- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Könyvtáras program - Noldák
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #88447
Írta: Cicaful
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Cicaful válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Én mondtam már, hogy jó? Csak azért, mert jó! És viszem Szofit is!
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #88446
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Halihóóóóóó
Akkor mindenkinek jó a 11 óra? Eddig csak 4 ember bólintott rá...
Léli, Ulmo és mindenki: Hozzátok el lécci a hajtogatós könyveiteket. Köszike.
Akkor mindenkinek jó a 11 óra? Eddig csak 4 ember bólintott rá...
Léli, Ulmo és mindenki: Hozzátok el lécci a hajtogatós könyveiteket. Köszike.
Brisa
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #88197
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Jó a 11 óra is nektek? (Nekem igen...)
Brisa
Téma zárolva.
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #87966
Írta: Cicaful
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Cicaful válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Drága Brisa!
Nem lehetne kicsivel elobb...mondjuk egy órácskával?? Nagy gond lenne? És lehet, hogy lesz egy meglepim...
Nem lehetne kicsivel elobb...mondjuk egy órácskával?? Nagy gond lenne? És lehet, hogy lesz egy meglepim...
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Téma zárolva.
- Telumehtar
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 2076
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #87939
Írta: Telumehtar
Telumehtar válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Hm...Brisa csak én jelzem hogy nem megyek mert tudod nem leszek Pesten...bár egyébként sem leszek benne a LEPen a noldás progiban mert "egy megbeszélésen sem voltam ott"
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #87898
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Léli, itt az a kérdés, TI mikor értek rá? Felőlem jöhettek de. 10-re is... De tudom-tudom, nyögjek ki egy időpontot.
Nos, akkor mit szóltok a dec. 30. 12 óra? Ki az, akinek nem felel meg ez az időpont kedves noldácskáim?
Nos, akkor mit szóltok a dec. 30. 12 óra? Ki az, akinek nem felel meg ez az időpont kedves noldácskáim?
Brisa
Téma zárolva.
- Léli
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 2468
- Köszönetek: 0
21 éve 10 hónapja #87891
Írta: Léli
"Az igazság pusztán nézőpont kérdése."
Léli válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Brisa: Csak az volna a kérdésem, hogy 30-án mikor hol találkozunk?
"Az igazság pusztán nézőpont kérdése."
Téma zárolva.
- Ringbearer
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 2388
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #87245
Írta: Ringbearer
"Be the change you want to see." Gandhi
Ringbearer válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Bocs OFFolok:
Töri órára kellett csinálnunk egy kvízt, és olyanokat találram ki (ezekből a foglalkozásokból kiindulva), hogy válasszanak ki egy gyereket a csapatból és szónokljanak úgy, mint Sztálin vagy Hitler, aztán meg, játsszák el versaillesi békét vagy egy Sztálin idejében egy pártgyűlést!
Tök jó!!!
(Kaptunk egy 5-öst a barátnőmmel )
Töri órára kellett csinálnunk egy kvízt, és olyanokat találram ki (ezekből a foglalkozásokból kiindulva), hogy válasszanak ki egy gyereket a csapatból és szónokljanak úgy, mint Sztálin vagy Hitler, aztán meg, játsszák el versaillesi békét vagy egy Sztálin idejében egy pártgyűlést!
Tök jó!!!
(Kaptunk egy 5-öst a barátnőmmel )
"Be the change you want to see." Gandhi
Téma zárolva.
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #87085
Írta: Ronat/Szméagol
Ronat/Szméagol válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Sziasztok!
Jelentkezem!
Tehát átnéztem a vázlatokat. Nekem mindegyik nagyon tettszik, de... A játékok valahogy nem szimpatikusak.
Szerintem a tizenkétéves gyerekeket nem kötik le az ilyen játékok.
U.i.: Próbálok minél gyakrabban jönni, de jelenleg itthon nincs net.
Jelentkezem!
Tehát átnéztem a vázlatokat. Nekem mindegyik nagyon tettszik, de... A játékok valahogy nem szimpatikusak.
Szerintem a tizenkétéves gyerekeket nem kötik le az ilyen játékok.
U.i.: Próbálok minél gyakrabban jönni, de jelenleg itthon nincs net.
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85985
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Gandalf: Megfogadtam (remélem Fin sem ellenkezik ) a javaslatodat, jó meglátás volt.
Várjuk továbbra is a tanácsaidat. (S ha úgy éreznéd, hogy beszállnál, ne habozz: csak szólj nekem. )
Varda, Estel: Tetszik, csak a vázlat nem elég részletes. De majd konkrétabban kötözködöm - Finnel együtt - mail-ben.
Várjuk továbbra is a tanácsaidat. (S ha úgy éreznéd, hogy beszállnál, ne habozz: csak szólj nekem. )
Varda, Estel: Tetszik, csak a vázlat nem elég részletes. De majd konkrétabban kötözködöm - Finnel együtt - mail-ben.
Brisa
Téma zárolva.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #85817
Írta: Gandalf
Gandalf válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Javaslom a Gyűrűhordozó küldetése téma kiegészítését az alábbiakkal:
- Megbeszélés: Szerintetek milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
- Megbeszélés: Szerintetek milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
Téma zárolva.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #85797
Írta: Kincső
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kincső válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Gandalf: Miért ne lehetne? Szerintem lehet... A Fórum nyílt.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Téma zárolva.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #85792
Írta: Gandalf
Gandalf válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Lehet javaslatokat tenni egy kívülálló mágusnak is?
Téma zárolva.
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
21 éve 11 hónapja #85715
Írta: Varda Tintallë
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
Varda Tintallë válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Elkészültünk
Cím: Üdv néked Earendil, csillagok legfényesebbike!
Rövidebb változat:
1. Ismerkedés:
Labdás ismerkedő játék Név megnevezése, látta-e a filmet, olvasta-e a könyvet, olvasott-e mást Tolkientól, ha igen, akkor mit, mi tetszik a legjobban neki (1 mondatban), húz egy névtáblát, elmondja mit húzott, majd dobja a labdát vkinek.
10 perc
Kellékek: névtáblák (valák, maiák neveivel); kis labda
2. Képek és szövegrészletek alapján ismerkedés Szilmarilok és a Gyűrűk Ura olyan részeivel, ami valamilyen szempontból csillagászati vonatkozású. Képek párosítása a szövegrészletekkel kis csoportokban.
Feladat célja: A gyerekek ráhangolása a témára és a Szilmarilokra
15 perc
Kellékek: képek, színes nyomtatóval kinyomtatva (egy-egy képből több is kell), idézetek
3. Szilmarilok szerepjáték
Az Ainulindale rövid összefoglalása, a valák, maiák bemutatása. Rövid leírás szétosztása az egyes valák, maiák szerepéről annak, akinél az adott vala/maia névtáblája van.
