepjátékot, kérem világosítson fel, hogy mit lenne érdemes tenni...
Üdv: 3.Aragorn
U.i.: Mert a KM-em már sír, hogy mindig csak ő mesél...
Hanyadik generációs MAGUS?
Régi(keményfedelű) zöldkönyves, újabb (puhafedelű) zöldkönyves, ÚTK, d20as, vagy legeslegújabb?
Amúgy állítólag a régi MAGUS harcrendszere nem túl jó, éppen ezért (vagy ezért is) készült belőle ennyi változat. Én ettől függetlenül szeretek vele játszani. (az ÚTK béna, a d20as ról inkább szót se ejtsünk, a legújabbat meg még nem láttam)
A GyU szerepjátékot sem ismerem, így nem tudom jó-e vagy rossz. (egyáltalán melyikre gondolsz, a MERP-re vagy az újra?)
Természetesen át lehet ültetni a MAGUS harcrendszerét máshova is, sőt én már meséltem saját világban is MAGUSt, annak ellenére hogy azt a játékot pont Ynev miatt szeretem.
Középföldén viszont nem meséltem még, mert az számomra egyrészt túl "szent" másrészt egy eléggé lezárt világ, nehéz benne jó kalandötletet találni úgy hogy ne legyen hatással a Tolkien által megírt történésekre. (persze lehetni lehet, de csak ha tényleg beleástad magad.)
Mindezen hosszú és kaotikus eszmefuttatás után:
Ha akarsz próbálkozz vele, nem követsz el szentségtörést, csak nem lesz túl könnyű dolgod.
Ynevet pont arra találták ki, hogy játsszanak benne sokan, egymásra kevés hatással, Középföldét meg pont nem.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- 3.Aragorn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 397
- Köszönetek: 0
Létezik egy Gyűrűk Ura-s szerepjáték. Nem ismerem, de amit hallottam róla az nem sok jó volt. Viszont ott a M.A.G.U.S., ami remek harcrendszerrel rendelkezik, és végtelenek benne a lehetőségek. Azzal a gondolattal kacérkodom, hogy KM legyek. Azonban nem érzem úgy, hogy ehhez a feladathoz eléggé ismerném Ynev világát. Ezért azon gondolkodom, hogy át kellene ültetni a MAGUS harcrendszerét Középföldére, melyet a magam szerény keretein belül jól ismerek.
Gondolom nem én vagyok az első ilyen elvetemült, aki ezen gondolkodott...
Amúgy nem biztos, hogy a Harmadkorra datálnám a játék kezdetét.
Szóval ha van köztetek néhány tapasztalt KM, aki Ynevet és Középföldét is jól ismeri, esetleg próbálta már magát a Gyűrűk Ura szerepjátékot, kérem világosítson fel, hogy mit lenne érdemes tenni...
Üdv: 3.Aragorn
U.i.: Mert a KM-em már sír, hogy mindig csak ő mesél...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- maki90
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK1
- Hozzászólások: 1
- Köszönetek: 0
Remélem jó helyre írok. Szeretnék érdeklődni az iránt, hogy van a lehetőség beszállni egy asztali MERP játékba. 2 játékosról lenne szó. Egy régi MERP-es könyvünk van és még nem volt alkalmunk játszani de ha van olyan csapat aki szívesen befogad két lelkes kezdőt akkor azt megköszönnénk.
Tisztelettel,
B.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Oisin
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Ismeri valaki a Pendragon nevű szerepjátékrendszert? Nemrég olvastam róla az rpg.hu-n és nagyon megtetszett. Artúr király Britanniájában játszódik, és lovagokat, szerzeteseket, meg barbár szász harcosokat, kelta bajnokokat, varázslókat, druidákat lehet benne megszemélyesíteni. A játékrendszer is nagyon érdekesnek tűnik, talán az Ars Magicához áll a legközelebb, de sokmindenben (pl. varázslás, személyiség szerepe a játékban) teljesen egyedi.
