Könyvtáras program - Noldák
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Szméagol: Valószínűtlennek tartom.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Telumehtar
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2076
- Köszönetek: 0
Még a Gyürük Ura sincs meg!!!!! 8O
Szóval ki lehet huzni...egyébként havalaki csinál "plakátot" akkor szivesen kiteszem akárhova
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Kincső írta: Könyvtár esetén: aki jár, azt nem az anyucikája kísérgeti. És nyilván lesznek egy páran, akik nem tudtak a dologról, csak épp akkor jártak könyvtárban.
Suli esetén: Az iskolában már eleve ott lesznek, és csak azt mondják a szüleiknek, hogy ezért és ezért tovább maradnak. Ezért egy szüló nem fog odarohanni -hasamraütök - 3-ra...
De vannak szülők, akik figyelemmel akarják kísérni gyermekük szellemi fejlődését is, ezért elkísérik néhányszor, hogy tudják mivel is tömik a gyermekük fejét, nem csak azért aggódnak, hogy "elütik a gyereket a zebrán való átkelés során".
Tehát anyukám könyvtára már biztos, ha nincs más lehetőség.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Akkor most... milyen témában, vagy mivel is szeretnénk a gyerekeket boldogítani? Úgy kapcsolódjunk Középföldéhez, h mondjuk mesélünk acsillagokról, a Végzet sarlójáról és Vardáról, aztán pedig megtanulunk pár csillagképet? A tünde nyelvekről, és ennek kapcsán a földi nyelvekről? Hm, nem is lenne olyan rossz... csak akkor sokat kell tudnunk a témáról, mert ez a korosztály esetleg sokkal jobban értesült nálam, mondjuk csillagképek terén.
Szvsz a könyvtár sem rossz, mert ott eleve az érdeklődőbb réteg van ott, kevesebb a szükség pl. a poénból beülők fergyelmezésére. Iskolában könnyen megesik, h a haveri kör együtt bomlaszt.
Ágyő, ágyő
need more brainz. yourz. now.
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
Tehát, akkor próbáljuk inkább azt meghatározni, hogy a korosztályon belül van-e célközönség, és ha igen, akkor kik? Szerintem nincs. Tehát nemcsak hiperszuper eminens afytrösztöket várunk, hanem a cél az lenne, hogy az olyan srácokat is megfogjuk ezzel, akik mondjuk nem járnak annyira élen a tanulásban, kicsit nem is érdekli őket...de mégis! valami megmozgatja ezáltal a fantáziájukat...és mondjuk elkezdenek Tolkient (vagy egyéb mást) olvasni.
És hogyha ezt akarjuk elérni, akkor lehet érdemesebb lenne már alapjába véve az iskolákat megkörnyékezni, mivel egy ilyen srác nem megy majd el egy könyvtárba. Szvsz.
Viszont ha már témaválasztásnál tartunk, akkor szeretném bevállalni a "barátság" témát! :cool2:
Pusz:
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Suli esetén: Az iskolában már eleve ott lesznek, és csak azt mondják a szüleiknek, hogy ezért és ezért tovább maradnak. Ezért egy szüló nem fog odarohanni -hasamraütök - 3-ra...
Művház esetén: akkor gondolom annak a könyvtárában kellene, vagy művházon belül milyen helyiségre gondoltatok?
Darky: Akkor megint oda lyukadtunk ki, hogy túl direktbe megy a dolog. Valahogy a GyU-ból kell átvezetni... Szóval jobb cím kellene. És össze lehetne kötni esetleg azzal, hogy Tolkien tanár volt. Onnan már simán rá lehet menni a suli témára...
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Darkman írta: Okés Brisa, de nagyon remélem, hogy 12-nél fiatalabbak is eljönnek azért, bár itten már problémás a helyzet a szülők miatt De azért nyitva lehet hagyni a lehetőséget.
Ezért úgy gondolom, hogy pontos programot kell kieszelni és azt hirdetni, mert ugye a szülők is szívesebben engedik el imádott csemetéjüket, ha tudják hova mennek. Szerintem arra is számítani kell, hogy az elején szűlők is a "nézőközönség" tagjai lesznek.
Anyukám azt mondta szívesen, bármiben segít, amiben szükséges.
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Természetesen figyelemben tartom Naná, hajjaj, olyan jó lesz, olyan szupi lesz, mindenkinek tökre fog tetszeni )))))))
Hejehujahejj!