Szerepjáték formájában a feladat Arda előkészítése a tündék érkezésére.
20 perc
4. Tolkieni világkép. A Nap és a Hold keletkezése, mozgása szövegrészletek alapján. Hogyan lesz gömbölyű a Föld. Earendil utazása. Rövid beszélgetés arról, hogy milyennek ismerjük a valós világot, mik azok a bolygók és a csillagok.
Búcsúképpen csillagtérképeket adnánk. És a névkártyákat megtarthatnák.
15 perc
Kellékek: szövegrészletek és további képek a Szilmarilokból, csillagtérkép áttekintő; Naprendszer poszter
Hosszabb változat:
1. Ismerkedés:
Labdás ismerkedő játék Név megnevezése, látta-e a filmet, olvasta-e a könyvet, olvasott-e mást Tolkientól, ha igen, akkor mit, mi tetszik a legjobban neki (1 mondatban), húz egy névtáblát, elmondja mit húzott, majd dobja a labdát vkinek.
10 perc
Kellékek: névtáblák; kis labda
2. Képek és szövegrészletek alapján ismerkedés A babó, a Szilmarilok és a Gyűrűk Ura olyan részeivel, ami valamilyen szempontból csillagászati vonatkozású. Képek párosítása a szövegrészletekkel kis csoportokban.
Feladat célja: A gyerekek bevezetése a témába és a Szilmarilokba
15 perc
Kellékek: képek, színes nyomtatóval kinyomtatva (egy-egy képből több is kell), idézetek (8-10 kép max.)
3. Szilmarilok szerepjáték
Az Ainulindale rövid összefoglalása, a valák, maiák bemutatása. Rövid leírás szétosztása az egyes valák, maiák szerepéről annak, akinél az adott vala/maia névtáblája van.
Szerepjáték formájában a feladat Arda előkészítése a tündék érkezésére.
20 perc
4. Összefoglalás a Szilmarilok alapján arról, hogy milyen volt Arda, amikor felébredtek a tündék. A tündék ébredése, megtalálása, miért nevezik őket a csillagok népének.
10 perc
Eszközök: Szövegek
Rövid szünet
4. Milyen Arda a Gyűrűháború idején. (Itt felhasználjuk a 2. pontban kapott szövegrészleteket és képeket) Mi történt a fákkal, hogyan keletkeztek a Szilmarilok, mi lett a sorsuk. (További képek és szövegrészletek alapján a törtépnet vázlatos összeállítása) Hogyan keletkezett a Nap és a Hold? (Szövegrészlet a Szilmarilokból) Hogyan keletkeztek a bolygók. Earendil útja Valinorba. (További képek és szövegrészletek alapján)
20 perc
Kellékek: Szövegek
5. Milyen alakja van Ardának? Körkérdés és vélemények meghallgatása után, az Akallabeth azon részének összerakása felvágott szövegből összefüggő történetté, amiből kiderül, hogy hogyan lett Arda gömbölyű.
15 perc
Kellékek: Szövegek
6. A valós világkép megbeszélése, mit tudunk a Napról, Holdról, bolygókról, csillagokról, a mozgásukról. Miért látjuk mozogni az eget, Mik azok az állatövi jegyek;
25 perc
Kellékek: áttekintő csillagtérkép; Naprendszer poszter
7. Levezetésképp: A Nap, a Hold és a Föld mozgásának modellezése a gyerekekkel. (Napfogyatkozás, holdfogyatkozás)
5 perc
Cím: Üdv néked Earendil, csillagok legfényesebbike!
Rövidebb változat:
1. Ismerkedés:
Labdás ismerkedő játék Név megnevezése, látta-e a filmet, olvasta-e a könyvet, olvasott-e mást Tolkientól, ha igen, akkor mit, mi tetszik a legjobban neki (1 mondatban), húz egy névtáblát, elmondja mit húzott, majd dobja a labdát vkinek.
10 perc
Kellékek: névtáblák (valák, maiák neveivel); kis labda
2. Képek és szövegrészletek alapján ismerkedés Szilmarilok és a Gyűrűk Ura olyan részeivel, ami valamilyen szempontból csillagászati vonatkozású. Képek párosítása a szövegrészletekkel kis csoportokban.
Feladat célja: A gyerekek ráhangolása a témára és a Szilmarilokra
15 perc
Kellékek: képek, színes nyomtatóval kinyomtatva (egy-egy képből több is kell), idézetek
3. Szilmarilok szerepjáték
Az Ainulindale rövid összefoglalása, a valák, maiák bemutatása. Rövid leírás szétosztása az egyes valák, maiák szerepéről annak, akinél az adott vala/maia névtáblája van.
Szerepjáték formájában a feladat Arda előkészítése a tündék érkezésére.
20 perc
4. Tolkieni világkép. A Nap és a Hold keletkezése, mozgása szövegrészletek alapján. Hogyan lesz gömbölyű a Föld. Earendil utazása. Rövid beszélgetés arról, hogy milyennek ismerjük a valós világot, mik azok a bolygók és a csillagok.
Búcsúképpen csillagtérképeket adnánk. És a névkártyákat megtarthatnák.
15 perc
Kellékek: szövegrészletek és további képek a Szilmarilokból, csillagtérkép áttekintő; Naprendszer poszter
Hosszabb változat:
1. Ismerkedés:
Labdás ismerkedő játék Név megnevezése, látta-e a filmet, olvasta-e a könyvet, olvasott-e mást Tolkientól, ha igen, akkor mit, mi tetszik a legjobban neki (1 mondatban), húz egy névtáblát, elmondja mit húzott, majd dobja a labdát vkinek.
10 perc
Kellékek: névtáblák; kis labda
2. Képek és szövegrészletek alapján ismerkedés A babó, a Szilmarilok és a Gyűrűk Ura olyan részeivel, ami valamilyen szempontból csillagászati vonatkozású. Képek párosítása a szövegrészletekkel kis csoportokban.
Feladat célja: A gyerekek bevezetése a témába és a Szilmarilokba
15 perc
Kellékek: képek, színes nyomtatóval kinyomtatva (egy-egy képből több is kell), idézetek (8-10 kép max.)
3. Szilmarilok szerepjáték
Az Ainulindale rövid összefoglalása, a valák, maiák bemutatása. Rövid leírás szétosztása az egyes valák, maiák szerepéről annak, akinél az adott vala/maia névtáblája van.
Szerepjáték formájában a feladat Arda előkészítése a tündék érkezésére.
20 perc
4. Összefoglalás a Szilmarilok alapján arról, hogy milyen volt Arda, amikor felébredtek a tündék. A tündék ébredése, megtalálása, miért nevezik őket a csillagok népének.
