- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Könyvtáras program - Noldák
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Brisa
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Én nagyon okosnak tartom az itt elhangzott összes lehetőséget, de az egész kezd olyan lenni, mint egy igazi iskola. Például közlitek velük, hogy olvassák el a Szil-ből ezt meg azt a részt...Ha nem olvassák el a "házi feladatot" mit kapnak? Minuszt? Egyest? Rosszkedvű smilét?
Szerintem kezditek túl szigorúan venni az egészet (kezdetek olyanok lenni, mint az IGAZI tanárok ). A gyerekek nem azért jönnek, hogy plussz "házi feladatot" kapjanak hanem, hogy egy érdekes programot meghallgassanak és slussz.
Ha egy gyerek elakar olvasni valamit azt megteszi és nincs rá szüksége, hogy motiválják, ha meg nincs szándékában elolvasni, akkor se Isten, sem az édesanyja, a noldók meg annál inkább nem fogják rávenni, ugyanis akkor kötelezettségnek, "házi feladatnak" fogják fel, ebből következően elmegy a kedvük az egésztől.
Az egészet szabadon kell csinálni, semmi kötelezettség semmi munka, még akkor sem, ha a következő program szorosan kötődik az olvasnivalóhoz, ha nem tudnak hozzászólni úgyis tanulnak a kárukból...
[size=9:1xhll9c1]Ez egy elég őszinte kirohanás volt, ha megsértettem valakit BOCSÁNAT[/size]
A kreatív munkákat nagyon díjazom.
Brisa: Csak így tovább! :itscool:
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Brisa, Darky: Majd még gondolkozom a dolgon... Végül is ez csak olyan nyers, körülbelüli vázlat volt, amit kapásból írtam, szóval még sokat fogok finomítani rajta... Köszi a tanácsokat! Brisa (B-R-I-S-A ), csak "kritizálj" nyugodtan! (Hogy hogy lehet valaki egyszerre főkósza és főnolda, azon még gondolkoznom kell... ) Én nem fogok megsértődni, és azért osztjuk meg egymással a terveket, hogy megbeszéljük, nem?
Na szió:
Kincső
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Ringbearer
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2388
- Köszönetek: 0
"Be the change you want to see." Gandhi
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
" Szóval aggályaim vannak magammal kapcsolatban. Segítsetek! "
Istenem, ha minden vezető ilyen lenne, már régen máshol tartana a világ
Figyi, a te ötleted volt, te kértél meg másokat, hogy segítsenek neked és mondjanak véleményt és ötleteket. Ezek ugye sorra jövögetnek. Szerintem azt kéne elfogadni illetve elvetni, hogy mi az, ami az ügyünket szolgálja. A legjobban szolgálja. Nem a te elképzeléseidet, hanem az EGÉSZ ÜGYET De ha ragaszkodsz valamihez, nagyon nagyon, mivel a te ötleted volt, és neked köszönhettük az egészet, úgy érzem tartozunk neked annyival, hogy nem teszünk keresztbe
nah, éljen a demokrácia
puszak
Huhú
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Írod:
" Ha nem tanul annyit, nem tudja megalkotni Középföldét. Na jó ezt talán nem kéne. Csak hogy mennyi tanulásra, inkább olvasásra, művelődésre volt szüksége. Mert az ún. "fantázia", alkotóerő mindenkiben ott van. Csak meg kell találni, kinek mi megy. "
Tény hogy ha nem tanult volna, nem ismerkedett volna meg a művészekkel, az irodalommal, más emberek gondolataival, akkor valószínűleg nem is írt volna ilyen szép regényt. De az kizárt, hogy a fantázia, az ihlet nem ebből adódott. Maximum elősegítette, de nem eredményezte.
Bach azt mondta: " Én nem kitalálom, pusztán leírom, amit hallok. "
Tolkien ugyanezt mondta.
