Gondolatok

Több
21 éve 2 hónapja - 21 éve 2 hónapja #141360 Írta: Álmos
Álmos válaszolt a következő témában: Gondolatok
Üdvi

Oisin: köszi a helyesbítést, akkor tehát nem metafizika, hanem fenomenológia :)

Brisa: Sopánkodni is kell, de ne hidd, hogy nem teszek semmit ;)

Alternatív oktatásként igazi alapkő lehet a Waldorfi iskolarendszer. Emberközpontú! Szellemes! Toleráns! Egyedi! Némi szépséghibája, hogy 18 éves korig kizárja a valódi világot...node inkább ez, mint a zsáknyi lexikális tudás.

Huhú :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141351 Írta: Alyr Arkhon
Alyr Arkhon válaszolt a következő témában: Gondolatok

Cueddo írta:

az egyik tanárom az első órán felíratta hogy egy mesternek sem lehetünk kritikátlan követői


Hűha, ezt ki követte el? Nagyon díjazom :) Van tippem, de légyszi mondd el! (Azt lefogadnám, hogy nem Puskás :D )


Várady.


Egyéb: Nem tudom, mára mennyire tudatos a tanulmányi butítás, szerintem elég régen folyik ahhoz, hogy a tanárok ne vegyék észre hogy butítanak minket. (a saját szüleimről nem hiszem el hogy szándékosan butítanának)
Valahol Akadémiai szinten még lehet némi tudatos irányítás, de amint kiöregszenek a régiek, s csak a butítottak maradnak, már nem lesz szükség irányításra, az igazságot csak akkor lehet felfedni, ha tudjuk hogy el van kendőzve...
(csak akkor tudsz felébredni, ha tudod hogy alszol... Mátrix rulz)


A középiskolához (nem gimnáziumba jártam) : amikor a Halotti beszédből a "heon" szót úgy akartam olvasni, hogy "hőn", a tanár a plafonon volt, de máig nem mondta meg mit jelent igazából... (próbáltam értelmezni, a szövegkörnyezet alapján lehetséges megoldásnak látszott)


A Degenerációról:

Én nem egészen így látom. Valahogy elfelejtettük a szellemet (lehet okolni a vallást, a görög filozófusokat, stb) és azóta próbáljuk pótolni. Az eddigi legjobban bevált pótszer a tudomány. De minél inkább elterjed, annál inkább háttérbeszorítja az ősi emlékeket...

(egyébként érdekes, hogy hova tűnt az embernek az önmagába vetett hite. Sem a terminárot3ban, sem a Mátrix2ben nem az ember győz a gépek felett, hanem fordítva)

"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/

"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141337 Írta: Oisin
Oisin válaszolt a következő témában: Gondolatok

Gandalf írta: Egyetemeken kevesebb előadás, több szeminárium, hogy a hallgató maga járjon körül egy-egy témát!


A filo szakon ez elég jól működik. Előadások nem nagyon vannak, olyan egyáltalán nincs is, ami kötelező, és általában legalább 4-5 szeminárium közül választhatsz, hogy melyikkel teljesítesz egy-egy tanegységet. Elég jól tolerálják ha vannak saját gondolataid, legalábbis ki tudod választani magadnak azokat a tanárokat, akik igen. Viszont a vizsgaanyagok kőbe vannak vésve és könyvekből, saját erőből kell felkészülnöd a vizsgákra. Egy szeminárium 5-10%-át fedi le a vizsgaanyagnak... Valamit valamiért.

Üdv, Oisin

If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141332 Írta: Gandalf
Gandalf válaszolt a következő témában: Gondolatok
Én is azt látom, hogy amit az ember megtanult (esetleg) általános iskolában, azt felülbírálják középiskolában, ahol újra megtanítják másképpen az egészet, majd az egyetemen elvetik mindkét korábbi változatot, s újabb elméletet vernek a fejünkbe. Ennek tényleg nincs így értelme. Ennek csak egyik oka az, hogy a tananyag ismeretközpontú, a másik gond az, hogy a hülyeségeket általában gondolkodás nélkül átveszik egymástól a tanárok és sajnos a tankönyvek is. Lektorálhat pl. egy tankönyvet akármilyen egyetemi oktató is, ha a szerző korábbi művekből vesz át elemeket, nem javítják ki a hibáit. Ugyanígy a tanárok: ahogy őket tanították, úgy tanítanak ők is, azt adják tovább, amit anno a fejükbe vertek.
Mégis, mi lenne a megoldás?
Csak néhány javaslatom:
1. Általános iskolai oktatásnál az adatok helyett az összefüggésekre, folyamatokra, átláthatóságra koncentrálni, persze, azért kell egy minimális ismeretanyag. A lényeg, hogy a diák megismerje, megértse, megkedvelje a tárgyat, s otthonosan mozogjon benne!
2. Gimnáziumban lehetne egy-egy témakört kiragadni, s több oldalról megvizsgálni, nem a lineáris rendszer szerint haladni! Ekkorra már lehet önálló véleménye a dolgokról, esetleg más emberektől mást hallott, s kétségei vannak, ezért fontos ezekről beszélgetni!
3. Tankönyveket újraírni. Ahol lehetséges, nem tankönyvek szerint haladni!
4. Egyetemeken kevesebb előadás, több szeminárium, hogy a hallgató maga járjon körül egy-egy témát! Pro és kontra rendszer, dialektikus elemek alkalmazása, alternatív ötletek mérlegre helyezése.

Megvalósíthatóság:
Nuku. :? De egyéni szinten megtehetünk minden tőlünk tellhetőt!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141331 Írta: Brigante
Brigante válaszolt a következő témában: Gondolatok
Sziasztok!

A közép és az általános iskoalai oktatásról a nekem sincs tul nagy véleményem.
Volt néhány tehetségtelen tanárom és néhány rossz szádékú. Bukdácsoltam, féltem suliba járni stb.... . :oops: sajno majdnem ideg roncs lettem. Be skatyujáztak és ha halálra erőtettem magamat akkor se sikerült jobbnak lennem.

Aztán egyetemre kerűletem, később jelesre államvizsgáztam most meg a másod diplomámat nyomom.

