- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Könyvtáras program - Noldák
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Akkor mindenkinek jó a 11 óra? Eddig csak 4 ember bólintott rá...
Léli, Ulmo és mindenki: Hozzátok el lécci a hajtogatós könyveiteket. Köszike.
Brisa
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Brisa
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
Nem lehetne kicsivel elobb...mondjuk egy órácskával?? Nagy gond lenne? És lehet, hogy lesz egy meglepim...
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
- Telumehtar
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2076
- Köszönetek: 0
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Nos, akkor mit szóltok a dec. 30. 12 óra? Ki az, akinek nem felel meg ez az időpont kedves noldácskáim?
Brisa
- Léli
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2468
- Köszönetek: 0
"Az igazság pusztán nézőpont kérdése."
- Ringbearer
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2388
- Köszönetek: 0
Töri órára kellett csinálnunk egy kvízt, és olyanokat találram ki (ezekből a foglalkozásokból kiindulva), hogy válasszanak ki egy gyereket a csapatból és szónokljanak úgy, mint Sztálin vagy Hitler, aztán meg, játsszák el versaillesi békét vagy egy Sztálin idejében egy pártgyűlést!
Tök jó!!!
(Kaptunk egy 5-öst a barátnőmmel )
"Be the change you want to see." Gandhi
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Jelentkezem!
Tehát átnéztem a vázlatokat. Nekem mindegyik nagyon tettszik, de... A játékok valahogy nem szimpatikusak.
Szerintem a tizenkétéves gyerekeket nem kötik le az ilyen játékok.
U.i.: Próbálok minél gyakrabban jönni, de jelenleg itthon nincs net.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Várjuk továbbra is a tanácsaidat. (S ha úgy éreznéd, hogy beszállnál, ne habozz: csak szólj nekem. )
Varda, Estel: Tetszik, csak a vázlat nem elég részletes. De majd konkrétabban kötözködöm - Finnel együtt - mail-ben.
Brisa
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Megbeszélés: Szerintetek milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Cím: Üdv néked Earendil, csillagok legfényesebbike!
Rövidebb változat:
1. Ismerkedés:
Labdás ismerkedő játék Név megnevezése, látta-e a filmet, olvasta-e a könyvet, olvasott-e mást Tolkientól, ha igen, akkor mit, mi tetszik a legjobban neki (1 mondatban), húz egy névtáblát, elmondja mit húzott, majd dobja a labdát vkinek.
10 perc
Kellékek: névtáblák (valák, maiák neveivel); kis labda
2. Képek és szövegrészletek alapján ismerkedés Szilmarilok és a Gyűrűk Ura olyan részeivel, ami valamilyen szempontból csillagászati vonatkozású. Képek párosítása a szövegrészletekkel kis csoportokban.
Feladat célja: A gyerekek ráhangolása a témára és a Szilmarilokra
15 perc
Kellékek: képek, színes nyomtatóval kinyomtatva (egy-egy képből több is kell), idézetek
3. Szilmarilok szerepjáték
Az Ainulindale rövid összefoglalása, a valák, maiák bemutatása. Rövid leírás szétosztása az egyes valák, maiák szerepéről annak, akinél az adott vala/maia névtáblája van.
Szerepjáték formájában a feladat Arda előkészítése a tündék érkezésére.
20 perc
4. Tolkieni világkép. A Nap és a Hold keletkezése, mozgása szövegrészletek alapján. Hogyan lesz gömbölyű a Föld. Earendil utazása. Rövid beszélgetés arról, hogy milyennek ismerjük a valós világot, mik azok a bolygók és a csillagok.
Búcsúképpen csillagtérképeket adnánk. És a névkártyákat megtarthatnák.
15 perc
Kellékek: szövegrészletek és további képek a Szilmarilokból, csillagtérkép áttekintő; Naprendszer poszter
Hosszabb változat:
1. Ismerkedés:
Labdás ismerkedő játék Név megnevezése, látta-e a filmet, olvasta-e a könyvet, olvasott-e mást Tolkientól, ha igen, akkor mit, mi tetszik a legjobban neki (1 mondatban), húz egy névtáblát, elmondja mit húzott, majd dobja a labdát vkinek.
10 perc
Kellékek: névtáblák; kis labda
2. Képek és szövegrészletek alapján ismerkedés A babó, a Szilmarilok és a Gyűrűk Ura olyan részeivel, ami valamilyen szempontból csillagászati vonatkozású. Képek párosítása a szövegrészletekkel kis csoportokban.
