Kedves Őrzők (akik játszotok)
Alant olvashatjátok a szerepjáték szabályait, ez alapján alkossatok karaktert, és küldjétek el a david_pont_czege_kukac_gémél_pont_kom címre.
Az a szomorú helyzet, hogy én most két hétre lelépek külföldre (jövő péntek-hétfő között leszek még itthon), úgyhogy a játék augusztus végén/szeptember elején fog kezdődni.
No tehát:
A játékban az alábbi 17 képesség határozza meg a karaktered tulajdonságait. Az átlagos képzettségi szint (ezzel indul mindenki) a 2. fok, az 1. fok a gyenge tudás, a 6 fölötti szintek már a legendás képességeket jelölik.
Ha próbára kell tenned egy adott képességet, amelyben – tegyük fel – 2.fokon vagy jártas, akkor két darab 6 oldalú kockával dobsz (továbbiakban: 2D). A dobások összege a karaktered teljesítménye.
A zárójelben a bónuszképességek találhatóak, amely az adott képességnek egy specializált alfaját jelöli. Ha van pl két bónusz szinted egy adott tevékenységre (továbbiakban 2B), akkor kettővel több kockával dobsz, és a legrosszabb két dobás eredményét nem számolod hozzá.
Az egyes feladatok nehézségét célszám jelzi. Ez azt jelenti, hogy a kockadobások összegének el kell érnie, vagy meg kell haladnia az adott értéket. A célszámok általában 0-tól (automatikus siker, pl felidézni a saját nevedet) 21-ig (felmászni egy függőleges, üvegsimaságú falon) terjednek, de határ a csillagos ég…
A sikernek különböző fokai lehetnek. Ha a próbadobáson 5-el nagyobbat dobtál, mint a célszám, az első fokú sikernek számít, ha 10-el, második fokúnak, stb. Ez azt mutatja, hogy a feladatot kiemelkedően sikerült megoldanod.
A kudarcnak természetesen hasonló fokozatai vannak, értelemszerűen, minél inkább alatta maradt a dobásod a célszámnak. Ne akarjátok tudni... Gonosz...
A képességek (és a specializációk) tehát:
Ügyesség (Akrobatika, Egyensúly, Szabadulóművészet, Kitérés, Fürgeség)
Állatismeret (Idomítás, Lovaglás, Hajtás)
Fizikum (Mászás, Ugrás, Futás, Erő, Úszás, Dobás)
Észlelés (Empátia, Figyelem)
Elme (Kódfejtés, Logika, Emlékezet)
Megtévesztés (Színészkedés, Csalás, Álcázás)
Állóképesség (Ellenállás, Kitartás)
Küzdelem (Hosszúkardok, Rövidkardok, Zúzófegyverek, Szálfegyverek, Lándzsák, Pusztakezes harc, stb.)