10 perc
Eszközök: Szövegek
Rövid szünet
4. Milyen Arda a Gyűrűháború idején. (Itt felhasználjuk a 2. pontban kapott szövegrészleteket és képeket) Mi történt a fákkal, hogyan keletkeztek a Szilmarilok, mi lett a sorsuk. (További képek és szövegrészletek alapján a törtépnet vázlatos összeállítása) Hogyan keletkezett a Nap és a Hold? (Szövegrészlet a Szilmarilokból) Hogyan keletkeztek a bolygók. Earendil útja Valinorba. (További képek és szövegrészletek alapján)
20 perc
Kellékek: Szövegek
5. Milyen alakja van Ardának? Körkérdés és vélemények meghallgatása után, az Akallabeth azon részének összerakása felvágott szövegből összefüggő történetté, amiből kiderül, hogy hogyan lett Arda gömbölyű.
15 perc
Kellékek: Szövegek
6. A valós világkép megbeszélése, mit tudunk a Napról, Holdról, bolygókról, csillagokról, a mozgásukról. Miért látjuk mozogni az eget, Mik azok az állatövi jegyek;
25 perc
Kellékek: áttekintő csillagtérkép; Naprendszer poszter
7. Levezetésképp: A Nap, a Hold és a Föld mozgásának modellezése a gyerekekkel. (Napfogyatkozás, holdfogyatkozás)
5 perc
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
Téma zárolva.
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85655
Írta: Álmos
Huhú
Álmos válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
A film és a könyv csak körítés, csak eszköz. A gyerekek maguk lesznek Arwenek és Aragornok, a maguk elképzelései szerint
Nagy hát a szabadság...
Nagy hát a szabadság...
Huhú
Téma zárolva.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #85626
Írta: Gandalf
Gandalf válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Nem az "elfogadhatóság" miatt szóltam...
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85559
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Elanor: Igen, megkaptam. Válassz egy foglalkozást: kihez szeretnél betársulni?
Gandalf: Nahát! Igazán megtisztelő, hogy véleményezed a munkánkat.
Amúgy pontosan az általad elmondottak miatt:
Tehát elmeséljük nekik - összefoglalva - a sztorit. Így aki nem olvasta, az is tudni fogja, aki meg olvasta, de elfelejtette, az meg felelevenítheti ezáltal. Így elfogadható?
Gandalf: Nahát! Igazán megtisztelő, hogy véleményezed a munkánkat.
Amúgy pontosan az általad elmondottak miatt:
Brisa írta: - Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
Tehát elmeséljük nekik - összefoglalva - a sztorit. Így aki nem olvasta, az is tudni fogja, aki meg olvasta, de elfelejtette, az meg felelevenítheti ezáltal. Így elfogadható?
Brisa
Téma zárolva.
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #85458
Írta: Gandalf
Gandalf válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Nagyon nehéz lesz úgy kidolgozni az Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget, hogy semmit sem tudunk róla, hisz senki sem látta mind a három filmet... a könyvben meg egy kicsit más...ez nem zavarja majd össze a gyerekeket?
Téma zárolva.
- Elanor
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1304
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85454
Írta: Elanor
I feel complete when I feel sick inside
Elanor válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Brisa: megkaptad a privimet?
(Egyébként a vázlatok sztem nagyon-nagyon tetszenek! Sztem nagyon fogják élvezni a gyerekek! )
(Egyébként a vázlatok sztem nagyon-nagyon tetszenek! Sztem nagyon fogják élvezni a gyerekek! )
I feel complete when I feel sick inside
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85425
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Darkyval is összedobtuk az foglalkozásunkat. Egész jól sikerült ez is. Még a címmel és a mottóval van némi gondunk...
Témavezető: Darky, Brisa
Szerelem
(Hosszabb verzió)
1. Bemutatkozás és nyitókör (10 perc)
- Párbeszédes formában: a kezdő ember (a témavezetők egyike) választ egy másik embert (a témevezető másikát J), és 3 kérdést tesz fel. A válaszok után, a felelő lép egy másik személyhez, és kérdez hármat és így tovább.
- A kérdések: 1) Hogyan szólítsunk? 2) Szeretnél-e valamit elmondani magadról nekünk? 3) Egy oda nem illő kérdés: pl. Miért pont piros pulcsit vettél ma fel? (ezt a kérdés mindenkinek magának kell kitalálnia)
- Az ismerkedés után röviden elmondjuk, hogy mire számíthatnak a következőkben.
2. Beszélgetés (20 perc)
- Beszélgetés arról, hogy ki mit gondol a szerelemről. Még a GyU-tól függetlenül.
- A beszélgetést elősegítő kérdések: Mit jelent számotokra a szerelem szó? Van-e valakinek olyan tapasztalata ezzel kapcsolatban, amit szívesen elmesélne nekünk? Mitől szerelem a szerelem? Milyen az ember, amikor szerelmes (illetve milyeneek vagytok ti, amikor szerelmesek vagytok)? stb.
- Rövid összefoglalás, konklúzió, lezárás.
3. Játék (20 perc)
- Mindenki kap egy cetlit (amit mi gondosan csoportosítva osztunk szét a megfelelő embereknek), amin egy faj (5 fajta lesz: hobbit, törp, ember, tünde, ent) szerepel. Ez senki nem mutatja/mondja el senkinek. A társaság körben ül. A kezdő embernek (aki mondjuk törp) az a feladat, hogy megtalálja a 3 ugyanolyan fajú társát úgy, hogy nem lehet kimondani az öt faj nevét. Tehát véletlenszerűen kiválaszt egy embert, és párbeszédet kezdeményez, hogy kiderítse, az illető milyen fajú (Pl. A fejszém nélkül védtelennek érzem magam., mire a másik: Én a finomabb fegyvereket részesítem előnyben. Jobb szeretem az íjakat.). Háromszor próbálkozhat, ha addig nem találja meg a társát, visszaül a helyére és a legutolsó megkérdezett kutathat. Ha 3 próbálkozáson belül megtalálja a fajtájabélijét, akkor már ketten (együtt) járak körbe, és újabb 3 lehetőséget kapnat, és így tovább.
- A végén létrejön 5 négytagú csoport.
4. Szünet (10 perc)
5. Szobor (50 perc)
- Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
- A 4 fős csoportok kapnak 5 percet: az a feladatuk, hogy megbeszéljék, hogyan fog kinézni a saját magukból létrehozott szobor, ami a szerelmi négyszöget jeleníti meg.
- Az első csoport a függöny mögött felveszik a megbeszélt pózt. Ha elkészültek, elhúzzuk a függönyt. Digitális fotógéppel megörökítjük a szobrot, majd a többi gyerek körbejárhatja.
