Gondolatok
- Mau Rauser
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Ezzel csak az a baj, hogySzméagol írta: Viszont az is jó lenne, hogyha az ember gyermeke minél korábban elkezdene gondolkodni, hogy mit csinálna szívesen egész életében és szakosítaná magát. A lexikális tudást, pedig ő maga szerezné meg olvasással. [/u]
a) a gyerekek jó része még 11-es korában sem tudja, hogy mit csinálna szívesen, amikor pedig már igazán el kellene döntenie (én szerencsére már jó ideje tudom, úgyhogy igezán már csak azon kell gondolkodnom, hogy miként végezzekl el négy év múlva két egymással nem párosítható szakot)
b) jó gondolat, hogy "a lexikális tudást szerezze meg maga", csakhogy az ember legtöbb gyerekében nincs annyi kíváncsiság stb. hogy elegendő lexikális tudást szerezzen.
Vagyis ha erre alapozunk, akkor egyeseknek minek egyátalán olvasni megtanulniuk? Akár süllyedjünk vissza abba az állapotba, amiből alig száz éve sikerült kilábalnunk, a középkori világból, amikor olyakkora ellentét húzódott a (túl)művelt értelmiségi réteg és a minimális oktatást sem kapott köznép között. Mert például egy segédmunkásjelöltnek, aki annyira sem képes, hogy megtanulja, mikor koronázták meg első nyugatbarát uralkodónkat, minek egyátalán olvasni megtanulnia, ha már így gondolkodunk?
Szóval jó volna, ha az autodidakta-módszer működne, de hát, sajna, ez korántsem így van.
i-Meoi Tauranáro
Ez a művészet csodája, hogy az ember néha nagyobbat szarik, mint amekkora a seggén kifér.
(Weöres Sándor)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Te vagy az én emberem Abszolút egyetértek! Az én fiamat is valahogy ilyen irányban terelgetem majd, vagy legalábbis nem lesz kötelező vért izzadni az ötösért
Az Életre a mai oktatás nem nevel. Sőt. inkább elveszi tőle az ember kedvét. Mohács tipikus példája:
A mai oktatásban az az elvárás: mikor volt Mohács?
A jövő oktatásában remélem ez lesz: Miért volt Mohács? Milyen következményekkel járt? Hogyan lehetett volna másképp? Mit érezhettek azok az emberek, akiknek szembe kellett nézniük az ellenséggel? Mit tettél volna te, ha ott lettél volna? Hogyan előzted volna meg? Mit tettél volna utána? Mi az ami teccik a mohácsi csatából, mi az ami nem? Menjünk el együtt egy nap Mohácsra! Szervezzük be egyik órára az egyik egyetemi hadtörténészt...stb.
A kettő kicsit elüt egymástól. Ja hogy nincs rá idő? Kérem, akkor tanuljuk meg hogyan kell felelőtlenül bánni a kapott lexikális tudásunkkal. Mint az atombomba. Ma már mindenki megcsinálhatja, mert gyerekkorukban csak azt mondták el, hogy MI az. De azt már nem, hogy MIRE és HOGYAN kéne használni...
Huhú
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Oisin
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Amit az alapműveltségről írsz azzal egyetértek, de szvsz nem a néptánc miatt túlterheltek a gyerekek. Szerintem igenis hogy ilyesmiknek is bele kellene férni az idejükbe, anélkül, hogy minden percük be lenne osztva. Szvsz napi 5 óra bőven elég lenne az alapműveltség megszerzéséhez, max. 1 órányi házi feladat mellett (nem tantárgyanként!) de inkább anélkül. És ennek legalább a felét képességfejlesztésre kellene szánni.
Különben ajánlom figyelmetekbe a South Park c. sorozat egyik-másik epizódját. Pont ilyen kérdéseket feszeget, bár elég sajátságos nézőpontból.