Feladat célja: A gyerekek bevezetése a témába és a Szilmarilokba
15 perc
Kellékek: képek, színes nyomtatóval kinyomtatva (egy-egy képből több is kell), idézetek (8-10 kép max.)
3. Szilmarilok szerepjáték
Az Ainulindale rövid összefoglalása, a valák, maiák bemutatása. Rövid leírás szétosztása az egyes valák, maiák szerepéről annak, akinél az adott vala/maia névtáblája van.
Szerepjáték formájában a feladat Arda előkészítése a tündék érkezésére.
20 perc
4. Összefoglalás a Szilmarilok alapján arról, hogy milyen volt Arda, amikor felébredtek a tündék. A tündék ébredése, megtalálása, miért nevezik őket a csillagok népének.
10 perc
Eszközök: Szövegek
Rövid szünet
4. Milyen Arda a Gyűrűháború idején. (Itt felhasználjuk a 2. pontban kapott szövegrészleteket és képeket) Mi történt a fákkal, hogyan keletkeztek a Szilmarilok, mi lett a sorsuk. (További képek és szövegrészletek alapján a törtépnet vázlatos összeállítása) Hogyan keletkezett a Nap és a Hold? (Szövegrészlet a Szilmarilokból) Hogyan keletkeztek a bolygók. Earendil útja Valinorba. (További képek és szövegrészletek alapján)
20 perc
Kellékek: Szövegek
5. Milyen alakja van Ardának? Körkérdés és vélemények meghallgatása után, az Akallabeth azon részének összerakása felvágott szövegből összefüggő történetté, amiből kiderül, hogy hogyan lett Arda gömbölyű.
15 perc
Kellékek: Szövegek
6. A valós világkép megbeszélése, mit tudunk a Napról, Holdról, bolygókról, csillagokról, a mozgásukról. Miért látjuk mozogni az eget, Mik azok az állatövi jegyek;
25 perc
Kellékek: áttekintő csillagtérkép; Naprendszer poszter
7. Levezetésképp: A Nap, a Hold és a Föld mozgásának modellezése a gyerekekkel. (Napfogyatkozás, holdfogyatkozás)
5 perc
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Nagy hát a szabadság...
Huhú
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Gandalf: Nahát! Igazán megtisztelő, hogy véleményezed a munkánkat.
Amúgy pontosan az általad elmondottak miatt:
Brisa írta: - Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
Tehát elmeséljük nekik - összefoglalva - a sztorit. Így aki nem olvasta, az is tudni fogja, aki meg olvasta, de elfelejtette, az meg felelevenítheti ezáltal. Így elfogadható?
Brisa
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Elanor
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1304
- Köszönetek: 0
(Egyébként a vázlatok sztem nagyon-nagyon tetszenek! Sztem nagyon fogják élvezni a gyerekek! )
I feel complete when I feel sick inside
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Témavezető: Darky, Brisa
Szerelem
(Hosszabb verzió)
1. Bemutatkozás és nyitókör (10 perc)
- Párbeszédes formában: a kezdő ember (a témavezetők egyike) választ egy másik embert (a témevezető másikát J), és 3 kérdést tesz fel. A válaszok után, a felelő lép egy másik személyhez, és kérdez hármat és így tovább.
- A kérdések: 1) Hogyan szólítsunk? 2) Szeretnél-e valamit elmondani magadról nekünk? 3) Egy oda nem illő kérdés: pl. Miért pont piros pulcsit vettél ma fel? (ezt a kérdés mindenkinek magának kell kitalálnia)
- Az ismerkedés után röviden elmondjuk, hogy mire számíthatnak a következőkben.
2. Beszélgetés (20 perc)
- Beszélgetés arról, hogy ki mit gondol a szerelemről. Még a GyU-tól függetlenül.
- A beszélgetést elősegítő kérdések: Mit jelent számotokra a szerelem szó? Van-e valakinek olyan tapasztalata ezzel kapcsolatban, amit szívesen elmesélne nekünk? Mitől szerelem a szerelem? Milyen az ember, amikor szerelmes (illetve milyeneek vagytok ti, amikor szerelmesek vagytok)? stb.
- Rövid összefoglalás, konklúzió, lezárás.