- Minden egyes szoborról beszélgetést kezdeményezünk. A nézőknek először is az a feladatuk, hogy kitalálják, melyik gyerek melyik szereplőt jeleníti meg, és hogy miből gondolják így (pl. Éowyn a testbeszédével elutasítja Faramirt, ellenben hozzátapad Aragornhoz). A szobor szereplőit feloldjuk, és beültetjük őket is a beszélgető körbe. Tőlük megtudhatjuk, hogy jól gondolták-e a szerepek felosztását a többiek? Hogy miért pont a Pisti kapta Aragorn szerepét? Hogy hogyan érezte magát a bőrében? Először a többiektől, utána az alkotóktól megkérdezzük, hogy mit jelenített meg a szobor, ill. mit szerettek volna megjeleníten? Ha különbség van a kettő között, mi az oka? Illetve, ha nagy az egyetértés, az miből ered? A testbeszéd mit üzen? A való életben hogyan jelez egy szerelmes ember a másiknak nonverbálisan? Mik az elutasítás jelei? Mik a vonzalom jelei? stb. Ezeket minden egyes szobor után átbeszélnénk. Értelemszerűen azokat nem, amiket nem érdemes újra felvetni, ha egyszer már megbeszéltük.
- Levezetés, összefoglalás.
6. Lezárás (10 perc)
- Mit visz haza a foglalkozásról? Tetszett-e? Jól érezte-e magát?
- Címek, e-mail címek elkérése: az elkészített fényképeket elküldenénk nekik, ha igénylik.
(Rövidebb verzió)
1. Bemutatkozás, csoportokra bontás (10 perc)
- Cetliken mindenki megkapja, hogy melyik fajba (5 fajta lesz: hobbit, törp, ember, tünde, ent) tartozik. A fajtársaknak össze kell ülniük, és egy jellemző jelképet kell kitalálniuk. Ezt le kell rajzolniuk, és kivágniuk, majd a nevüket ráírniuk. Kapnak biztosítótűt, és a ruhájukra kell tűzni.
- Egy gyors körben végig megyünk a neveken (és a korokon).
2. Szobor (40-50 perc)
- Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
- A 4 fős csoportok kapnak 5 percet: az a feladatuk, hogy megbeszéljék, hogyan fog kinézni a saját magukból létrehozott szobor, ami a szerelmi négyszöget jeleníti meg.
- Az első csoport a függöny mögött felveszik a megbeszélt pózt. Ha elkészültek, elhúzzuk a függönyt. Digitális fotógéppel/kamerával megörökítjük a szobrot, majd a többi gyerek körbejárhatja. Utána jön a következő csoport. Fotózás/kamerázás, körbejárás. És így tovább.
- A szobrok bemutatása után beszélgetést kezdeményezünk. (Az emlékezést a TV-n látható felvételek segítik). A nézőknek először is az a feladatuk, hogy kitalálják, melyik gyerek melyik szereplőt jeleníti meg, és hogy miből gondolják így (pl. Éowyn a testbeszédével elutasítja Faramirt, ellenben hozzátapad Aragornhoz). A szobor szereplőitől megtudhatjuk, hogy jól gondolták-e a szerepek felosztását a többiek? Hogy miért pont a Pisti kapta Aragorn szerepét? Hogy hogyan érezte magát a bőrében? Először a többiektől, utána az alkotóktól megkérdezzük, hogy mit jelenített meg a szobor, ill. mit szerettek volna megjeleníten? Ha különbség van a kettő között, mi az oka? Illetve, ha nagy az egyetértés, az miből ered? A testbeszéd mit üzen? A való életben hogyan jelez egy szerelmes ember a másiknak nonverbálisan? Mik az elutasítás jelei? Mik a vonzalom jelei? stb.
- Levezetés, összefoglalás.
3. Lezárás (0-10 perc)
- Valószínűleg nem lesz külön lezárás, hanem a beszélgtés összefoglalásával, levezetésével fog zárulni.
Megjegyzés: Mi 20 fővel számoltunk egész végig. Fontos, hogy a látszám néggyel osztható legyen!
Témavezető: Darky, Brisa
Szerelem
(Hosszabb verzió)
1. Bemutatkozás és nyitókör (10 perc)
- Párbeszédes formában: a kezdő ember (a témavezetők egyike) választ egy másik embert (a témevezető másikát J), és 3 kérdést tesz fel. A válaszok után, a felelő lép egy másik személyhez, és kérdez hármat és így tovább.
- A kérdések: 1) Hogyan szólítsunk? 2) Szeretnél-e valamit elmondani magadról nekünk? 3) Egy oda nem illő kérdés: pl. Miért pont piros pulcsit vettél ma fel? (ezt a kérdés mindenkinek magának kell kitalálnia)
- Az ismerkedés után röviden elmondjuk, hogy mire számíthatnak a következőkben.
2. Beszélgetés (20 perc)
- Beszélgetés arról, hogy ki mit gondol a szerelemről. Még a GyU-tól függetlenül.
- A beszélgetést elősegítő kérdések: Mit jelent számotokra a szerelem szó? Van-e valakinek olyan tapasztalata ezzel kapcsolatban, amit szívesen elmesélne nekünk? Mitől szerelem a szerelem? Milyen az ember, amikor szerelmes (illetve milyeneek vagytok ti, amikor szerelmesek vagytok)? stb.
- Rövid összefoglalás, konklúzió, lezárás.
3. Játék (20 perc)
- Mindenki kap egy cetlit (amit mi gondosan csoportosítva osztunk szét a megfelelő embereknek), amin egy faj (5 fajta lesz: hobbit, törp, ember, tünde, ent) szerepel. Ez senki nem mutatja/mondja el senkinek. A társaság körben ül. A kezdő embernek (aki mondjuk törp) az a feladat, hogy megtalálja a 3 ugyanolyan fajú társát úgy, hogy nem lehet kimondani az öt faj nevét. Tehát véletlenszerűen kiválaszt egy embert, és párbeszédet kezdeményez, hogy kiderítse, az illető milyen fajú (Pl. A fejszém nélkül védtelennek érzem magam., mire a másik: Én a finomabb fegyvereket részesítem előnyben. Jobb szeretem az íjakat.). Háromszor próbálkozhat, ha addig nem találja meg a társát, visszaül a helyére és a legutolsó megkérdezett kutathat. Ha 3 próbálkozáson belül megtalálja a fajtájabélijét, akkor már ketten (együtt) járak körbe, és újabb 3 lehetőséget kapnat, és így tovább.
- A végén létrejön 5 négytagú csoport.
4. Szünet (10 perc)
5. Szobor (50 perc)
- Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
- A 4 fős csoportok kapnak 5 percet: az a feladatuk, hogy megbeszéljék, hogyan fog kinézni a saját magukból létrehozott szobor, ami a szerelmi négyszöget jeleníti meg.
- Az első csoport a függöny mögött felveszik a megbeszélt pózt. Ha elkészültek, elhúzzuk a függönyt. Digitális fotógéppel megörökítjük a szobrot, majd a többi gyerek körbejárhatja.
