fbpx
 
 
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Tábori keretjáték

Tábori keretjáték 11 éve 11 hónapja #355135


  • Hozzászólások:1335
  • dorwinion profilkép
  • dorwinion
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
Nem szükséges átírni! Ne fosszuk meg őket és magunkat eme élvezetes olvasmánytól! A lényeg benne van és érthető... :wink:
Ha nevetek, boldog leszek. Ezért tovább nevetek... :-)
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 11 éve 11 hónapja #355107


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Szép munkát végeztünk, köszönöm a segítségeteket! :wink:

Akkor ezt a lenti efkú-irományt tekinthetjük a végleges keretjáték-előtörténetnek. Majd írok belőle egy vértolkienita stílusban megírt változatot is, amelyet hozzáférhetővé teszünk a képzésben résztvevőknek.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 11 éve 11 hónapja #355079


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
Áh ez relatíve igencsak gagyi és összeszedetlen.
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 11 éve 11 hónapja #355067


  • Hozzászólások:1335
  • dorwinion profilkép
  • dorwinion
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
Efkú, javaslom, hogy ezt majd egyszer publikáld valahol. A stílus azonnal felismerhető, szórakoztató és utánozhatatlan! :lol:
Ha nevetek, boldog leszek. Ezért tovább nevetek... :-)
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 11 éve 11 hónapja #355058


