- Hozzászólások: 347
- Köszönetek: 0
Csapatok
- Gumipók
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Angwen
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Ringbearer
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2388
- Köszönetek: 0
"Be the change you want to see." Gandhi
- Cueddo
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1623
- Köszönetek: 0
Gandalf írta: A jelentkezők döntő többsége a jó-gonosz tengelyen jó vagy pedig semleges,
eregioni tünc kb. 32
sötét tünc kb. 36
Csendben levonom, hogy hat kerek év alatt sem változtunk semmit átosz:
Nap felé tör, amíg csak a Nap áll,
És nem vesz rajtuk erőt a halál.
(Dylan Thomas)
- Celebrom
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1331
- Köszönetek: 0
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
A jelentkezők döntő többsége a jó-gonosz tengelyen jó vagy pedig semleges, alig akadt egy-két gonosz, így ez alapján Angwenék, Ringék és Ratzék hoppon maradnának. A jó és a semleges kb. fele-fele arányban szerepeltek.
A törvényes-kaotikus tengelyen kisebbek a különbségek, de a legtöbbjük semleges.
A végeredmény tehát az, hogy a legtöbbjükhöz a semleges jó és teljesen semleges jellemű lenne, ez a kettő messze kimagaslik, utána szünet, végül a törvényes semlegesek jönnek, és utána a többi.
Megnéztem, egy-egy csapathoz jellem alapján hány ember lenne rendelhető, itt láthatjátok az eredményt. Persze, a legtöbb emberke két csapathoz is osztható (főleg a fenti két győztes közül), ezért ne adjátok össze a lenti számokat, vannak átfedések is:
hűséges númenori kb. 8
eregioni tünc kb. 32
lindoni tünc kb. 7
kékhegységbeli törp kb. 14
sötét tünc kb. 36
erdei ember kb. 7
fekete númenori kb. 3
móriai törp kb. 3
ember kalóz kb. 3
Tudom, ezzel nem sokat értetek, de legalább levonható a tanulság, mennyit érnek a jellemtesztek csapatbeosztásnál.
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Szeretném minél hamarabb tudni kik lesznek a csapatomban, hogy tudjak mivel, mire készülni. És lenne két ember akiket NEM szeretnék a csapatomba, ha lehet ilyet.
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
- Esgal
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1834
- Köszönetek: 0
Ami minden mást illet, én alkalmazkodó típus vagyok, ahogy lesz, ahhoz fogok igazodni
Nem adhatok mást, csak mi lényegem.
/Lucifer/
Tánc a ködben, tánc a jégen,
Tánc a hóban, tánc a fagyban
/Ghymes/
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Ebből az is következik: "vétkesek közt cinkos, aki néma", ergo ha valaki csak csendben csóválja a fejét a háttérben, akkor nem tudjuk megfontolni az észrevételeit. :gandalf1: Tessék leírni nekünk a javaslatokat vagy szóban jelezni!
A csapatpolóról meg döntsenek a csapvezek, akarják-e, ezt szerintem nem fogjuk felülről rátokerőltetni.
Ha érdekel a véleményem, én mezei táborozóként biztosan baromira unnám a festegetést és rásóznám a sajátomat a csapattársamra, ahogy már tettem többször is (és sohasem én voltam az egyetlen). Ezért én megfontolnám a helyetekben, hogy ez valóban az egész csapatot megmozgató tevékenység-e. De ez tényleg egy saját észrevétel.
Döntsétek el!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Ma Brandir rávilágított, hogy kell a csapatelőadáson kívül vmi ami összekovácsolja a csapatokat. Arra jutottunk, hogy ez a 6. napon leszen, előző nap kiderül ki milyen volt régebben.
Én arra gondoltam, hogy egy 5-10 perces esti performanszhoz hasonló valami kellene ami azt mutatja be, hogy milyenek voltunk régen, és ugye a tábor végén jön amilyenek leszünk/vagyunk/akarunk lenni dolog. Ez egy icipici keretbe foglalja majd a csapatok életét. Ez lehet akármi, a tánctól, a játékon át a zenéig akármi ami eszünkbe jut.
