Tábori keretjáték
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
De most első a trailer! Van rá 2 hetünk...
- dorwinion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Hozzászólások: 1335
- Köszönetek: 0
Amire mi gondoltunk az az volt, hogy a númenóriak ezt a földrészt gyakorlatilag letarolták a másodkorban a hajóépítéshez szükséges faanyag miatt, és ezért a növénykék szellemkéje szörnyen bedeppelt. majd azt találta ki, hogy újra beülteti az érintett területet, de ezúttal mallornnal.
A feladatot magát lehetne tálalni büntetésként, vezeklésként a korábbi tetteik miatt, vagy egyszerűen csak jutalom fejében végrehajtandó feladatnak.
(A ketetjátékba való pontos beillesztésébe inkább nem szólnék bele. )
Ha jól emlékszem Jácint tavaly is meg lett kérdezve ez ügyben és akkor nem volt ellenvetése, de természetesen meginterjúvolom. (Különben is: ez most olyan kérés, ahol mi szeretnénk adni nekik )
És akkor már csak a fákat kell beszerezni.
Ha nevetek, boldog leszek. Ezért tovább nevetek...
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Már csak Jácintot kell meggyőzni arról, hogy mi igenis teleültethetjük facsemetékkel a tábor területét!
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mert akkor a Próbatételek feladatának mondjuk kitűnő lenne, amikor amúgy is a rendi tanulmányaikat tesszük próbára a népeknek.
Nekem komolyan tetszik, jóízűen elmebeteg
need more brainz. yourz. now.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Na eddig egyszerű. De a facsemetéket nem lehet ám csak úgy felkapni és elhozni (erre ügyel a beépített vigyázó ember), mert ezeknek saját személyiségük van, és rá kell őket venni arra, hogy jöjjenek. Ez a következőképpen néz ki: valami szép, egyedi, személyreszabott performansszal kell kedveskedni nekik: egy dalocskával, versikével, táncocskával (semmi igazán komoly). Persze miután a facsemeték technikailag nem tudják megmondani, hogy tetszik-e nekik a produkció, ezért a szellemek előmeózzák azt, és csak olyan művésznek adnak engedélyt a csemete zaklatására, akinek az előadása kellőképpen meggyőző. Ekkor adnak az artoskodónak valami nehezen hamisítható cuccot, amit ráadásul nem lehet átruházni. Ezzel az illetőnek el kell mennie az erdőbe a megfelelő facsemetéért (nyilván a kőrisfának szóló dallal nem lehet a cseresznyét elhozni ), és visszahozni azt a táborba. Amint visszaért, a csapattársak nekiállhatnak elültetni a fát.
És a nyertes pedig... nos természetesen nincs nyertes Legalábbis lehet éppen győztest hirdetni, csakhogy nem az a lényeg, hogy ki a leggyorsabb, hanem hogy mi mekkorát röhögünk rajtuk.
Jó ez most kicsit szörnyen hangzott, de remélem látjátok a potenciált az ötletben
code a rat the monster on doom in it
- dorwinion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Hozzászólások: 1335
- Köszönetek: 0
Ha nevetek, boldog leszek. Ezért tovább nevetek...
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Előnyei:
táborszintű dolog
csapatidentitást épít
kellően lefáraszt, feszültséget elvezet
hátrányai:
meg kell tervezni okosan
díjazást okosan - ezt meg ráadásul költségmentesen, ha tudjuk
keretjátékot szintúgy
elválasztja a tábor első felét a másiktól
need more brainz. yourz. now.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- kömfös végjátékot támogatom, de azt most _nagyon_ profin kell csinálni. kibeb***ottul profin, sokkal profibban, mint ahogy kömf összesikerült. Ellenben a csapatelőadásos alapvetően jobban lehet ütemezni, minden esély megvan rá, hogy ki lehet hozni belőle minőségi júzer ikszpirienszt for evrivan.
Ádám: ha a következtetésem alatt a "hagyjuk a francba a hadijátékot" kijelentést érted, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy ezt úgy értettem, hogy nagyon komolyan fel kell mérni a lehetőségeinket és képességeinket is a témában, mert szerintem, és most kövezzetek meg, de egy keretjátékba nem illeszkedő, öncélú ugrabugrálás helyett akkor már értelmesebbnek tartok plusz négy óra csapat/rendi időt, népgyűlést, akármit is. Ez a véleményem. Ellenben ha tudunk tervezni olyan hadijátékot, ami épp elegendő mértékig kooperatív, de versengő is és úgy egyáltalán megfelel a lent említett kritériumaimnak, akkor az nagyon-nagyon megérné. Fogalmazzunk úgy: a rossz hadijáték olcsó, a jó hadijáték viszont a várható profit mellett drága, és plusz kockázata az, hogy nem is biztos, hogy meg tudjuk csinálni! (A drága és költséges szavakat kocka értelemben használom, azaz idő/energiaigényes.)