3. Játék (20 perc)
- Mindenki kap egy cetlit (amit mi gondosan csoportosítva osztunk szét a megfelelő embereknek), amin egy faj (5 fajta lesz: hobbit, törp, ember, tünde, ent) szerepel. Ez senki nem mutatja/mondja el senkinek. A társaság körben ül. A kezdő embernek (aki mondjuk törp) az a feladat, hogy megtalálja a 3 ugyanolyan fajú társát úgy, hogy nem lehet kimondani az öt faj nevét. Tehát véletlenszerűen kiválaszt egy embert, és párbeszédet kezdeményez, hogy kiderítse, az illető milyen fajú (Pl. A fejszém nélkül védtelennek érzem magam., mire a másik: Én a finomabb fegyvereket részesítem előnyben. Jobb szeretem az íjakat.). Háromszor próbálkozhat, ha addig nem találja meg a társát, visszaül a helyére és a legutolsó megkérdezett kutathat. Ha 3 próbálkozáson belül megtalálja a fajtájabélijét, akkor már ketten (együtt) járak körbe, és újabb 3 lehetőséget kapnat, és így tovább.
- A végén létrejön 5 négytagú csoport.
4. Szünet (10 perc)
5. Szobor (50 perc)
- Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
- A 4 fős csoportok kapnak 5 percet: az a feladatuk, hogy megbeszéljék, hogyan fog kinézni a saját magukból létrehozott szobor, ami a szerelmi négyszöget jeleníti meg.
- Az első csoport a függöny mögött felveszik a megbeszélt pózt. Ha elkészültek, elhúzzuk a függönyt. Digitális fotógéppel megörökítjük a szobrot, majd a többi gyerek körbejárhatja.
- Minden egyes szoborról beszélgetést kezdeményezünk. A nézőknek először is az a feladatuk, hogy kitalálják, melyik gyerek melyik szereplőt jeleníti meg, és hogy miből gondolják így (pl. Éowyn a testbeszédével elutasítja Faramirt, ellenben hozzátapad Aragornhoz). A szobor szereplőit feloldjuk, és beültetjük őket is a beszélgető körbe. Tőlük megtudhatjuk, hogy jól gondolták-e a szerepek felosztását a többiek? Hogy miért pont a Pisti kapta Aragorn szerepét? Hogy hogyan érezte magát a bőrében? Először a többiektől, utána az alkotóktól megkérdezzük, hogy mit jelenített meg a szobor, ill. mit szerettek volna megjeleníten? Ha különbség van a kettő között, mi az oka? Illetve, ha nagy az egyetértés, az miből ered? A testbeszéd mit üzen? A való életben hogyan jelez egy szerelmes ember a másiknak nonverbálisan? Mik az elutasítás jelei? Mik a vonzalom jelei? stb. Ezeket minden egyes szobor után átbeszélnénk. Értelemszerűen azokat nem, amiket nem érdemes újra felvetni, ha egyszer már megbeszéltük.
- Levezetés, összefoglalás.
6. Lezárás (10 perc)
- Mit visz haza a foglalkozásról? Tetszett-e? Jól érezte-e magát?
- Címek, e-mail címek elkérése: az elkészített fényképeket elküldenénk nekik, ha igénylik.
(Rövidebb verzió)
1. Bemutatkozás, csoportokra bontás (10 perc)
- Cetliken mindenki megkapja, hogy melyik fajba (5 fajta lesz: hobbit, törp, ember, tünde, ent) tartozik. A fajtársaknak össze kell ülniük, és egy jellemző jelképet kell kitalálniuk. Ezt le kell rajzolniuk, és kivágniuk, majd a nevüket ráírniuk. Kapnak biztosítótűt, és a ruhájukra kell tűzni.
- Egy gyors körben végig megyünk a neveken (és a korokon).
2. Szobor (40-50 perc)
- Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
- A 4 fős csoportok kapnak 5 percet: az a feladatuk, hogy megbeszéljék, hogyan fog kinézni a saját magukból létrehozott szobor, ami a szerelmi négyszöget jeleníti meg.
- Az első csoport a függöny mögött felveszik a megbeszélt pózt. Ha elkészültek, elhúzzuk a függönyt. Digitális fotógéppel/kamerával megörökítjük a szobrot, majd a többi gyerek körbejárhatja. Utána jön a következő csoport. Fotózás/kamerázás, körbejárás. És így tovább.