Másik ötlet ami valamelyik nap jutott eszembe.: Idén szerintem csapatpólókat kéne csinálni, mert az már rég volt. Arra gondoltam, hogy mindenkivel ,csapattól függetlenül, hozassunk fehér pólót és ott a táborban fessük be őket ruhafestékkel. (nem nem batikolni kell csak befesteni, de aki akar az batikolhatja is) a csapat adott színére. Ez azért jó mert fehérpólót venni sokkal könnyebb mint bármilyen színeset, a ruhafesték meg olcsó, és ezt akár az első vagy a második napon is simán meg lehet csinálni nemkell hozzá semmi előkészültség.
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Talán a külvilági hírek (ti. ami nekik nem sikerült, másoknak igen: megszületett a szövetségkötés és készülnek a csatára) segítenek továbblépni, hiszen ráébresztik őket, hogy nem okoztak hatalmas és visszavonhatatlan károkat a mulasztásukkal. A númenor pusztulásával való szembenézés pedig másoknak is sikerült már - nekik is megvan rá az esélyük.Faun írta: - Hűséges númenoriak
Bűn: túlzott múltba révedés, passzív merengés és búslakodás a cselekvés idején
Képtelenek lesznek a lelkiismeretükkel zöldágra vergődni...
Vagy nem erre gondoltál?
- Faun
- Látogató
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Nagyon örülök, hogy kezd beindulni a kérdés-válasz, véleménycsere, csak így tovább, és személyes találkozó kevés lévén, legalább ötlettárat lehetne fejleszteni ide, és kommunikáljatok, amennyit nem szégyelltek!
Kövessétek figyelmesen a tábornokok irományait, mert igen fontos dolgokról írtak, feltisztulnak a keretek és a feladatok most már.
A reggeli és esti korai (a tábor első fele) csapatidőkben lehetne
játszatni, ez korántsem bárgyú ugrálós-kiabálós játékokat jelent, mindjárt ide is biggyesztek egy-két gyűjteményt, hiszen csapatot építeni vannak igen jók ezek közül, közben születhetnek maradandó szállóigék, hanghatások stb. Persze javasolt illeszteni a játékokat a keretjátékhoz, a csapathoz a felvezetéssel.
Játékgyűjtemény, ami tavaly is volt
identitás-gyorstalpalónak nekem az indulófélék: csapatszlogenek, csatakiáltások, énekek rémlettek fel, természetesen rugalmasan alkalmazkodva a körülményekhez, pl. rohadt jól lehetne viccet csinálni az alapszituból, miszerint halványlila fogggalmunk sincs arról, hogy kik vagyunk mi, hadd ne írjak példát
a családi kupaktanács elhangzott már, lehet megbeszélni, hogy ki mit tanult aznap, milyen napja volt, milyen emlékeket szedett össze a csapat aznap, ezt az emlékőr segítségével lehet csapatrituáléként, hasonló felvezetéssel, közös kántálás, révület, tűzugrás stb. Kevésbé misztikusoknak össznépi mozgásterápia ajánlott.
csak úgy sportolni vagy beszélgetni is nyugodtan lehet, persze irányítottan, hogy mindenki benne legyen
Folytassátok, kérlek!
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Ez is egy tevékenység-ötlet, ha nagyon nincs más, vagy a csapatotok ezért lelkesedne.
Meg lehetnek egyéni produkciók is, meg több csapat(ból) összeáll(nak) performanszolni.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Az első napon ugyanis ismerkedés lesz, a késő esti csapatrituálék meg az aznapi események és megszerzett emlék-foszlányok átbeszéléséről szólnak leginkább.
Akik nem tudnak felkelni, későn reggeliznek, lassan gyűlnek össze stb., azoknak nem is lesz teljes egy óra. Ez a kis idő viszont mindenképpen közöség- és identitás-építő kéne hogy legyen, ehhez pedig pl. jó a játék is, de egyéb tevékenységek is. Ahhoz valószínűleg kevés ez az idő, hogy kikérjétek a raktárból a kreatív cuccokat, elkezdjetek festegetni meg visszavigyétek az eszközöket a raktárba, de kisebb kretívkodás talán még belefér az élénkebb és korábban kelő (és gyorsan összegyűlő) csapatoknak.
Ezért érdemes agyalni azon, milyen tevékenységekkel érdemes kitölteni ezt az időt.