Az is igaz viszont, hogy ha nem látnék esélyt arra, hogy meg lehet csinálni, akkor nem is pofáznék bele. Van a szervezőcsapatban rajtam kívül még kocka, aki pl szívesen modellezne, és szimulálna különböző játékszabályokon alapuló multiágens rendszereket...
Most még variálhattok a programon, meg a keretjáték-sztorikon, hogy melyik nap mi történhet/fog történni, ha jól sejtem. Másrészt örülnék, ha a sok pofázásom ellenére az én tirádáimat feles szorzóval kezelnétek, én csak egy jöttment keretjáték-segéd vagyok
code a rat the monster on doom in it
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Szóval miattam akár korábban is lehet a cucc, de szvsz legyen ilyen.
Mestervizsgák/ Próbák utáni napon kirándulás, közben valami alkalmas rendszerű/keretjátékű hadijátékkal? Vagy egy lovagi torna (mindenféle összemérő sportokkal?)? Az előző nap úgyis inkább eszmei jellegű agyzsibbasztás, ezután felüdülés a fizikai aktivitás. Illetve elég erősen megdobja a csapatok identitástudatát is, ami nem árt.
És egyben megvan a hetedik nap környékére javasolt feszültséglevezetés is. Ez után nyugisabbnak fognak tűnni a csak csapatos programok.
Beleírogattam a googledocsos táblázatba az ez alapján lévő változtatásokat.
need more brainz. yourz. now.
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
fqqdk írta: De mondom, van olyan opció is, hogy kihagyjuk a hadijátékot, és csinálunk helyette valami értelmeset
Szeretném kiemelni ezt a megjegyzést, és összhangba hozni Gandalf mester vágyával, miszerint katarzis legyen a vége.
Továbbá elhangzott itt, hogy annyiféle embernek annyi különböző igényét hogyan lehet egyesíteni valami közös nagy eseményben?
A KÖMF-ről annyi pozitívat hallottam, a végjátékról egész konkrétan.
Nem tudom, hogyan érintene titeket, akik már egyszer megcsináltátok, ha azt fejlesztenétek katarzissá, amikor a csapatelőadásokból összeáll a tábor történetének egésze...
És akkor lehet egy szabadnap a rendek és csapatok közt például, amikor elmehetnénk kirándulni és/vagy főzni stb. (hiszen a 9. napon nem hadijáték van, hanem a csapatelőadások és a népgyűlés)
Például.
Még egy gondolatsor -
az eddigi táborokban mi volt a végső felvonás?
idén belegondoltunk ebbe a kérdésbe egyáltalán, vagy csak a 9. nap délelőttjére odafirkantottuk a szokásos hadijátékot?
efkú logikája nekem igen éleslátónak tűnik, és nem tudom, a fenti megjegyzés egy félve levont következtetés, vagy csak egy pajkos hecc?
van annyi kreatív potenciál a társulatban, hogy BÁRMIT megcsináljon, amit kigondol, ha az illeszkedik az emberek fejébe (nem fejsze stb.)
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- a hadijáték keretjátékos alapjául nem szolgálhat a köztük lévő konfliktus, alapvetően pszichológiai okokból: nem működik, ha a konfliktusok polgárháborús helyzetté éleződnek ki, és ez testesül meg a hadijátékban. Ehelyett a hadijátéknak több érdekcsoport (hasonló|azonos|azonosnak tűnő) célokért történő versengése kell, hogy legyen, ahol a célok nem azonosak a másik felek kiirtásával. Viszont a versenyhelyzethez szükséges az is, hogy legalábbis az adott pillanatban az egyes érdekcsoportok számára a kooperáció szuboptimálisnak tűnjön. Tehát a célok elérése érdekében keresztbe kell tenniük egymásnak. A klasszikus capture-the-flag ilyen jellegű játék például, ezt kell megbolondítani azzal, hogy gyilkosság tképpen nem lehetséges, a célok eléréséhez az "ellenfelek" hátráltatása, nem pedig elpusztítása lehet esélynövelő tényező. Capiche?