- Minden egyes szoborról beszélgetést kezdeményezünk. A nézőknek először is az a feladatuk, hogy kitalálják, melyik gyerek melyik szereplőt jeleníti meg, és hogy miből gondolják így (pl. Éowyn a testbeszédével elutasítja Faramirt, ellenben hozzátapad Aragornhoz). A szobor szereplőit feloldjuk, és beültetjük őket is a beszélgető körbe. Tőlük megtudhatjuk, hogy jól gondolták-e a szerepek felosztását a többiek? Hogy miért pont a Pisti kapta Aragorn szerepét? Hogy hogyan érezte magát a bőrében? Először a többiektől, utána az alkotóktól megkérdezzük, hogy mit jelenített meg a szobor, ill. mit szerettek volna megjeleníten? Ha különbség van a kettő között, mi az oka? Illetve, ha nagy az egyetértés, az miből ered? A testbeszéd mit üzen? A való életben hogyan jelez egy szerelmes ember a másiknak nonverbálisan? Mik az elutasítás jelei? Mik a vonzalom jelei? stb. Ezeket minden egyes szobor után átbeszélnénk. Értelemszerűen azokat nem, amiket nem érdemes újra felvetni, ha egyszer már megbeszéltük.
- Levezetés, összefoglalás.
6. Lezárás (10 perc)
- Mit visz haza a foglalkozásról? Tetszett-e? Jól érezte-e magát?
- Címek, e-mail címek elkérése: az elkészített fényképeket elküldenénk nekik, ha igénylik.
(Rövidebb verzió)
1. Bemutatkozás, csoportokra bontás (10 perc)
- Cetliken mindenki megkapja, hogy melyik fajba (5 fajta lesz: hobbit, törp, ember, tünde, ent) tartozik. A fajtársaknak össze kell ülniük, és egy jellemző jelképet kell kitalálniuk. Ezt le kell rajzolniuk, és kivágniuk, majd a nevüket ráírniuk. Kapnak biztosítótűt, és a ruhájukra kell tűzni.
- Egy gyors körben végig megyünk a neveken (és a korokon).
2. Szobor (40-50 perc)
- Exponáljuk nekik a Arwen-Aragorn-Éowyn-Faramir szerelmi négyszöget.
- A 4 fős csoportok kapnak 5 percet: az a feladatuk, hogy megbeszéljék, hogyan fog kinézni a saját magukból létrehozott szobor, ami a szerelmi négyszöget jeleníti meg.
- Az első csoport a függöny mögött felveszik a megbeszélt pózt. Ha elkészültek, elhúzzuk a függönyt. Digitális fotógéppel/kamerával megörökítjük a szobrot, majd a többi gyerek körbejárhatja. Utána jön a következő csoport. Fotózás/kamerázás, körbejárás. És így tovább.
- A szobrok bemutatása után beszélgetést kezdeményezünk. (Az emlékezést a TV-n látható felvételek segítik). A nézőknek először is az a feladatuk, hogy kitalálják, melyik gyerek melyik szereplőt jeleníti meg, és hogy miből gondolják így (pl. Éowyn a testbeszédével elutasítja Faramirt, ellenben hozzátapad Aragornhoz). A szobor szereplőitől megtudhatjuk, hogy jól gondolták-e a szerepek felosztását a többiek? Hogy miért pont a Pisti kapta Aragorn szerepét? Hogy hogyan érezte magát a bőrében? Először a többiektől, utána az alkotóktól megkérdezzük, hogy mit jelenített meg a szobor, ill. mit szerettek volna megjeleníten? Ha különbség van a kettő között, mi az oka? Illetve, ha nagy az egyetértés, az miből ered? A testbeszéd mit üzen? A való életben hogyan jelez egy szerelmes ember a másiknak nonverbálisan? Mik az elutasítás jelei? Mik a vonzalom jelei? stb.
- Levezetés, összefoglalás.
3. Lezárás (0-10 perc)
- Valószínűleg nem lesz külön lezárás, hanem a beszélgtés összefoglalásával, levezetésével fog zárulni.
Megjegyzés: Mi 20 fővel számoltunk egész végig. Fontos, hogy a látszám néggyel osztható legyen!
Brisa
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja - 21 éve 11 hónapja #85423
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Ulmo: Hamarosan Finnel átnézzük tüzetesen. Apró finomításra lesz szükség néhány helyen, ahogy átfutottuk.
A mi vázlatunk:
Témavezetők: Fin, Brisa
A Gyűrűhordozó küldetése
Még a legkisebb ember is megváltoztathatja a jövő irányát.
(Hosszabb verzió)
1. Bemutatkozás és bevezető kör (15 perc)
- Mit szeretnél, hogyan szólítsunk? → az előzőleg szétosztott névkártyára, ez írják is fel.
- Van egy Gyűrű: akinél épp van, annak hangosan ki kell mondania a nevét, majd valakinek átadnia. És így az illető mondja a nevét, és így tovább.
- Bevezető kör: Kinek milyen fontos feladata van az életében?
2. Kiscsoportos feladat (25 perc)
- Csoportra bontás: 3-4 fős csoportok.
- Feladat 1: minden csoport kap egy papírt. Gyűjtsék össze, melyik szereplőre volt hatással a Gyűrű.
- Feladat 2: Középen van egy nagy papír. Minden csoport ráír egy nevet és megindokolja, hogy milyen hatással volt az illetőre a Gyűrű. Addig megyünk körbe-körbe, amíg el nem fogynak a nevek. Beszélgetés.
3. Szünet (10 perc)
- Lehet wc-re menni, enni, de lehet játszani is.
- Játék: egy összecsomózott zsinegen van egy karika, a Gyűrű. A gyerekek körbe állnak a zsineget kifeszítve, és a markukban láthatatlanul adogatják egymásnak a Gyűrűt úgy, hogy a középen álló Szauron észre ne vegye. Közben énekelnek. A dal végére Szauronnak meg kell mondania, hogy kinél van a Gyűrű. Ha eltalálta, a Gyűrűhordozó lesz a Sötét Úr. Ha nem, Szauronnak továbbra is meresztenie kell a Szemét. J
4. Szerepjáték (30-40 perc)
- A Tanácsot kell eljátszaniuk: mindenki, akit felírtak a nagy papírra, ott lesz a Tanácsban (tehát Gollam, Szarumán, Szauron stb. is!)
- Kártyán kapnak némi információs anyagot, ami mentén tudnak érvelni a vitában.
- Leszenek Gyűrűhordozók is, akiknek dönteniük kell.
- Megbeszélés: Ki hogyan érezte magát a szerepében? Ezt a kérdést kihegyezni a Gyűrűhordozókra, illetve magára Frodóra: Hogyan vállalhatott el egy ilyen fontos feladatot annak ellenére, hogy ő milyen kicsi és gyenge, hogy nem harcos és hős, hogy kényelemhez és biztonsághoz volt szokva (az pont olyan mint maguk a gyerekek)? Visszatérés a nyitókör kérdéséhez: Kinek milyen küldetése van a saját életében? Milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
5. Levezetés (10 perc)
- Ki mit kapott a foglalkozáson? Tetszett-e vagy sem?
