Gomuncs
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Snuffles írta:
Még ezt sem tudtam, de az én kritikám az FB hirdetések ellen még abban is állt, hogy nem vagyok meggyőzve arról, hogy eljut azokhoz, akiket érdekel és akik jönnének rendezvényekre.Kincső (Thilanna) írta: A fizetős hirdetések közül pedig ez a legcélzottabb és legolcsóbb.
Mint Ankalimon is írta, be lehet állítani, h. azokhoz jusson el, akik az adatlapjukon valamilyen formában megjelölték, hogy érdekli őket Tolkien. Nyilván ha valakit nagyon érdekel, mégsem jelölte be, az így járt... de nagyon sok olyanhoz eljut, akit érdekelnek maguk a rendezvények is -- nézd végig a mostani táboros esemény üzenőfalát, hány olyan van aki hirdetés alapján beírta, h. dejóhogyilyenvan, és ha idén nem is, de jövőre Valamint ld. Meta hsz-e: pont azért kérdeztük LEPen, h. honnan tudnak róla, hogy kiderüljön h. mi volt a hatékony, és a FB nagyon hatékonynak bizonyult.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Ó, hát ilyen gyér érdeklődésre egyáltalán nem gondoltam volna, ellenben saját magamból és a nem MTT-s barátaimból indultam ki, akik bizony tényleg plakátok alapján mennek el egy-egy koncertre, táncházba, filmvetítésre, és innen már csak egy lépés lett volna a mi táborunk és rendezvényeink, de ha nem sikeres, akkor tényleg nem kell forszírozni, plakátszépség ide vagy oda.Leguanember írta: [...] és hogy hányan jöttek plakát miatt (0 fő; 2008-2010). Ha jól emlékszem, ölég drága, ki kell vinni a helyekre, esetleg engedélyeztetni, kirakni, egyetemeken hamar leragasztják, és nem tudom hány hallgató van, aki csak úgy nézelődik a hirdetőtáblákon, hátha talál valamit. Annál inkább a székéből a gép előtt (egyetemi lakás-, könyvbörze a legtöbb helyen elérhető így is).
Még ezt sem tudtam, de az én kritikám az FB hirdetések ellen még abban is állt, hogy nem vagyok meggyőzve arról, hogy eljut azokhoz, akiket érdekel és akik jönnének rendezvényekre.Kincső (Thilanna) írta: A fizetős hirdetések közül pedig ez a legcélzottabb és legolcsóbb.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Snuffles írta: A facebook hirdetés szerintem úgy ahogy van, pocsékolás, ebben egyetértek Felagunddal. Ennél még az egyetemi/könyvtári plakátolást is többre tartom és talán jobban meg is térül (hogy mindenkinek jó legyen, anyagilag is, és a társaság ismertségének szempontjából is).
Snuff, egy csomó érdekes és hasznos dolgot írtál.
A fentivel viszont vitatkoznék - ez tipikusan az a (ritka) problematika, ami nem hit meg vélemény kérdése, fehéren-feketén meg kell nézni, hogy mennyi pénz ment el, mennyi pénz jött rajta. Előbbibe ugye a felhasznált munkaórákat, utóbbiba pedig az ismertség-növekedést is be kell kalkulálni, ezek szubjektívebb elemek, de biztos lehet a költségeket arányosítani. Már jóval lejjebb, de Ankalimon írt konkrét számokat.
Táborokból tudjuk, hogy hány plakát és hova ment el, és hogy hányan jöttek plakát miatt (0 fő; 2008-2010). Ha jól emlékszem, ölég drága, ki kell vinni a helyekre, esetleg engedélyeztetni, kirakni, egyetemeken hamar leragasztják, és nem tudom hány hallgató van, aki csak úgy nézelődik a hirdetőtáblákon, hátha talál valamit. Annál inkább a székéből a gép előtt (egyetemi lakás-, könyvbörze a legtöbb helyen elérhető így is). A plakát szép, szebb (ha igényes) és megmarad emléknek, én ebben az egyben vagyok teljesen biztos.
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kb. soha egyetlen könyvtári plakátról nem jöttek el rendezvényre emberek. Ez a szomorú igazság. A FB-ról sokan eljöttek, még többen bejelölték: tehát az Ankalimon által írt nagyságrendben megnézték a rendezvény leírását, vagy egyenesen a tolkien.hu-t. 2-300 plakát kb. 25 e Ft-ba kerül, és nem az látja, akit érdekel Tolkien, vagy csak nagyon kevés ilyen. Tavaly az összes 10 e főnél nagyobb lakosú város könyvtárába küldtünk: 0 azaz nulla fő jött ez alapján a táborba.
