Gondolatok
- Attila
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Rabyn írta: Az alapműveltséget akkor kell elkezdeni tanítani ha a gyerek már tud rendesen olvasni, érti amit olvas és nem írja, hogy Bugapest, és ilyesmik.
Mert ameddig nem értő olvasó addig hiába tanítanak meg mindenfélét mivel nem valószínű, hogy érti el fogja felejteni.
Engem az borított, hogy ki, hogy egy felmérés szerint kicsiny hazánkban az emberek nagyrésze nem tudja ki írta a Himnuszt sőt el se tudják mondani az első versszakot. Azért ez szégyen.
Ezért kéne szerintem inkább ilyesmiket tanítani mint olyan fölösleges dolgokat mint a peridósusos rendszer bemagoltatása.
Nekünk most egyetemen magyarázták el, hogy kell használni...
Van olyan csoporttársam aki nem tud szöveges feladatot megoldani, mert nem tanították meg neki, hogy kell...
Szal előbb az alapok álljanak rendesen, aztán lehet rá építeni.
Nem szeretnék személyeskedni de K.L. is belesült a Himnusz éneklésébe. Pedig tény, hogy magyar...ez azért, elég rossz képet fest rólunk, róla.
"And I see they think me and Netti real old. But I don't think us feel old at all. And us so happy. Matter of fact, I think this is the youngest us ever felt." /Alice Walker/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
A játékos azt válaszolta, hogy most bajban van, mert ő azt hitte ezidáig, hogy Európa egy ország. Ez nem érdemel részemről kommentárt.Esgal írta: *Bár, erre vonatkozóan olvastam egy igen érdekes vitát asszem, az indexen: volt egy tv-vetélkedő arrafelé, és a játékostól megkérdezték, asszem azt, hogy mi Magyarország fővárosa... [...] Mi a véleményetek?
A tudástalanság viszont nem bunkóság, csak egyszerűen ostobának nézzük az ilyen embert.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Esgal írta: Kincső, szerintem meg nem kéne a leggyengébbekhez igazítani a mezőnyt.
Nem is mondtam ilyet, pont azt mondtam h. nem mehet le dedóba a tanár a gyengébbek kedvéért... és az a baj, hogy a "gyengébb" meg a "buknivaló" közt elég sok különbség van! (bár ha már a buknivalók is továbbmennek az tényleg gáz, más kérdés h. nem biztos h. az alsós buktatás kellő motiváció erő h. valaha megtanulja... ha olyan rossz, h. megbukna, korepetálni kell vagy nemtom...) Ha megcsinálod kettessel a kronologikus művtörit (általános E/2.), mert nemigen tanultál de kihúztál egy jó tételt, akkor felveheted a kortárs művtörit, pedig tuti nem tudsz annyit mint aki rendesen megtanulta... Tud olvasni, csak lassan, és hangosan élvezhetetlen, vagy simán félreolvas szavakat és nem veszi észre, tud szorozni, csak lassan és háromszor újraszámolja ha ront... nem bukik meg, de attól még felső tagozatban legjobb esetben annyit tesz a tanár, hogy ad neki plusz gyakorló feladatot arra ami nem megy... de pl. az olvasást csak úgy lehet gyakoroltatni, ha van vmi amit szívesen olvas, tévézés meg netezés helyett szal bonyolult. (és ez most senki cáfolata nem akar lenni, csak továbbgondolkoztam)
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Esgal írta: *Bár, erre vonatkozóan olvastam egy igen érdekes vitát asszem, az indexen: volt egy tv-vetélkedő arrafelé, és a játékostól megkérdezték, asszem azt, hogy mi Magyarország fővárosa, annak meg fogalma nem volt, hogy létezünk, azt se tudta, hogy Európában van ilyen. Ezen akkor sokan röhögtek itthon, meg felháborodtak, hogy mért ilyen bunkók az amcsik, bezzeg mi aztán mindent tudunk, azok meg hülyék. Páran viszont erre azt válaszolták, hogy azért Amerikában is van 52 állam, fővárosokkal, de mi még az államokat se tudnánk felsorolni, nemhogy a hozzájuk tartozó fővárost - innen nézve az átlag európai sem sokkal műveltebb (jelen esetben földrajzból) egy amerikainál. Ez szerintem mindenképpen érdekes felvetés, ha már rémüldözünk a mindenféle szintektől, nem ártana talán kicsit alacsonyabb lóról tennünk azt - ez nézőpont kérdése. Mi a véleményetek?