Szerintetek az egyes-kettes-hármas jegyeim általános és középsuliban előrre jelezték az egyetemi teljesítményemet. Hát szerintem nem.

A teheségtelen és/vagy rossz szándékú tanárok, mindenkinek az életét tönkre tudják tenni. Csak nem mindenkinek van elég energiája talpra állni.

Nekem sikerült és ha szívatnak titeket mondjátok magatokba nyugottan 10 év múlva úgy is a főnököd leszek :twisted:

Szóval kitartás,
Brigante

"... Amit elképzeltünk, arról soha sem szabad lemondani."
Clive Barker - Korbács

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141320 Írta: Gandalf
Gandalf válaszolt a következő témában: Gondolatok
Várjatok meg a témával, ha kicsit több időm lesz, kifejtem részletesebben a véleményemet! :wink:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141308 Írta: Cueddo
Cueddo válaszolt a következő témában: Gondolatok

Tehát, az egy ügy, hogy "ez van", de rajtunk múlik, hogy "mi lesz". Én inkább arra biztatnám Cueddot, Darkyt és mindenki mást, hogy ne csak sopánkodjanak, hanem tegyenek is valamit. Hiszen tudnak, tudunk tenni.


Hát igen, azt hiszem, ebből a mostani beszólásomból írok majd egyszer egy rendes tanulmányt, ÉSSZERŰ megoldási javaslatokkal meg minden, mert minden van a tarsolyomban. És egy új irodalomkönyvet is szeretnék írni, olyan módszerrel, amit említettem, hogy a diákok tényleg beavatódjanak az Igazság (mondhatjuk, metafizikai igazság) ismeretébe, és legyen egy stabil, pozitív értékrendjük.
Bocs, hogy politizálok, de itt meg kell jegyeznem, hogy ez (mármint a pozitív értékrend) egyszerűen megvalósíthatatlan a liberalizmusban és az ehhez hasonló "eszmerendszerekben".

Pl. ha Cueddo olyan ügyi lesz, hogy elintézi, az ő történelem-programja legyen a nemzeti tantervben...


Brisa, ez nagyon jólesett, csak sajnos ennek elenyészően pici ez esélye... (okokat nem részletezem inkább, nem méltó, hogy erre a fórumra kerüljön) mindegy, azért legalább egy szűk körnek megírom a dolgaimat, aztán várok :)

az egyik tanárom az első órán felíratta hogy egy mesternek sem lehetünk kritikátlan követői


Hűha, ezt ki követte el? Nagyon díjazom :) Van tippem, de légyszi mondd el! (Azt lefogadnám, hogy nem Puskás :D )

Manapság, rájőve, hogy felvilágosodás címszó alatt a saját lelkünket próbáljuk elpusztítani, (már igen régóta, nem csak a legújabb felvilágosodásra gondolok) keressük a "szellemet" és nem találjuk. Pedig létezik, nélküle mi sem léteznénk, de elfelejtettük. Ezért találjuk ki a pótszereket. (szellemidézés, stb)


Hát igen, ezt már jó párszor bedobtam. Szerintem a degeneráció egyenes úton a következőképpen vezethető le: reneszánsz > humanizmus > reformáció > (közben polgárosodás) > ipari forradalom + "nagy" francia forradalom karöltve [árulkodó, hogy miért nevezik "nagy"-nak ezt az istentelen barbárságot a történészeink...] > modernizmus, és most tessék, itt vagyunk. De nem akarom elterelni a témát, maradjunk inkább az oktatásnál. Akit érdekel, annak szívből ajánlom László András: Solum Ipsum (metafizikai aforizmák) c. könyvét.

Gondolkodasra neveles... Vajon mennyire tudatos az ijabb generaciok elbutitasa?


Hmm, szerintem teljesen tudatos. Erre kiképzett zsoldosok működnek mindenhol (egyetemeken főleg...), csak sajnos ők vannak jó álarcba bújtatva, így hát nehéz őket kibökni. Melkor is szépnek mutatkozott :roll:
Tulajdonképpen az ő hatalomvágyuk miatt kapnak ilyen kevés teret a valódi, született tanárok. De szerencsére kapnak. Mindig van remény :wink:

De szeretném hozzátenni, hogy nem csak a tanárok és a szűlők a hibásak ebben a dologban! A fiatal tanárnőnk kérdez. Csend. Újra kérdez, egyszerűbben. Csend. Mi a véleményetek? CSEND.

Szméagol: ilyen az egyetemen is történik. és azt vettem észre magamon, hogy én sem tudtam hozzászólni, mégpedig azért, mert olyan színvonaltalan versről volt épp szó, amihez egyszerűen nem volt mit hozzáfűzni. szóval itt újra előjön, hogy mi számítson igazi művészeti értéknek, és mi nem.
talán a nagyarcú tudósoknak el kellene már gondolkodniuk azon, hogy esetleg jobb lenne felülvizsgálni a tananyagot. mielőtt félreértene bárki: én nem a saját nézeteim szerint szeretném átrendezni, hanem valamilyen egyetemes mérték szerint, ami szerintem igenis létezik. Mert hiába a modern művészet irtózatos hanyatlása, van egy határ, és ehhez igazodva nekem már majdnem minden, ami ma nyilvános művészet címén folyik, jóval ez alá esik.

Kérdés: - hogyan ragozzuk a haben igét
-Hát izéé, szóóval úúgy, hogy iizééé szóóval iiiich haaabee.. Aztán izéé szóóóval..
És komolyan mondom ott néztük egymást három másik lánnyal, hogy ez mekkora égő dolog már, hogy lehetett az ilyet átengedni magyarból?

Na igen, tegnap egyik órán (angolon) szóba került Róma bukása, és a tanárnak angolról át kellett váltania magyarra, és részletesen elmondania a római birodalom bukását, csak hogy néhány érettségizett emberke megértse egy szöveg történelmi hátterét :?
Nem azért mondom, de szerintem ez sem helyes, hogy én most letolom őket, hogy nem tudják, mert sztem a "műveltség" fogalom sincs helyesen értelmezve, de ez megint más téma. (Ha vkit érdekel, dobja be, örömest reagálnék rá :wink: )

Azt hiszem, ennyi. Bocs, ha unalmas és hosszú voltam :)

Nap felé tör, amíg csak a Nap áll,
És nem vesz rajtuk erőt a halál.