Azonkívül nagyon sok olyan költőt és írót ismerek, akinek még az elemije sem volt meg.
Ne azt érzékeltesd szerintem, hogy a tanulás a fontos, hanem hogy a tanulás is egy LEHETŐSÉG! És milyen lehetőség? Mennyiben rossz, mennyiben jó? Ez az érdekes. Fontos hogy ne a véleményedet mondd ( mondhatod de tedd hozzá hogy szerinted ), hanem a lehetőségeket Majd ők választanak. Kiki a tanulást, kiki a nem tanulást.
Csak néhány gondolatka, remélem hasznát veszed
szió
D.
Huhú
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Igen, mint megtudtam egy ilyen foglalkozás 2-3 órás szokott lenni.
A mi vázlatunkra még egy kicsit várni kell, mert ki kell keresni a megfelelő jeleneteket, és azokhoz kidolgozni csatlakozó játékokat, beszélgetéseket stb.
Célok? Azok olyanok lesznek, amik az egyes témák megjelölnek. De alapvetően az ismeretterjesztés.
Szülők és tanárok. Finnel arra gondoltunk, hogy lehetne számukra egy előzetes bevezetőt tartani. Ahol el mondhatnánk, hogy miért nem szeretnénk néző közönséget.
Cueddo: Ahogy mondtam a cseten, csak egy foglalkozásnyi időt kapsz egyenlőre te is. Ennek megfelelően kellene átalakítani a tervedet. (De ahogy ígértem, én is gondolkozni fogok a dolgon.)
Keresd meg Elanort, Ringet és Ancalimont, és dugjátok össze a buksitokat. Négyen akár kidolgozhattok két, egymásra épülő foglalkozást is. Egyik pl. a mitológiáról szól, a történelemről, míg a másik inkább a vallásról. Mindkét téma nagyon hálás tud lenni.
Brisa
- Cueddo
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1623
- Köszönetek: 0
Brisa: szerintem ez lehet egy cél, hogy olvassanak Tolkient, de a Szilmarilokat mindenképp. Egyébként fogalmam sincs, milyenek a "pedagógusi" képességeim, de majd igyekszem
+ akár a mitológiai részlegen belül elkezdhetjük együtt olvasni a Szil-t (pl. ahogy egyszer mondtad, olvassanak el otthon egy részt, foglalkozáson megbeszéljük - de lehet, hogy ez túl iskolás, de ha érdekli őket, biztos megteszik), és pl. elsős gimnazistákkal (akik pl sumér, görög, mittudoménmilyen mitológiát tanulnak irodalomórán, legalábbis nekem annak idején elég rendesen nyomatták) össze lehet hasonlítani a különböző mitológiai rendszereket - uhh, de ez már biztos sok lesz neked
Várom a véleményeiteket
Nap felé tör, amíg csak a Nap áll,
És nem vesz rajtuk erőt a halál.
(Dylan Thomas)
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Sztem jó ahogy csinálod, valakinek kézben kell tartani a dolgokat és ha neked elég határozott elképzeléseid vannak erről, akkor te vagy erre a legkézenfekvőbb személy. Az ötleteknek jönniük kell, de be kell sorolódniuk egy vonalba, hiszen egy összefüggő programsorozatról van szó, nem mutathatunk ezernyi irányba.
Célokat is ki kéne tűzni a programsorozat elé. (Vagy ha vannak, nyilvánossá kéne tenni őket.) Milyen egyetemes értékeket akarunk általa népszerűsíteni?
Visszatérbe kicsit a Közgyűlésen felvetődött problémára, miszerint ott lehetnek-e a szülők. Van az "elterelésben" gyakorlati tapasztalatotok? Hogyan győzzük meg a tanárokat, szülőket arról, hogy szükségtelen ott lenniük? Esetleg kéne egy bemutató programsorozat, ahol a "jelentkező" iskolák érdeklődő tanárai, esetleg szülők lennének jelen. Meggyőzés céljából.