Ezzel szemben a FB hirdetés ahhoz jut el, akit érdekel Tolkien. Csak akkor kell érte fizetni, ha rá is kattint az illető, azért, hogy megjelenik, egyáltalán nem. Bármikor leállítható. És egy bizonyos létszámon felül ha nem is az illető teljes részvételi díja, de a szállás-étkezésen felüli szervezői költsége számolható arra, amiből megtérül a hirdetés. Nyilván egy LEP esetén nem feltétlenül tud megtérülni az anyagi ráfordítás részvételi díjként, de egy LEP-et szponzorok nélkül nem lehet ráfordítás nélkül tervezni.
Szóval az FB hirdetés kritikája csak abból a szempontból él, ha azt mondjátok, hogy egyáltalán semmilyen reklámra nincs szükség, vagy kizárólag ingyenesre. De álmokból épít várat, aki ingyenes reklámmal bármi komolyabb eredményt el akar érni. A fizetős hirdetések közül pedig ez a legcélzottabb és legolcsóbb.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Lehet, hogy oltári baromságot mondok, de szerintem ha a feladatok (jogkörök, szervezői posztok) gyorsabban rotálódnának egymás között, akkor az idézett problémák nagy része megoldódna, vagy sokkal könnyebb lenne összehangolni, hogy ki, hogyan, mikor, mit csinál és mennyire hatékonyan teszi. A vizsgaidőszak kíméletlenül hamar jön a szorgalmi időszak után, azok pedig, akik már dolgoznak, nekik elég elképesztő munkarendjük tud lenni. Teljesen máshogy alakulnak a szabad periódusok egy munkahelyen, mint egy diáknak.Leguanember írta: Tartsuk tiszteletben egymás idejét, munkáját, dicsérjünk és figyeljünk egymásra, (csak) ez hiányozna?
Lehetne sokkal több program, ha ösztönöznénk, és kevésbé facsarnánk ki a munkát?
Irtózatosan nagy és változatos kapacitásunk van, de pazarlóan használjuk?
[...]
Irtózatosan nagy és változatos kapacitásunk van, de a felét sem engedjük hatni?
Nem hiszem, hogy kizárólag a munka elismerése a lényeg, de kapásból tudok mondani legalább három olyan MTT-st, vagy MTT közeli embert, akik részt vettek valamilyen rendezvény szervezésében és nagyon sokat nyom a latba náluk az elismerés, a jó szó, az odafigyelés.
Lehetnének néha szellősebb, kevésbé megszervezett, spontánabb programok. Azt hiszem, ezt most kiélezem, és csak egyetlen szemszöget vizsgálok meg, de ki tudja, megbánnám, ha nem szólnék közbe.
Nem kellene minden esetben görcsösen akarni, hogy tökéletes legyen, hiszen mindig mindenre figyeltek, (ti akik szerveztek): hogy a törzstagoknak is érdekes legyen, hogy az újaknak is érdekes legyen, hogy sokan jöjjenek el, hogy olcsó legyen a terembérlés az előbbi dacára, hogy sokáig tartson, de ne legyen kimerítő, etc.
Ennyi mindenre nem lehet minden esetben figyelni, és szerintem egy-egy könnyebb, lazább rendezvény sokat segítene az emberek idegállapotán is, és talán nem lenne olyan rémes.
Jó, témát váltok, mert a gondolatmenetem idáig tartott
A facebook hirdetés szerintem úgy ahogy van, pocsékolás, ebben egyetértek Felagunddal. Ennél még az egyetemi/könyvtári plakátolást is többre tartom és talán jobban meg is térül (hogy mindenkinek jó legyen, anyagilag is, és a társaság ismertségének szempontjából is).
Ezzel egyetértek, a Lassi elég nehezen terjed, több olyan embert ismerek itt az SZTE-n, akik tisztában vannak azzal, hogy mi az MTT, voltak rendezvényen, és ennek ellenére a Lassi ismeretlen számukra. Ők potenciális Lassi-vevők szerintem, mert egyikük például két városon át utazgat a rendezvényekre, és ha erre szán pénzt és időt, akkor a Lassira is fog. Van nálam néhány régebbi szám, ezeket mintapéldányként szoktam kölcsönadni, és mérsékelten ugyan, de van érdeklődés.Metaflora írta: Ami a Lassis menüpontot illeti, cikkekbe betekintés nem is fontos, de ami régebben megvolt: címlap és tartalomjegyzék minden számhoz, ÉS valós rendelési információk! Általában, a Lassi terjesztése elég fura.
Részemről még ebben is szívesen segítek, ha van rá igény a leltár után (előtt? helyett? ).Metaflora írta: Esetleg könyvtárakat felkeresni és adni nekik ajándékba (ilyesmi mintha lett volna már, de persze honnan tudhatnám), ezzel is még egy esély, hogy valaki halljon rólunk.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Metaflora
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Miau!