A gazdaságtörit én is mindig utáltam, szerintem sokkal általánosabbra kellene venni. Azt viszont hogy hol mit bányásznak/tak/nának nem szaba kihagyni, mert egyesek világháborúkat vívtak ilyesmikért.
Másrészt Amerika nem egyenlő az Egyesült Államokkal. Az USA fővárosa Washington DC, azt meg senkitől nem várom el semelyik külföldi országban, hogy a belső igazgatást is ismerje. Amerikában egyéb államok is vannak (Pl Kanada, Mexikó, Argentína, Peru, Uruguay, Paraguay, Equador, Kolumbia, Brazília stb.) nem mondom, hogy így hirtelen fel tudnám sorolni az összes fővárost, de elvileg iskolai tananyag, asszem csak Ázsia nem (vagy azt mégjobban elfelejtettem) viszont a világ jelenlegi kb 200 országából nagyon kevésre mondanám rá, hogy "hát, jé ilyen ország létezik?" és azért gondolom nem csak én.
Mindazonáltal szerintem mi innen több USA tagállamot tudunk felsorolni mint onnan ők EU-t, és most nem is mennék bele mennyire különbözik a két "unió" felépítése.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Esgal
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1834
- Köszönetek: 0
Alyr: Én egyáltalán nem arra célzok, hogy az alapműveltség menjen a levesbe. De igaza van Rabynnak, nekünk is meg kellett tanulni egy csomó gazdaságföldrajzi dolgot (évről évre, sőt, napról napra változó adatok egy bizonyos pillanatnyi állását), kémiából, fizikából, matekból egy csomó képletet és táblázatot (amire a mindennapi életben nem nagyon van szüksége annak, aki nem ide specializálódik), de még az irodalomban is vannak feleslegek. Szerintem viszont igazad van abban, hogy leragadtunk a 19. században, de szerintem nem csak irodalmi szinten, hanem teljesen. Úgy vélem, folyamatosan aktualizálni kéne nemcsak a tananyagot, hanem az alapműveltségnek számító dolgokat is. Ki számít, mért számít, és ezt folyamatosan. Nem gondolom, hogy Amerika szintjén kéne lennünk.*
Ehh, inkonzisztencia maxima, fáradt vagyok, holnap lehet, hogy jobban ki tudnám fejteni, de azért csak leírtam már.
*Bár, erre vonatkozóan olvastam egy igen érdekes vitát asszem, az indexen: volt egy tv-vetélkedő arrafelé, és a játékostól megkérdezték, asszem azt, hogy mi Magyarország fővárosa, annak meg fogalma nem volt, hogy létezünk, azt se tudta, hogy Európában van ilyen. Ezen akkor sokan röhögtek itthon, meg felháborodtak, hogy mért ilyen bunkók az amcsik, bezzeg mi aztán mindent tudunk, azok meg hülyék. Páran viszont erre azt válaszolták, hogy azért Amerikában is van 52 állam, fővárosokkal, de mi még az államokat se tudnánk felsorolni, nemhogy a hozzájuk tartozó fővárost - innen nézve az átlag európai sem sokkal műveltebb (jelen esetben földrajzból) egy amerikainál. Ez szerintem mindenképpen érdekes felvetés, ha már rémüldözünk a mindenféle szintektől, nem ártana talán kicsit alacsonyabb lóról tennünk azt - ez nézőpont kérdése. Mi a véleményetek?