Oisin
If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Namarie
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 4775
- Köszönetek: 0
Minek annyi mindent olvasni? Mert ki tudja, hol bukkansz olyanra, ami életed végéig elkísér. Mondok egy példát. hétfői, ép testben épp hogy él a lélek szemináriumom volt. Kosztolányi volt a téma, általános punnyadás kíséretében. Épp az Ének a semmirőlt elemeztük, amikor a tanár a következő római sírfeliratar hivatkozott " Voltunk, mint vagytok, lesztek, mint vagyunk." Azóta is velem van ez a mondat. És a vers is. Más: szigorlat, ágyékom teli van, Más: Dsida Jenő: Sétáló délután kedves kutyámmal. kötelező volt.
Abban egyetértek, hogy az alsó-és középfokú oktatásban tanulók túlterheltek. Ebben azért a szülők is hibásak. Miért küldik a feltétlenül szükséges különórák mellett hetente háromszor edzésre a gyereket, meg néptáncolni és hasonlók? Lehet, hogy a karrierjét már akkor építik, ha építik, de a gyerekkorát elveszik.
Oisin véleményéhez:Szerintem alapműveltségi dolgok igenis kellenek, de jó lenne végre, ha az alapműveletség nem az lenne, hogy Zaire a Föld második legnagyobb gyémántkitermerlője, hanem az, hogy Egyiptomban van a Nílus, és Egyiptom Afrikában. A sok hülyeséggel csak az erejük és a természetes kíváncsiságuk vész el. Ők jogosan panaszkodnak, mert nem ők választották, mi viszont a saját akaratunkból választottuk ahol, és amit tanulunk. Remélem legalábbis, mert sajnos tudok olyan esetről, amikor a szülők döntötték el.
"ó, én vad atyámfiai, nem fog átok: elmegyek én tihozzátok"
"Gyere ide, ne félj! Biztonságban vagy a biztonságban lévők között!"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Oisin
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
joci írta: Felesleges tantárgy nincs , ha megvizsgálnénk, akkor észrevennénk mindenek van kapcsolata amit okatanak az adott szakon.
Hát persze. Mindennek mindennel van kapcsolata. Ebből a szempontból nyilván az lenne az ideális, ha valahogy a világ összes tudását bele lehetne tölteni az ember fejébe. Mint a MÁTRIXban. Csak hát vannak más szempontok is, ami miatt mégis válogatni kell:
1. az emberi agy kapacitása véges. hatalmas, de mégiscsak véges.
2. az ember élete és ezzel együtt a tanulásra fordítható ideje véges.
3. az emberi agy nem számítógép. az adattároláson és -kezelésen kívül más fontos funkciói is vannak, amiket károsít, ha túl sok adattal töltjük tele.
Így aztán válogatni kell. A mai gyerekeknek mindent meg kell tanulni, amit mondjuk a 20 évvel ezelőttieknek + még legalább ugyanannyi új anyagot. Ez nem mehet így tovább! Amire kevesebb szükség van, azt akármennyire fontosnak tartják az adott terület szimpatizánsai, törölni kell! Szvsz az az anyagmennyiség, amit a mai gyerekeknek meg kell tanulni, már túllépte az elviselhetőség határát. Ez már az agymosás határát súrolja!
Szerencsétlenek csak tömik a fejükbe a rengeteg információt, amit megemészteni se idejük se erejük, és közben elmegy mellettük az élet. A gyerek- és fiatalkor nem csak az információszerzés szempontjából fontos időszak, de legalább olyan fontos a személyiségfejlődés szempontjából is. Ahhoz pedig, hogy valaki élettapasztalatot szerezzen, aminek később nagyobb hasznát veszi, mint bármiféle lexikális tudásnak, szabad idő kell. Ha ezt elvesszük a gyerekeinktől, mi lesz belőlük??? Jól kondicionált gép, akinek annyi élettapasztalata sincs, hogy egyáltalán eszébe jusson, hogy bizonyos dolgok másként is lehetnének, mint ahogy vannak, ahogy a politika és a média beléjük sulykolja, hogy jó.