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
kell kiindulni. Amúgy nem hiszem, hogy a srácok nagyon örülnének, hogy az angol helyett Frodónak qUenyául (és nem qenya!) kellett (?)
tanulnia.
DE: az ötlet szuper! Csak én egy picit másképp építeném fel a dolgokat. Mégpedig úgy, hogy fognánk a GyU-t, áttekintenénk olyan szemmel, hogyan lehet egy ilyen világot megteremteni. Mit kell tudnia "teremtőnek"
(földrajz, nyelvek, irodalom, vallás, társadalomismeret, csillagászat, matematika stb.), mire kell figyelnie stb. A gyerekeknek lehetne mesélni a Szil-ről, mint a "legendák gyűjteményéről", és ezeket is belehetne vonni
a foglalkozásba (csináljunk kedvet ahhoz, hogy elolvassák a Szil-t is a gyerekek). Aztán a foglalkozás második felében lehetne közösen alkotni egy új, kitalált világot. Pl. egy hatalmas papírra rajzoljanak le közösen egy
ország/világ térképét, jelöljék be városokat, nevezzék el őket, beszéljék meg együtt, hogy milyen lények lakják majd ezt a világot, mi jellemző rájuk általában. Milyen volt a történelmük, a vallásuk stb. Ha ezek megvannak, akkor mindenki írhatna egy-egy kis történetet... (Ismerős? )
Elanor: Ne csak Ringgel, hanem Ancalimonnal és Cueddoval is beszélj. Nekik is szimpi a téma. (Bár Cueddot inkább a mitológiai része érdekli).
Szméagol, Rogue: A 111. szülinapról az MTT topikjában érdeklődhetsz, de szerintem még ne tedd. Ugyanis - ha jól sejtem - oda ki lesz téve egy beszámoló a közgyűlésről, amiben benne lesz ez is.
Szeretnék minden Noldát megkérni, hogy üssetek le, ha egy kissé túlontúl beleártom magam a nem rám tartozó dolgokba. Gondolok itt arra, hogy Kincső ötletének... khm... "átformálása", már a harmadik ilyen húzásom (ugyanis számolom ).
Nekem elég határozott elképzelésem van az egész programról, ezért hajlamos vagyok a sorból kilógókat visszatessékelni a helyükre (hú de szépen fogalmaztam ). De lehet, hogy nem ez a helyes. Lehet, hogy időnként (azaz gyakran) csöndbe kéne maradnom, és hagyni érvényesülni és kibontakozni a társaimat is. Viszont akkor esetleg nagyon
eltérünk a "tárgytól"...
Szóval aggályaim vannak magammal kapcsolatban. Segítsetek! Mondjátok el, hogy mit vártok el tőlem, miben kéne visszafognom magam, miben kéne határozottabbnak lennem (no, gondolom itt nem lesz kilométeres lista ), stb.
A közgyűlésen hivatalosan is a program vezetője lettem, de nem szeretnék a Noldák Eruja lenni, hogy egy kissé fenkölten fogalmazzak. Szóval ne csak mindig én véleményezzek mindent. Engem érdekelne, hogy ti mit gondoltok az egyes programokról, a tervekről és az én véleményeimről és a tevékenységemről (azaz várom a kritikákat is).
Brisa
- Rogue
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 298
- Köszönetek: 0
Én is kérdem: ez a 111. születésnap mi is?
Üdv
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Úgy látom mindenkinek "meggyűlik a baja" a tanárokkal...
(Azt hittem az előkészítő, előkészítő, de hogy mégy házi feladat is van (a tanuláson kívűl) 8O még jó hogy érdekes, amit tanulok, ez éltet... )
Sejtettem, hogy még itt nem tart a dolog, de minál előbb annál jobb...
(Hol kérdezhetem meg, hogy mi ez a 111. szülinap? )
Kincső!