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
1600 Az Egy Gyűrű kovácsolása. Celebrimbor felismeri Szauron szándékát.
1600-1697 Az eregioni tündék között nincs egyetértés a Három használatát vagy elrejtését tekintve. (Nagyjából ezért nem tör ki azonnal a háború :D ) Az ellenzék – tündék, akik használnák a gyűrűket – prominens személyiségei egy titkos társaságba tömörülve egy másik gyűrű készítésén fáradoznak (mint később Szarumán). Szauron tudomást szerez erről, és megtámadja Eregiont, majd Eriadort (nem feltétlenül ezért, de azért mégiscsak kicsit). Egészen messze keletig üldözi őket, éppencsakhogy meghiúsítja az ellengyűrű készítését.
1697 Mória kapuit bezárják.
1699 Szauron elfoglalja Eriadort.
Kb 1800. Szauron kelet felé terjeszti ki hatalmát. Avárok találkozása Szauron ork csapataival. Paranoiából és bénaságból (értelmes gerillastratégia hiányából) kifolyólag sok-sok társukat elvesztik. Egy nyugatra szakadt felderítőcsapat találkozik Annatarral, aki felajánlja, hogy "megmenti" a társaikat, ha ők, mint a mindenféle árnyak ismerői, megtisztítanak neki egy hágót az ott lakó csúnya pókoktól. Megteszik, de valahogy nem azt kapják, amit vártak. :D (Az avár csapat nyugatra érkezését ugyebár Eru akarata vezérli, mint a többi népét is, de mint azt megbeszéltük, a hosszú úton senki nem mer a közelükbe menni, mert azért nem egy jó jel egy rakás betépett, emlékvesztett figura seholse.)
3255 Arany Ar-Pharazôn trónralépése. Móriában békétlenkedik egy kisebb csapat törp, száműzik őket (Leguán javaslata az volt, hogy ne száműzetés legyen, hanem inkább önszántukból lépjenek le, "világot látni").
Móriai csapat némi kalandozást követően találkozik Annatarral, aki ráveszi őket, hogy látogassák meg Kék-hegységbeli rokonaikat, mert hogy az imlyen jó lesz már nekik. Még ebben az évben megérkeznek, tudomást szereznek a kék-hegységbeli törpök királyának gyűrűjéről, s megirigyelik aztat.
3256 Móriai csapat ellopja a törp gyűrűt, és angolosan távozik. A kék-hegységbeliek hajtóvadászatot rendeznek, élükön a törp királlyal. A Boszorkányúr nevető harmadikként közbelép, kinyírja a kék királyt és a móriaiak vezérét, a Gyűrűt elveszi, és mindkét csapatot akut amnéziával fertőzi meg.
3319 Ar-Pharazôn ostrom alá veszi Valinort. Númenor pusztulása. Elendil és fiai megmenekülnek.
3320 Megalakulnak a Száműzöttek Királyságai: Arnor és Gondor. A Kövek szétosztása. Szauron visszatér Mordorba.
3421 Az erdei emberek (nem mellesleg a várgesztesi táborban szereplő dúnföldi hordák leszármazottai, akik utódai később Szarumán alatt is szolgálnak majd) az újonnan alakult númenori királyságok ellen szövetkeznének ökoterrorista okokból Szauronnal. A Boszorkányúr embereivel tárgyal velük, de a tárgyalás közepén egy felderítő érkezik, aki meglátta, hogy a tárgyalópartnerek táborában valójában orkok is vannak dögivel. A tárgyalás mészárlásba torkollik, ahol a Boszorkánykirály embereit megfutamítják, de azért vele magával nem tudnak elbánni...
342x Szövetségeseinek, egy csapatnyi fekete númenorinak Szauron üzletet ajánl: halhatatlanságot ígér egyik gondori ügynöke haláláért cserébe. Ezt intézendő a númenoriak hajóval kívánják megközelíteni Gondort, de a kalóz csapat rajtuküt, és a vitorlák hatékonyságának lecsökkentésével sikeresen hátráltatja a küldetésüt. Közelharcra is sor kerül, de mikor előlép a fekete númenoriak büszke vezére (Hanna), aki fel van szerelve egy eléggé tápos félelemaurát biztosító artifakttal, a kalózok megfutamodnak. Az f. númenoriak természetesen már nem találják meg az áldozatot, akit beépített NPC-nk, Szauron másik ügynöke már kinyírta (aki mellesleg a h. númenori csapatban lesz)
F. númenoriak visszafelé zsákmányolnak egy másik hajót. Kalózok megint összefutnak velük, de azért már óvatosabbak, csak követik őket a partig. Númenoriak kikötnek, találkoznak a Gy. Lidércekkel, akik közlik velük, hogy fityisz jár nekik, nem halhatatlanság. Erre alaposan fellázadnak, de azért a Lidércek cseppet táposabbak. Szétszélednek a' erdőben. A kalózok kicsivel később odaérnek, a folytatás triviális. A kalózok történetében nem ez az első eset, hogy keresztbetesznek Szauronnak saját önös érdekeik által hajtva (mindegy milyen hajó, csáklyázzukmámeg), ezért bánnak így el velük.
342x++ H. númenoriak elindulnak szövetséget kötni a lindoniakkal. Ez lenne az Utolsó Szövetség v0.1béta, de a követségbe küldött h. númenoriak lelkülete az emósabb fajta (jajj, hát elveszett a mi szép szigetünk, minek pattogunk, úgyis mindegymá minden), nem tudnak továbblépni, bedeppelnek félúton, amiben fentebb említett áruló NPC-nk keze is jól benne van, és még el is árulja őket: kiszolgáltatja őket a Gy. Lidérceknek.
Közvetlenül ezután a Gy. Lidércek természetesen elébe mennek a lindoni követségnek is, akik pedig azért bizonyulnak könnyű prédának, mert _nem veszik eléggé komolyan_ a küldetésüket, ők azok a fajta cinikus buliarcok, mint a völgyzugolyi tündék a Babóban.

342x..343x: TÁBOR IDŐPONTJA
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 11 éve 11 hónapja #354983


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Hétfő jó csak.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 16 órája #354923


  • Hozzászólások:2312
  • gillz profilkép
  • gillz
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
szerda nem jó ezek közül.
need more brainz. yourz. now.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 17 órája #354922


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
Mivel végülis nem egyeztettünk, javasolnám, hogy vasárnapig legalább egy, de inkább kettő találkát iktassunk be, amikor kitaláljuk és véglegesítjük amit kell. Hétfő-kedd-szerda délutánok alkalmasabbak.
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 4 napja #354729


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
Farsangon egyeztetünk!
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 5 napja #354683


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
- Keretjátékos programok összeegyeztetése: január 31.
- Kerettörténet részleteinek véglegesítése: február 15.
- Anyagigény leadása a keretjátékhoz: február 15.
- NPC-k felkérése: február 28.
- Trailer elkészítése: márc. 15.