Mivel a felhalmozott lexikális tudás hihetetlen mértékben növekszik, szvsz az az egyetlen megoldás, ha minimálisra csökkentjük az átadott lexikális tudást. Amennyit ma az általános iskolában megtanulnak, az szerintem bőven elég, sőt, talán sok is. Nem azt kell megtanítani, hogy mikor volt Mohács! Azt úgy is elfelejtik. Azt kell megtanítani, hogyan használjanak hatékonyan egy könyvtárat, hogyan keressék és találják meg könnyen és gyorsan a számukra szükséges információkat az interneten! És hogy hogyan rendszerezzék és használják fel azokat a maguk számára! Hogy átlássák a dolgok összefüggéseit! Hogy gondolkodjanak! Hogy lássanak a dolgok felszíne mögé! Csak hát éppen ez az, amitől félnek azok, akiknek hatalom van a kezében...
Nekem is vagy egy 5 éves fiam, aki nemsokára iskolába megy, és én nem akarom, hogy az egész gyerek- és fiatalkorát tankönyvek fölé görnyedve töltse! Nem! Én kifejezetten meg fogom tiltani neki, hogy napi 6 óránál többet töltsön tanulással! Hétvégén pedig max 2-t!
Üdv, Oisin
If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Jocii
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 445
- Köszönetek: 0
Sajnos láttom , nagyon sokan szidjátok ezt az oktatási rendszert .
El kell ismerni vannak hibák , pl a felvételi rendszer elég rossz.
Azt lehet észrevenni , hogy olyan emberek kerülnek be a felsőoktatásba , akiknek a szinvonala és a tudása nem haladja meg azt a szintet , amit egy ember elvárna már egy felnőtt embertöl.
Sajnos találkoztam olyannal aki töri szakra ment az ELTE-re és nem tudta mikor volt MOhács
tényleg mikor is volt ?
Kik is kerülnek be ? elég ha megnézzük azt a 60 pontos határt .
Visszaemlékezve Gimnáziumi tanulmányaimra - ami jo régen volt -
60 % felett elégséges , márpedig 120 pont 60 %-a az nem 60 pont !
Na jo most jött ez a 70 pont , ez kicsit javit ugyan az átlagon , de még ez se elég.
És akkor most jön ez a kétszintü érettségi !
Az a tapasztalatom , hogy aki eljutt az érettségiig azzal már nem szorakoznak pont az érettségin , az elmult 6 évben egy embert nem tudok a környezetembe akit meghuztak volan érettségin.
Szoval ez akétszintü érettségi lehet semmivé teszi azt az eredményt , amit ezzel a 70 ponttal elértek.
Szoval én a magam részéröl szigoritanám a felvételi renszert , hogy csak az jusson be akinek tényleg megvan a megfelelő tudása.
Ne a pénz beszéljen , hanem inkább a tudás.
A másik hogy itt láttom sokaknak nem tetszik hogy olyan dolgokat is kell tanulni , ami nem kapcsolodik szorosan az adott szakhoz.
Szerintem ezt igy nem lehet elöre kijelenteni , ki tudja mire lesz még szügsége az embernek az életbe.
Épp ezért én ugy vagyok jo ha mindenhez konyit kicsit az ember , és van amihez nagyon.
Felesleges tantárgy nincs , ha megvizsgálnénk , akkor észrevennénk mindenek van kapcsolata amit okatanak az adott szakon.
Azért az oktatok se hülyék max szigoruak , de az nem baj !
Csak igy lehet elérni hogy igazi szakemberek kerüljenek ki !
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- svindler
- Témaindító
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Gandalf írta: Nem is a lexikális tudás a gond, hanem az, hogy felesleges tantárgyakat is tanítanak nekünk.... Most vagyok túl a vizsgáimon, 10 db. volt, s ebből csak 4 volt történelemmel kapcsolatos vizsga, pedig csak töri-szakra járok... ez így nem normális...