- Hozzászólások: 1266
- Köszönetek: 19
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Náda
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 456
- Köszönetek: 0
Én csatlakoznék Alyrhoz felajánlás ügyben:
A Lassihoz tartozó dolgokat nagyon szívesen kezelném.Legyen itt az összeszámolástól kezdve az eladás témaköréig.(természetesen a szerkesztés még ilyenek nem,nem is értek ahoz)
Esetleg itt a to.hu-n is besegítenék,bár a számítógéptudásom nem nagy szintű.(bár ha megmutatják akkor utána nincs probléma)
A vezetőképzés szerintem nagyon jó ötlet.
"A lovasok az esőfelhőkkel jönnek, az égen hallani fogod a patáik mennydörgését."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Ringbearer írta: Szívesen, amint a táborszervezés időpontjai kicsit konkrétabb formát öltenek, átgondolom milyen időpontok lennének alkalmasak, akkor hirdetek egy dudlit!
Wow, remek, köszi! Amúgy 25-én MTT szülinap lesz, ahol valószínűleg sok MTT-s megfordul majd
Talán érdemes már előtte a péntek estét is megajánlani.
Á.
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Most megint aktuális, úgy látszik, az MTT kétévente kamaszodik.
És vannak persze megoldásra váró gondok, vagy mulasztások, amikhez erőt kell gyűjteni és meglépni.
[attachment=0:3kigrn79]<!-- ia0 -->MTT_mit_tehetneenkmeeg.doc<!-- ia0 -->[/attachment:3kigrn79]
[attachment=1:3kigrn79]<!-- ia1 -->Hogyantovaabb_MTT-2.doc<!-- ia1 -->[/attachment:3kigrn79]
Töltsétek otthonra, használjátok egészséggel és felelősen!
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Vállalok szövegezési feladatokat a Tolkien.hu-ra, ha megmondjátok mit kell megírni én megírom és elküldöm annak aki feltölti (én se tudok feltölteni és eddig számomra az derült ki, hogy ez a rendszer egyébként is feleslegesen bonyolult).
A Hobbit-híres oldal folyamatos frissítését nem vállalom (ha nem lehet megoldani technikailag az oldalon a gyors folyamatos frissítést akkor tegyünk fel egy alap blogmotort a tolkien.hu tárhelyre mondjuk hobbit.tolkien.hu címmel és oda lehet írni azokat a híreket amiket egyébként is beírnak a híreket gyakran figyelők a fórumba/facebookra. )
Jó lenne ha a Tolkien.hu-n minden egységesen újra lenne szövegezve, azt hiszem tudom vállalni hogy elkezdem.
A technikai részhez nem értek, de én még átnézném a feltöltött írásokat is mert rettentő nehéz megtalálni ott valamit manuálisan is.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
A kemény európai fejünknek nehéz ezzel bánni egyébként, a kölcsönös hatásokkal, ez nem ok és okozat.
Pl. itt a szervezői kapacitás - programmennyiség egymáshoz illesztése.
A szervezők leterheltek, legyen kevesebb program?
Nincs elegendő szervező, legyen kevesebb program?
Biztassuk az embereket, hogy szerveződjön több program?
Tartsunk vezetőképzést, hogy legyen több szervező?
Tartsunk önismereti és/vagy idő- és energiabeosztásról szóló műhelyeket, hogy ne égjenek ki a szervezők?
Tartsuk tiszteletben egymás idejét, munkáját, dicsérjünk és figyeljünk egymásra, (csak) ez hiányozna?
Lehetne sokkal több program, ha ösztönöznénk, és kevésbé facsarnánk ki a munkát?
Irtózatosan nagy és változatos kapacitásunk van, de pazarlóan használjuk?
Irtózatosan nagy és változatos kapacitásunk van, de nem arra használjuk, amire kéne?
Irtózatosan nagy és változatos kapacitásunk van, de a felét sem engedjük hatni?
Szervezzünk programot programszervezőknek programszervezésről? Ezt ki szervezze meg?
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Metaflora
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Miau!
- Hozzászólások: 1266
- Köszönetek: 19
A hétről és a kilencről már lekéstünk, a harminchárom messze van... és ha Tolkiennél nincs is jelentősége, a tíz év egyszerűen jól hangzik. Külsősöknek talán még jobban is, mint a tolkieni számok. Szerintem igenis ki kéne használni. Ha pedig akarunk olyasmit csinálni, ahol hallhatnak rólunk, erre a LEP a legjobb.Kincső (Thilanna) írta: Az az igazság, hogy a 10-es számnak Tolkiennél a világon semmi jelentősége nincs. És igazából annak sem, hogy az adott rendezvény 10. alkalommal rendeződik meg. (Hogy 10 évesek leszünk, az más.) Valamint: a szervezői kapacitásokhoz kellene igazodni, nem a számokhoz, szvsz...