(Dylan Thomas)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141284 Írta: Léli
Léli válaszolt a következő témában: Gondolatok
Üdv!

A tanár-diák vitába én is beleszállnék :)

Azzal egyetértek, hogy manapság elbutítják az embereket. De nem csak a diákokat, hanem midnenkit. TV, egyéb média, politika... (a politikában a legrosszabb, hogy nem csak h*lyíti, de h*lyének is nézi az embereket!)
Valóban vannak jobb és rosszabb tanárok egyaránt. Ha csak a mostani tanáraim között nézek körül, igenis mindkét csoport képviselteti magát.
A kedvencem, a matek tanárom. Nem csak mert imádom a matekot, hanem mert ő tud valamit, amit sokan nem: úgy tanít, hogy mi tanulunk még akkor is, ha nem szeretnénk. Megtalálta az az egyensúlyt tanár és diák közt, ahol néha nekünk kedvez, néha meg tartja magát az általa eltervezett dolgokhoz. És mi igenis bele tudjuk zavarni egy-egy bizonyításba, és igenis téved néha, néha bizony úgy érezzük, amit megkíván tőlünk, az sok, de egy valamit soha nem tesz: nem nyom el minket! Hagy kibontakozni.
Nagyon jó ellenpéldája a magyartanárom. Ő ugyan megkérdezi, mit gondolunk a dolgokról, de ha valakinek saját véleménye van, amely nem egyezik az övével (és a tankönyvével!), akkor azonnal megállítja a dolgot. Nem csoda, hogy az osztály túlnyomó többsége nem szereeti a magyart.

Ugyanakkor azért ott van a másik oldal is. A diáktól is függ, mennyire hagyja magát tanítani, befolyásolni. Egy tanár sokmindenre megtaníthat, nem csak a tananyagra. Nekem például amikor senkim sem volt, senkihez sem fordultam, és teljesen magam alatt voltam, az egyik tanárom odajött hozzám, hogy beszélgessünk egy kicsit. És ma már MINDENT neki köszönhetek. Az iskolai színjátszókört, Titeket, az Életemet. Mert egy tanár ismeri a diákjait. És szerintem igenis fontos szerepet tölt be az ember életében. Megérdemlik a tiszteletet a munkájukért. Ha másként nem, hogy a diák az órát nem zavarja meg azzal, hogy fennhangon dumál.

Léli

"Az igazság pusztán nézőpont kérdése."

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141273 Írta: Rabyn
Rabyn válaszolt a következő témában: Gondolatok
Hétfőn a biosz órán a tanár biokémiát oktat. keményen kb 28 éves.
- Na gyerekek mi az ozmozis?
Elregéljük neki..
- És tudjátok is mit jelent?
-Nem.
-NEM tudjátok és bemagoltátok?
- Be.
És nem hittem a szememnek ELKEDZTE MAGYARÁZNI!! A tavalyi biosz tanárt (aki van vagy 100 éves most kémiát oktat nekem.. :x )nem érdekelte értjük-e az anyagot. tanuljuk be és kész passz..
Egyébként _Neo: Igen sajnos tudatos butítás folyik. Én szakközépbe járok és a saját osztályomon látom mindezt. Van két osztálytársnöm akik olyan de olyan sötétek mint az éjszaka csillagok és hold nélkül. Ma németórán (szintén fiatal tanárnő akit amugy imádok mert megszeretette velem a nyevlet) olyan fealadtunk volt, hogy licitálni kellet mindenféle feladatokra amik pontokat értek és azokat meg kellet oldani. Észre se vettük, hogy közben gyakoroljuk a számokat, (mert németóül mondtuk őket) két csapatra voltunk osztva körülbelül azonos tudású emberekkel. mikor már minden kérdés ki volt adva akkor elkezdtük megoldani őket. Nagyon ment.) Rájöttem, hogy nem is vagyok akkora hülye németből mint gondoltam! aztán jött a megoldások felolvasása. Komolyan mondom én teljesen ki voltam bukva amikor LE VOLT ÍRVA papírra a megoldás és a csaj NEM BÍRTA FELOLVASNI!
Kérdés: - hogyan ragozzuk a haben igét
-Hát izéé, szóóval úúgy, hogy iizééé szóóval iiiich haaabee.. Aztán izéé szóóóval..
És komolyan mondom ott néztük egymást három másik lánnyal, hogy ez mekkora égő dolog már, hogy lehetett az ilyet átengedni magyarból? Persze mi már tudjuk, hogy jövőre kik nem járnak majd hozzánk.. Mert a 10.et nehezebb elvégezni mint a 9.et. Szóval sajnos igen... Népbutítás folyik.. De azért vannak még olyan értelmiségi családok, és gyerekek akik nem hagyják befolyásolni magukat!
(pl één-)

"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141265 Írta: Ronat/Szméagol
Ronat/Szméagol válaszolt a következő témában: Gondolatok
Sziasztok!

Akkor hát itt vagyok én, az emlegetett "diák".
Megnyugtathatlak titeket a változás folyik. Ebben az évben két ifjú tanárom is van, akik dinamikusan beszélnek, megkérdeznek és a válaszokra az igenen és a nemen túlmenően gondolatokat is fűznek hozzá. Persze nincs iskola idősebb tanár nélkül. Nincs iskola olyan tanár nélkül, amely a tankönyvből olvassa föl az aznapi leckét. És persze én is kaptam néhány ilyet. Márpedig a tankönyvek rontják el a gyereket és a tanárt egyaránt. Mert hiszen a tanárnak sokkal könnyebb egy jegyzetet készíteni a könyvből és előadni a gyerekeknek, mint gondolkodni és az egyedi jegyzetet összeállítani. Ami minden bizonnyal izgalmasabb és változatosabb az előzőnél. De van a (kis)diáknak egy fegyvere, ami sajnos nagyon sokaknál elrozsdásodott. A kérdezés. Ha valaki ördögien tudja forgatni a szavakat, bizony eltérítheti a tanárt az addigi hitétől. Én ilyen vagyok. Ha valami égbekiáltó baromságot hallok kérdezek. És nem egyszer volt, hogy az én nézeteimet írtuk le. Nem egyszer, de azért nem is sokszor. Gyakorolnom kell... :wink:
De szeretném hozzátenni, hogy nem csak a tanárok és a szűlők a hibásak ebben a dologban! A fiatal tanárnőnk kérdez. Csend. Újra kérdez, egyszerűbben. Csend. Mi a véleményetek? CSEND. Ennyit a lázongó diákokról. Kevés gyereket ismerek, akik saját, külön bejáratú, változatos világnézettel rendelkeznek, mint én. Nem azt látják a a tanárban, aki okít, okosít. Nem ezt kritizálják. A tanár az, aki zavarja az órai beszélgetéseket. Ezt az oldalt kritizálják.
Nem mind, sokan.