- Még a legkisebb ember is megváltoztathatja a jövő irányát. ezt a mottót megkapják egy szép papíron.
- És esetleg búcsúzóul ha tiszta az ég és még látható megmutatjuk nekik Erendilt
(Rövidebb verzió)
1. Bemutatkozás és nyitókör (10 perc)
- Egyszerre: név + Kinek milyen fontos feladata van az életében?
2. Szerepjáték (40 perc)
- A Tanácsot kell eljátszaniuk (csak azokkal, akik ténylegesen ott voltak). Kis csoportok (pl. húzással: akik tündé-t húztak, egy csoportba kerünek).
- Kártyán kapnak némi információs anyagot, ami mentén tudnak érvelni a vitában.
- Leszenek Gyűrűhordozók is, akiknek dönteniük kell.
- Megbeszélés: Ki hogyan érezte magát a szerepében? Ezt a kérdést kihegyezni a Gyűrűhordozókra, illetve magára Frodóra: Hogyan vállalhatott el egy ilyen fontos feladatot annak ellenére, hogy ő milyen kicsi és gyenge, hogy nem harcos és hős, hogy kényelemhez és biztonsághoz volt szokva (az pont olyan mint maguk a gyerekek)? Visszatérés a nyitókör kérdéséhez: Kinek milyen küldetése van a saját életében? Milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
3. Lezárás (10 perc)
- Játék: egy összecsomózott zsinegen van egy karika, a Gyűrű. A gyerekek körbe állnak a zsineget kifeszítve, és a markukban láthatatlanul adogatják egymásnak a Gyűrűt úgy, hogy a középen álló Szauron észre ne vegye. Közben énekelnek. A dal végére Szauronnak meg kell mondania, hogy kinél van a Gyűrű. Ha eltalálta, a Gyűrűhordozó lesz a Sötét Úr. Ha nem, Szauronnak továbbra is meresztenie kell a Szemét. J
A mi vázlatunk:
Témavezetők: Fin, Brisa
A Gyűrűhordozó küldetése
Még a legkisebb ember is megváltoztathatja a jövő irányát.
(Hosszabb verzió)
1. Bemutatkozás és bevezető kör (15 perc)
- Mit szeretnél, hogyan szólítsunk? → az előzőleg szétosztott névkártyára, ez írják is fel.
- Van egy Gyűrű: akinél épp van, annak hangosan ki kell mondania a nevét, majd valakinek átadnia. És így az illető mondja a nevét, és így tovább.
- Bevezető kör: Kinek milyen fontos feladata van az életében?
2. Kiscsoportos feladat (25 perc)
- Csoportra bontás: 3-4 fős csoportok.
- Feladat 1: minden csoport kap egy papírt. Gyűjtsék össze, melyik szereplőre volt hatással a Gyűrű.
- Feladat 2: Középen van egy nagy papír. Minden csoport ráír egy nevet és megindokolja, hogy milyen hatással volt az illetőre a Gyűrű. Addig megyünk körbe-körbe, amíg el nem fogynak a nevek. Beszélgetés.
3. Szünet (10 perc)
- Lehet wc-re menni, enni, de lehet játszani is.
- Játék: egy összecsomózott zsinegen van egy karika, a Gyűrű. A gyerekek körbe állnak a zsineget kifeszítve, és a markukban láthatatlanul adogatják egymásnak a Gyűrűt úgy, hogy a középen álló Szauron észre ne vegye. Közben énekelnek. A dal végére Szauronnak meg kell mondania, hogy kinél van a Gyűrű. Ha eltalálta, a Gyűrűhordozó lesz a Sötét Úr. Ha nem, Szauronnak továbbra is meresztenie kell a Szemét. J
4. Szerepjáték (30-40 perc)
- A Tanácsot kell eljátszaniuk: mindenki, akit felírtak a nagy papírra, ott lesz a Tanácsban (tehát Gollam, Szarumán, Szauron stb. is!)
- Kártyán kapnak némi információs anyagot, ami mentén tudnak érvelni a vitában.
- Leszenek Gyűrűhordozók is, akiknek dönteniük kell.
- Megbeszélés: Ki hogyan érezte magát a szerepében? Ezt a kérdést kihegyezni a Gyűrűhordozókra, illetve magára Frodóra: Hogyan vállalhatott el egy ilyen fontos feladatot annak ellenére, hogy ő milyen kicsi és gyenge, hogy nem harcos és hős, hogy kényelemhez és biztonsághoz volt szokva (az pont olyan mint maguk a gyerekek)? Visszatérés a nyitókör kérdéséhez: Kinek milyen küldetése van a saját életében? Milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
5. Levezetés (10 perc)
- Ki mit kapott a foglalkozáson? Tetszett-e vagy sem?
- Még a legkisebb ember is megváltoztathatja a jövő irányát. ezt a mottót megkapják egy szép papíron.
- És esetleg búcsúzóul ha tiszta az ég és még látható megmutatjuk nekik Erendilt
(Rövidebb verzió)
1. Bemutatkozás és nyitókör (10 perc)
- Egyszerre: név + Kinek milyen fontos feladata van az életében?
2. Szerepjáték (40 perc)
- A Tanácsot kell eljátszaniuk (csak azokkal, akik ténylegesen ott voltak). Kis csoportok (pl. húzással: akik tündé-t húztak, egy csoportba kerünek).
- Kártyán kapnak némi információs anyagot, ami mentén tudnak érvelni a vitában.
- Leszenek Gyűrűhordozók is, akiknek dönteniük kell.
- Megbeszélés: Ki hogyan érezte magát a szerepében? Ezt a kérdést kihegyezni a Gyűrűhordozókra, illetve magára Frodóra: Hogyan vállalhatott el egy ilyen fontos feladatot annak ellenére, hogy ő milyen kicsi és gyenge, hogy nem harcos és hős, hogy kényelemhez és biztonsághoz volt szokva (az pont olyan mint maguk a gyerekek)? Visszatérés a nyitókör kérdéséhez: Kinek milyen küldetése van a saját életében? Milyen szerepet játszanak a Frodóhoz és Samuhoz hasonló kisemberek/hétköznapi emberek a mi világunkban? Mennyiben szólhatnak bele a dolgokba, tényleg fontosak a jövő alakításában?