Valamint a reklámozás, tényleg azt lehet reklámozni, ami van, szóval szerintem az MTT megismertetése érdekében a leghatásosabb még mindig az, ha a tolkien.hu és egyes rendezvények nagyon reklámozhatók. Hogy reklámozni érdemes legyen őket, jónak kell lenniük. Az oldal meg jelenleg tényleg szörnyű. Rengeteg értékes tartalom van feltöltve részben igénytelenül, részben megtalálhatatlanul, valamint elavult infók és nem működő linkek, és átalakítás alatt. (Mondjuk szerintem külsős Tolkien iránt érdeklődőnek az egész struktúra nem túl csalogató, de ezt hagyjuk.) Ez láthatóan sokakat zavar, és nem tudom, hogy pontosan milyen munkát igényel ezen javítani, de azt hiszem, nem csak informatikait - az esetleges munkát és nem szakértelmet igénylő dolgokra lehet jelentkezőket keresni.
Ami a Lassis menüpontot illeti, cikkekbe betekintés nem is fontos, de ami régebben megvolt: címlap és tartalomjegyzék minden számhoz, ÉS valós rendelési információk! Általában, a Lassi terjesztése elég fura. Mármint (tudom, ezt már sokszor elpanaszoltam, pl. a Lassi-topicban) ha egyszer eldöntöttétek, hogy ez külsősöknek szól, meg lehetne próbálni eljuttatni hozzájuk. Jelenleg sztem NAGYON kell igyekeznie annak, aki szerezni akar, szóval az épphogycsak érdeklődőket fixen elveszítjük. KGY-n szóba került a Lassi mint bevételi forrás. Tudom, nem ebből fogunk meggazdagodni, de azért egy kicsit lehetne foglalkozni a dologgal. Általában, aki hajlandó Lassit venni, annak teljesen mindegy, melyiket, hiszen nem aktualitásokról van szó. Tehát megfelelő kedvezményekkel rávehető, hogy sok Lassit vegyen. (LEPen szerintem több teljes sorozatot adtam el, mint egy-egy darabot.) A raktárban is sok helyet foglal, újra meg lehetne számolni őket (ijesztően hangzik, de egyszer már megcsináltuk, lehet még egyszer), eldönteni, hogy mennyi az, amit minden számból félre kell rakni későbbi ajándékozás meg egyéb célokra (és számonként mondjuk öt példányt elrakni a könyvtár számára), szépen összecsomagolni teljes sorozatokat, és kiírni, hogy ha olyat veszel, akkor aztán olyan jól jársz, hogy csak na. Esetleg könyvtárakat felkeresni és adni nekik ajándékba (ilyesmi mintha lett volna már, de persze honnan tudhatnám), ezzel is még egy esély, hogy valaki halljon rólunk. (Ez is az "idegesít, szóval ha van értelme annak, amit mondok, én szívesen foglalkoznék is vele" kategória.)
(Amúgy nem tudom, mennyire megtérülősen, de a facebook hirdetés működik. LEP-en mikor meg kellett kérdezni az embereket, hogy honnan hallottak a rendezvényről, a facebookról hallottak róla a legtöbben, és általában igyekeztem konkrétan rákérdezni, és úgy tűnt, nem ismerőstől, hanem konkrétan a fizetős hirdetést látták. És nyári táborban is voltak olyanok, akik így hallottak róla.)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Estel Adániel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2982
- Köszönetek: 2
Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Viszont így számomra még egyértelműbb, hogy 2011-ben csakis 2012-re, konkrétan érdemes készülni, és az egész 2012-es évre egy permanens Gomuncsot hirdetni, amely alatt, és a szokásos rendezvényeken is az lenne a nem szokásos feladat, program, amit már sokan összefoglaltunk lejjebb: számvetés magunkkal, a céljainkkal, vágyainkkal. Emlékezés, tanulságok, ötletek gyűjtése.
2013-tól pedig Indul a (10 éves) küszöbről az (új) Út, (de) ha nem vigyázok(/unk) elszelel.
Azaz első Hobbit-LEP januárban, akkor lehet a kezdő lépéseket megtenni egy új ösvényen, vagy egy régin, de más léptekkel, kicsit felnőve.
Persze az is lehet, hogy egyszerűen csak csábító a számmisztika meg az eposzi jelzők, és sürgetőbb vagy épp felesleges erről vagy arról beszélni vagy dönteni. Ehhez kell a jó helyzetfelismerés, meg hogy nyilatkozzon mindenki, aki csak MTT-ben vagy -közelben van, hogy mit gondol, és mit szeretne.
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Sötét Úr
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- nn ms.j sAw
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Leguanember írta: 2011-2013 (2014-2015-ben még lesz hatása szerintem)
The Hobbit is coming! Készül a film, forgatják, és két film várható, tehát ha az első előtt nem is, de utána számíthatunk a felfokozott érdeklődésre, információéhségre. Szinte adja magát egy-két nagyobb LEP újra.