Nem adhatok mást, csak mi lényegem.
/Lucifer/
Tánc a ködben, tánc a jégen,
Tánc a hóban, tánc a fagyban
/Ghymes/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Rabyn írta: Szal előbb az alapok álljanak rendesen, aztán lehet rá építeni.
Ezzel az a gond, hogy kézről kézre adnak minket a tanítók, tanárok... én alsó után nyolosztályos gimibe kerültem, ahol a tanárok különböző helyekről jött emberkéket kellett kezeljenek, és attól, hogy páran nem tudtak rendesen felolvasni, a tanárok nem mehettek vissza dedóba gyakoroltatni az olvasást, mert akkor a többi unja és mindenki lemarad a párak hibájából... (arról nem beszélve hogy 6.ban három hónapig nem volt tanárunk szal "kicsit" lemaradtunk...) De ha ugyanabban a suliban mennek felsőbe, akkor sem csinálhatják meg az olvasni vagy számolni tudókkal, hogy nem kezdik el velük a bonyolultabb szövegek olvasását, netán elemzését vagy a koordinátarendszert mert néhányaknak nem megy az értő olvasás meg az írásbeli szorzás...
Ugyanígy, amikor 9.ben új magyartanárt kaptunk, az azóta is úgy kezel minket, mintha mindenki számára természetes lenne, hogy olvas a saját kedvtelésére, és mondogatja olyan műveknél, amiknek csak a megemlítésére van idő (pl. most Thomas Mann-regények), hogy milyen életkorban ajánlja olvasni... mert az, hogy olvasásszerető embereket neveljen, a felsős tanár feladata lett volna, de nem mindenkinél érte el, illetve ált. csak továbbvinni tudta olyanoknál, akik otthonról hozták...
Ha pedig négyosztályos gimiről beszélünk, ott még élesebben jelentkezik, hogy különféle tudásanyaggal érkeztek a diákok a különböző iskolákból, de a tanár mégúgysem kezdhet el tötyörögni az ismételgetéssel a gyengébbek kedvéért, mert az érettségi a tét...
Ráadásul sokszor a felsőtagozatos tananyagban mutatkozó hiányok nem a tanárnak, hanem a diáknak róhatók fel (fél osztályom a példa különféle tantárgyakból...), és aki 1-2 évig nem nagyon tanul, annak bizony magától kell nekilátnia bepótolni az elmaradásokat. De ez legalább lehetséges, ha az ember nem áll meg ott hogy "most tanultam matekdogára és megint csak hármas lett, akkor minek", ha egyszer azért lett hármas mert a meg-nem-tanult, be-nem-gyakorolt anyagrészek (pl. számolás) miatt voltak hibái... de egy idő után lehet javítani, nem csak hallottam, de láttam is példát.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Nyilván nem azt várom el, hogy valaki 14 évesen vágja a világirodalmat oda-vissza, de az azért nem árt ha tudja milyen országok vesznek minket körül, meg hol van Magyarroszág a térképen, meg ki volt Petőfi, Arany János meg Shakespeare. Szvsz egyik se túl megerőltető.
Az irodalommal kapcsolatban nekem sincsenek jó élményeim, jóanyám úgy nézett rám, mint egy fura állatra amikor most hétvégén közöltem, hogy én azért olvasok el valamit mert tetszik, és nem azért mert része a Világirodalom Klasszikusai sorozatnak. (ezzel nem azt akarom mondani, hogy abból nem olvastam semmit)
Az irodalom valahogy furamód leragadt a 19. századnál. Pont annál a 19. századnál ami minden lelkifurdalás nélkül dobálta ki a korábbi évszázadok irodalmát, és mindenki a legújabbat olvasta. Ez valahogy a 20. században elmaradt, így sok olyan könyv "örök klasszikus" lett ami manapság egyszerűen élvezhetetlen (érdekes módon az ókori irodalom megmaradt részei tényleg jók, legalábbis én jórészt élveztem őket, még akkor is ha szerintem elvetemült ötlet Odüsszeiát olvastatni az iskolásokkal).