- A szobrok bemutatása után beszélgetést kezdeményezünk. (Az emlékezést a TV-n látható felvételek segítik). A nézőknek először is az a feladatuk, hogy kitalálják, melyik gyerek melyik szereplőt jeleníti meg, és hogy miből gondolják így (pl. Éowyn a testbeszédével elutasítja Faramirt, ellenben hozzátapad Aragornhoz). A szobor szereplőitől megtudhatjuk, hogy jól gondolták-e a szerepek felosztását a többiek? Hogy miért pont a Pisti kapta Aragorn szerepét? Hogy hogyan érezte magát a bőrében? Először a többiektől, utána az alkotóktól megkérdezzük, hogy mit jelenített meg a szobor, ill. mit szerettek volna megjeleníten? Ha különbség van a kettő között, mi az oka? Illetve, ha nagy az egyetértés, az miből ered? A testbeszéd mit üzen? A való életben hogyan jelez egy szerelmes ember a másiknak nonverbálisan? Mik az elutasítás jelei? Mik a vonzalom jelei? stb.
- Levezetés, összefoglalás.
3. Lezárás (0-10 perc)
- Valószínűleg nem lesz külön lezárás, hanem a beszélgtés összefoglalásával, levezetésével fog zárulni.
Megjegyzés: Mi 20 fővel számoltunk egész végig. Fontos, hogy a látszám néggyel osztható legyen!
Brisa
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
A mi vázlatunk:
Témavezetők: Fin, Brisa
A Gyűrűhordozó küldetése
Még a legkisebb ember is megváltoztathatja a jövő irányát.
(Hosszabb verzió)
1. Bemutatkozás és bevezető kör (15 perc)
- Mit szeretnél, hogyan szólítsunk? → az előzőleg szétosztott névkártyára, ez írják is fel.
- Van egy Gyűrű: akinél épp van, annak hangosan ki kell mondania a nevét, majd valakinek átadnia. És így az illető mondja a nevét, és így tovább.
- Bevezető kör: Kinek milyen fontos feladata van az életében?
2. Kiscsoportos feladat (25 perc)
- Csoportra bontás: 3-4 fős csoportok.
- Feladat 1: minden csoport kap egy papírt. Gyűjtsék össze, melyik szereplőre volt hatással a Gyűrű.
- Feladat 2: Középen van egy nagy papír. Minden csoport ráír egy nevet és megindokolja, hogy milyen hatással volt az illetőre a Gyűrű. Addig megyünk körbe-körbe, amíg el nem fogynak a nevek. Beszélgetés.
3. Szünet (10 perc)
- Lehet wc-re menni, enni, de lehet játszani is.
- Játék: egy összecsomózott zsinegen van egy karika, a Gyűrű. A gyerekek körbe állnak a zsineget kifeszítve, és a markukban láthatatlanul adogatják egymásnak a Gyűrűt úgy, hogy a középen álló Szauron észre ne vegye. Közben énekelnek. A dal végére Szauronnak meg kell mondania, hogy kinél van a Gyűrű. Ha eltalálta, a Gyűrűhordozó lesz a Sötét Úr. Ha nem, Szauronnak továbbra is meresztenie kell a Szemét. J
4. Szerepjáték (30-40 perc)
- A Tanácsot kell eljátszaniuk: mindenki, akit felírtak a nagy papírra, ott lesz a Tanácsban (tehát Gollam, Szarumán, Szauron stb. is!)
- Kártyán kapnak némi információs anyagot, ami mentén tudnak érvelni a vitában.
- Leszenek Gyűrűhordozók is, akiknek dönteniük kell.
- Megbeszélés: Ki hogyan érezte magát a szerepében? Ezt a kérdést kihegyezni a Gyűrűhordozókra, illetve magára Frodóra: Hogyan vállalhatott el egy ilyen fontos feladatot annak ellenére, hogy ő milyen kicsi és gyenge, hogy nem harcos és hős, hogy kényelemhez és biztonsághoz volt szokva (az pont olyan mint maguk a gyerekek)? Visszatérés a nyitókör kérdéséhez: Kinek milyen küldetése van a saját életében? Milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
5. Levezetés (10 perc)
- Ki mit kapott a foglalkozáson? Tetszett-e vagy sem?
- Még a legkisebb ember is megváltoztathatja a jövő irányát. ezt a mottót megkapják egy szép papíron.
- És esetleg búcsúzóul ha tiszta az ég és még látható megmutatjuk nekik Erendilt
(Rövidebb verzió)
1. Bemutatkozás és nyitókör (10 perc)
- Egyszerre: név + Kinek milyen fontos feladata van az életében?
2. Szerepjáték (40 perc)
- A Tanácsot kell eljátszaniuk (csak azokkal, akik ténylegesen ott voltak). Kis csoportok (pl. húzással: akik tündé-t húztak, egy csoportba kerünek).
- Kártyán kapnak némi információs anyagot, ami mentén tudnak érvelni a vitában.