En informatika szakra jarok most masod diplomas kepzesben. Az utobbi 2 evben egyetlen informatika vizsgam sem volt... (mondjuk joparat elfogadtattam elozo szakomrol). Volt ellenben neveleselmelet, oktataselmelet, fejlodeslelektan, tarsadalom elmelet, vallas es termeszettudomany, pedagogia szigorlat, pszichologia, nevelestortenet, szamtech tanitasa es meg ki tudja micsoda... (mindenestere hasonlo filozofia, pedagogia, stb... targyak)
Neha elegem volt beloluk, foleg vizsga elotti napon , de igazabol egyiket se erzem utolag haszontalannak - pedig joval szarazabb, es lexikalisabbak zommel mint a szakos targyaim. Mondjuk az nehezemre esett hogy megtanuljam oket jol (szinte mind 5 lett), de azert sikerult. Kozben en dolgozok (mondhatjuk majdnem 2 munkahelyen parhuzamosan), es egyeb elfoglaltsagom is akad boven.
Az egesz csak hozzaallas kerdese. Persze kedv nelkul nem lehet, az biztos.
Aralataion: Akarsz epitesz lenni vagy sem? Ha akarsz, akkor ahhoz kell valamilyen papir. Azert pedig ugy tunik meg kell dolgozni. Nem hiszem, hogy minden amit ott tanitanak haszontalan, illetve kirazod a kisujjadbol.
Azt biztosan tudom, hogy a matematikus kepzesnek volt egy elonye. Eleinte en is azt hittem, egyre tobbet tudok, mar szinte mindent ertek, stb..., aztan 4. es 5. evben olyasmiket tanitottak amitol rajottunk, igazabol semmit se tudunk, semmit se ertunk, es meg nagyon sok minden tanulnivalo van itt. Gondolom ez igy van mashol is.
A 3 oras haz megalmodasrol. En az ilyeneket mindig ugyanugy fogtam fel: ha mas meg tudta csinalni, en is megtudom, de legalabbis megprobalom. Hidd el ha sikerul, plane ha jol sikerul, az azert jo erzes. Nem tudom, de engem mindig osztonoz az ilyesmi. Ha latom, hogy valaki jo, akkor azt is latom, hogy talan en is lehetnek olyan jo. Egy kihivas, akadaly, proba amit le kell kuzdeni. Es hogy az eletben fogsz-e hazat tervezni 3 ora latt vagy sem, az lenyegtelen. Amugy hidd el ha sok munkad lesz, es kozel a hatarido, lehet kell majd 1 ora alatt megcsinalni 2 heti munkat.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ronat/Szméagol
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1712
- Köszönetek: 0
Szerintem az lenne a legjobb, ha megtalálnánk a jó öreg arany középutat, ami már régóta vár minket. Azt hiszem várhat még...
Viszont az is jó lenne, hogyha az ember gyermeke minél korábban elkezdene gondolkodni, hogy mit csinálna szívesen egész életében és szakosítaná magát. A lexikális tudást, pedig ő maga szerezné meg olvasással.
Birefi! Ugyanis vannak olyanok, akik nem szégyellnék, hogyha nem lenne túl nagy az általános tudásuk. Persze kellenek az úgymond "lexikális" órák is a szakosítottak mellett, de csak korlátozott óraszámban.
Ez a 2005. évi újítással jár az is, hogy az érettségivel együtt már az Egyetemi felvételit is lebonyolíthatod. Vagy valami ehhez hasonló. Én például állat orvos akark lenni, ezért én biológiából és kémiából is köteles leszek érettségizni és az lesz az egyetemi felvételim is egyben. Ez az úgy mond "kétszintű érettségi" és én ebbe már biztos benne leszek...
[/u]
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
Mint mondottam mechanika...a büdös életben, soha nem fogom használni, mint tördelo-szerkeszto, vagy tipográfus!! És ehhez a mocsok tárgyhoz vannak kötve a szakmai tárgyak - ergo, ha nincs meg, nem veheted fel a szakmai tárgyat.... (legalábbis sokat közülük) - kérdem én, MIÉRT????? Mi köze van hozzá?