Fenomenális vagy! :itscool:
- Elanor
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1304
- Köszönetek: 0
Csak azt szeretném jelezni, hogy a közgyűlésen beszéltünk Ring-bearerrel és Brisával, hogy mi Ringgel vállaljuk a vallás témát, vagyis párhuzamba állítjuk a valákat, Erut, stb a valódi vallásokkal. Ez egy igen nehéz téma, főleg nehéz a tárgyilagos bemutatása, de talán sikerül összehozni (Főleg, ha esetleg beszáll hozzánk egy idősebb személy is...)
Megbeszéltük Ringgel, hogy mindketten írunk egy vázlatot, amit én a magam részéről nem hinném, hogy túl hamar el tudok készíteni, mert nagyon sok tennivalóm van mostanság (tanulás, egyéb dolgok), de igyekezni fogok :bounce:
I feel complete when I feel sick inside
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Bocsika, csak a tanárok nagy élvezettel vetették be magukat a leckefeladás és a dolgozatíratás "gyönyöreibe"... És keddtől péntekig délután amúgyis elfoglalt vagyok, így hétfőn jutottam utoljára fel...
Úgy gondoltam valahogy (na ez értelmes volt), hogy kiindulunk abból, hogy milyen érdekes dolog lenne Középföldéről tanulni az iskolában. Hogy azt miért tanulnák szívesebben. Hogy Frodónak milyen jó, mert angol/német/stb. helyett qenyát tanult. Tanulnának-e qenyául ők? És ha már itt vagyunk, akkor: Tolkien egyedül megalkotta az egész nyelvet. És minden a GyU-ban szereplő nyelvről kitalált valamit, mert nyelvész volt. Belemennénk kicsit az életrajzba (most olvasom a Tolkien életé-t), hogy hogyan lett nyelvész, meg minden. És mennyit tanult ehhez. Ha nem tanul annyit, nem tudja megalkotni Középföldét. Na jó ezt talán nem kéne. Csak hogy mennyi tanulásra, inkább olvasásra, művelődésre volt szüksége. Mert az ún. "fantázia", alkotóerő mindenkiben ott van. Csak meg kell találni, kinek mi megy. És hogy ők szoktak-e tanulni, miért? Nem a reáltárgyakra gondolok, mert abból vagy jó, vagy nem jó, és tőle telhetően igyekszik. Miért tanulnak egyes órákra, és miért nem másokra? Mikor tanulják és mit tanulnak? Tuti előjön majd, hogy ilyen meg olyan a tanár, és akkor erről beszélgetni. És hogy az általános műveltséghez hozzá tartozik, hogy magyarból, töriből meg ilyenekből ne bukdácsoljon végig az ember. (Fizikából viszont nekem a gyorsulásnál lezárul az általános műveltség... ) És könnyebb úgy "tanulni", ha regényformában olvas az ember valamiről. Elsősorban persze az ő véleményük érdekelne, és én csak hozzátenném az enyémet.
Meg hogy milyen az osztályzás. Szívesebben tanulnának-e, ha nem osztályzásra menne? Kell-e a tesit, rajzot, éneket osztályozni? Stb., stb., ami még felmerül a beszélgetés folyamán.
Hát az én kisregényem is véget ért, remélem kielégítő volt.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Szméagol írta: Sziasztok!
A program szervezőknek, tervezőknek már van valamilyen ötletük eszközök dolgában? TV, videó, akár internet? (Bár nem hiszem, hogy még itt tart a dolog.)
Brisa!
Van már valamilyen távlat, hogy mikor lesz az első program?
Szerintem nem lesz szükség különösebb eszközökre. De még tényleg nem tartunk itt.
Valaki szeretne felhasználni valamit a technika vívmányai közül? Azért arra gondolni kell, hogy az iskolakönyvtárakban lehet hogy nem áll rendelkezésünkre minden eszköz.
Az első program valószínűleg a 111. születésnapi ünnepség egyik programja lesz. Januárban.