- Leszenek Gyűrűhordozók is, akiknek dönteniük kell.
- Megbeszélés: Ki hogyan érezte magát a szerepében? Ezt a kérdést kihegyezni a Gyűrűhordozókra, illetve magára Frodóra: Hogyan vállalhatott el egy ilyen fontos feladatot annak ellenére, hogy ő milyen kicsi és gyenge, hogy nem harcos és hős, hogy kényelemhez és biztonsághoz volt szokva (az pont olyan mint maguk a gyerekek)? Visszatérés a nyitókör kérdéséhez: Kinek milyen küldetése van a saját életében? Milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
3. Lezárás (10 perc)
- Játék: egy összecsomózott zsinegen van egy karika, a Gyűrű. A gyerekek körbe állnak a zsineget kifeszítve, és a markukban láthatatlanul adogatják egymásnak a Gyűrűt úgy, hogy a középen álló Szauron észre ne vegye. Közben énekelnek. A dal végére Szauronnak meg kell mondania, hogy kinél van a Gyűrű. Ha eltalálta, a Gyűrűhordozó lesz a Sötét Úr. Ha nem, Szauronnak továbbra is meresztenie kell a Szemét. J
Brisa
- Ulmo
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 4133
- Köszönetek: 0
Mondd, szereted az állatokat?
Léli-Szméagol-Ulmo foglalkozása
Jan 3-i verzió:
Foglalkozás vezetői röviden bemutatkoznak (keresztnév!)
"Mondd, szreted az állatokat" első 2 versszakának felolvasása (5 perc)
Gyerekek bemutatkozása (labdás módszer), név, honnan jött, milyen állat a kedvence (összekötve névtáblák készítésével) (10 perc)
Beszélgetés:
Állatok összegyűjtése a gyerekekkel a filmből/könyvből, társítás a szereplőkhöz. A különböző állatok és a szereplők kapcsolata, jó/gonosz állatok (10 perc)
Játék: állatok viselkedése, a gyerekek eljátszanak különböző állatokat, a többieknek ki kell találni, milyen állatról van szó (10 perc)
Rajzolás, hajtogatás:
Állatfigurák hajtogatása, hozzájuk tartozó környezet lerajzolása. (20 perc)
Foglalkozás lezárása:
"Mondd, szereted az állatokat?" - teljes vers felolvasása. A gyerekek kinyomtatva megkapják a verset, hazavihetik a hajtogatott állatfigurákat. (5 perc)
Bővített verzió
Foglalkozás vezetői röviden bemutatkoznak (keresztnév!)
"Mondd, szereted az állatokat" első 2 versszakának felolvasása
Gyerekek bemutatkozása (labdás módszer), név, honnan jött, milyen állat a kedvence (összekötve névtáblák készítésével)
Beszélgetés:
Állatok összegyűjtése a gyerekekkel a filmből/könyvből, társítás a szereplőkhöz
Egyes állatokhoz tartozó történetek lerajzolása: a gyerekek kisebb csoportokat alkotnak, mindegyk csoport kap egy rövid leírást az egyik állattal kapcsolatos történetről, rajzot készítenek a sztoriból.
Pl:
a sas kiszabadítja Gandalfot Orthancból
a tündeló Frodóval a hátán menekül a Fekete Lovasok elől
Zsizsik kutyái megérzik a Fekete Lovas gonoszságát, és elbújnak előle
farkasok (vargok) támadnak a Szöveségre Mória előtt
egy róka meglátja aszabad ég alatt alvó hobbitokat
Rövid, max fél oldalas leírás a sztoriból, ez alapján készületnek a rajzok
Beszélgetés: a különböző állatok és a szereplők kapcsolata, jó/gonosz állatok
Játék: állatok viselkedése, a gyerekek eljátszanak különböző állatokat
Beszélgetés: Állatok a valós életben
A környezetünkben milyen állatok élnek, miért?
Ki milyen állatot tart otthon, hogyan bánik vele, melyiknek milyen érdekes tulajdonsága van. Akinek nincs állata, milyet szeretne?
Állatok különleges érzékelése
Miért van szükség állatokra az ember körül
Rajzolás, hajtogatás:
Állatfigurák hajtogatása, hozzájuk tartozó környezet lerajzolása.
Foglalkozás lezárása:
"Mondd, szereted az állatokat?" - teljes vers felolvasása. A gyerekek kinyomtatva megkapják a verset, hazavihetik a hajtogatott állatfigurákat.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
Sajnos azon a vázlaton kívül még nincs bovebb. Áfival sajna még nem sikerült találkozni, de ha minden jól megy a hétvégén fogok!