Puszak
Darky
Huhú
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Kincső írta: Higgyél már nekem "gyerkőcnek"! Különben meg egyetértünk:
NEM mondani azt, hogy tanuljatok, meg közhelyezni, henem MEGHALLGATNI őket, hogy miért szeretnek/nem szeretnek tanulni, iskolába járni, stb. Milyen tárgyakat szeretnek, és miért. Egyszerűen rávilágítani, hogy érdemes tanulni. DE: megkérdezni tőlük, hogy szerintük érdemes-e hogy miért. Azután a saját véleményt. Mert ha utálják a sulit, annak oka van. Egy csomóan (nyolcosztályos gimnáziumban!!!) nem tanulnak. Hogy miért, arról fogalmam sincs. Lusták? Jobban szeretnek TV-zni? De akkor miért vannak elkeseredve a 3-as miatt? Az is, aki nem kap ki! Azt gondolják, magától belemegy a fejükbe a tananyag? Erről kellene meghallgatni a véleményüket. Panaszokat a tanárokról, stb., stb. Szerintem.
Igen, így már okés a dolog S ez tényleg használna is....lehetne egy felmérést is csinálni ezen keresztül, hogy a mai fiataloknak mi a bajuk az oktatással?
Lehetne külön téma: " Hadgyakorlati terepen az oktatás - mondd ki mi tetszik, mondd hogy mi nem "
Huhú
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Brisa: Miért, végülis arra nálunk mindenki kapható, hogy panaszkodjon a tanárokra, meg ilyenek... És persze hogy nem direktben, csak úgy valahogy ráterelődne a beszélgetés... Szóval... nem tudom. És azt is elfelejtettem, amit még akartam. Hiába, nyolc tanóra és eg néptáncpróba egy napra kicsit sok...
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Én rettentő érdekesnek tertom ezt a programot, de ezt nem értem:
Brisa írta: Sajnos az okatási rendszerünknek valóben sok a hátránya, azonban azt látni kell, hogy egy-egy ilyen foglalkozás keretében nem fogjuk tudni megváltoztatni.
Amúgy szerintem az egész programnak a tanulás lenne a lényege. Csak más módszerekkel, mint amit megszoktunk az iskolában. Pont ezért nagy a felősség. Lehetőleg hülyeséget ne tanítsunk a gyerekeknek. És pont ezért lenne érdemes kihasználni a kritikusabb témákat is.
Mit tanítanánk (ill.tanítanátok) nekik? A Gyűrűk Ura könyvvel kapcsolatos verseket vagy idézeteket fogjuk bővebben elemezni?
Anyukám könyvtáros és azt hiszem szívesen engedélyezné, hogy a Noldák összejövetele az ő könyvtárában legyen (még megkérdezem, de szerintem valószínű, hogy igent mondd).
Vélemény?
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Sajnos az okatási rendszerünknek valóben sok a hátránya, azonban azt látni kell, hogy egy-egy ilyen foglalkozás keretében nem fogjuk tudni megváltoztatni.
Amúgy szerintem az egész programnak a tanulás lenne a lényege. Csak más módszerekkel, mint amit megszoktunk az iskolában. Pont ezért nagy a felősség. Lehetőleg hülyeséget ne tanítsunk a gyerekeknek. És pont ezért lenne érdemes kihasználni a kritikusabb témákat is.
Darky: Felőlem lehet a tiéd a Szerelem témája, de tartsd szem előtt, hogy ezek a srácok 12-16 évesek!!!
Brisa
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
NEM mondani azt, hogy tanuljatok, meg közhelyezni, henem MEGHALLGATNI őket, hogy miért szeretnek/nem szeretnek tanulni, iskolába járni, stb. Milyen tárgyakat szeretnek, és miért. Egyszerűen rávilágítani, hogy érdemes tanulni. DE: megkérdezni tőlük, hogy szerintük érdemes-e hogy miért. Azután a saját véleményt. Mert ha utálják a sulit, annak oka van. Egy csomóan (nyolcosztályos gimnáziumban!!!) nem tanulnak. Hogy miért, arról fogalmam sincs. Lusták? Jobban szeretnek TV-zni? De akkor miért vannak elkeseredve a 3-as miatt? Az is, aki nem kap ki! Azt gondolják, magától belemegy a fejükbe a tananyag? Erről kellene meghallgatni a véleményüket. Panaszokat a tanárokról, stb., stb. Szerintem.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Éppen az a baj, hogy a gyerkőcöknek csak lexikális tudást tanítanak, semmi mást. Elmondják nekik, mit csinált Napóleon, de hogy miért, milyen okból, milyen érzelmi indítékból, azt már nem. Hazaszeretet azt hiszem nálunk nem is szerepelt....ami szerintem elég szomorú
Nekünk valami mást kéne csinálni, mint amit az iskolában csinálnak. Éppen azt, hogy a fiatalságot, az új generációt egy jobb irányba elmozdítani. Mi látjuk a rendszer hibáit, és hajlandóak vagyunk is rajta változtatni. Rajtunk áll a feladat. Más irányba kell menni, s ezt kéne elősegíteni.