Kellenek majd tervek, irányok itt nagyon, mert szinte biztos, hogy bővülni fogunk - tagság, tevékenység, de valószínűleg mindkettő.
2013
A tizedik LEP, farsang, tábor...
(és még mindig/már megint A hobbit)
A Hobbithoz már vannak konkrét premierdátumok és címek is (egészen friss, ropogós infó :ugeek: ):
- 2012. december 14. "The Hobbit: An Unexpected Journey"
- 2013. december 13. "The Hobbit: There and Back Again"
Persze, a magyar dátumok a forgalmazótól függenek még.
:geek:
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Történések, amikre reagálhatunk, számíthatunk, amikkel tervezhetünk és számolhatunk.
2012
jún. 16. Az MTT 10. születésnapja
aug. 16-20. Return of the Ring, Loughborough, UK (Világ Tolkienitái, Egyesüljetek! dzsembori) részletek a Külügyes topikban.
2011-2013 (2014-2015-ben még lesz hatása szerintem)
The Hobbit is coming! Készül a film, forgatják, és két film várható, tehát ha az első előtt nem is, de utána számíthatunk a felfokozott érdeklődésre, információéhségre. Szinte adja magát egy-két nagyobb LEP újra.
Kellenek majd tervek, irányok itt nagyon, mert szinte biztos, hogy bővülni fogunk - tagság, tevékenység, de valószínűleg mindkettő.
2013
A tizedik LEP, farsang, tábor... [szerk.: ezek is mind 2012-ben vannak ám]
(és még mindig/már megint A hobbit)
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mert szvsz ezzel kéne kezdeni, hogy a Tohu rendesen működjön. Jelenleg nem működik a kereső, az MTT rovatban nincsen benne minden cikk, ami egyébként fent van az oldalon, mert a topicocban megtalálhatók hozzá a linkek!
Újra kéne éleszteni a kvízt, szerintem most már ki lehetne egészíteni.
Egyszerűsíteni a feltöltést (jelenleg, röhej de én se tudom, hogy lehet feltölteni az oldalra...), kb. úgy, mint egy fórumban, amit az illetékesek később okéznak. Eleve több ilyen ember kéne, olyanok, akik naponta többször is felnéz az oldalra.
Meg kéne oldani azt a problémát, hogy a fórum hol beléptet, hol nem. Sőt elvesznek hozzászólások...
Mivel én nem vagyok számítógép zseni, ezért ezeket sajnos nem tudom megoldani, de a reklámozás előtt mindenképp rendbe kell tenni a tohut.
Ja és amit még érdemes lenne szerintem. A Lassinak bizonyos részeit feltenni PDFben de úgy, hogy mondjuk nincsen befejezve egy cikk, hanem bővebben a megjelent számban találják meg. A nőklapja oldalán működik ez a rendszer is.
A galéria is azért nincsen feltöltve, mert nem tudom feltölteni, pedig itt csücsül egy csomó dvd. Itt is megoldhatóvá kéne tenni, hogy az emberek önmaguk is felrakhassanak képeket (mondjuk méreti kerettel/kép), máris jobban működne. Szerintem.
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Asszociációs gondolat-folyam, strukturálatlanul:
Speciel olyan tevékenységet tudunk reklámozni, amilyen van.
Ezért a tudományos területről nincs igazán mit mondanunk, ha őszinték vagyunk magunkhoz. Ami a könyv-felülvizsgálatokat illeti: ott szereplünk a könyvekben, rövid leírással a társaságról, tehát aki megveszi, annak feltűnik. Aztán esetleg feljön a tolkien.hu-ra, és vagy megragadja, amit itt talál, vagy nem.
(Erről jut eszembe: a Magyar Nemzet szombati számában volt egy cikk az Elveszett Mesék Könyvéről. Az MTT meg sem lett benne említve, sem a szöveg felülbírált volta...)
Amíg viszont itt a tolkien.hu-n semmi mást nem látnak, ami itt tartaná őket, addig hiába csábítjuk ide reklámokkal a népeket, nem maradnak itt. (Éppen a közgyűlésen magyarázta Elwe, hogy szeretett volna pár adatnak utánajárni, és teljesen elveszett a főoldali MTT-rovatban, mi hol van, és ráadásul egymásnak ellentmondásos adatok is vannak, pl. hiába rakjuk ki a friss adatot, ha egy másik doksiban véletlenül benne marad egy már lejárt, érvényét vesztett adat).
Vagy följön a fórumra, beszélgetni Tolkienről. Mit lát? Pörög a G.R.R. Martin-topic, esetleg az éppen aktuális rendezvényé is, de egyébként síri csönd. Nincs itt az az élő közösségi érzés, amelyet a rendezvényeinken tapasztalhatott meg, és amely az MTT sajátja. A fórumról hiányzik. Benéz esetleg a GOMUNCS-topicba, és csak problémákat lát.