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Penngaladiel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2130
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
A mai oktatás szlogenje lehetne: " Megtanítjuk neked hogyan készíts atombombát, de azt már nem, hogy hogyan használd. "
...megtanítják neked az erdőgazdálkodást, erdész leszel, és azon fogsz majd töprengeni, hogyan vágj ki több fát a nagyobb haszon reményében... "
Huhú
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ringbearer
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2388
- Köszönetek: 0
Most felvételizek gimnáziumba. Az osztályom nagyon hajtós, mindenki szeretné ha felvennék, és ezért ők keményem meg is dolgoznak! Mindenki hót ideg, fáradtak, és álmosak vagyunk.
"Aki sokat markol keveset fog!" Miért nem értik meg, hogy ennyi idő alatt nem lehet ennyit megtanulni!!! Csodálkoznak, hogy 4, akárhányra megírjuk a dolgozatot rá 2 napra ismétlem 2 napra, elfelejtjük?? Elhiszem, hogy kell a lexikális tudás, de mi a fenének tanulom meg, amikor rá 2 napra elfelejtem??! A gyerekeket kész roncsokká tezsik, elveszik tőlük azt, ami szép (lehetne!! )
Teljesen egyetértek Aralataionnal!
"Be the change you want to see." Gandhi
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Oisin
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Üdv, Oisin
If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Huhú
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Aralataion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 286
- Köszönetek: 0
Például:Három óra alatt meg kellett álmodnom egy többlakásos házat, majd ráhúzni minden szabályozást és előírást, mindezt végül rajzlapon rögzíteni. Először szabadon engednek, aztán a lánc visszaránt. Ráadásul néhány vizsgám miatt még feszült is voltam, így képzelhetitek mi lett a végeredmény.
Egy idő után belefáradsz, hogy folyton "megölnek". Természetesen a diákság fele pont így áll, és ez elkeserítő.
a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amiből kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- svindler
- Témaindító
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
En elveztem az egyetemet. A vizsgakon bizonyitasokat kertek vissza, logikus gondolkodast, es ha lattak hogy erted nem kotozkodtek. Lehet hogy nem hasznalok mindent abbol amit tanultam, de ha mashogy nem kozvetve szinte mindenre szuksegem volt mar. Ugy erzem inkabb, hogy ennel tobbet is tanithattak volna.
A gyakorlat hatterbe szorult erosen az elmelethez kepest, de szerintem szukseg is volt arra az elmeletre. Ha inkabb a gyakorlatra hajtanak ra, es az elmeletet elhanyagoljak akkor max gepies kodolashoz ertenek, es a ralatasom a dolgokra eleg szegenyes lenne.
Lexikalis tudast nemigen kertek vissza tolem, de remlik meg kozepsulibol, hogy nem szerettem
Amugy ha az ember olyasmit valaszt amit kedvel, szeret akkor a lexikalis informacio is kedvere valo, es hasznosnak iteli.
Nem azert de a Tolkien teremtette Kozepfolden valo eligazodas is nagy adag lexikalis ismeretet igenyel, meghozza eleg specialist. Az eletben valo boldogulast legkevesbe segiti, megis szivesen sajatitjuk el, es oromunk leljuk benne.
Az persze mas kerdes ha az ember olyasmit tanul amit nem szeret, vagy eppen utal. De azert valasztasi lehetosege van, neha meg muszaj lenyelni a bekat.
A nyelvvizsgarol csak annyit: Ha valaki tud angolul/nemetul akkor az a 6. szintu EU-s bigyot is meg fogja tudni csinalni ha szuksege lesz ra. Ha meg nem tud akkor meg ugyis mindegy...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Aralataion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 286
- Köszönetek: 0
Igazad lenne az egyetemmel kapcsolatban.Azonban az építész gondolkodást nem igazán adták meg. Legalábbis eddig. Az első 3 félévem csak arról szólt, hogy elvettek tőlem: időt, önbizalmat, pénzt, barátságot, családi harmóniát.