A történelem két ok miatt lett élvezhetetlen, az egyik a tényleg túlságosan évszámközpontúság, több csata időpontját kell tudni mint ahányról szó van a könyvben...
A másik pedig hogy "könnyítés" gyanánt pont a logikai összefüggéseket ollózták ki a tankönyvekből, és így olyan érzése támad az embernek, hogy 1848ig mindegyik ország egy-egy buborékban létezett, aminek a falán csak minimális átjárás volt.
Nem csoda ha nehezen értik meg az emberek. (pedig akkor régen is pont olyan emberek éltek mint mi, pont ugyanolyan vágyak vezérelték mint minket, csak a történészek néha nagyon szeretik félisteni szintre emelni őket)
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mert ameddig nem értő olvasó addig hiába tanítanak meg mindenfélét mivel nem valószínű, hogy érti el fogja felejteni.
Engem az borított, hogy ki, hogy egy felmérés szerint kicsiny hazánkban az emberek nagyrésze nem tudja ki írta a Himnuszt sőt el se tudják mondani az első versszakot. Azért ez szégyen.
Ezért kéne szerintem inkább ilyesmiket tanítani mint olyan fölösleges dolgokat mint a peridósusos rendszer bemagoltatása.
Nekünk most egyetemen magyarázták el, hogy kell használni...
Van olyan csoporttársam aki nem tud szöveges feladatot megoldani, mert nem tanították meg neki, hogy kell...
Szal előbb az alapok álljanak rendesen, aztán lehet rá építeni.
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Nessa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 598
- Köszönetek: 0
Alapműveltség: Nem túlságosan vagyok oda ezért a kifejezésért.. ki határozza meg, hogy mi tartozik bele? És mégis mi alapján? Mondjuk azt nem igazán szeretem, ha kezembe nyomnak egy könyvet, hogy olvassam el, bár lehet, hogy nekem (most még) unalmas, vagy a felét nem értem, de azért el kell olvasnom, mert hozzátartozik az alapműveltséghez. Az olvasásnak akkor van értelme, ha szívesen csináljuk. Szerintem. Meg hát minden ember más. Nem érdekelhet mindenkit ugyanaz. Lehet, hogy nagyon nagyon hülyeség amit írtam. Sőt, valószínű. De ha nincs is igazam, azt továbbra is fenntartom, hogy mindenkitől olyan műveltséget várjanak csak el ami a korának és értelmi szintjének megfelelő.
*csak az RG semmi más...*
"Most velem nevetsz, vagy rajtam?"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Acho
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2004
- Köszönetek: 5
Köszi, Kincső. Javítottam.
ON
Persze, ha valaki nem ismeri Bocellit, az is gáz, de nálam még egy fokkal elfogadhatóbb, mint hogy Bartókot nem ismeri. Elvégre magyarok vagyunk, vagy mi a szösz... A Szindbád-os eset meg nem meglepő, szerintem manapság tendencia,hogy sokmindent kiejtés szerint írnak le az emberek,holott nem úgy kéne.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Érettségi előtt néhány héttel kerek-perec megmondta a franciatanárnőnk, hogy csak azért, mert érettségizünk, nem fog kevesebb leckét/megtanulandó szöveget adni, sőt, többet ad, mert szerinte ki kellene bírjuk.Attila írta: Nálam is ez személyes élmény volt idén, amikor elkezdtem olaszt (angol, német mellé) tanulni...
Tudod, mint a patkányok... Vajon meddig bírják...