Egyenlőre ennyi...

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141235 Írta: _Neo
_Neo válaszolt a következő témában: Gondolatok
Aiya!

Ismet erdekes a tema, igazi csemegeket lel itt az ember ß)

Egyenlo-e az oktatas a tanitassal?
Mitol jo egy tanar?
Definialhato-e ez?
Okolhato-e csak a tanar a tanitas minosegeert es az oktatott anyagert?
Milyen kapcsolatban kell allnia egy tanarnak a diakjaival? Ez nyilvan kulonbozo altalanos- es kozepiskolaban, valamint a felsooktatasban...

Hulye matematikus agyam errol az oldalrol kozeliti meg a kerdest. Az irodalom (mint a human tudomanyaok tobbsege) tavol all tolem, a torit csak a sok evszam es a tanarom miatt nem szerettem (bar nagyapam eloadasaban igencsak erdekes volt, de ez messze all a kozepiskolaban oktatott tortenelemtol). Kicsit osszeszedetlen lesz a hozzaszolas, mert ahogy irom, csak jonnek az ujabb gondolatok, sorry ß)
Gondolkodasra neveles... Vajon mennyire tudatos az ijabb generaciok elbutitasa? Volt egyszer -a regi szep idokben- egy magyartanarom. Valami zseni volt az az ember, de mint minden zseni, egy kicsit bogaras is. Egyetemen kellett volna tanitani, ehelyett minket kapott, taknyos hetedikeseket (hatosztalyos gimiben), akik nem igazan ertettek, hogy mit is akar o mondani, megertetni. O hagyott minket gondolkozni es vegig is hallgatta a gondolatainkat. Masfel ev utan kirugtak... Errol ennyit.
Cserebe termeszettudomanyok teren kivalo oktatasban reszesultem, es erzetem, hogy szeretnek minket/engem a tanaraink.
Jol elvesztettem a fonalamat... ß)
Szoval, lehet, hogy paranoias vagyok, de egyre inkabb ugy erzem, hogy tudatos nepbutitas folyik (TV, mas mediak, NAT). Aki nem kerdez, nem gondolkodik, az konnyebben kontrollalhato. Lattatok a Kola, puska, sult krumpli c. filmet? Nezzetek meg! (eredeti cime: Bowling for Columbine)

Szepseg...
E dolog "definicioja" -mar ha letezik- egyenenkent valtozo szerintem. Nem a tarsadalom, a tomeg hatarozza meg, hogy te mit tartasz szepnek. Ha igy van, akkor van gaz.

Azt hiszem, semmi egyebet nem tudok elmondani. Kerem, kapcsulja ki.

"Ötszáz, bizony, dalolva ment
Lángsírba velszi bárd:
De egy se birta mondani
Hogy: éljen Eduárd. -"

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141046 Írta: Alyr Arkhon
Alyr Arkhon válaszolt a következő témában: Gondolatok
Üdv néktek!

A leírtak alapján különleges helyzetben vagyok, mert a szüleim tanárok...

Én csak most kezdem az ókortörténetet az eltén, úgyhogy nincs akkora tapasztalatom, mint Cueddonak, de azt megjegyezném, hogy az egyik tanárom az első órán felíratta hogy egy mesternek sem lehetünk kritikátlan követői. (persze ez latinul jobban hangzik, de nem tudom fejből)

Az oktatásban (történelem) az a nagy baj, hogy még az a "hazug" tananyag sem egyforma. középiskolában úgy kezdik, hogy amit általánosban tanultunk, az mese, egyetemen meg ugyanezt mondják a középiskolásra. Ezért aztán mindent újra kell tanulni. Kérdem én, van értelme? Van értelme betanulni adatokat amikor azokról nemsokára kiderül, hogy teljesen mások?
Mindazonáltal magamban jót mulatok amikor úgy próbálják megmagyarázni az egyes nagy háborúkat, hogy az adott hadvezér egyéni ambícióit és minden emberi érzést (úgy egyáltalán) kihagynak.

Magam részéről úgy szerettem meg a történelmet, hogy az ált. isk. tanárom úgy mutatta be a történelmi személyeket, mint embereket. Nem csak törvényeik voltak hanem tulajdonságaik is.

Irodalom: Az első irodalomtanárom egy volt párttitkár - orosz szakos tanár volt, aki annyira tartotta a lépést a korral hogy múzeális értékű szalagos magnetofonról játszott le teszteket.
Középiskolában kiderült hogy csak azokat a verseket hagyjuk ki amik nekem tetszenek. (regényeket is) Szépen mondtam amit a tanár várt és gondoltam amit akartam. (bármi saját erőből olvasott regényt említettem neki, kijelentette hogy az túlságosan ponyva. Merlétől Tolkienig)

Az oktatásnak (okítás -> okosítás, vagy miaszösz) az volna a lényege hogy a diák önálló gondolatokat szüljön. Mára ez megváltozott. Szülhet önálló gondolatokat, ha ezek megegyeznek a tanár által vártakkal.

A szépség, mint olyan, cseppet sem fontos (állítólag). Pedig el nem tudom képzelni, hogy valaha bármit miért díszítettek ki, ha nem azért, hogy tetsszen? (nem hiszem hogy azért hogy a régész tudja, melyik korban készült) A szépség nem érték többé, tömegcikk, divatcikk. Éppen ettől veszti el szépségét. Szép az, ami gyönyörködteti a lelket. Általában múlandó, vagy éppenhogy halhatatlan. (hány és hány háború folyt gyémántokért, és ne mondja senki hogy csak az értékük miatt, mivel az felette áll bármely vagyonnak. De halhatatlan szépségük megigézi az embereket. )
Lassan kimossák az ember agyából a szépség fogalmát (és az önálló véleményalkotásét)...