Itt az ideje átgondolni, frissíteni a határidőket!

-Anyagigény kipipálva, de majd még pontosítani kell, ha a vásárlásra kerül a sor.
-Trailert márc. 14-ig lenne jó megcsinálni, hogy le lehessen vetíteni MTTTT-n, jövő héten kézbe veszem az ügyet, de most el vagyok havazva jövő csütörtökig...
- Kerettörténet véglegesítése: az előtörténeteket mindenképpen szeretném a 24-i megbeszélésig tisztázni. Ami hiányzik: kalózok és feketenúmenoriak közös esete, sötét tündék esete. Tessék gondolkodni ezeken! A többi keretsztori-elem ráér még márciusban.
- NPC-k felkérését és a beépített embereket később, pl. áprilisban. Egyre többen jelentkeznek...
- Új elem: reklámot kell készítenünk, még március elejéig a TLV-seknek... a többi marketinget a jelentkezés megindulásához igazítom
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354463


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Találtam érdekességeket A Szilmarilokban az Utolsó Szövetség hadseregéről, illetve a két nagy sereg találkozásának napjáról:

"Minden élőlények megoszlottak azon a napon, s minden fajtából, még az állatokból és a madarakból is akadt néhány mindkét seregben, a tündéket kivéve. Mert azok egységesen követték Gil-galadot. A törpök közül kevés akadt mindkét oldalon, ám a Moriai Durin nemzettségéből harcoltak néhányan Sauron ellen."
(A Gyűrűkről és a Harmadkorról)

gillz:
Ilúvatarnak valóban meg lenne a hatalma ehhez, de nem lenne túl erős beavatkozás ez a Világ rendjébe egy olyan Istentől, aki nem nagyon szokott közvetlenül munkálkodni?

Ádám:
A nemzedékeken át öröklődő Homály valóban eléggé támadható elmélet lenne...

Én továbbra sem érzem gátnak vagy akadálynak, hogy a kronológiánkat kicsit megváltoztassuk emiatt, igazából csak a törpös sztorit kellett későbbre rakni (ami végül is nem okozott problémát), és az embereket átvariálni közvetlenül a tábor előtti évtizedekre vagy évekre (ez 3 csapat csak, ebből kettőnek a sztorija összefügg, tehát 2 sztori: erdei emberek, kalóz-fekete númenori - a hűséges númenoriak amúgy is eleve ide lettek tervezve a lindoni tüncökkel). Nem érzem akkora kavarnak. Más kérdés, hogy időbeli besorolásoktól függetlenül nem árt még csiszolni mindenki történetén.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354462


  • Hozzászólások:2312
  • gillz profilkép
  • gillz
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
Eru keze is benne van az ügyben - neki meg megnyilvánulhat a hatalma az időmanipulálásban is. Csak épp annyira írja át az időt, hogy a homályban eltévedtek pont összetalálkozzanak. Mert végül ez a találkozás az, ami megváltoztathatja őket.
need more brainz. yourz. now.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354444


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
dolgozunk azon, hogy a home-nyalogató tétékás ribancok is meg legyenek elégedve a keretjáték történelmi hátterével. nyilván el lehet siklani olyan tények felett, hogy egyetlen éjszaka alatt párezer évet öregedtünk Valinorban, de én úgy érzem, hogy kiválóan meg lehet oldani ezt a dolgot, és még nagyon elkésve nem vagyunk (február van csezz).
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354435