Én viszont szeretném, ha a keretjátékba kellőképpen illeszkedne ez a játék, és azt hiszem, ez a programfelelősünknek sem lenne ellenére, úgyhogy amint kitaláltunk alkalmas játékot, és neki alkalmas körítést, akkor leszünk csak készen, és a két dolog egymástól nem független. (Úgyhogy Gandalfkoma, nem mentesülsz az együttműködés alól P)
Jó hadijátékot szeretnék, tehát nem valami Adim-féle vetélkedőt, amit erőszakkal kell beszuszakolni a sztoriba, és nem is valami Efkú-féle elb***ottul komplex számháborút, ami egyébként szintén nem volt annyira keretjáték-kompatibilis.
De mondom, van olyan opció is, hogy kihagyjuk a hadijátékot, és csinálunk helyette valami értelmeset
code a rat the monster on doom in it
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Én csak azt szeretném, hogy a csapatok ne essenek komolyan egymásnak (kis ellentétek és feszültségek kellenek, de drasztikus egymásnak ugrasztás nem) és legyen a tábor végére egy mindent feloldó katarzis.
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Gandalf írta:
Öm, nem egészen tiszta az egész. Miért bíznak meg emlékőröket a szellemek (akik egyébként nem veszik komolyan Középföldét) artifact-gyűjtéssel, miért jó az, ha a csapatok azt hiszik, ugyanazt kell megszerezniük és mi ez a lezárás, az végképp homályos számomra....?gillz írta: -a szellemek külön-külön megbízzák az emlékőröket bizonyos tárgyak megszerzésére
-olyan három-négy ilyen feladatot osztanak ki, ergo 3-4 szövetség jön létre.
- a szövetségek majd jól azt hiszik (felsőbb félrevezetésre), hogy ugyanazt kell megszerezniük, egymás ellen fordulnak majd finoman (körökre osztott stratégiai?)
- avégén kiderül, h nem ugyanazok a dolgok, hanem kiegészítő cuccok, szellemek jól lecsezsik a népet/vezetőket, aztán szent a béke.
Azért bízzák meg őket, mert ezek a dolgok kellenek a végső kiszabaduláshoz a Homályból, vagy más, hasonló indokkal.
Azért jó, h azt hiszik, h legyen min összeveszniük különben nincs semmi probléma, mindenki odamegy a cuccokhoz, és elhozza őket.
A lezárásban meg a szellemek tisztázzák, hogy nem kell mindjárt egymásnak esni, az Emlékőreitek félreértették a feladatot, de legalább kipróbáltátok magatokat, legközelebb figyeljetek a részletekre.
need more brainz. yourz. now.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Öm, nem egészen tiszta az egész. Miért bíznak meg emlékőröket a szellemek (akik egyébként nem veszik komolyan Középföldét) artifact-gyűjtéssel, miért jó az, ha a csapatok azt hiszik, ugyanazt kell megszerezniük és mi ez a lezárás, az végképp homályos számomra....?gillz írta: -a szellemek külön-külön megbízzák az emlékőröket bizonyos tárgyak megszerzésére
-olyan három-négy ilyen feladatot osztanak ki, ergo 3-4 szövetség jön létre.
- a szövetségek majd jól azt hiszik (felsőbb félrevezetésre), hogy ugyanazt kell megszerezniük, egymás ellen fordulnak majd finoman (körökre osztott stratégiai?)
- avégén kiderül, h nem ugyanazok a dolgok, hanem kiegészítő cuccok, szellemek jól lecsezsik a népet/vezetőket, aztán szent a béke.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Utálom a számháborút, az okokat lehet, hogy ismeritek:
- kettőnél több oldal nehezen lehet benne, ehhez polarizálni kell a népeket így vagy úgy. Az ideális hadijátékban kettőnél több csoport lehetséges, ami árnyalja a helyzetet, és több lehetőség adódhat a résztvevő felek objektív megítélésére, ami szükséges a keretjáték átélése szempontjából. Ha az emberek orra alá van dörgölve, hogy csak játékból kell utálni a másikat, az eltávolítja a valódi énjüktől, és nevetségessé teszi a szerepüket. A "willing suspension of disbelief" fenntartása szerintem lényeges a keretjáték és a hadijáték szempontjából egyaránt.