Én nem szívesen szabnám meg Nektek ezt, Rátok van bízva, mivel töltitek ki. Ha valakinek nincsen rá ötlete, akkor közösen segítsünk neki, itt le lehet írni a javaslatokat, elképzeléseket, világrengető ötleteket és nagyszabású terveket! Nem kell feltétlenül lemásolni egy az egyben a korábbi táborok csapatmunkáinak a mintáját, nyugodtan bontakozzatok ki!
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
1) a "csapatnapok" a tábor második felében vannak, és akkorra már az emlékeket megszerezzük, akkor wtf probléma, hogy mi kerül az identitás-szimbolizáló cuccokra?
2) a korábbi, "rendi napokon" ha jól sejtem nem lesz idő zászlót/pólót/pajzsot/intimtesttájat festegetni amúgysem, Gandalf szvsz erre utalt a hozzászólásában, nem a csupatinapokra.
q.e.d.
code a rat the monster on doom in it
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
need more brainz. yourz. now.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Celebrom
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1331
- Köszönetek: 0
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
mogy: Azért remélhetőleg a csapattagok akarnak majd ilyen-olyan dolgokat csinálni, nem csak a csapvezek döntése nyomán.
fqqdk: Nyilván, mert amikor még erdőt irtottak a númenoriak, nem oszlottak ketté. Azonban a fekete númenoriak és az erdei emberek hosszú ideig egy főnök alá tartoztak (Szauron), ezért egymással visszafogottabbak is lehettek (Szauron döntötte el sokszor, mely númenori települések és kikötők ellen lázítja fel az erdei embereket). Ha akarjuk, még berakhatjuk azért plusz konfliktusnak, ne feledjük azonban, hogy a program csak max. 2 közös questet engedélyez és egy darab egyedülit!
- fqqdk
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
code a rat the monster on doom in it
- mogy
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 738
- Köszönetek: 0
- Angwen
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
- Minden csapatnak volt egy régi alapjelleme még a Homály előtt. Ez két részből állt: egyrészt a szervezettséghez, a rendhez és káoszhoz való viszony alapján mindenki lehetett törvényes vagy semleges vagy kaotikus. Másrészt moralitás alapján lehettek jók, semlegesek vagy gonoszak. A kettő összepárosítása adja a kilenc alapjellemet (akik D&D-t ismerik, tudják, miről beszélek). Ez a Homályba kerülés során resetelődött, és a táborban mindenki tiszta lappal indul, a csapatokon múlik, visszatérnek-e régi jellemükhöz vagy új életet kezdenek.
- Minden csapatnak volt egy bűne, mely miatt bajba került annak idején. Ez a rossz tulajdonság megmaradhatott bizonyos mértékben a Homályban bolyongás során, ezért kihatással lehet akár a táboros eseményekre is. Az egész tábor kerettörténete gyakorlatilag egy moralitásjáték: arról szól, a csapatok tovább tudnak-e lépni saját maguk hibáin és megtisztulni, megnemesedni, vagy sem. A programok során kapnak lehetőséget mindkettőre, főleg a csapatküldetések során.
- A legtöbb csapatnak voltak konfliktusai más csapatokkal, egyeseknek több, másoknak kevesebb, valakinek meg nem konfliktusa volt, hanem elmaradt kötelezettsége más csapatok iránt. Ezeken is lesz lehetőség változtatni, továbblépni. Ergo kötelező interakciókra lehet számítani.
- Minden csapatnak erős bűntudata van a bűne miatt és szégyen Szauron általi becsapás miatt, miután előkerülnek a múltból ezek a részletek.
Mindez az egyes csapatokra lebontva:
- Hűséges númenoriak
Régi alapjellem: törvényes jó.