  • Hozzászólások:1970 Köszönetek: 3
  • Leguanember profilkép
  • Leguanember
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
Igazából az eléggé vicces, hogy nekem se tűnt fel hogy az emberek 1500 évig bolyonganak a Homályban.
Valószínűleg a kognitív rendszerem nem is gondolt ilyesmire, én tisztára népekben gondolkodtam, azaz:
ad 1. öröklődő homály, Szauron génmanipulálta őket, és továbbadják nemzedékről nemzedékre
ad 2. a númenoriak ha tudnak egész népeket ezer évekre elátkozni, akkor Szauron is tud (lásd Isildur és a Holtak) (jah, persze ezek közben meghaltak -legyen a tündék kivételével mindenki hulla)

Szerintem többféle verzió is van megoldani a dolgot, lásd fent és alant, illetve még:
az emberek, mielőtt Beleriandba jöttek, nemzedékeken át éltek a Homályban, és nem beszéltek róla a tündéknek, maguk mögött hagyták. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem voltak emlékeik, de vsz nem ezeket mesélték a tüzeknél a gyerekeknek, és ha nem adja tovább a szájhagyomány, akkor jótékony feledésbe merülnek.
Itt is lehetne szó hasonlóról, az őseiket Szauron behomályosította, ezt vitték magukkal, öntudatlanul éltek, mint Yavanna szőrös teremtményei, rejtőzködve, mert kevesen voltak. És úgy jőnek ki a homályból, hogy a Homály előtti ősökkel kommunikáló spirituális vezetőik felvilágosítják őket, lehet ezt másképpen is csinálni. Visszakapják emberi mivoltukat és emlékeiket.

(Ha szigorúak vagyunk, akkor itt is meg vagyunk lőve, mert a beltenyésztés miatt csúfos véget érnének már 200 év alatt is.
I think, hagyjuk a biológiát meg a fizikát.)

Általában ránézve pedig egyetértek gilzzel, tudom, hogy igényesek vagytok és akartok lenni, de ne állítsatok ilyen gátakat magatok elé, mert ad 1. nem blaszfémia rugalmasan kezelni az alapanyagot
ad 2. Középfölde tele van rejtélyekkel

Ennyi ötletem, javaslatom volna.
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354432


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
gillz beküldte:
nem lehetne egyszerűen azt mondani, h az idő maga másképp folyik a Homályban? tehát az embereknek kevesebb időú telt el, mint amennyi valójában?
Akkora hatalma nincsen Szauronnak, hogy ezt megtegye, ez még Melkornak is nagy falat lenne. Übertáp-Homály Bővített Extra Változat.

De végül is nem gond az átvariálás, időkeretbe még belefér.

Az ideiglenes kronológiánk a tegnapiak alapján:

1697 Eregion pusztulása, eregioni csapat behomályosítása
Eregioni csapat belassulva eljut Eryn Vornba.
1697 Mória kapuit bezárják.
1699 Szauron elfoglalja Eriadort.
...
3255 Arany Ar-Pharazôn trónralépése. Móriában békétlenkedik a bezártság miatt egy kis csapat, száműzik őket.
Móriai csapat találkozik Annatarral, aki ráveszi őket, hogy menjenek a Kék-hegységbeli rokonaikhoz. Még ebben az évben megérkeznek, tudomást szereznek az ottani Törp Gyűrűről.
3256 Móriai csapat ellopja a Gyűrűt, menekülnek, rajtuk üt a kék-hegységbeli banda, élükön a törp királlyal, Boszorkányúr nevető harmadikként közbelép, kinyírja a kék királyt és a móriai vezért, a Gyűrűt elveszi, és a többiekre Homályt bocsájt.
...
3319 Ar-Pharazôn ostrom alá veszi Valinort. Númenor pusztulása. Elendil és fiai megmenekülnek.
3320 Megalakulnak a Száműzöttek Királyságai: Arnor és Gondor. A Kövek szétosztása. Szauron visszatér Mordorba. Innentől kizárólag a rettenetes Sötét Úr alakjában képes csak testet ölteni.
3321 Erdei emberek az újonnan alakult númenori királyságok ellen szövetkeznének "ökoterrorista" okokból Szauronnal. A Boszorkányúr embereivel tárgyal velük, de a tárgyalás közepén egy felderítő érkezik, aki meglátta, hogy a tárgyalópartnerek táborában valójában orkok is vannak dögivel. A Boszorkányúr Homályt bocsájt rájuk.