Kincso: Neked jó lenne a szombat délután valamikor 1-2 órára?
DE MEGLESZ!!!
Ulmo: hozzátok beszállhatnék csak némi lovak, vagy farkasok (illetve Te tudod, hogy mik jöhetnek nálam szóba ) erejéig? Persze, csak ha nem gond - és nem is kell, hogy a jan. 3dikain....
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mi is megvagyunk a vázlattal péntekig, tegnap összeültünk Estellel, csütörtökön befejezzük, amit elkezdtünk.
Üdv.:
Varda
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
A dec. 14-ei határidő egyre közelebb van. Már csak 4 napotok van...
Lécci kapjátok össze magatokat, és állítsátok össze a vázlatotokat. Én négyről tudok, amellyel komolyan foglalkoznak a tulajdonosaik, és hamarosan meg is lesznek. De mi van a másik hárommal? Cica? Ti hogy álltok? ELanor, veletek akkor most mi lesz? Varda, Estel???
Brisa
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Kincső: Ez rád is vonatkozik. Meg mindenkire!
Telu, ha csak jan. 3-án tudsz jönni, akkor állandó segítőnek ideális leszel. Eiával együtt.
Ring: Ancalimon jan. 3-án mással lesz elfoglalva. Úgyhogy kapjátok össze magatokat.
A múltkori írásomból kimaradt: tervezem, hogy létrehozok egy levlistát magunk számára. Így talán könnyebben elérjük majd egymást. Már csak egy kis idő kellene hozzá...
Ja, és még valami: Finnel azt találtuk ki, hogy a noldás terem előtti térben lenne néhány asztal, amin ceruzák és papírok lennének. Így bárki bármikor leülhet rajzolni. Ehhez kellen csinálnunk valami GyU-s színezőket. Tudjátok, szoktak olyan sablon-rajzok kint lenni, amiket a gyerekeknek már csak ki kell színezniük. Arra gondoltunk, hogy mi is gyárthatnánk ilyeneket. Kábé tízféle kellene, amit aztán sokszorosítani tudnánk. Van valakinek valamilyen ötlete? Ki vállalná, hogy készít ilyen vonalas rajzokat?
Ehhez kapcsolódik még az is, hogy nemcsak rajzolni, hanem hajtogatni is lehet majd azoknál az asztaloknál. Ide kellene néhány ember, aki jól és sokfélét tud hajtogatni. Színes papírok lesznek.
Brisa
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
December 30-a nekem megfelel.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
A Tolkien.hu weboldalon megadott adatokat (különösképpen az alábbi adatokat: név, telefonszám, e-mail cím, életkor, szülő/gondviselő neve és e-mail címe, illetve a tevékenységünkre és programjainkra vonatkozóan megjelölt érdeklődési körök, a tájékoztató levelek és a bennük található linkek megnyitása illetve a rendezvényeinken való részvétel ténye) a Magyar Tolkien Társaság az Ön részére nyújtott on-line szolgáltatásaink biztosításához, programjainkon való részvételhez kapcsolódó nyilvántartások vezetésének érdekében, továbbá a tevékenységünkről és programjainkról nyújtott tájékoztatás céljából tárolja.
Adatai megadásával Ön kifejezetten hozzájárul azok fenti célok érdekében történő felhasználásához. A Magyar Tolkien Társaság a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, csak addig tárolja az Ön személyes adatait, amíg a meghatározott célok megvalósítása érdekében indokolt, illetve ameddig Ön az adatok kezeléséhez való hozzájárulást vissza nem vonja.
A Magyar Tolkien Társaság az Ön személyes adatait semmilyen esetben sem adja át, továbbítja, illetve teszi nyilvánossá harmadik személynek, külső szervezetnek, kivéve, ha erre jogszabály, hatóság vagy bíróság kifejezetten kötelezi.
Amennyiben rendelkezik Tolkien.hu felhasználói azonosítóval, akkor bejelentkezve az Önről tárolt személyes adatokat belépés után ide kattintva tekintheti meg, illetve módosíthatja. Az Ön személyes adatainak teljes törlésére vonatkozó kérést az adatkezeles (kukac) tolkien.hu címre lehet elküldeni, amely esetben adatainak tárolását teljes körűen megszüntetjük.
A Magyar Tolkien Társaság részletes Adatvédelmi Nyilatkozata ide kattintva érhető el.