Bűn: túlzott múltba révedés, passzív merengés és búslakodás a cselekvés idején
Viszony: adósság a lindoni tündék felé, konfliktus az erdei emberekkel és a fekete númenoriakkal
- Eregioni tündék
Régi alapjellem: semleges jó
Bűn: A túlélés érdekében megengedhetetlen eszközhöz nyúltak
Viszony: nincsen konfliktus, de nekik kell "szocializálniuk" az avarokat, és a kékhegység-beliekkel Gyűrűbirtoklás révén közös lesz a sorsuk
- Lindoni tündék
Régi alapjellem: kaotikus jó
Bűn: Komolytalanság, képtelenek voltak komolyan venni küldetésüket
Viszony: adósság a hűséges númenoriak felé
- Kékhegység-beli törpök
Régi alapjellem: törvényes semleges
Bűn: kisebbségrendűségi komplexus a móriaiakkal szemben, ebből fakadó gőg és büszkeség (dicsekedtek a Gyűrűjükkel a móriai menekülteknek), az alázat hiánya
Viszony: közös sors az eregioni tündékkel, konfliktus a móriai törpökkel
- Avarok (sötét tündék)
Régi alapjellem: teljesen semleges
Bűn: Örökös paranoia, bizalmatlanság
Viszony: fel kell venniük a kapcsolatot tünde testvéreikel, az eregioniak majd szocializálják őket, és mesélnek Valinorról
- Erdei emberek
Régi alapjellem: kaotikus semleges
Bűn: ökoterrorizmus, pusztító partizánakciók
Viszony: konfliktus a hűságes númenoriakkal
- Fekete númenoriak
Régi alapjellem: törvényes gonosz
Bűn: tiltott tudás, tabuk megszegése (halhatatlanságért), hűtlenség Eruhoz
Viszony: konfliktus a hűságes númenoriakkal és a kalózokkal
- Móriai törpök
Régi alapjellem: semleges gonosz
Bűn: mohóság, kapzsiság
Viszony: kékhegység-beliekkel konfliktus, az otthonmaradt móriai törpöket is ki kell engesztelniük, ha esetleg visszatérnének
- Ember kalózok
Régi alapjellem: kaotikus gonosz
Bűn: szélsőséges önzés, túlzott kíváncsiság
Viszony: konfliktus a fekete númenoriakkal
Fejlődési irány:
1. nap: hova kerültünk?
2-5. nap: kik vagyunk, honnan jöttünk stb?
6. nap: konfliktusból egymásra utaltságba kerülés
7-8. nap: megtisztulás, küldetések során bűnökön való továbblépés lehetősége
9. nap: a döntés bemutatása, szembesülés a Szellemek eltűnésével és a Liget elhalványulásával
10. nap: off/out búcsúzkodás csapatoknak és rendeknek
- Leguanember
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Angwen írta: Mikor lesznek beosztva a csapvezek népekhez?
Már kedden összegeztük a véleményeiteket, és most 4 napja arra várok, hogy ketten válaszoljanak a kérdő levelemre.
Ha ők válaszolnak, és minden visszajelzés pozitív, akkor azonnal beírom a képzéstopikba.
szerk.: megtörtént
TEGYETEK JÓT, MERT TUDTOK.
Minden más hiábavalóság.
A Tolkien.hu weboldalon megadott adatokat (különösképpen az alábbi adatokat: név, telefonszám, e-mail cím, életkor, szülő/gondviselő neve és e-mail címe, illetve a tevékenységünkre és programjainkra vonatkozóan megjelölt érdeklődési körök, a tájékoztató levelek és a bennük található linkek megnyitása illetve a rendezvényeinken való részvétel ténye) a Magyar Tolkien Társaság az Ön részére nyújtott on-line szolgáltatásaink biztosításához, programjainkon való részvételhez kapcsolódó nyilvántartások vezetésének érdekében, továbbá a tevékenységünkről és programjainkról nyújtott tájékoztatás céljából tárolja.
Adatai megadásával Ön kifejezetten hozzájárul azok fenti célok érdekében történő felhasználásához. A Magyar Tolkien Társaság a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, csak addig tárolja az Ön személyes adatait, amíg a meghatározott célok megvalósítása érdekében indokolt, illetve ameddig Ön az adatok kezeléséhez való hozzájárulást vissza nem vonja.
A Magyar Tolkien Társaság az Ön személyes adatait semmilyen esetben sem adja át, továbbítja, illetve teszi nyilvánossá harmadik személynek, külső szervezetnek, kivéve, ha erre jogszabály, hatóság vagy bíróság kifejezetten kötelezi.
Amennyiben rendelkezik Tolkien.hu felhasználói azonosítóval, akkor bejelentkezve az Önről tárolt személyes adatokat belépés után ide kattintva tekintheti meg, illetve módosíthatja. Az Ön személyes adatainak teljes törlésére vonatkozó kérést az adatkezeles (kukac) tolkien.hu címre lehet elküldeni, amely esetben adatainak tárolását teljes körűen megszüntetjük.
A Magyar Tolkien Társaság részletes Adatvédelmi Nyilatkozata ide kattintva érhető el.