Mint látható, Szauron mellé beraktuk a Bosziurat, Fekete Lehelletével ő is tud Homályt csinálni a fejekben (ha ahhoz volt hatalma, hogy lelkeket taszítson a Sírbuckák mélyére, akkor ehhez is volt, nagy boszorkánymester volt az öreg :) )
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354429


  • Hozzászólások:2312
  • gillz profilkép
  • gillz
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
nem lehetne egyszerűen azt mondani, h az idő maga másképp folyik a Homályban? tehát az embereknek kevesebb időú telt el, mint amennyi valójában?
need more brainz. yourz. now.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354424


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Nos, a tegnapi megbeszélesünkön Efkúval rájöttünk, hogy egyvalamit nem vettünk figyelembe az előző ötleteléseken: azt, hogy Homály ide vagy oda, de az emberek csak néhány évtizedig élnek (a númenoriak egy-két évszázadot megélhetnek), a törpök meg néhány évszázadot. Nem elég tehát az időérzéküket kilőni a Homállyal, ha közben öregednek és meghalnak.

Ergo az egészet úgy ahogy volt, újra kellett gondolnunk. Át kellett pakolnunk minden nép homálybaborulását olyan időszakba, hogy a tábor idején még reálisan életben lehessenek, és nem aggastyánokként (bár vicces lenne egyszer öregek táborát csinálni... na majd ha nyugdíjba megyünk). A tündéknél ez értelemszerűen nem probléma.

Emiatt a népek története és jelleme is változásokon ment keresztül némiképp. Nem tudtunk tegnap mindenkin végigmenni, meg a végére kifogytunk a kreatív energiákból, de azért pár dolgot már tisztáztunk. Efkú megkért, hogy azért még ne írjuk ide be, mert variálhatjuk azokat is.

Kéne még egy keretjátékos brainstormingolás akár MSN-en, ha másképpen nem megy...
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354367


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
gillz beküldte:
Az is lehet, hogy nem alszanak el Eryn Vornban, de ott bolyonganak az erdőben évszázadokon át.... és addig nem találkoznak egymással se meg velünk se. Köszönhetően a huornoknak, meg a vándorló ösvényeknek pl.

szvsz ez működhet, azt meg nyugodtan ráfoghatjuk, hogy számukra az idő sem ugyanúgy telt...
Ok, akkor Eryn Vornban bolyonganak. A Homály pedig maradjon rajtuk egészen a beavatási szertartásig, talán pont ez lehetne a tétje a dolognak, hogy a szellemek megszűntetik a fejükben a tébolyt, mégha az emlékeiket csak eután fokozatosan szereznék vissza.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354354


  • Hozzászólások:2312
  • gillz profilkép
  • gillz
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
Az is lehet, hogy nem alszanak el Eryn Vornban, de ott bolyonganak az erdőben évszázadokon át.... és addig nem találkoznak egymással se meg velünk se. Köszönhetően a huornoknak, meg a vándorló ösvényeknek pl.

szvsz ez működhet, azt meg nyugodtan ráfoghatjuk, hogy számukra az idő sem ugyanúgy telt...
need more brainz. yourz. now.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354349