Hol vannak a vidám hangulatú élménybeszámolók, amely sokatok számára annak idején a döntő ösztönző volt arra, hogy benézzetek egy MTT-s rendezvényre?
Elég-e idecsalogatni a népeket, vagy valahogy itt is kell tartani őket?
Valóban az az MTT legfontosabb és legsúlyosabb problémája, hogy az országban kevesen ismernek minket?
Valóban annyira szeretnénk felduzzasztani a már most 100 fő fölötti KÖMT-öt még nagyobb gigarendezvénnyé, a tábort felnyomni 150 fő fölé, és akkor megoldódnának az anyagi és egyéb jellegű problémáink?
A LEP-nél jogos az átgondoltabb és hatékonyabb reklám igénye, de vajon minden egyes rendezvénynél ugyanez lenne a gond?
Nem lenne-e egyszerűbb a rendes tagság helyett a pártoló és a támogató tagsági formát népszerűsíteni?
Szükségünk van-e újabb és újabb nem fizető, tagdíj-hátralékot felhalmozó rendes tagokra?
Vagy egyszerűen arról van szó, hogy nem a tagfrissülést akarjuk megnövelni, hanem a meglévőt hatékonnyá tenni, és kifelé egy olyan arculatot kiépíteni, amely a külsős, belefolyni nem kívánó érdeklődő felületes figyelmét is felkelti?
Új tagok még intenzívebb toborzása helyett nem lenne-e célszerűbb egy pozitív képet az országos (majd nemzetközi) köztudatba bevinni?
Mikor és mivel népszerűsítjük az MTT-t, és mikor és mivel népszerűsítjük magát Tolkient? Hol válik el a kettő és hol célszerű odafigyelni a határra?
Az MTT-nek eszköz-e a saját maga népszerűsítése Tolkien népszerűsítése érdekében, vagy öncél, mert a társaságot akarjuk nyomni Tolkien helyett?
És ami szerintem most a legaktuálisabb:
Milyen hiteles arculatot tudunk kiépíteni meglévő erőforrásainkból, amely alkalmas arra, hogy az Alapszabályban és a Manifesztumban lefektetett célokat a lehető legnagyobb mértékben szolgálja?
Mi az a legkisebb morális közös többszörös, amely értéket, tartást adhat a közösségépítésnek?
Meddig mehetünk el az eszközeink megválogatásában úgy, hogy a cél ne szentesítsen mindent, de azért megmaradjon a szükséges mozgástér?
Hol válik szét munkaviszony és barátság?
Addig tartson-e a "profizmus" határa, amíg a lelkesedés, vagy tehessük kockára a lelkesedést a "profizmusra" való minden áron törekvés kárára?
Felelősség és kötelesség - hol érnek össze, hol válnak szét?
"Megy-é előbbre majdan fajzatom...?"
Honnan jöttünk, hol tartunk most, hová tartunk, és valóban oda indultunk-e el?
Kérdések, amelyek feleltre várnak.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Alyr Arkhon írta: Megj: Én a megtérülésen sosem az anyagi megtérülést értem. Az MTT nem egy üzleti vállalkozás
De azért ne legyen már direkt veszteséges, ha egy mód van rá...
A (fizetős) facebook hirdetéseknek én speciel nagyon a végére járnék, mert szerintem összességében rohadtul nem éri meg...
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
(hanem mint tudjuk, társkereső )
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Ankalimon írta: Az elmúlt két tábor és az idei LEP reklámozása során biztosan tudjuk, hogy a Facebook-on a Magyarországon élő, a profil lap alapján a tolkieni világ iránt érdeklődő 14 és 30 év közötti korosztályú mintegy 21 ezer ember, kb. 95 %-át elértük a hirdetéseinkkel (amelyek összesen több mint 10 millió alkalommal jelentek meg a megcélzott népességnél), és közülük legalább 3000 ezer különböző ember megnézte az adott rendezvény honlapját, és közülük legalább 5-600 különböző ember valamilyen aktivitást is kifejtett (jelezte részvételi szándékát). Ők nagy valószínűséggel megnézték az MTT FB oldalát és a tolkien.hu-t is. Mindezekre másfél év alatt elköltöttünk durván 150 ezer Ft-ot, amely az adott rendezvényeken megjelent plusz emberek által fizetett díjakból teljesen megtérült.
Ezek után felmerül a kérdés, hogy miért nem tolongott többezer ember a LEP-en...
Továbbá én abban a megtérülésben se volnék olyan biztos, legalábbis nem, ami a nettó megtérülést illeti, az lehet, hogy nominálisan kijött a 150000 Ft az új emberekből, de ne csak a reklámozás költségét, hanem az adott rendezvény költségét is tekintsük már...