- nehéz specializálódni, taktikázni, nehéz az emberek egy komoly részét motiválni a részvételre, mivel alapvetően ugrálós, rohangálós, kiabálós játék, nem tudja a lustább, vagy éppen taktikusabb, gondolkodósabb emberkéknek azt az érzést biztosítani, hogy van globális haszna, ha részt vesznek benne. Az ideális keretjáték az emberek többségét igyekszik megmozgatni, és olyan szabályokkal bír, ami biztosítja, hogy mindenki alkatához mérten rugalmasabban találja meg a saját szerepét, amellett, hogy nem áttekinthetetlenül bonyolult, mint a tavalyi játékszabályok.
- nem versengést, hanem harcot szimbolizál, és így nehéz utána a keretjátékot zökkenőmentesen folytatni. Kifejezetten gáz az, hogy a "halottak" később is élnek. Ha a számháború kimenetelétől függővé tesszük a keretjáték folytatását, akkor kifejezetten gázul interpretálható dolgok jönnek ki. Az ideális hadijáték kimenetele nem befolyásolja érdemben a keretjáték további folyását, de úgy, hogy ez a résztvevők számára nem nyilvánvaló, vagy legalábbis mérvadó. A hadijátéknak tehát úgy kell beépülnie a keretjátékba, mint minden "megrendezett" keretjáték-esemény.
Tavalyi szabályokkal kapcsolatos idén felhasználható tanulságok:
- ami azt illeti a tavalyi szabályok tervezése során felmért komplexitásbeli és kivitelezhetetlenségi problémák oka az, hogy eleve elosztott rendszert kellett volna tervezni. A számháború egyetlen valódi pozitívuma, hogy a szabályai számítógép igénybevétele nélkül is betarthatóak épeszű korlátokon belül maradva. Utóbbiak miatt egyébként a hadijáték tervezése sokkal költségesebbnek bizonyulhat (időben és energiában is), mint azt úgy elsőre sejteni lehet. Szeretném biztosítva látni azt a lehetőséget, hogy ha nem tudunk jó hadijátékot tervezni, akkor inkább ne erőltessük, de a sima számháborút se helyette.
code a rat the monster on doom in it
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Fqval emesenen, megpróbálom a lényeget:
-a szellemek külön-külön megbízzák az emlékőröket bizonyos tárgyak megszerzésére
-olyan három-négy ilyen feladatot osztanak ki, ergo 3-4 szövetség jön létre.
- a szövetségek majd jól azt hiszik (felsőbb félrevezetésre), hogy ugyanazt kell megszerezniük, egymás ellen fordulnak majd finoman (körökre osztott stratégiai?)
- avégén kiderül, h nem ugyanazok a dolgok, hanem kiegészítő cuccok, szellemek jól lecsezsik a népet/vezetőket, aztán szent a béke.
need more brainz. yourz. now.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Edit:
felkérem gillzt, hogy az msnen megbeszélteket foglalja össze itt is, aztán megvitathatjuk a tábor időrendje szempontjából is.
code a rat the monster on doom in it
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
need more brainz. yourz. now.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Ötletmorzsáim ezügyben:
Miután áruló NPC-nk eltávozott, "elárulhatja" a tábort a csúnya gonosz Ellenségnek, akik az aktuális politikai helyzetben egyetlen szóbajöhető formát ölthetnek Eryn Vorn környékén, mégpedig a Gy. L. Idércek formáját.
Node nézzük a dolog rossz oldalát:
- Szorospatakon ez már el lett lőve bizonyos formában, B. Király jellegű megoldással.
- Megjelenítésüknek mérsékelt anyagigénye van (fekete csuklyás nazgúlköpeny FTW:))))
- Kicsit nehézkes, bár nem lehetetlen megmagyarázni, hogy mit keresnek épp arrafelé. (Téridő, céljaik, etc.)
A dolog jó oldala:
- a lidércek elegendően táposak a tábor számára (egyetlen érintett csapat sem tudja egymaga felvenni velük a harcot), mégis legfeljebb 9, azaz kúlenc NPC játékos szükségeltetik a megszemélyesítésükhöz, amit talán össze lehet kaparni "látogatónak".
- számmisztika: 9, azaz kúlenc lidérc van, pont annyi, mint ahány csapat, illetve rend, ebből érdekes dolgokat lehet kihozni.
- eleve szerepelnek a pettingsztoriban, tehát még mindig őket könnyebb odamesélni, mint mondjuk akár teszemazt Bombadil Tomát, vagy egy ork hadsereget.
És akkor az inkonzisztensebb börzerészleg:
- Jövetelükről hamarabb tudomást szerezhetünk felderítés útján, és játékok, questek, stb tárgyává lehet tenni az ellenállásra/behódolásra/egyéb spontán marhaságra történő felkészülést.