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
A kalózok keverék nép (vannak az őseik között mindenféle eriadori népek, talán númenoriak és erdei emberek is, de nem ez a lényeg), akik megtámadták a fekete númenoriakat, mikor azok éppen Szauronnak teljesítettek küldetést. Ellopták tőlük a kalózok azt a valamit, amit meg kellett szerezniük a halhatatlanságért cserébe. A kalózokat ezért súlytotta Szauron haragja és a Homály. Ergo ez is MK 3310-3319 között történt, mint a fekete númenoriaknál. A titokzatos tárgy, amit még nem találtunk ki, lehet a csapatküldetés központjában is.
A két kivétellel az a gond, hogy miért bujdostak 1500 évig, és arról miért nincs emlékük?
No hát ez az, ez a fő probléma. Mert az eregioniakat, a kékhegységbeli törpöket, a móriai törpöket, az erdei embereket és a sötét tündéket, ha minden kötél szakad, pakolhatjuk egy időszakba... De akkor is kell a bolyongásról valami emlék. Vagy ha azt mondjuk, évszázadokon át tartó Homály volt, akkor a velük találkozó népeknek kellene emlékezniük rájuk.

Az is lehet, hogy nem alszanak el Eryn Vornban, de ott bolyonganak az erdőben évszázadokon át.... és addig nem találkoznak egymással se meg velünk se. Köszönhetően a huornoknak, meg a vándorló ösvényeknek pl.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 1 hete #354343


  • Hozzászólások:1970 Köszönetek: 3
  • Leguanember profilkép
  • Leguanember
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
Gandalf beküldte:
Gondolkodtam azon a problémán, hogy hogyan lehetne megoldani különböző évszázadokban és évezredekben Homály alá került népek olyasfajta bolyongását, melynek során az ég világon nem találkoznak senkivel és semmivel, aki/ami felvilágosíthatná őket a történésekről. Nehéz ugyanis elképzelni, hogy egyesek ott mászkálnak Eriadorban évezredeken keresztül annélkül, hogy valaki elmondaná nekik, hol és mikor is vannak...

Egy megoldás jutott eszembe:
Mindenki rögtön a Homályba kerülése idején Eryn Vornban köt ki, ott nincsenek senkinek és semminek szem előtt. Az idő-probléma meg áthidalható, hogy amint az Ősvadon mélyére értek, a Szellemek (azaz mi) álmot bocsátottunk rájuk (Eru parancsára). A különböző korok különböző népei más és más időkben kerülnének oda és merülnének álomba, mi pedig Ilúvatar felszólítására egy időpontban egyszer csak felébresztjük őket (nem tudjuk, mi Atyácskánk terve ezekkel a pipaszár-lábúakkal, mi mindenesetre kérdezgetés nélkül engedelmeskedünk, és nem igazán foglalkozunk az idő múlásával). És akkor beavatási próbatétel helyett lenne valami ébresztő-szertartás első este. Hm?

Tavaly is ébresztő volt kvázi a hegyen, eljátszottuk a tündék ébredését kezdetleges formában ugye.
Persze ettől még lehet.

Én rugalmasabban kezelném ezt Homályba kerülést: Szauron végül is elég mobilis volt, járhatott-kelhetett tetszőleges alakban sok évszázadon át.
Ahogy nézem, Eregion és a Kékhegység van 1697-1699 körül "szigorúan", a többieket mind össze lehet húzni egyidőbe. A két kivétellel az a gond, hogy miért bujdostak 1500 évig, és arról miért nincs emlékük?
Szerintem nekik kéne külön erre kitalálni valamit, és a közös első szertartás az mégiscsak beavatás legyen.

A kalózokkal mi a helyzet?
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 2 hete #354010


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
http://volgyzugoly.uw.hu/public/eryn_vorn.jpg
Ok, feltöltöttem Völgyzugolyra, innen talán már leszedhető.

Gondolkodtam azon a problémán, hogy hogyan lehetne megoldani különböző évszázadokban és évezredekben Homály alá került népek olyasfajta bolyongását, melynek során az ég világon nem találkoznak senkivel és semmivel, aki/ami felvilágosíthatná őket a történésekről. Nehéz ugyanis elképzelni, hogy egyesek ott mászkálnak Eriadorban évezredeken keresztül annélkül, hogy valaki elmondaná nekik, hol és mikor is vannak...