3. Lezárás (10 perc)
- Játék: egy összecsomózott zsinegen van egy karika, a Gyűrű. A gyerekek körbe állnak a zsineget kifeszítve, és a markukban láthatatlanul adogatják egymásnak a Gyűrűt úgy, hogy a középen álló Szauron észre ne vegye. Közben énekelnek. A dal végére Szauronnak meg kell mondania, hogy kinél van a Gyűrű. Ha eltalálta, a Gyűrűhordozó lesz a Sötét Úr. Ha nem, Szauronnak továbbra is meresztenie kell a Szemét. J
Brisa
Téma zárolva.
- Ulmo
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 4133
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85394
Írta: Ulmo
Ulmo válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Akkor íme, a mi vázlatunk:
Mondd, szereted az állatokat?
Léli-Szméagol-Ulmo foglalkozása
Jan 3-i verzió:
Foglalkozás vezetői röviden bemutatkoznak (keresztnév!)
"Mondd, szreted az állatokat" első 2 versszakának felolvasása (5 perc)
Gyerekek bemutatkozása (labdás módszer), név, honnan jött, milyen állat a kedvence (összekötve névtáblák készítésével) (10 perc)
Beszélgetés:
Állatok összegyűjtése a gyerekekkel a filmből/könyvből, társítás a szereplőkhöz. A különböző állatok és a szereplők kapcsolata, jó/gonosz állatok (10 perc)
Játék: állatok viselkedése, a gyerekek eljátszanak különböző állatokat, a többieknek ki kell találni, milyen állatról van szó (10 perc)
Rajzolás, hajtogatás:
Állatfigurák hajtogatása, hozzájuk tartozó környezet lerajzolása. (20 perc)
Foglalkozás lezárása:
"Mondd, szereted az állatokat?" - teljes vers felolvasása. A gyerekek kinyomtatva megkapják a verset, hazavihetik a hajtogatott állatfigurákat. (5 perc)
Bővített verzió
Foglalkozás vezetői röviden bemutatkoznak (keresztnév!)
"Mondd, szereted az állatokat" első 2 versszakának felolvasása
Gyerekek bemutatkozása (labdás módszer), név, honnan jött, milyen állat a kedvence (összekötve névtáblák készítésével)
Beszélgetés:
Állatok összegyűjtése a gyerekekkel a filmből/könyvből, társítás a szereplőkhöz
Egyes állatokhoz tartozó történetek lerajzolása: a gyerekek kisebb csoportokat alkotnak, mindegyk csoport kap egy rövid leírást az egyik állattal kapcsolatos történetről, rajzot készítenek a sztoriból.
Pl:
a sas kiszabadítja Gandalfot Orthancból
a tündeló Frodóval a hátán menekül a Fekete Lovasok elől
Zsizsik kutyái megérzik a Fekete Lovas gonoszságát, és elbújnak előle
farkasok (vargok) támadnak a Szöveségre Mória előtt
egy róka meglátja aszabad ég alatt alvó hobbitokat
Rövid, max fél oldalas leírás a sztoriból, ez alapján készületnek a rajzok
Beszélgetés: a különböző állatok és a szereplők kapcsolata, jó/gonosz állatok
Játék: állatok viselkedése, a gyerekek eljátszanak különböző állatokat
Beszélgetés: Állatok a valós életben
A környezetünkben milyen állatok élnek, miért?
Ki milyen állatot tart otthon, hogyan bánik vele, melyiknek milyen érdekes tulajdonsága van. Akinek nincs állata, milyet szeretne?
Állatok különleges érzékelése
Miért van szükség állatokra az ember körül
Rajzolás, hajtogatás:
Állatfigurák hajtogatása, hozzájuk tartozó környezet lerajzolása.
Foglalkozás lezárása:
"Mondd, szereted az állatokat?" - teljes vers felolvasása. A gyerekek kinyomtatva megkapják a verset, hazavihetik a hajtogatott állatfigurákat.
Mondd, szereted az állatokat?
Léli-Szméagol-Ulmo foglalkozása
Jan 3-i verzió:
Foglalkozás vezetői röviden bemutatkoznak (keresztnév!)
"Mondd, szreted az állatokat" első 2 versszakának felolvasása (5 perc)
Gyerekek bemutatkozása (labdás módszer), név, honnan jött, milyen állat a kedvence (összekötve névtáblák készítésével) (10 perc)
Beszélgetés:
Állatok összegyűjtése a gyerekekkel a filmből/könyvből, társítás a szereplőkhöz. A különböző állatok és a szereplők kapcsolata, jó/gonosz állatok (10 perc)
Játék: állatok viselkedése, a gyerekek eljátszanak különböző állatokat, a többieknek ki kell találni, milyen állatról van szó (10 perc)
Rajzolás, hajtogatás:
Állatfigurák hajtogatása, hozzájuk tartozó környezet lerajzolása. (20 perc)
Foglalkozás lezárása:
"Mondd, szereted az állatokat?" - teljes vers felolvasása. A gyerekek kinyomtatva megkapják a verset, hazavihetik a hajtogatott állatfigurákat. (5 perc)
Bővített verzió
Foglalkozás vezetői röviden bemutatkoznak (keresztnév!)
"Mondd, szereted az állatokat" első 2 versszakának felolvasása
Gyerekek bemutatkozása (labdás módszer), név, honnan jött, milyen állat a kedvence (összekötve névtáblák készítésével)
Beszélgetés:
Állatok összegyűjtése a gyerekekkel a filmből/könyvből, társítás a szereplőkhöz
Egyes állatokhoz tartozó történetek lerajzolása: a gyerekek kisebb csoportokat alkotnak, mindegyk csoport kap egy rövid leírást az egyik állattal kapcsolatos történetről, rajzot készítenek a sztoriból.
Pl:
a sas kiszabadítja Gandalfot Orthancból
a tündeló Frodóval a hátán menekül a Fekete Lovasok elől
Zsizsik kutyái megérzik a Fekete Lovas gonoszságát, és elbújnak előle
farkasok (vargok) támadnak a Szöveségre Mória előtt
egy róka meglátja aszabad ég alatt alvó hobbitokat
Rövid, max fél oldalas leírás a sztoriból, ez alapján készületnek a rajzok
Beszélgetés: a különböző állatok és a szereplők kapcsolata, jó/gonosz állatok
Játék: állatok viselkedése, a gyerekek eljátszanak különböző állatokat
Beszélgetés: Állatok a valós életben
A környezetünkben milyen állatok élnek, miért?
Ki milyen állatot tart otthon, hogyan bánik vele, melyiknek milyen érdekes tulajdonsága van. Akinek nincs állata, milyet szeretne?
Állatok különleges érzékelése
Miért van szükség állatokra az ember körül
Rajzolás, hajtogatás:
Állatfigurák hajtogatása, hozzájuk tartozó környezet lerajzolása.
Foglalkozás lezárása:
"Mondd, szereted az állatokat?" - teljes vers felolvasása. A gyerekek kinyomtatva megkapják a verset, hazavihetik a hajtogatott állatfigurákat.