Lassan mindent kiölnek belőlem, hogy aztán nagy kegyesen elejtsenek egy dícsérő szót.Milyen jól alkalmaztam amit mondtak!!!! Semmit nem adtak csak elvettek.
2005 új oktatási rendszer?!
Nem volt már így is túl sok változtatás????? Mármint íg sem tudjuk holnap épp mi alapján vizsgázunk. Kredit? Neptunon keresztül? Kézzel jelentkezve?
Ezek a változtatások csak halmozzák a leterheltséget!!!
a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amiből kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Ja, röhejes, hogy a mi nyelvvizsgánkat nem fogadják el külföldön, a külföldi nyelvvizsgát meg nem fogadják el nálunk.. gratulálok, szép munka volt!
És ezek után azt merik mondani, hogy az oktatás felkészült az EU-ra???
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- birefi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 166
- Köszönetek: 0
1. Bár én is utáltam sok feleslegesnek tartott dolgot megtanulni. ÉS az is igaz, hogy nem sok maradt meg belőle. De nagyon fontos az általános műveltség. Én szégyelleném, ha fogalmam se lenne hol keressek egy országot, ha nem tudnám mi az a sósav, vagy az ózon réteg, nem ismernék egy tucat költőt, ha nem tudnék semmit az ókorról, és más történelmi korszakokról, ha nem tudnám a Pitagoraszt eszik vagy isszák, dettó ennyit tudnék Ohm-ról.
Nem hiszem, hogy az a jó ha műveletlen szakbarbáraink vannak!
2. Miért nem jó? Ugyanis sose tudod, mi mire jó. A magyarok sokszor pont ezért olyan tehetségesek. Névleg ha valaki csak arra bír koncentrálni ami közvetlen a szakmája, akkor sokkal nehezebb előállni egy ötletes újítással (intuicio). Teller se csak a fizikához értett!
3. A szakbarbárság gépeket eredményez. Ugyanis kevésbé van szükség gondolkodásra. Ez meg felesleges gépeink vannak, az nem kunszt.
4. Az iskolában felesleges specializálódni és megtanulni egy szakmai gyakorlati csínját-bínját. Ugyanis nem tudod az lesz e a dolgod az életben. Plusz az élet iskoláját képtelenség belevinni az iskolában.
5. Az egész 'gyakorlati oktatás' egy illuzió. Persze rövidtávon eredményes. Egész helyes bérrabszolga lehet az emberből gyorsan. Viszont mivel gondolkodni nem tanult meg, képtelen lesz tovább lépni.
6. Persze az is igaz, hogy a buta embereken könnyebb uralkodni az elitnek. Kitünő példa erre az USA. De ne feledjük ők elcseszettül gazdagok. Nekik nem kitermelni és exportálni kell az okos embereket, hanem importálni és használni.
7. Kedvencem az volt amit egy vezérig.től hallottam az amcsi cég kultúráról. "Ami fontos nekik a Manual. Ez részletesen leírja mit kell tenned. Ha egy csimpánznak adod oda az is képes ellátni a feladatokat."
Nesze neked 'gyakorlati oktatás', meg a 'gyerek azt csinálja amit akar'.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mau Rauser
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Azaz. Szerintem igenis kell a lexikális tudás, mert nézzetek csak ki, mi vagy odaát a tengerentúlon. Én igazából nagyon félek a reformoktól. Mert épp elegen vannak így is a "bábuk", ahogy Darkman, te is említetted; és már egészen kicsi korban megkezdődik a butítás. És ami a BBt és a Mónikát illeti (szellemiségüket csak sejteni tudom, mert nekem magamnak nincs időm tv-t nézni), azért még vannak egy páran, akik csak azért nézik, mert nincs más. Egyszóval meg kellene valósítani egy olyan szórakozási lehetőséget, amely az embereket értelmes célok érdekében tudja mozgósítani, és közben fejleszt és nem butít. Ha már mindenáron televízió, akkor egy olyan, széles körben elérhető adó kellene, mint modjuk a Spektrum, csak nem kizárólag ismeretterjesztő céllal, hanem értelmes, elgondolkodtató filmekkel, hírekkel stb. is. És persze földi sugázáson, mert hát például nekünk otthon nincs bevezetve kábel meg ilyesmi.Darkman írta: [nyissz]
Ha az oktatásban a lexikális tudást azzal a céllal csökkentik, hogy kevesebb legyen az értelmes, önállóan gondolkodó ember és több a hallgató fogyasztó, akkor ez veszélyes irányba fog elfordulni.
i-Meoi Tauranáro
Ez a művészet csodája, hogy az ember néha nagyobbat szarik, mint amekkora a seggén kifér.