Egy megoldás jutott eszembe:
Mindenki rögtön a Homályba kerülése idején Eryn Vornban köt ki, ott nincsenek senkinek és semminek szem előtt. Az idő-probléma meg áthidalható, hogy amint az Ősvadon mélyére értek, a Szellemek (azaz mi) álmot bocsátottunk rájuk (Eru parancsára). A különböző korok különböző népei más és más időkben kerülnének oda és merülnének álomba, mi pedig Ilúvatar felszólítására egy időpontban egyszer csak felébresztjük őket (nem tudjuk, mi Atyácskánk terve ezekkel a pipaszár-lábúakkal, mi mindenesetre kérdezgetés nélkül engedelmeskedünk, és nem igazán foglalkozunk az idő múlásával). És akkor beavatási próbatétel helyett lenne valami ébresztő-szertartás első este. Hm?
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 2 hete #353996


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
jó lenne, ha nem kapnék http status 403-at a linkre. [size=9:32u9ixqv](magyarra fordítva: "nincs jogosultsága a lap megtekintéséhez") - translation by Ulmo[/size]
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 2 hete #353984


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
gillz beküldte:
fekete númenoriak szvsz Númenor bukása előtt kerüljenek a Homályba, mert így nekik új hír lesz Númenor elsüllyedése :dráma:
Ok, akkor 3310 és 3319 között kellett történnie a dolognak.

Ide nézzetek, mit találtam:
http://formenos.iespana.es/formenos/runas/tierra_m/mapas/eryn_vorn.jpg 8) 8) 8)
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 2 hete #353947


  • Hozzászólások:2312
  • gillz profilkép
  • gillz
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 0
fekete númenoriak szvsz Númenor bukása előtt kerüljenek a Homályba, mert így nekik új hír lesz Númenor elsüllyedése :dráma:
need more brainz. yourz. now.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 2 hete #353924


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
No, bár senki nem ír ide semmit rajtam kívül (ami nem jó), azért megint jelentkeznék.

Megnéztem a lenti táblázat alapján kiket hova lehetne beilleszteni (pontosabban a Homály alá kerülésüket):

- Egyetlen teljesen fix dátumunk van, 1697 az eregioni tüncöknek, ez már egyértelmű.
- Mivel nem osztottuk szét a hűséges númenoriakat kétfelé, ezért az ő számukra és a lindoni követek számára a legideálisabb időpont 3320-nak tűnik. Mondhatjuk azt, hogy az ő kudarcuk miatt hiúsult meg az Utolsó Szövetség megalakulása 111 évig.
- A kékhegységbeli törpöknek első ránézésre az 1699-es dátum lenne az ideális, a Gyűrűk szétosztása után, amikor is Szauron meghódítja egész Eriadort (ekkor lenne logikus, hogy a Kékhegységig elér)
- A fekete númenoriak 3310 után "alakultak ki", ezért az ő afférjuk a kalózokkal csak ezután a dátum után lehetett valamikor, még el kell döntenünk, hogy Númenor pusztulása előtt vagy után akarjuk.
- Az erdei emberek találkozása 818 után kellett hogy történjen. Szauron A Gyűrű keresésében leírtak alapján sokukat felhasználta a númenori kikötők és települések megtámadásához, ehhez akár hozzá is köthetnénk a hátterüket valahogy, hihetőbb, mint az orkos sztori. Viszont ez nem történhetett Szauron númenori fogsága után, ergo 818-3262 között kellett Homályba borulniuk. Tudom, tág intervallum, de még tetszőlegesen szűkíthető.
- A sötét tüncök tetszőlegesen elhelyezhetőek, de mindenképpen Szauron Mordorba költözése (1000) után, és kiesik a númenori kiruccanásának ideje (3262-3319). Felmerült bennem, hogy esetleg a keleti hódítás során találkozhatott velük (kb. 1800), vagy 3320 után, amikor Sötét Úrként alakot ölt ismét Mordorban... még ez is bizonytalan.
- A móriai törpöket meg aztán végképpen oda tehetjük, ahová akarjuk. :lol: Bármikor elszakadhattak Móriából.