A fogyasztói társadalmoról: olvassátok el az Ötvenedik c sci-fi kötetben a "Mindent a fogyasztóért " c novellát...

A metafizikáról: Valaha régen tudták az emberek hogy mi létezik az anyagi világ "mellett" de az nagyon régen volt. Időtlen idők óta az érdek diktál, az érdek szüli a vallásokat, birodalmakat. (na persze emellett más tényezők is vannak, de a nagy mozgalmak, és világváltó események mögött mindig van valakinek az érdeke, még ha egyáltalán nem úgy indul, akkor is, előbb-utóbb át meg átszövi.
Manapság, rájőve, hogy felvilágosodás címszó alatt a saját lelkünket próbáljuk elpusztítani, (már igen régóta, nem csak a legújabb felvilágosodásra gondolok) keressük a "szellemet" és nem találjuk. Pedig létezik, nélküle mi sem léteznénk, de elfelejtettük. Ezért találjuk ki a pótszereket. (szellemidézés, stb)

UI: forradalomnak nem csak a véres eseményeket nevezik. Az újdonságot hozó esemény is forradalom, tehát nyugodtan lehet ezt is annak nevezni.

"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/

"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141044 Írta: Rabyn
Rabyn válaszolt a következő témában: Gondolatok
Üdvözletem!
Ti aztán sokat tudok írni, jo sok idegen kifejezéssel.
Én csak annyit tudok hozzáfűzni a dologhoz, hogy kétféle tanár van. Van a pedagogus, (az aki szigoruan követi a tantervet, és nem lehet kérdezni tőle) És van a TANÁR aki nem oktat hanem tanít! Ő az aki azt mondja: Gyerekeim most beucskjuk a könyvet mert ami benne van az hazugság! É elmondja, hogyan is volt valójában. Mert ő átélte. A régi magyar tanárom sose kérte a könyvben léőv verselemzést. Őt a MI gondolataink érdekelték. (különben útálok verset elemezeni amikor a mostani tanár lediktálja ő mit gondol, mit tanult erről a versről nekem meg be kell magolni) Sose fogom érteni mi értelme a verselemzésneknek.. Nem elég ha azt írom le amit nekem mond a vers? (érettségin ugy is azt fogom írni)

Én biztosan nem leszek tanár.. Nem lenne hozzá türelmem.. Amúgy én azt se értem minek kell nekem fizikát, kémiát tanulni amikor soha az életben nem lesz szügségem arra, hogy mi a képlete a savban oldott cukornak. Sose lesz szüksgem a forgatónyomaték kiszámítására.. Erre a pedagogusok azt mondják: "sose tudhatod kislányom"
De én tudom-) Mert a színészektől nem hiszem, hogy ilyeneket kérdeznének.. Márpedig én színész leszek (vagy újságíró)

"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141035 Írta: Oisin
Oisin válaszolt a következő témában: Gondolatok
Brisa,

Félreértettél. Én sem gondolom, hogy a fennálló rendet úgy ahogy van, el kell fogadni ellenkezőleg, csak éppen úgy látom, hogy nem lehet azonnali látványos eredményt várni. Meg kell várni, amíg a háttérben megérlelődik a változás, amíg elkészülnek az új ismeretelméleti alapok, amíg felnő egy olyan nemzedék, aki képes egészen más keretek között látni a világot, és akkor hirtelen, különösebb erőlködés és "forradalom" nélkül megváltozik a világ, és az, ami ma magátólértetődőnek számít, már egyáltalán nem is lesz komolyan elgondolható. Ehhez persze kellenek azok az emberek, akik a maguk eszközeivel megteremtik a lehetőségét egy ilyen váltásnak, mint Cueddo, Te, vagy akár én magam, de emellett kell még valami más is: sok idő. Mindenesetre a változást én nem valamiféle "forradalmi mozgalom" formájában képzelem el, hanem a gondolkodásmód spontán megváltozásának a formájában, amit a felszín alatt most készítünk elő.

Üdv, Oisin

If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141033 Írta: Brisa
Brisa válaszolt a következő témában: Gondolatok
Valójában arra lenne szükség, hogy az olyan emberek, mint pl. Cueddo elkezdjenek tanítani és nevelni. Méghozzá jól tanítani, és jól nevelni. És elhivatottan.

Darky, a változás - ami remélem a szó rossz értelmében nem lesz forradalom - már elindult. Valójában - és talán pont az általatok szidott tudomány hatására - a változás mindig és folyamatosan zajlik. Az ember nem tud stagnálni.
Persze kérdéses, hogy ez a változás jó-e vagy rossz. Én úgy hiszem, nem tudjuk eldönteni. Illetve csak úgy, mint szubjektumok. Mert valaki számára pl. a tudomány fejlődése a fontos, mert ő ettől várja az emberiség "jobb létét". Ő talán úgy látja, hogy jó irányba haladunk. Aki számára a spriritalizmus a mérőeszköz, az talán elkeseredik, vagy éppen most kezd el reménykedni. :wink: És így tovább.


Én azt mondom, hogy a szülők és a pedagógusok együtt alakítják a gyerekek szemléletét. Sőt, nemcsak ők, hanem a kisrácok társai is.

Én nem hiszem, hogy passzívan el kellene fogadnunk a mai áldatlan állapotokat, ahogy Oisin mondja. Én tenni akarok ellene. Szerintem a problémákat először fel kell ismerni, el kell fogadnunk (mert ez is fontos), de aztán MEG KELL OLDANUNK őket! Hiszen azért vannak. :wink:

Tehát, az egy ügy, hogy "ez van", de rajtunk múlik, hogy "mi lesz". Én inkább arra biztatnám Cueddot, Darkyt és mindenki mást, hogy ne csak sopánkodjanak, hanem tegyenek is valamit. Hiszen tudnak, tudunk tenni. Ha már csak egy osztály felnő abban a szemléletben, amelyet mondjuk Cueddo közvetít feléjük, az széles körben ki fog hatni. Úgy, ahogy a víz fodrozódik a bedobott kavics körül. Ugyanis ha megváltoztatod a rendszer egy pontját, akkor az elkerülhetetlenül magával vonja az egész szisztéma megváltozását. Az, hogy milyen irányban és milyen mértékben, szintén sokban múlik az emberen. (Pl. ha Cueddo olyan ügyi lesz, hogy elintézi, az ő történelem-programja legyen a nemzeti tantervben... :D )

Én pl. iskola- és óvodapszichológusként tevékenykedem 2 oviban és egy általános iskolában. Ha ezekben az intézményekben jól fogom majd végezni munkámat, és a pedagógusok partnerek lesznek ebben, akkor nagyon sok gyerkőcnek lehet majd jobb sora...