Brisa
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
A program szervezőknek, tervezőknek már van valamilyen ötletük eszközök dolgában? TV, videó, akár internet? (Bár nem hiszem, hogy még itt tart a dolog.)
Brisa!
Van már valamilyen távlat, hogy mikor lesz az első program?
- Rogue
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 298
- Köszönetek: 0
Üdv
Ez egy kicsit off volt pardon.
- gillz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
uff. ma még álmos van idebenn. De azért.
Egyeleőre nincs annál konkrétabb, mint amit írtam, de most lehet, h lesz időm gondolkodni.
need more brainz. yourz. now.
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Rogue: Olvasd el az egész topikot, és nézd meg, milyen témák vannak már. Döntsd el, hogy melyik érdekel és írj egy privit a témavezetőnek, hogy szeretnél vele dolgozni. Illetve ha önálló ötleted van, akkor azt is várjuk. Tedd közzé.
Estel, Varda: Örülök nektek. Akkor ti benne lesztek a beszámolóban.
A többiek hova tüntek? Darky? Cica? Yavi? Kincső? Léli? Gillz? Többiek?
Brisa
- Rogue
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 298
- Köszönetek: 0
Nem olvastam végig, csak az első két oldalt, de szerintem tényleg nem kéne ennyire direkt a tanulást "reklámozni". Inkább úgy, hogy a GYU-ról van szó, és közben lassan beszivárog a gyerekek tudatalattijába vmi olyan gondolat, hogy "De szép ez a vers", vagy hogy "Az irodalom nem is olyan szörnyű." Persze ez nem mindig lehetséges. Pl. nekem az irodalomtanárom ANNYIRA nem tud tanítani, és olyan szörnyű, hogy ha nem szeretnék olvasni magamtól már gyerekkorom óta, akkor könyvet sem vennék a kazembe. Nem csak rajtunk múlik tehát. Ilyen az elrettentő példa.
Szóljatok, ha hülyeséget mondok, és befogom.
- Estel Adániel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2982
- Köszönetek: 2
Brisa írta: Ez egy olyan program sorozat lenne, aminek a GyU és úgy egyébként Tolkien világának népszerűsítése és mélyebb megismerése, valamint a hozzá kapcsolódó témák feldolgozása révén társadalmi és emberi értékek közvetítése lenne a célja.
Elsősorban gyerekeket céloznánk meg (kb. 12-16 éves korosztály). Gyermekkönyvtárak, iskolák és művelődési házak merültek fel, mint lehetséges helyszínek. (A tájékozódás folyamatban van.)
A program sorozat januárban, a 111. születésnapi rendezvény keretében venné kezdetét.
Többfajta megközelítése merült fel a program sorozatnak. Egyenlőre függőbe hagytuk a dolgokat, amíg tájékozódunk, hogy mire lenne igény, illetve milyen feltételeket tudnának biztosítani számunkra az egyes helyszínek.
Ebben a topicban várjuk az ötleteket, javaslatokat, véleményeket és (jó)tanácsokat a programokkal és úgy az egész témával kapcsolatban.
[size=9:1rdwuaxb]A programban résztvevők bekerülnek a Noldák (azaz a Bölcsek) csoportjába.[/size]
Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now
- Rogue
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 298
- Köszönetek: 0
Brisa - kérted, hogy jöjjek-jöttem. Valaki beavatna, hogy miről folyik itt a szó?
Üdv
- Estel Adániel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2982
- Köszönetek: 2
Ezenkívül felvételemet kértem a "noldák" csoportba is, csak idő kérdése, és Brisa jóváhagyja... Új taggal bővülünk!
Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
- Estel Adániel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2982
- Köszönetek: 2
Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now
- Varda Tintallë
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Én benne vagyok, ha Estel is
(Az a csoportvezetési gyakorlat jól jönne. Engem már "ettek meg" általános iskolások... :heu: )
Namárie!