Nem mondom, hasznos volt a memoriter, még sokra emlékszem, de egy mukkot sem értek a feléből... Meg végülis ehhez csak egy fenék kellett, leültem és bevágtam, kaptam rá egy ötöst. De az önálló fogalmazásra kevesebb pontot kaptam, illetve kevesebb jegyet, mint a memoriterekre. Ez érdekes.
Adná az ég, hogy nyelvtanár (is) lehessek... Reform lenne >
Szóval szerintem az idegen nyelvi memoriterek nem sokat érnek. De az egyéb kategóriások jó fejlesztők.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Attila
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Snuffles írta:
Na ez az, amit én sem értek, hogy a középiskolai tanárok miért rajtunk akarják kipróbálni ezeket... A saját dicsőségét akarja élvezni, de kudarcba fullad, mert azon a szinten még nem vagyunk képesek ilyesmire. Illetve voltunk. Illetve voltam, én.Attila írta: Tételezzük fel, hogy elkezdtél mondjuk valamilyen idegen nyelvet tanulni. Teszem azt 3-4 hónapja tanulod, és azt mondja neked valaki, hogy nah mondjuk ezt a (képességeidhez mérten) nehezebb szöveget tanuld meg. Valószínűleg nem fogod érteni a szöveget.
Legalábbis nálunk ez általános probléma volt, de a tanár felé hiába jeleztük, nem lett foganatja a dolognak.
Nálam is ez személyes élmény volt idén, amikor elkezdtem olaszt (angol, német mellé) tanulni...
"And I see they think me and Netti real old. But I don't think us feel old at all. And us so happy. Matter of fact, I think this is the youngest us ever felt." /Alice Walker/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Na ez az, amit én sem értek, hogy a középiskolai tanárok miért rajtunk akarják kipróbálni ezeket... A saját dicsőségét akarja élvezni, de kudarcba fullad, mert azon a szinten még nem vagyunk képesek ilyesmire. Illetve voltunk. Illetve voltam, én.Attila írta: Tételezzük fel, hogy elkezdtél mondjuk valamilyen idegen nyelvet tanulni. Teszem azt 3-4 hónapja tanulod, és azt mondja neked valaki, hogy nah mondjuk ezt a (képességeidhez mérten) nehezebb szöveget tanuld meg. Valószínűleg nem fogod érteni a szöveget.
Legalábbis nálunk ez általános probléma volt, de a tanár felé hiába jeleztük, nem lett foganatja a dolognak.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Attila
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Felagund írta:
Attila írta: Szerintem hasznosabb lenne, ha inkább az egyes témákra való rávezetést mintsem a teljes ismeretét tanítanák meg. Elég sokan szokták azt mondani, hogy "minek, úgyse lesz rá szükségem" pl: ha már itt tartunk a Megyelejev féle periódusos rendszer...
Megvédeném a periódusos rendszert. Ha azt megérted (meg_érted_), már nem lehetsz rossz kémiából (legalábbis középiskolában). Minden arra épül...
Félreértés...valószínűleg rosszul fogalmaztam () Tételezzük fel, hogy elkezdtél mondjuk valamilyen idegen nyelvet tanulni. Teszem azt 3-4 hónapja tanulod, és azt mondja neked valaki, hogy nah mondjuk ezt a (képességeidhez mérten) nehezebb szöveget tanuld meg. Valószínűleg nem fogod érteni a szöveget. Teszem azt nem szótárazod ki. Nem fogod érteni. Ugyanez van, akár ha egy periódusos rendszert nézünk. Bemagolhatsz bármit, ha nem fogod érteni...
"And I see they think me and Netti real old. But I don't think us feel old at all. And us so happy. Matter of fact, I think this is the youngest us ever felt." /Alice Walker/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Mint az egyik kvízműsorban volt, hogy melyik címet írták helyesen és utólag megbeszélték a kérdéseket, valamint a válaszokat (Örökös, annak aki szokta nézni, egyébként jó szokott lenni). Volt egy köztük, "Szinbád", Gundel megkérdi a szemmel láthatóan fiatal egyetemista lányzót, hogy ez miért helytelen amennyiben helytelen, mire az rávágta: "mert azt Szimbádnak írják, m-mel."Acho írta: Erre megkérdezte, hogy ki is volt Bartók.