Kreativitás, önmegvalósítás. Egy oktatási rendszer, amelyben mindenki azt csinálja, amihez a legjobban ért. S nemcsak szakmai tudást biztosítanának, hanem bölcsességet is.
Itt nem is mi vagyunk a lényeg, hanem ők, a gyerekek. Tele lesznek elképzelésekkel, álmokkal, amiket nemigazán kéne elnyomni ls kidobni, hanem pontosan arra kéne ráhajtani. Kérdéseik lesznek, nagyon sok, amint látják, hogy nem követelünk tőlük semmit, hanem épp ellenkezőleg: becsüljük őket, akkor is, ha a társadalom szemében például a gesztenye-gyűjtés egy semmitmondó tevékenység.
Nah, köszönöm a szót
Éljenek a gyerekek!
Puszó
Huhú
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Ja igen. Hogy hogyan lyukadunk ki ide a GyU-ból, azt nem tudom, de a saját bőrömön tapasztaltam, hogy néha elgondolkozom és elcsodálkozom, hogy mennyi féle foglalkozás létezik, és hogy minden egyes területen milyen sok ember dolgozik. Egy csomó foglalkozást meg lehetne ismerni egymástól, és arra is rá lehet jönni, hogy mennyi ember dolgozott a környezetünkben lévő dolgokért, amit természetesnek tartunk, hogy egy ilyen vagy olyan jelentéktelennek tetsző munka mennyi embernek ad kenyeret, meg ilyenek. Szerintem egy csomó ember - még a felnőttek sem - gondolt még soha ebbe bele. Például utazol egy buszon, kinézel az ablakon, látsz egy boltot. Akkor mennyi ember tett ezért: a buszvezető, aki a buszt készítette, akik az elemeit gyártották, aki a festéket készítette, eladta, aki az utat csinálta, aki az utca házait, a bolt épületét építette, aki az ablaküvegeket készítette, és még sorolhatnám. És ez csak egy egészen egyszerű példa volt! Mert 4.-ben vagy 5.-ben megtanuljuk, hogy Mo.-n v. a világon hány ember él. és mond valamit ez a szám? Lehet hogy így furcsán hangzik, de így ráébred az ember sok mindenre. Pl.: Teljesen egymásra vagyunk utalva, milyen sok foglalkozás van, és milyen sok ember van a világon, aki végez egyet-egyet.
A másik meg, hogy pl. én eddig mindig csupa ötös voltam. De néha úgy tűnik - sőt időnként egészen biztos vagyok benne - hogy ezt, sőt még bizonyos tárgyakból a 4-est se fogom tudni tartani. És szerintem erről is lehet beszélgetni. Nyilván lesznek rosszabb tanulók is, azok is elmondhatnák, hogy ők miért nem olyan jók (pl. egy csomóan nálunk szódolgozatra képesek 1-2-3-ast begyűjteni, pedig ugye azt igazán meg lehet tanulni). És lehet beszélgetni arról, hogy az egyszerűbb dolgokat meg lehet tanulni, és hogy érdemes-e és miért. (Most próbálok mások fejével gondolkodni, mert szerintem persze hogy érdemes.) De nem az lenne az abszolút cél, hogy meggyőzzünk mindenkit, hogy tanuljon, vagy ilyesmi. Csak otthon biztos elgondolkdna mások véleményén is. Aztán ő dönt. Csak nekem időnként meg kell győznöm magam, hogy meg tudom tanulni és érdemes. (Például most nagyon megtanultam a földrajzot, egész óránm szinte folyamatosan jelentkeztem, és kaptam órai munkára egy ötöst. Ilyen még soha senkivel sem volt. Ezt persze nem dicsekvésből mondom.)