- Említett felkészülés legutolsó szakasza kiválthatná a hadijátékot, amolyan RTS épíccsünkvárat, garrisonba rakjunk harcosokat, járőrözzünk, stbstb módon.
- Ki lehetne találni azt, hogy ebben a készülődésben az egyes emberek, mint csapat/rendtagok, illetve az egyes konkrét közösségek hogyan vehetik ki a részüket, szép, finomhangolt módon arra irányítani a hangsúlyt, hogy együttműködjenek.
És akkor a teljesen elszállt baromságok:
- van egy F. Númenori artifaktunk, ami félelemaurát biztosít tulajdonosának. Azért, hogy a mese kiegyensúlyozott legyen, minden más csapat is kéne, hogy rendelkezhessen ilyen póva cuccnyákokkal. Miért ne feltételezhetnénk, hogy ezeket megszerezni jönnek az aljadékok? Miért ne feltételezhetnénk, hogy meg is szerzik ezeket? Egészen aranyos keretjáték-esemény lehetne pl egy olyan, hogy az "emlékőrök" elmennek "tanácskozni", és nem térnek vissza időben, aztán a szellemek hozzák őket vissza alig zilált állapotban, mondjuk artifaktok nélkül?
Vazz, egyre nagyobb marhaságok jutnak eszembe, úgyhogy mielőbb toljunk egy IRL talit, kedves gék.
code a rat the monster on doom in it
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
need more brainz. yourz. now.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Amennyiben nem, akkor természetesen találunk más megoldást a keretjátékon belül a katarzisra, akár pl. egy külső támadás Eryn Vornra hamar elfeledtetné az ellentéteket (ha a támadó hordák nem néznék, ki milyen állásponton van és ki hogyan fogadja őket, csak kérdezés nélkül lemészárolná őket), vagy valami hasonló.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
code a rat the monster on doom in it
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Illetve a feszültséglevezető tevékenységekre is jók az ellenségeskedő csapatok párharcai rópi/foci/partizánn formájában.
need more brainz. yourz. now.
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- megoldani, hogy ne legyen gáz, hogy a g***ók miért pont Homállyal és nem valami mással intézték el a csapatokat. (opcionális)
- kitalálni minden csapat emlékvisszanyerési ívét (kötelező)
- kitalálni az egyes rendek tevékenység-specifikus emlékvisszanyerési szisztémáját (kötelező)
- belőni az NPC-k szerepét és sz**kavarási mibenlétét (kötelező)
- bombadil/ádám/külvilági hír problémát kezelni (nemolyanfontosmintatöbbi)
- belőni a keretjátékisztikus ellentétek feloldásának módjait, hogy ne az ellenségeskedés domináljon tábor végére, hanem az együttműködés (űberfontos)
code a rat the monster on doom in it
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
code a rat the monster on doom in it
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Gandalf írta:
Nem rossz, végül is mindegy, száműzik-e őket vagy ők távoznak...fqqdk írta: 3255 Arany Ar-Pharazôn trónralépése. Móriában békétlenkedik egy kisebb csapat törp, száműzik őket (Leguán javaslata az volt, hogy ne száműzetés legyen, hanem inkább önszántukból lépjenek le, "világot látni").
Vagy akár meg is szökhetnének titokban, ha már olyan nyughatatlanok, hm?
Igen, egész pontosan azt javaslom, hogy egy kis csapat legyen, akik fiatalok, nyughatatlanok, és elegük van a semmittevésből, nagyra vágynak és harcra és kalandra, és addig tüzelik egymást, míg a tanácsból nagy dérrel-dúrral távoznak, összecsomagolnak, és fapapucs.
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Nem rossz, végül is mindegy, száműzik-e őket vagy ők távoznak...fqqdk írta: 3255 Arany Ar-Pharazôn trónralépése. Móriában békétlenkedik egy kisebb csapat törp, száműzik őket (Leguán javaslata az volt, hogy ne száműzetés legyen, hanem inkább önszántukból lépjenek le, "világot látni").
Vagy akár meg is szökhetnének titokban, ha már olyan nyughatatlanok, hm?
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
(De ne offoljunk erről tovább!)
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Dorw, de attól ez még szar..dorwinion írta: Nem szükséges átírni! Ne fosszuk meg őket és magunkat eme élvezetes olvasmánytól! A lényeg benne van és érthető...
code a rat the monster on doom in it