Üdv,
Oisin
If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 341
- Köszönetek: 0
Caranglín írta: A Delta Vision által kiadottra gondoltok? Szerintem jó. Harcrendszerben hasonlít a MAGUS D20-as rendszerére, ami egész jól sikerült, csak túl bonyolultan van leírva. Ami legjobban tetszik, hogy mennyire szabad a karakteralkotás. A mágia tényleg nem túl kidolgozott, de szerintem ez nem probléma, illeszkedik Középfölde világába, ráadásul jó ez a fáradtság ellen dobott CÉ, sokkal kifejezőbb, mint a mana-pont. A fegyverek és felszerelések leírása elég szegényes, de a megadott árakat figyelembe véve bármit át lehet konvertálni más szerepjátékokból. (Bár igen ritka pl. egy slan-karddal rohangáló kósza. )
Ami szintén nagyon jó, az a felfogás, hogy hősökkel játszunk. Tükrözi Tolkien felfogását saját szereplőiről. Mert a játékos karaktere akár a Szövetség tagja is lehetett volna, ha úgy alakulnak a dolgok...
Jó, hogy nem lehet gonosszal lenni, és hogy nincsenek Tharr-papok, mert tőlük mindíg is féltem.
Összefoglalva nagyon tetszik, és szívesen mesélnék is, de az itthoni játékostársak nem igazán Középföldések. Szóval baranyai szerepjátékosok, gyertek Mohácsra, és mesélek nektek!
Ha meg már meglesz a közös éttermünk a húgommal, a Fogadó a Pipázó Hobbithoz, akkor majd ott rendezzük a versenyeket.
Szerintem jó a könyv, bár kezdő szerepjátékosoknak nem ajánlom, mert sok mindent el sem magyaráz. (Például, a legdurvább: egyszer sem írja le, mi az a CÉ, ami a szerepjáték alapja...ha nem lett volna anno a Shadowrn, nem tudom, hogy igazodtam volna el a Gyűrűk Ura szerepjáték könyvön.) A szabályokon lenne mit csiszolni, de a lényeg, hogy használhatóak. A karakteralkotás szerintem túl szabad, mivel egy fejlődési fokkal (szint) nem rendelkező karakter kapásból lehet olyan erős, mint egy második, harmadik szintű. Szóval nekem, mint narrátornak (kalandmester) a személyes problémám az, hogy még a karaktergeneráláskor, és a későbbi szintlépésekkor rontottam el, és túl erősre sikerültek a JK-k. Mi a tanulság: kezdetben megéri szorosan betartani a szabályokat, korlátokat,utána érdemes lazábbra engedni a gyeplőt.
A hideg rögök tenyértörők, talpunkhoz komiszak. Sziklák, kövek: mint cont-rideg, nem eleven anyag.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Caranglín
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
- Hozzászólások: 26
- Köszönetek: 0
Ami szintén nagyon jó, az a felfogás, hogy hősökkel játszunk. Tükrözi Tolkien felfogását saját szereplőiről. Mert a játékos karaktere akár a Szövetség tagja is lehetett volna, ha úgy alakulnak a dolgok...
Jó, hogy nem lehet gonosszal lenni, és hogy nincsenek Tharr-papok, mert tőlük mindíg is féltem.
Összefoglalva nagyon tetszik, és szívesen mesélnék is, de az itthoni játékostársak nem igazán Középföldések. Szóval baranyai szerepjátékosok, gyertek Mohácsra, és mesélek nektek!
Ha meg már meglesz a közös éttermünk a húgommal, a Fogadó a Pipázó Hobbithoz, akkor majd ott rendezzük a versenyeket.
Az élet olyan, mint egy doboz bonbon: sosem tudod, mit veszel ki belőle.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Acho
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2004
- Köszönetek: 5
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- amanibhavam
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
love is the shadow that ripens the wine
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!