Gyógyítás (Diagnózis, Kezelés, Sebkötözés)
Nyelv (–)
Ismeret (Műveltség, Kutatás, Dörzsöltség)
Íjászat (Íjak, Számszeríjak, Dobófegyverek)
Meggyőzés (Alkudozás, Elbűvölés, Rábeszélés, Megfélemlítés, Csábítás)
Lopózás (Beolvadás, Lopakodás)
Erdőjárás (Vadászat, Nyomolvasás, Tájékozódás)
Tolvajlás (Zárnyitás, Zsebmetszés, Kézügyesség)
Akaraterő (Koncentráció, Bátorság, Eltökéltség)
Az Őrzők rendje alapkiképzése a következő képességeket adja (ezért nem kell külön fizetni)
Ügyesség 3, Fizikum 3, Állóképesség 3, Küzdelem 3, Lopózás 3, Erdőjárás 3, Íjászat 3
A karakteralkotáskor elkölthetsz 10 pontot az alaptulajdonságaid növelésére az alábbiak szerint:
Szint Pont
1. +5
3. -1
4. -4
5. -7
6. -10
4 pontot oszthatsz a specializációkra (pontonként 1 szint)
Az Őrzők Rendje alapkiképzésben az alábbi specializációkat kapja mindenki
Kardok 1B, Pusztakezes harc 1B, Rejtőzködés 1B
Védekezés: Ügyesség+Fizikum+Észlelés+Védekezési bónusz–Páncél
Életerő pont: 3×Állóképesség
Mentális védelem (csábítás, meggyőzés, mágikus praktikák ellen): 3×Akaraterő
Harc közben a támadó dob Küzdelemre (hozzáadva az esetleges bónusz kockákat), a célszám az ellenfél Védekezés értéke. Ha megdobja, a fegyvernek megfelelően sebez (ebből természetesen levonódik az ellenfél páncéljának sebzésmérséklő értéke)
Túlütés: ha egy támadás különlegesen sikeres, az bizony nagyobb sebzéssel is jár. A támadódobás sikerének minden foka újabb sebzést okoz. Vagyis ha a dobásod 5-el nagyobb, mint az ellenfél Védekezése, kétszer, ha tízzel, háromszor akkorát sebzel! Egy különösen sikeres találat tehát könnyen véget vethet a küzdelemnek.
Mivel elég alacsony életerővel indultok, és igen könnyű nagy sebzést elérni, ezért két módszer is van arra, hogy elkerüljük a gyors halált:
Seb: Ha eltalálnak a harcban, jogodban áll a kapott sebet csökkentened az Állóképességed értékével, de minden ilyen sérülés -1-et ad az összes további dobásodra, vagyis ezzel vigyázni kell, mert elég könnyen harcképtelenné válhatsz!
Példa: ha a karakterednek (akinek, mondjuk, 3-as Állóképessége van) már csak 4 Életerő pontja maradt, és éppen bekapna egy 6-os sebzést (ami megölné), akkor választhatod azt, hogy „csak” egy Sebet kapsz, 3 pont értékben, amitől az Életerő pontjaid csak 3-al csökkennek (1-re), de minden további dobásodra -3-at kapsz (vagyis már visszatámadni is csak jóval kevésbé hatékonyan tudsz).
Sérülés: Míg a Sebek csupán felületi vágások, és létfontosságú szerveket nem érintő szúrások, addig a Sérülések igen komoly kárt jelentenek. Elképzelhetetlen, hogy valaki három-négy súlyosabb sérüléssel tovább harcoljon. Ha a Sérülést választod, akkor a bekapott sebzés nem vonódik le az életerődből, viszont minden további dobásodra -1D-t kapsz! Továbbá, ha a Sérüléseid száma eléri az Állóképességedet, azonnal meghalsz.
Gyógyulás: az egyszerű sebződést (ami nem Seb és Sérülés) a harc után gyorsan kipihened, ekkor visszaállíthatod Életerő Pontjaidat a maximumra. Ha azonban Seb, vagy Sérülés ért, annak gyógyulásához idő kell.
A körülményektől függően Sebek esetén naponta, Sérülések esetén hetente tehetsz Állóképesség próbát (célszám általában 6, illetve 9), siker esetén egy fokot gyógyul. Balsiker esetén azonban fokonként egyet romlik az állapotod, amibe könnyen bele is halhatsz, különösen súlyos Sérülések esetén.
+ JÖN!!!
Ha egy kicsi időm lesz, ki fogom dolgozni a fegyverek és páncélok pontos értékeit, illetve az egyes "fajok" egyedi képességeit is (remélhetőleg mindenki olyan fajú karakterrel akar majd játszani, amilyen nemzetségben a táborban volt
)
Szeretném, ha írnátok előtörténetet a karakterhez, mondjuk minimum 1 gépelt oldalt, amiből kiderül, hogy kiféle-miféle, hogy került a Rendbe, mit tanult Vásárfalván, stb, stb
Bármilyen kérdéssel (pl "ez és ez a specializáció mit ad?" hozzám lehet fordulni, priviben, vagy mailben