Szóval ilyeneket lehetne becsempészni, hogy hogyan, aról még ötölök-hatolok.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
" Méhek tánca egy virág körül - avagy a szerelem virágnyelven "
Huhú
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
A lényege nadon eccerű: Szerelem
De a cím nem ilyen sablon lesz
Nah?
puszka
Darky
Huhú
- Léli
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2468
- Köszönetek: 0
Megérdeklődtem nálunk a dolgot, és a következőkre jutottam:
Először az osztályfőnököket kell megkérni (vagy magukat a diákokat), hogy mérje fel, lenne-e rá igény.
Ha igen, akkor kell az igazgatóhoz fordulni, illetve kérvényezni etz a dolgot.
Szóval nálunk előbb kell meglennie a tervnek....
"Az igazság pusztán nézőpont kérdése."
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
A többieket is megkérném erre.
Brisa
- Elanor
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1304
- Köszönetek: 0
I feel complete when I feel sick inside
- Rayan
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Szeretnék csatlakozni a csoporthoz.
A Babitsban szerintem egész biztos, hogy a tanárok beleegyeznek, hogy tágítsuk a gyerkőcök ismeretkörét. (Ez egy IV. kerületi gimnázium.) Holnap meg is érdeklődöm, van-e rá igény.
(Fájdalom, de néhánymagammal lemaradtunk a danolászás miatt a programismertetőről :bawling:)
tiltsátok be a kisbetűt
Csinci
- E. Eia Ayna
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Tűznél ülök, s elgondolom,
hajdankorok embereit,
s hogy jönnek Majdanok, miket
már mások látnak itt.
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Ha majd lesz konkrétum, akkor szívesen érdeklődöm a Fazekasban, meg esetleg a környékbeli általánosokban. Kb. mikor lenne?
need more brainz. yourz. now.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Brisa
- Ringbearer
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2388
- Köszönetek: 0
(Olyan? )
Ring
"Be the change you want to see." Gandhi
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kincső írta: Eddigi eredményem a helykutatás terén: van egy osztálytársam, akinek tanár az anyukája, de nem a mi sulinkban, úgyhogy nem tudom pontosan hol, és szereti a GyU-t. Megkértem az osztálytársamat, hogy kérdezze meg, tudna-e az anyukája helyet zserezni nekünk. Mondtam, hogy januárban indulna be a dolog, úgyhogy most várom, hogy elfelejti-e vagy sem...
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Varda: Köszike.
Brisa
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
A Tolkien.hu weboldalon megadott adatokat (különösképpen az alábbi adatokat: név, telefonszám, e-mail cím, életkor, szülő/gondviselő neve és e-mail címe, illetve a tevékenységünkre és programjainkra vonatkozóan megjelölt érdeklődési körök, a tájékoztató levelek és a bennük található linkek megnyitása illetve a rendezvényeinken való részvétel ténye) a Magyar Tolkien Társaság az Ön részére nyújtott on-line szolgáltatásaink biztosításához, programjainkon való részvételhez kapcsolódó nyilvántartások vezetésének érdekében, továbbá a tevékenységünkről és programjainkról nyújtott tájékoztatás céljából tárolja.
Adatai megadásával Ön kifejezetten hozzájárul azok fenti célok érdekében történő felhasználásához. A Magyar Tolkien Társaság a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, csak addig tárolja az Ön személyes adatait, amíg a meghatározott célok megvalósítása érdekében indokolt, illetve ameddig Ön az adatok kezeléséhez való hozzájárulást vissza nem vonja.
A Magyar Tolkien Társaság az Ön személyes adatait semmilyen esetben sem adja át, továbbítja, illetve teszi nyilvánossá harmadik személynek, külső szervezetnek, kivéve, ha erre jogszabály, hatóság vagy bíróság kifejezetten kötelezi.
Amennyiben rendelkezik Tolkien.hu felhasználói azonosítóval, akkor bejelentkezve az Önről tárolt személyes adatokat belépés után ide kattintva tekintheti meg, illetve módosíthatja. Az Ön személyes adatainak teljes törlésére vonatkozó kérést az adatkezeles (kukac) tolkien.hu címre lehet elküldeni, amely esetben adatainak tárolását teljes körűen megszüntetjük.
A Magyar Tolkien Társaság részletes Adatvédelmi Nyilatkozata ide kattintva érhető el.