Hát mi ott fetrengtünk a tévé előtt kínunkban...
Vagy mint amikor a középiskolás franciatanárnőnk, aki mindig Yves Montand-t hallgattatott velünk órákon, nem ismerte Andrea Bocelli nevét és döbbenten magyaráztuk neki, hogy milyen híres operaénekes, miket énekel és a legjellemzőbb adatokat elmondtuk és nem tudta... Be se ugrott neki, szóval még csak nem is az volt, hogy hirtelen nem tudta, vagy nem jól értette a nevet.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
(bocsánat a nyelvtan oktv kiélezi az effajta érzékeimet )
Egyébként a memoriterek tanultatását is lehet indokolni, akár ezzel, hogy fejleszti a memóriát, akár a konkrét dolog esetleges hasznosságának megmutatásával (ld. pl. versszövegek, vagy az énektanárunk mindig azt mondta a zenetörire, h. "ha elmégy a Vágó-műsorba, tudni fogod" ), mert az "én vagyok a tanár és jól szivatlak mert anno engem is szivattak" az nem biztos h. kellő motivációs erő
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Acho
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2004
- Köszönetek: 5
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Egy alapműveltséget mindenkinek illik tudni, nagyon ellene vagyok annak, hogy hasonuljunk Nyugat-Európához meg amerikához ebben, ugyanis amiben jobbak vagyunk (voltunk) abban azért mégse kéne...
A sok memoriter egyrészt fejleszti a memóriát, megtanít tanulni, másrészt kitartást ad és értéket a munkának. Az egyáltalán nem baj, ha utána elfelejti az ember, de ha nekem a jövőben azt mondja egy gyerek, hogy nem tudja ki az a Petőfi, de tudja melyik könyvben kell megnézni... Hááát...
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Nagyon egyetértek, 182 növényt tanultam meg az elmúlt fél évben két részre osztva, kevés idő alatt és meglepődtem, mennyire észrevehető volt a különbség, könnyebben jegyeztem meg utána dolgokat, etc. Egyébként az agyunk sokezer számítógép memóriájának felel meg és meg is tudja azokat tartani hosszú távon.Ery írta: Az én véleményem az, hogy a memoriterek csak fejlesztik az ember memóriáját.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Attila írta: Szerintem hasznosabb lenne, ha inkább az egyes témákra való rávezetést mintsem a teljes ismeretét tanítanák meg. Elég sokan szokták azt mondani, hogy "minek, úgyse lesz rá szükségem" pl: ha már itt tartunk a Megyelejev féle periódusos rendszer...
Megvédeném a periódusos rendszert. Ha azt megérted (meg_érted_), már nem lehetsz rossz kémiából (legalábbis középiskolában). Minden arra épül...
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
nem is a memoritekeről van szó, hanem arról h pl.: minek kell azt tudnia egy 10 éves gyereknek hogy mennyi szént termelt az USA vagy németország 1995ben? Baromira nem fontos. mert 1. ma már ugyse annyit termel 2. kit érdekel németország termelése? inkább azt tanuják meg h milyen országok vesznek körül, és a mi országunk milyen, mi hol van ilyesmi.
Olyan NAT féleséget hoznának vissza.
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ery
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3062
- Köszönetek: 0
Ami pedig a lexikális adatokat illeti. Én mindig egy logikai vázat szoktam megtanítani, azt, hogy mi miért következik be. Aki ezt tudja az már nem kaphat elégtelent. Természetesen erre a logikai vázra kell rápakolni az évszámokat, adatokat, fogalmakat. Kevés adattal is kerek egészet kapunk, de itt azért nem árt a több tudás, s így, mivel logikai rendben következnek az adatok, sokkal könnyebben raktározódik el a tudás.