Tessék konstruktívakat írni ide! :wink: És átjavítom a csapatok régen ideírt listáját.
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 2 hete #353859


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Átnézve a kronológiát és a "szakirodalmat", van néhány bakink, amit javítani kell:
- Mória nem pusztul el Eregionnal együtt, hanem csak megfogyatkoztak akkor a törpök, bezárták a kapukat és jó mélyre húzódtak a tárnákban. A balrog a Harmadkorban ébred csak fel. A törpök másodkori viselt dolgairól meglepően keveset tudunk.
- A tábori események idejét későbbre kell tennünk, mert 3319-ben érnek partot Középföldén a hűséges númenoriak, egy év múlva királyságokat alapítanak, és 3430-ban kötik meg az Utolsó Szövetséget. Jóval több idő telt el itt, mint sejtettük (111 év)!

Megpróbálom bemásolni ide a kronológiát. Elsősorban A GyU Függeléke, de pl. az erdőirtásnak külön utána kellett járnom, és ez alapján megsaccolnom, mikor lehetett, ezt beleraktam. Sok lényegtelen númenori uralkodót meg kivettem. Hiányzik belőle valami?

1 Szürkerév és Lindon megalapítása.
32 Az edánok Númenorba érkeznek.
kb. 40 Ered Luinból sok törp érkezik Móriába; elhagyva régi városaikat, az itteni lakosság számát gyarapítják.
kb. 500 Szauron ismét mozgolódni kezd Középföldén.
600 A númenoriak első hajói megjelennek a partok mentén.
750 A noldák megalapítják Eregiont.
Kb. 806-818 Aldarion herceg útja Középföldére, kivágja az erdőket a hajóépítéshez és elkergeti az ott élő őslakosokat, mikor azok fellázadnak ellene. Az erdők kivágása ezután még évtizedeken át folytatódik.
kb.1000 Szauron, akit nyugtalanít a númenoriak növekvő hatalma, elhatározza, hogy erődítménnyé változtatja Mordort. Elkezdi Barad-d
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 3 hete #353549


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Egen, gyorsan leszedtem az első GyU-s térképet, ami szembejött (asszem lengyel?) és bejelöltem nektek:

http://volgyzugoly.uw.hu/public/terkep.jpg

Ne tévesszen meg senkit, hogy ez egy Harmadkor végi térkép, a Másodkorban vagyunk és nincsen még Megye meg arnori utódállamok!
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 3 hete #353540


  • Hozzászólások:834 Köszönetek: 1
  • fqqdk profilkép
  • fqqdk
  • Platinum Boarder
  • TÁVOL
  • Karma: 3
tehát négy ember, három tünde és egy törp csapat. (vaóóó, tudok számolniii, hihhhetetleeen)

esetleg egy térképet egy nagy piros pöttyel, hogy hol játszódunk, tudsz prezentálni, ó szépfenyő?
code a rat the monster on doom in it
Téma zárolva.

Tábori keretjáték 12 éve 3 hete #353475


  • Hozzászólások:10444 Köszönetek: 26
  • Gandalf profilkép
  • Gandalf
  • Administrator
  • TÁVOL
  • Karma: 13
Kérésre módosítottam a csapatok létszámát 8-ra és beosztottam őket a "jó-semleges-gonosz" tengelyen:

"Jók":
- eregioni tündék
- lindoni tündék
- hűséges númenoriak

"Semlegesek":
- sötét-tündék
- móriai törpök
- erdei emberek

"Gonoszak":
- fekete númenoriak
- kalózok
- kékhegységbeli törpök

Az Ősvadon Szellemei:
- A Vihar Szelleme (gillz)
- A Folyó Szelleme (Dreamer)
- A Növénykék Szelleme (Dorwinion)
- A Fenyvesek Szelleme (Gandalf)
(- Bombadil Toma, a Gazda a "szomszédból": Ádám)

Átjavítva 2008. január 31-én éjjel!
Téma zárolva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.157 másodperc

SSL Security
Comodo SSL Certificate

Vissza a lap tetejére