(Weöres Sándor)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szilszakáll
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK1
- Hozzászólások: 17
- Köszönetek: 0
Nem okosító szándékkal írtam, csak kiesett a fejemből.
Ne hergeld az entet.
"Föld-fia entek, kőszál-vének"
Burárum!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Ha az oktatásban a lexikális tudást azzal a céllal csökkentik, hogy kevesebb legyen az értelmes, önállóan gondolkodó ember és több a hallgató fogyasztó, akkor ez veszélyes irányba fog elfordulni.
Ha viszont a cél ennek ellentettje, úgy áldással fogadom az új rendszert!
Szilszakáll: Mesélj még légyszíves ilyeneket, had legyen okosabb egy szegény szegény egyetemista
Üdvi
D.
Huhú
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Telcontar
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1284
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szilszakáll
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK1
- Hozzászólások: 17
- Köszönetek: 0
Gyakorló apaként két általános iskolás fiúval, és mérnöki oklevelek megszerzése után néhány mondat - még csak nem is kerek gondolatok.
Általános iskola: Az alapozásra szükség van, nem nagy mennyiségre, hanem közepesre, de azt nagyon alaposan, ezt ma nem igazán tapasztalom, (bezzeg az én időmben - de tényleg). Eszméletlen tempó, sok anyag, +feladatok elfoglaltságok, szóval versenyistáló.
A középiskola: jó dolog kiváló barátságok alakulnak, fiatal vagy és megváltod a világot, nem érdekel hogy a világ akarja-e, mellesleg tanulsz is.
Egyetem: no most már érzed az erőt (mint YODA), a világ megváltásnál már kételyek merülnek fel - (akarja ezt a világ?), de Te még mindíg akarod. Mindemellett tágabb, esetleg új szemléletet ad az a néhány Professzor akire érdemes is figyelni. Az egyetem nem feltétlen konkrét tudást ad, hanem egy új szemüveget a világhoz, amivel esetleg jobban tájékozódsz.
No és hát van az igazi élet...
"Föld-fia entek, kőszál-vének"
Burárum!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Szméagol írta: Sziasztok!
Darkman!
Jó lenne a mának élni, de sajnos a jövő olyan, mint egy légy. Rád száll pillanatokra elhessegeted aztán visszaszáll és így tovább. Lecsapni pedig nagyon nehéz, de úgyis sok van belőle úgyhogy jön a másik...
Sajnos én ilyen vagyok, örökké a holnapra gondolok és arra, hogy még mennyi ideig kell tanulnom. Kereken 10 év! 8O Elájulok. Jaj, jövő, menj már innen...
Tudom, hogy sovány vígasz, de egyvalamit én is megtanultam. Egyetemen megteheted, hogy ellenállsz, mert ott már kollega vagy, nem pedig diák. De nem érdemes. Az az eredmény, hogy megbuktatnak, az meg kinek jó. Sajnos be kellett látnom, lázadás és igazságtalanság ide vagy oda, de muszáj elviselnem. Különben nem jutok egyről a kettőre. Mindezt hiába mondom, aki nem tapasztalja meg, az legyint és azt mondja őt nem érdekli. Hát igen...majd fogja
Üdvi
D.