"Valami lóg a levegőben! Sajnos nem Maedhros..."
Καναπή!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Attila
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
"And I see they think me and Netti real old. But I don't think us feel old at all. And us so happy. Matter of fact, I think this is the youngest us ever felt." /Alice Walker/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Esgal
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1834
- Köszönetek: 0
A lexikális tudás helyett sokkal hasznosabb lenne az oktatásban szerintem, ha gondolkodásmódot, módszereket tanulnának az emberek. Nem kell mindent fejből tudni, de hasznos, ha tudod, hol kell utánanézni, és hogy tudsz meg valamiről minél többet minél hamarabb. Valamivel több lényeglátásra van szükség, mert nagyon sokan a legkülönfélébb témákban a részletekben vesznek el, holott azt kéne látni, miről szól a téma lényegében, átfogóan, ha az megvan, utána már lehet kurkászni a nüanszok és az érdekességek közt. No, ha mindezt értenék ezalatt a reform alatt, akkor az jó lenne. A valóság meg úgyis az embereken múlik.
Nem adhatok mást, csak mi lényegem.
/Lucifer/
Tánc a ködben, tánc a jégen,
Tánc a hóban, tánc a fagyban
/Ghymes/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
vélemény?
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Nesi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 522
- Köszönetek: 0
Altaris írta: nekem például szeptemberben megvolt, hogy mit adok anyuéknak
Nekem elméletben hamar megvan, hogy mit adok, csak az utolsó pillanatokra halogatom az elkészítést (Tavaly [mármint 2006-ban - az már tavalyelőtt] viszont nem volt ilyen probléma, mert december elejére már be is voltak csomagolva )
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Altaris
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1151
- Köszönetek: 0
Snuffles írta: Egyik volt osztálytársam már szeptember végén elintézte a karácsonyi ajándékokat. Ha évközben lát valamit, amiről úgy gondolja, ideális ajándék valakinek, akkor megveszi, nem halogatja, ezért irigylem őt. Én decemberig nem is gondolok az ünnepekre, egyszerűen nem jut eszembe...
Ezzel én is így vagyok nekem például szeptemberben megvolt, hogy mit adok anyuéknak (nem kell ilyenkor rohangálni ^^)
Megmagyarázhatatlan minden, ami kettejük között történt, de igaz, hiánytalan valóság. /Szilvási Lajos - Bujkál a hold/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Awendyl
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK1
- Hozzászólások: 9
- Köszönetek: 0
Ez jó ötlet, bár nálam azért az ajándékkészítés hozzátartozik a karácsonyi hangulathoz..Snuffles írta: Ha évközben lát valamit, amiről úgy gondolja, ideális ajándék valakinek, akkor megveszi, nem halogatja, ezért irigylem őt.
"A si i-Dhúath ú-orthor. Ú or le a ú or nin..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Encsi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Snuffles írta:
Mondjuk nem tudhatom, te mit értesz család alatt, mert én csak édesanyámat, az élettársát, aput és az ő élettársát, annak lányát és a féltestvéremet. Ez hat ember, közeli rokonságban ráadásul csak hárommal vagyok, ebből eggyel élek együtt, anyuval. A távolabbi rokonokkal nem tartjuk a kapcsolatot, nálunk nem szokás, egy-két képeslap évente, éppen elég kedves gesztus tőlünk és tőlük is.Encsi írta: Mi a család egy részével már megbeszéltük, hogy nem adunk egymásnak ajándékot, és így is nagyon jó volt/lesz
Én a családon azt a két családot értem, amit anya is, meg apa is alakítottak a válás után. A család egy része meg az anya féle család nagybácsikkal unokatestvérekkel együtt. A másik része meg apáék.
'Can't you see? It's coming through the wall! It's coming right through the wall!'
'A lot of things come through the wall after your first drink of scrumble. Green hairy things usually.'
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!