Varda Tintallë
I anwe harya limbe antar... / Az igazságnak sok arca van...
- Áfonya
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1012
- Köszönetek: 0
Bocsi, hogy érdemlegeset nem teszek hozzá , ha kicsit több időm lesz, én is keresek valami témát. A csoportvezetési gyakorlatra viszont már most jelentkezem!
Baby baby ain't it true
I'm immortal when I'm with you
Want a pistol in my hand
Wanna go to a different land...
- Brisa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3662
- Köszönetek: 0
Vélemény?
Telu: Nem baj. Válaszd ki, hogy kinek a témája tetszik, és csatlakozz hozzá.
Léli: Lehetőleg csak akkor, ha lesz hozzá időd és energiád. Főleg ha önálló témát vállalsz.
Az állatos témát nem kell túl bonyolítani szerintem. Vedd végig, hogy milyen állatok szerepelnek a GyU-ban, mik szerepük, jelentőségük. Mutass rá egy-egy 'ember'-állat kapcsolatra: pl. a tündéknél, Zsizsik gazdánál, Samunál, a rohani embereknél stb. (és itt pl. el lehet beszélgetni a gyerekekkel, hogy kinek milyen háziállata van, milyen a kapcsolatuk velük, miért fontos, hogy az ember mellett legyen egy állat stb.), akár a Szil-ből el lehet mesélni pl. Huan történetét is. Aztán lehet a ritka és kipusztulás szélén álló fajokról beszélgetni (Tolkien-nál is van ilyen) és a védelmükről. Esetleg itt is be lehet tenni egy hétvégi kiruccanást az Állatkertbe vagy a Természettudományi Múzeumban (ide van is kapcsolatunk Elasior szélyében. Sőt ő zoológus, lehet, hogy meg kéne környékezned őt... ) Például...
Fin és az én ötletem: Olyan (filmben és a könyvben szereplő) jeleneteket emelnénk ki, amelyek valamiért pszichológiailag jelentősek. Így beszélnénk például a szorongás-félelemről, a halál-halhatatlanságról stb. (Még keressük a megfelelő jeleneteket.)
És még egy fontos dolog: valamikor tartanánk számotokra Finnel egy csoportvezetési gyakorlatot. Ennek során kapnátok egy-két jótanácsot arra nézve, hogyan kell egy ilyen gyerekcsoportot kézben tartani, hogyan érdemes felépíteni az egyes foglalkozásokat, mire kell figyelni, hogyan lehet oldani feszültséget, hogyan nézzen ki a bevezető- és a levezető rész stb. Ezen kívül pedig a tanultakat a gyakorlatban is ki lehet próbálni Noldákon (tehát biztonságos körülmények között) és meg tudjuk beszélni a tapasztaltakat.
Mit szóltok? Vélemény? Szeretnétek, ha lenne egy ilyen?
A kisregény vége.
Brisa
- Léli
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2468
- Köszönetek: 0
Brisa írta: Valaki elvállalja Szméagol ötletét, amelyben lehet beszélni az állatokról, azok védelméről (esetleg a természetvédelemről)?
Hát... van egy olyan érzésem, hogy ezt még meg fogom bánni, de szívesen csatlakoznék a dologhoz. Még nincsenek pontosa elképzeléseim, de... Hoppá! most jut eszembe! Az állatok szerepe a GyU-ban. Illetve főként a hiányuk! Ahogy Aragorn mondja: "Én sok évszakot megéltem itt Magyalföldön. Nép nem él itt, de más teremtmény sokféle, és mindig, kiváltképp madarak. Ám rajtatok kívül most minden hallgat. Körülöttünk mérföldekre semmi nesz, s a hangotok mintha visszhangot verne. Nem értem"
Ez például egy igen jó kiindulópont lehetne. Az állatok hiánya rossz előjel... És ugyanez Rohanban, és Mordorban.
"Az igazság pusztán nézőpont kérdése."