Huhú
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Álmos
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 910
- Köszönetek: 0
Felkel fél 7-kor, elmegy suleszba, hazajön 4-re, megkajál, és 6-kor leül tanulni. És az a vicces, hogy abból, amit tanul, csak a 30%-át szereti, a többit nem, így aztán muszájból tanul, mert ugye társadalmi elvárás és mert ez a rendszer. Ha nem hajolsz be, akkor szívsz. El kell tehát viselni. Mindenesetre elég elgondolkodtató, hogy ma 10 éven át CSAK lexikális tudást adnak a gyerekeknek. De majd mi
Üdvi
D.
Huhú
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Hunnai
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Hozzászólások: 181
- Köszönetek: 0
Horatius pedig: Carpe Diem! De ezzel nem mindig értek egyetDarkman írta:
Gandalf írta: Darkman: "De Yoda mester azt tanította, ügyelni kell a jövőre is!"
S azt is, hogy a jövő magját a mában vetjük el S hogy a jövő mindig változásban van...
Én is bekontárkodok ide a 9. osztályból: Nálunk témazáró (és röp-) dolgozatok jöttek dögivel. Földrajz, irodalom, történelem, stb... Meg a nagy feleltetések, hogy javítsunk a félévi bizonyítványon. Kemény volt ez a félév :shake: Azt mondják, ezek után már csak jobb (értsd:könnyebb) lesz a második. Hajh, bár úgy lenne! Én nem sok reményt fűzök hozzá
Azt hallottam, jövőre nem lesz 6. és 7. óra, meg nulladik sem. Ezt én abszolút nem hiszem! Nyelvi speces osztályban hogy akarják ezt megcsinálni? Heti 6 első nyelv (nekem angol) + a 4 második nyelv (nekem német, de az osztály másik felének ez fordítva van). Így is 3 matek és irodalom van hetente, meg 1 nyelvtan
Burárum... elnézést, de ezt le kellett írnom valahova
Cók mindenkinek!
Én vagyok az, aki nem jó, fellegajtó-nyitogató - Jaj!
Nyitogatom a felleget, sírok alatt eleget - Jaj!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Cicaful
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
"A kihívás:
megmaradni önmagadnak egy olyan világban,
mely megpróbál olyanná formálni, mint a többiek"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Penngaladiel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 2130
- Köszönetek: 0
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
A Tolkien.hu weboldalon megadott adatokat (különösképpen az alábbi adatokat: név, telefonszám, e-mail cím, életkor, szülő/gondviselő neve és e-mail címe, illetve a tevékenységünkre és programjainkra vonatkozóan megjelölt érdeklődési körök, a tájékoztató levelek és a bennük található linkek megnyitása illetve a rendezvényeinken való részvétel ténye) a Magyar Tolkien Társaság az Ön részére nyújtott on-line szolgáltatásaink biztosításához, programjainkon való részvételhez kapcsolódó nyilvántartások vezetésének érdekében, továbbá a tevékenységünkről és programjainkról nyújtott tájékoztatás céljából tárolja.
Adatai megadásával Ön kifejezetten hozzájárul azok fenti célok érdekében történő felhasználásához. A Magyar Tolkien Társaság a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, csak addig tárolja az Ön személyes adatait, amíg a meghatározott célok megvalósítása érdekében indokolt, illetve ameddig Ön az adatok kezeléséhez való hozzájárulást vissza nem vonja.
A Magyar Tolkien Társaság az Ön személyes adatait semmilyen esetben sem adja át, továbbítja, illetve teszi nyilvánossá harmadik személynek, külső szervezetnek, kivéve, ha erre jogszabály, hatóság vagy bíróság kifejezetten kötelezi.
Amennyiben rendelkezik Tolkien.hu felhasználói azonosítóval, akkor bejelentkezve az Önről tárolt személyes adatokat belépés után ide kattintva tekintheti meg, illetve módosíthatja. Az Ön személyes adatainak teljes törlésére vonatkozó kérést az adatkezeles (kukac) tolkien.hu címre lehet elküldeni, amely esetben adatainak tárolását teljes körűen megszüntetjük.
A Magyar Tolkien Társaság részletes Adatvédelmi Nyilatkozata ide kattintva érhető el.