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Felagund írta: Kérdés kinek és milyen szinten kell, hogy megbízzon az MTT-ben.
A tudományos munkásság ismert, arra vannak referenciák.
A közösségi? Azt meg élőszóban, saját élmény elmondása alapján lehet a legjobban, nem küldik jobban a gyereket táborba, csak mert van egy színes-szagos hirdetés az arcukba tolva...
Civil támogatás? Öööö... Melyik országban vagyunk???
Gandalfot kicsit kiegészítve: először arculatot kell _választani_ és meghúzni az "innentől-eddig" vonalakat.
A tudományos munkásság ismert? Milyen körben?
Két éve vagy hogyan (nem sokkal a javított GyU megjelenése után) kaptunk egy levelet a szegedi egyetemről egy illetőtől, aki Lamoraktól hallott, hogy a dolog most készül és szívesen beszállna... És ez az úgymond legismertebb termékünk...
Én alapvető célnak tekintem minden itthoni Tolkient szerető egyénhez való eljutásunkat. (aztán hogy érdekli őket vagy sem, az más kérdés) Ez a cél minimálisan sincs teljesítve, aki hallott rólunk az vagy teljesen véletlenül, vagy ismerősök ismerősei által tette ezt.
Ha ezen változtatni akarunk (már csak a társaság céljait tekintve sem ártana) akkor ahhoz kell a marketing.
És az, hogy marketing nem a színes-szagos hirdetést jelenti, kb ezt írogatjuk itt néhány hozzászólás óta. A direkt marketing (a.k.a "vegyél emtétét és neked jó lesz") hatékonysága esetünkben meglehetősen korlátozott szerintem.
Civil támogatás: Eddig kaptunk, azért tudtunk olyan dolgokat vállalni, mint helyiségbérlet, LEPre helyszínbérlés meg ilyenek. Most nem kapunk.
(tagdíjat meg nem nagyon fizet a tagság, ez van)
Ankalimon:
Persze, hogy nem túl hatékony dolog, de jobb, mint a semmi. Tekintve, hogy a bannercserét, ingyenes cikkeket meg az MTT-re utaló vírusmerketing kommenteket ingyen lehet csinálni, kezdetnek nem rossz, és mindenestül sokkal hatékonyabb mint a semmi. (közvetlen hasznot az "MTT" mint termék esetében amúgy sem várunk tudtommal)
Az egyes altermékek esetén (ld még McDonalds mint MTT főtermék és Big Mac mint Tábor altermék) viszont akár hatékony is lehet a különféle közösségi blogokon való megjelenés (ld. amit Rabyn írt a LEP-pel kapcsolatban) még akkor is, ha közvetlenül nem hatékony. A rendezvényeink minden évben megrendezésre kerülnek, lehet, hogy egyik évben még gyanakodnak a népek, de ha látják, hogy másik évben is létezik a dolog, akkor már lehet, hogy eljönnek.
És ha már bevezettünk egy terméket akkor illik emlékeztetni a népet időnként, hogy ilyen van. Ez az a hiba amit a LEP-pel kapcsolatban elkövettünk (több szinten is):
Bevezettünk egy márkanevet (Egy Rég Várt Ünnepély - Tolkien Születésnap) meglehetősen nagy és drága kampánnyal, el is jöttek egy csomóan, a következő években viszont ehhez képest kicsi és elkésett kampányokat folytattunk, olyan kommunikációs bakikat követtünk el, hogy ihaj (GyU szereplők majdnem meghívása... ) sőt, 2005-ben a márkanevet is lecseréltük egy teljesen ismeretlenre (Ünnep Vögyzugolyban), szépen el is fogyott a közönség, és időről időre jöttek az olyan kérdések, hogy "lesz ilyen legközelebb is?" "jé ilyen még van?" stb stb.
Jelenleg ott tartunk, hogy a márkanevet - ami gyakorlatilag értékét vesztette - máig nem hajlandók a szervezők kategorikusan használni (márpedig abból, hogy LEP az egyszeri user semmit nem szűr le) és újra be kellene vezetni, ezúttal odafigyelve az emlékeztető reklámokra is.
(és azért hány mostani MTT tagot, vagy akár vezetőségig eljutott tagot tudnánk mondani, aki az első LEPen látott minket először?)
Annyit akarok még hozzátenni, hogy az egyes rendezvényeknek a rendezvény profiljának megfelelő kampányszerű marketing kell, míg az MTTnek magának meg folyamatos jelenlét, ha gyenge is, ami kiegészül ezekkel a kampányokkal.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ankalimon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Hozzászólások: 1810
- Köszönetek: 2
Az általános "branding" (az adott dolog, márkanév - itt az MTT - mint olyan, alapszintű ismertségének növelése) lehet egy reklám forma. E tekintetben az olyan "branding" amely a potenciális "fogyasztók" jelentős részéhez eljuthat, viszonylag drága, és nagyon-nagyon kétséges a megtérülése.