Téma zárolva.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #85303
Írta: Kincső
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kincső válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Cica: Megkérdezem anyuékat, elvileg jó.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Téma zárolva.
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85246
Írta: Cicaful
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Cicaful válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Noshát...igen...
Sajnos azon a vázlaton kívül még nincs bovebb. Áfival sajna még nem sikerült találkozni, de ha minden jól megy a hétvégén fogok!
Kincso: Neked jó lenne a szombat délután valamikor 1-2 órára?
DE MEGLESZ!!!
Ulmo: hozzátok beszállhatnék csak némi lovak, vagy farkasok (illetve Te tudod, hogy mik jöhetnek nálam szóba ) erejéig? Persze, csak ha nem gond - és nem is kell, hogy a jan. 3dikain....
Sajnos azon a vázlaton kívül még nincs bovebb. Áfival sajna még nem sikerült találkozni, de ha minden jól megy a hétvégén fogok!
Kincso: Neked jó lenne a szombat délután valamikor 1-2 órára?
DE MEGLESZ!!!
Ulmo: hozzátok beszállhatnék csak némi lovak, vagy farkasok (illetve Te tudod, hogy mik jöhetnek nálam szóba ) erejéig? Persze, csak ha nem gond - és nem is kell, hogy a jan. 3dikain....
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Téma zárolva.
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
21 éve 11 hónapja #85245
Írta: Varda Tintallë
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
Varda Tintallë válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Szia Brisa!
Mi is megvagyunk a vázlattal péntekig, tegnap összeültünk Estellel, csütörtökön befejezzük, amit elkezdtünk.
Üdv.:
Varda
Mi is megvagyunk a vázlattal péntekig, tegnap összeültünk Estellel, csütörtökön befejezzük, amit elkezdtünk.
Üdv.:
Varda
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #85236
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Létrehoztam egy levlistát. Elvileg minden noldának megkellett kapnia a meghívót oda. Ennek ellenére csak 14-en vagyunk, a huszonvalamennyiből. Arrak kérek mindenkit, hogy a fórumon megadott e-mail címét nézze meg, és jelentkezzen fel a listára. Aki más címet szeretne, az szóljon nekem.
A dec. 14-ei határidő egyre közelebb van. Már csak 4 napotok van...
Lécci kapjátok össze magatokat, és állítsátok össze a vázlatotokat. Én négyről tudok, amellyel komolyan foglalkoznak a tulajdonosaik, és hamarosan meg is lesznek. De mi van a másik hárommal? Cica? Ti hogy álltok? ELanor, veletek akkor most mi lesz? Varda, Estel???
A dec. 14-ei határidő egyre közelebb van. Már csak 4 napotok van...
Lécci kapjátok össze magatokat, és állítsátok össze a vázlatotokat. Én négyről tudok, amellyel komolyan foglalkoznak a tulajdonosaik, és hamarosan meg is lesznek. De mi van a másik hárommal? Cica? Ti hogy álltok? ELanor, veletek akkor most mi lesz? Varda, Estel???
Brisa
Téma zárolva.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #84762
Írta: Kincső
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kincső válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
De én megyek dec. 30-án!!
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Téma zárolva.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
21 éve 11 hónapja #84669
Írta: Brisa
Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Drága Telukám, akkor ezek után már mondhatom, hogy nem véletlenül felejtettelek ki. Jan. 3-án a foglalkozásokon nem tudsz úgy résztvenni, hogy egyetlen egy megbeszélésen sem voltál ott... Lehet, hogy ez most keményen hangzik, de jól kell sikerülnie a dolognak, ehhez pedig felkészültség kell.
Kincső: Ez rád is vonatkozik. Meg mindenkire!
Telu, ha csak jan. 3-án tudsz jönni, akkor állandó segítőnek ideális leszel. Eiával együtt.
Ring: Ancalimon jan. 3-án mással lesz elfoglalva. Úgyhogy kapjátok össze magatokat.
A múltkori írásomból kimaradt: tervezem, hogy létrehozok egy levlistát magunk számára. Így talán könnyebben elérjük majd egymást. Már csak egy kis idő kellene hozzá...
Ja, és még valami: Finnel azt találtuk ki, hogy a noldás terem előtti térben lenne néhány asztal, amin ceruzák és papírok lennének. Így bárki bármikor leülhet rajzolni. Ehhez kellen csinálnunk valami GyU-s színezőket. Tudjátok, szoktak olyan sablon-rajzok kint lenni, amiket a gyerekeknek már csak ki kell színezniük. Arra gondoltunk, hogy mi is gyárthatnánk ilyeneket. Kábé tízféle kellene, amit aztán sokszorosítani tudnánk. Van valakinek valamilyen ötlete? Ki vállalná, hogy készít ilyen vonalas rajzokat?
Ehhez kapcsolódik még az is, hogy nemcsak rajzolni, hanem hajtogatni is lehet majd azoknál az asztaloknál. Ide kellene néhány ember, aki jól és sokfélét tud hajtogatni. Színes papírok lesznek.
Kincső: Ez rád is vonatkozik. Meg mindenkire!
Telu, ha csak jan. 3-án tudsz jönni, akkor állandó segítőnek ideális leszel. Eiával együtt.
Ring: Ancalimon jan. 3-án mással lesz elfoglalva. Úgyhogy kapjátok össze magatokat.
A múltkori írásomból kimaradt: tervezem, hogy létrehozok egy levlistát magunk számára. Így talán könnyebben elérjük majd egymást. Már csak egy kis idő kellene hozzá...
Ja, és még valami: Finnel azt találtuk ki, hogy a noldás terem előtti térben lenne néhány asztal, amin ceruzák és papírok lennének. Így bárki bármikor leülhet rajzolni. Ehhez kellen csinálnunk valami GyU-s színezőket. Tudjátok, szoktak olyan sablon-rajzok kint lenni, amiket a gyerekeknek már csak ki kell színezniük. Arra gondoltunk, hogy mi is gyárthatnánk ilyeneket. Kábé tízféle kellene, amit aztán sokszorosítani tudnánk. Van valakinek valamilyen ötlete? Ki vállalná, hogy készít ilyen vonalas rajzokat?
Ehhez kapcsolódik még az is, hogy nemcsak rajzolni, hanem hajtogatni is lehet majd azoknál az asztaloknál. Ide kellene néhány ember, aki jól és sokfélét tud hajtogatni. Színes papírok lesznek.
Brisa
Téma zárolva.
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
21 éve 11 hónapja #84592
Írta: Kincső
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kincső válaszolt a következő témában: Könyvtáras program - Noldák
Telu: A számból vetted ki a szót... (Így röpke egy nap távolságból...) Engem ne tessék elfelejteni, attól hogy most sajnos nincs időm olyan gyakran feljönni...
December 30-a nekem megfelel.
December 30-a nekem megfelel.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Téma zárolva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.378 másodperc