Az olcsó "branding"-re a hozzánk hasonló anyagi lehetőségekkel bíró szervezetek egyszerűen az on-line megjelenést használják (web oldal, FB oldal). Ezek viszont nem célzottak - így az FB javaslatai és kereső motorja, vagy a Google találati lista alapján találhatnak meg az emberek.
A célzott és olcsó "branding", mint ideális megoldás viszont nem nagyon létezik, illetve az ilyen lehetőségek (ingyenes cikkek, bannercsere hozzánk hasonló csórókkal) olyan kétségbeejtően rossz hatásfokúak, hogy még belekezdeni sem nagyon érdemes.
A konkrét rendezvény reklám, viszont működhet. Az elmúlt két tábor és az idei LEP reklámozása során biztosan tudjuk, hogy a Facebook-on a Magyarországon élő, a profil lap alapján a tolkieni világ iránt érdeklődő 14 és 30 év közötti korosztályú mintegy 21 ezer ember, kb. 95 %-át elértük a hirdetéseinkkel (amelyek összesen több mint 10 millió alkalommal jelentek meg a megcélzott népességnél), és közülük legalább 3000 különböző ember megnézte az adott rendezvény honlapját, és közülük legalább 5-600 különböző ember valamilyen aktivitást is kifejtett (jelezte részvételi szándékát). Ők nagy valószínűséggel megnézték az MTT FB oldalát és a tolkien.hu-t is. Mindezekre másfél év alatt elköltöttünk durván 150 ezer Ft-ot, amely az adott rendezvényeken megjelent plusz emberek által fizetett díjakból teljesen megtérült.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
A tudományos munkásság ismert, arra vannak referenciák.
A közösségi? Azt meg élőszóban, saját élmény elmondása alapján lehet a legjobban, nem küldik jobban a gyereket táborba, csak mert van egy színes-szagos hirdetés az arcukba tolva...
Civil támogatás? Öööö... Melyik országban vagyunk???
Gandalfot kicsit kiegészítve: először arculatot kell _választani_ és meghúzni az "innentől-eddig" vonalakat.
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Felagund írta: Csak egy gyors, közbevetőleges kérdés:
KELL az MTT-nek reklám?
Ha igen: kinek és miért?
Igen kell.
Feltéve ha hatékonyan akarunk működni akár, mint tudományos, akár mint ismeretterjesztő, akár mint ifjúsági, akár mint rendezvényeket létrehozó társaság.
Ha nem ismernek nem bíznak bennünk.
Ha nem ismernek akkor nem támogatnak minket anyagi vagy nem anyagi eszközökkel.
(Az állami támogatás meg bizonytalan ideig szünetel. )
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
A Tolkien.hu weboldalon megadott adatokat (különösképpen az alábbi adatokat: név, telefonszám, e-mail cím, életkor, szülő/gondviselő neve és e-mail címe, illetve a tevékenységünkre és programjainkra vonatkozóan megjelölt érdeklődési körök, a tájékoztató levelek és a bennük található linkek megnyitása illetve a rendezvényeinken való részvétel ténye) a Magyar Tolkien Társaság az Ön részére nyújtott on-line szolgáltatásaink biztosításához, programjainkon való részvételhez kapcsolódó nyilvántartások vezetésének érdekében, továbbá a tevékenységünkről és programjainkról nyújtott tájékoztatás céljából tárolja.
Adatai megadásával Ön kifejezetten hozzájárul azok fenti célok érdekében történő felhasználásához. A Magyar Tolkien Társaság a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, csak addig tárolja az Ön személyes adatait, amíg a meghatározott célok megvalósítása érdekében indokolt, illetve ameddig Ön az adatok kezeléséhez való hozzájárulást vissza nem vonja.
A Magyar Tolkien Társaság az Ön személyes adatait semmilyen esetben sem adja át, továbbítja, illetve teszi nyilvánossá harmadik személynek, külső szervezetnek, kivéve, ha erre jogszabály, hatóság vagy bíróság kifejezetten kötelezi.
Amennyiben rendelkezik Tolkien.hu felhasználói azonosítóval, akkor bejelentkezve az Önről tárolt személyes adatokat belépés után ide kattintva tekintheti meg, illetve módosíthatja. Az Ön személyes adatainak teljes törlésére vonatkozó kérést az adatkezeles (kukac) tolkien.hu címre lehet elküldeni, amely esetben adatainak tárolását teljes körűen megszüntetjük.
A Magyar Tolkien Társaság részletes Adatvédelmi Nyilatkozata ide kattintva érhető el.