Bocs a hosszúságért. De ez ki akart jönni belőlem.

Brisa

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141029 Írta: Oisin
Oisin válaszolt a következő témában: Gondolatok
Darky,

Két dolgot szeretnék pontosítani. Egyrészt a metafizika nem új fogalom, már több, mint 2000 éves. Arisztotelész egy egész könyvet írt ezzel a címmel, de már Platón is a metafizikai hagyományhoz tartozik. A másik, fontosabb dolog: a metafizika, ill. általában minden intellektualista irányzat, valójában nem igazi alternatívája az empiricizmusnak, csak a kiegészítője. Ugyanabból az alapfelállásból indul ki: a szubjektumtól függetlenül létező objektív tárgyi világ gondolatából, pontosabban abból a felismerésből, hogy ebből hiányzik valami - a szellem. Csakhogy ezt a hiányt a azzal próbálja pótolni, hogy egy utólagos gondolati konstrukciót (fikciót) alkot meg az anyagi princípium ellensúlyozására, ahelyett, hogy visszatérne a világ, mint eredendő testi-szellemi egység tapasztalatához. Ezt aztán nem képes összakapcsolni a dolgok testi valóját hordozó anyagi oldallal, ezért képtelen igazolni magát a kritikai gondolkodás előtt, és védhetetlen marad. Ráadásul képtelen előidézni a szükséges szemléletváltást, mert valójában azonos a világszemlélete az empirikus tudományokéval. A metafizika nem más, mint "kifordított" fizika. Ami valóban meghaladja a fizikát (és ezzel együtt a metafizikát), az a fenomenológia, ami a világ anyagi és szellemi oldalának erdendő egységtapasztalatából indul ki.

Üdv, Oisin

If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141019 Írta: Estel Adániel
Estel Adániel válaszolt a következő témában: Gondolatok
Darky: Spiritizmust vagy spiritualitást akartál írni? ;)

Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141018 Írta: Álmos
Álmos válaszolt a következő témában: Gondolatok
Ciao Cueddo :)

Nohát nagyon rendes tőled, hogy leírtad őszínte gondolataidat a ma helyzetéről, de leginkább az fogott meg, hogy említetted: az órákon persze hazudsz, ami el is veszi a kedvedet rendesen. Jól csinálod. Én két évig nem hazudtam, buktam is elég sokszor :(
Egyértelműen az matéria felé billent a mérleg. Innen a tudomány diadalmenete, s innen a spiritizmus mélyrepülése. A tudomány ugye, mivel csak a matériával foglalkozik, egyetlen terméke a fogyasztói árucikk, hozzá a kezeléséhez szükséges technikai tudással. Ezért beszél például a média " fogyasztókról ", és nem polgárokról, emberekről, lelkekről...stb. Kicsiny életünk ugyanis szinte csak a fogyasztás körül lebeg. Az Istenünk már-már puszta fogalom, hagyomány; a templomaink pedig nem többek puszta turisztikai látványosságnál.
De már mutatkoznak jelek. A fizika megszűnt létezni, mert kialakult egy új fogalom: a metafizika. Azonkívül már maga a több száz vallási irányzat felbukkanása jelzi az emberek hiányérzetét. Valami kell nekik. Nem elég a 147es 150 lóerős Alfa. Hiányzik még valami. Mindenki tudja mi. Csak éppen senki nem mer beszélni róla. Most még a gyengeség jele lenne. Később majd megváltozik ez a nézet is.
A te írásod a változás szelének hírnöke, mert biztosíthatlak, hogy például az én körömben nagyon sokan gondolkoznak így. Lesz itt forradalom, csak bátorság :D

Csak így tovább!

Üdv

Szabi

Huhú :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #141003 Írta: Estel Adániel
Estel Adániel válaszolt a következő témában: Gondolatok
A szülők szerepét egyáltalán nem vitatom, sőt, magától értetődőnek tartom. ;) Természetesen minden egyes ember életében a szülők a legfontosabbak abból a szempontból, hogy ők azok, akik a génjeinken túl biztosítják számunkra a világra jövetel, és az abban való létezés szinte minden alapvetően szükséges kellékét... (Hozzátenném, hogy többnyire a tanárok is szülők elsősorban; és az igazán jó tanárok a jó szülőkből lesznek - mivel tanárnak lenni szerintem nem ott kezdődik, hogy megkapja valaki a diplomáját, és tanítani kezd... :) ) A tanáraim példáját épp azért hoztam fel, mert bennük a valóságban is - tehát nem afféle utópisztikus fikcióként :roll: - volt szerencsém találkozni azzal a példával, ami egy jobb, "igazibb" oktatási szemléletet jelent számomra azokkal a tanárokkal szemben, akikre igazából nem is használnám szívem szerint a "tanár" nevet... Még szerencse, hogy az ilyen tanárok - mármint az "igaziak" :D - ma sincsenek "kihalófélben", bár kétségkívül ritkábban van esélye találkozni velük az ember gyerekének, mint régebben.

Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140992 Írta: Oisin
Oisin válaszolt a következő témában: Gondolatok
Estel,

Szerintem a szülők szerepe összehasonlíthatatlanul fontosabb. Rajtuk múlik elsősorban, hogy a gyerek kellő távolságtartással és kritikusan szemléli-e, amit a tanárok mondanak, vagy pedig kritikátlanul elhisz mindent. Tudomásul kell vennünk, hogy a tanárokat az államgépezet azért fizeti, hogy engedelmes és hasznos állampolgárokat neveljenek. Sajnos nem áll szabadságukban gyökeresen mást tanítani, mint amit a tanterv előír, még ha akarnák sem tehetnék. A Holt költők társasága fikció, nem valóság. A valóságban egy ilyen tanár három napot nem töltene el egy suliban, rögtön kirúgnák szakmai alkalmatlanság címén. Ráadásul a gyerek a világképet nem elsősorban a suliban sajátítja el, hanem a mindennapi életben, amibe szocializálódik. Ezzel szemben is csak a szülőkön múlik, hogy meg tudja-e tartani a gondolkodása önállóságát, vagy pedig alkalmazkodik és tucatemberré válik. Ez van. Ismeretelméleti fordulat kellene ahhoz, hogy a világkép változzon, az viszont nem történik meg egyik napról a másikra.

Üdv, Oisin

PS: ez volt az 500. hozzászólásom!

If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140984 Írta: Estel Adániel
Estel Adániel válaszolt a következő témában: Gondolatok
A legnagyobb probléma talán az, hogy - ahogy Cueddo is látja - a legtöbb helyen már az általános iskolai oktatásnál kezdve, és a gimnáziumban, majd végső következetességgel az egyetemen véghez viszik ezt a fajta "agymosást", vagyis a felnövekvő ember legfogékonyabb életkorában már teletöltik a fejét mindazzal, amit az ún. "szaktudósok" az ilyesfajt kutatások alapján "feltártak", és aminek rosszabb esetben semmi de semmi köze a valóságban megtörténtekhez... amin egyébként nincs is mit csodálkozni, hiszen az ő szaktudóssá válásuk feltétele is az volt, hogy végighaladjanak gyerekkoruktól kezdve mindezeken. Még az a szerencse, hogy az Orwell-féle következetesen végigvitt "duplagondol"-ig még nem jutottunk el - még ha néha mutatkoznak is jelei...
Na, ezek után vajon hol kéne kezdeni a tananyag megtisztítását? :? Akárhol avatkozunk bele a körbe, sajna bezárul újra - kivéve, ha maguk a tanárok nem hagyják - rajtuk ezért nagyon sok múlik.

A tanárokkal nekem személy szerint nagy szerencsém volt, nem állítottak gátat pl. irodalomból az önálló gondolatoknak és érzéseknek, és az osztályzás sem azon múlott, hogy mennyire áll közel a véleményünk a tankönyvben és a tanár fejében rögzítettekhez... De ahhoz, hogy ez a fajta éberség meglegyen bennük, biztosan nem a mai értékrend szükséges.

Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140979 Írta: Oisin
Oisin válaszolt a következő témában: Gondolatok
Cueddo,

Nagyon jól látod a nyugati civilizáció egyik alapproblémáját. Valójában egy évezredek óta uralkodó ismeretelméleti félreértésről van szó, nevezetesen arról, hogy vannak önálló, mindentől független léttel bíró (szubzisztens) objektumok és hasonló tulajdonsággal bíró szubjektumok, és a szubjektumok valami rejtélyes módon képesek megismerni ezeket az objektumokat. Valójában ezt semmiféle tapasztalat nem erősíti meg, soha nem tapasztalunk szubjektum nélküli (magábanvaló) objektumot, vagy objektum (világ) nélküli szubjektumot, csak egy már mindig is egy meglevő világban élő embert (szándékosan nem írok szubjektumot), aki részt vesz a világ értelmének a kialakításában, de nem uralja a világát, mert maga a világ és a világban élő mások is részt vesznek az értelem kibontakoztatásában. De ezt a szaktudósok soha, a filozófusok pedig általában nem veszik ezt észre, innen származik minden idealizmus és realizmus, amikor a világ egész bonyolult és sokszínű szövedékét egyetlen anyagi vagy szellemi princípiumra akarják redukálni. Mindkét esetben megfosztják a világot valami lényegestől: vagy a szellemétől, (objektivizmus/realizmus), vagy a tényszerűségétől (szubjektivizmus/idealizmus). Az egyik esetben egy teljesen idegen, mechanikus világot kapunk, a másik esetben pedig egy ábrándot, aminek nincs megfogható valósága. Egyik sem a valóság. Egyedül a tapasztalatban mutatkozik meg a valóság, de csak a helyesen felfogott tapasztalatban, ami létezőnek fogad el mindent, amit az észlelés ad, egy tárgy érzelmi hatását éppúgy a tárgy "reális" tulajdonságának tekintve, mint a színét vagy a (látszólagos) méretét.

Üdv, Oisin

If I saw my son Osgar and God hand to hand on the Hill of the Fiana, my son put down, I'd say that God is a strong Man!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja - 21 éve 2 hónapja #140937 Írta: Cueddo
Cueddo válaszolt a következő témában: Gondolatok

Sziasztok!

Bocsássatok meg, hogy megszakítom a gondolatmenetet, és egy teljesen új témát dobok be, de ez most igencsak elgondolkodtatott, és szeretném Veletek is megosztani az érzéseimet/gondolataimat. (Elnézést kérek, ha a stílusa itt-ott kissé körülményes, de offline írtam, úgyhogy volt időm :wink: )Íme:


Most, hogy újra élvezhetem a történelem szak jól kifundált agymosását, (ennek ellenhatásaként) megfogalmazódott bennem néhány gondolat – és természetesen a Ti véleményeitekre is kíváncsi vagyok.
Ami engem igazán zavar, az a tudománynak a hihetetlen mértékű begyepesedettsége és intoleranciája. Azt már csak csendben jegyzem meg, hogy a tudomány Istentől és az Igazságtól mérhetetlen messze áll; mégpedig azért, mert az ún. „felvilágosodásra” alapozza azt, amit eredményként felmutat, bár ez szerintem (szerencsére nem vagyok ezzel egyedül) egyértelmű elsötétedés, és egyre távolabb kerülés attól, amerre valójában haladnunk kellene.
Hozok egy példát: tavaly olvasgattam az ókortörténeti forrásgyűjteményt, és találtam benne egy szöveget, nevezetesen Gudeának, egy sumer uralkodónak a feliratát, ami szerintem – élő, érzelmekkel telített irodalmi értékként tanulmányozva, és nemcsak csontszáraz „történeti forrásként” – az egyik legszebb szöveg, amit valaha olvastam. (Idézek is belőle: „Egy nő – ki is volt ő? ki nem volt ő? – ragyogó fém íróvesszőt tartott kezében, egy táblára a jóságos ég csillagait rajzolta, töprengett magában.”) Ezenkívül még ebben a szövegben található egy csodálatos imádság is, amit Gudea az Égkirálynőhöz intéz.
Azt szeretném kiemelni, hogy a „történettudomány” kifejezett rosszindulattal és elferdült, gonosz racionalizmussal és anyagelvűséggel közelíti meg ezeket a szövegeket, és az érzést, jóindulatot mint tényezőt gondolkodás nélkül kizárja mindenféle elemzésből – ráadásul ezt az istentelen szemléletet még erőszakkal bele is akarják verni a diákok fejébe. Ennek nagyszerű példája annak a szövegnek egy mondata, ami Gudea feliratát bevezetésként (értelmezésként…) megelőzi az említett forrásgyűjteményben. Így hangzik: „Gudea – nevéből: („az elhivatott”) ítélve – esetleg trónbitorló volt.” Hát, ha ez a „tudós szakember” (nevezzük nevén a jómadarat: Komoróczy Géza – azt hiszem, elég ismert) ezt tudja megítélni egy olyan emberről, aki isteni elhivatottsággal uralkodott, és a szeretet útját próbálta követni, akkor őszintén sajnálom.
Másik példa az, hogy Attila hun király 451-ben Catalaunumnál tönkreverte az elzüllött római sereget, és utána Róma felé indult, de – „érthetetlen módon” – visszafordult a város előtt, és nem pusztította el. (Megjegyzem, valóban érthetetlen annak, aki nem akarja megérteni, mert megkeményítette a szívét.) A történettudomány hivatalos álláspontja jelenleg a következő: a hadsereg élelmezését nem tudta megoldani (Itália kellős közepén…). Szerintem nemes egyszerűséggel ott a rejtély nyitja, hogy megkegyelmezett, és megbocsátott a végsőkig lezüllött, pusztuló birodalomnak.
Utolsó példám – aztán tényleg nem nyújtom tovább a hozzászólást – sajnos az angol szakos tanulmányaimból való. Azt kellett tapasztalnom, hogy az angol regényt a tanár pusztán társadalomtörténeti szempontból értékeli. Ennek megfelelően jó pár (szvsz) kritikán aluli (és nem utolsósorban kegyetlenül hosszú) regényt kell elolvasnunk, ami igen távol marad Tolkien és Shakespeare színvonalától. (Jut eszembe, egy másik tanárom igencsak meglepődött, amikor együtt említettem a két írót, mint kiemelkedő kedvenceimet az angol irodalomból.) Szerintem pusztán az nem tesz művészeti szempontból jelentőssé egy művet, hogy társadalomtörténeti jelentősége van. Az egész szemlélet kegyetlenül elhibázott, és a szerencsétlen iskolások/gimnazisták/egyetemisták azért viszolyognak az irodalomtól, mert ilyen szemléletben tanítják nekik. Én azt javasolnám, hogy inkább a művészetben való gyönyörködés élménye, a beavatódás sorrendje (!) szerint kellene a tanulmányaik során a műveknek következniük. A szemetet pedig könyörtelenül ki kell seprűzni a tananyagból.

Azt hiszem, ezzel a végére is értem a mondandómnak. Elég sok időm ráment, de legalább őszinte érzésekkel írtam (nem úgy, mint a szemináriumi dolgozataimat, amik tele vannak hazugsággal, de sajnos le kell írnom őket, ha nem szeretnék megbukni), és talán több értelme is volt ezt megírni, még ha nincs is mindenben igazam. Örülök, hogy végre összefüggően meg tudtam fogalmazni, amit mondani szeretnék, és nagy érdeklődéssel várom a reakcióitokat. Előre is köszönöm.

Nap felé tör, amíg csak a Nap áll,
És nem vesz rajtuk erőt a halál.

(Dylan Thomas)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140877 Írta: Ringbearer
Ringbearer válaszolt a következő témában: Gondolatok
És van amikor az ember lebeszéli magát, hogy ne csalódjon...

"Be the change you want to see." Gandhi

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140869 Írta: Ringil
Ringil válaszolt a következő témában: Gondolatok
...ahogy mondod! :D

"Minden ember a Holdhoz hasonló;túlsó homályos oldalát senkinek sem mutatja meg"

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140865 Írta: Alyr Arkhon
Alyr Arkhon válaszolt a következő témában: Gondolatok

Ringil írta: Ezzel én is egyet értek,mindig reménykedem,még akkor is,ha tudom,hogy semmi nem lesz abból..és ez csak az elején jó,utána rájövök,hogy teljesen felesleges...


És titkon mégis reménykedsz...

"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/

"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140864 Írta: Ringil
Ringil válaszolt a következő témában: Gondolatok
Ezzel én is egyet értek,mindig reménykedem,még akkor is,ha tudom,hogy semmi nem lesz abból..és ez csak az elején jó,utána rájövök,hogy teljesen felesleges...

"Minden ember a Holdhoz hasonló;túlsó homályos oldalát senkinek sem mutatja meg"

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140862 Írta: Alyr Arkhon
Alyr Arkhon válaszolt a következő témában: Gondolatok

Aeglos írta:

Estel Adániel írta:

Rabyn írta: Tényleg a remény hal meg utoljára?

Persze. ;) Nekem elhiheted! 8)


De a remény sokszor hiú remény, és annál nincs rosszabb...


De van. A reménytelenség.
A remény sokszor hiú, de éppen ezért remény és nem biztos...

"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/

"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140861 Írta: Aeglos
Aeglos válaszolt a következő témában: Gondolatok

Estel Adániel írta:

Rabyn írta: Tényleg a remény hal meg utoljára?

Persze. ;) Nekem elhiheted! 8)


De a remény sokszor hiú remény, és annál nincs rosszabb...

And in the sea there is a fish
A fish that has a secret wish.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
21 éve 2 hónapja #140820 Írta: Estel Adániel
Estel Adániel válaszolt a következő témában: Gondolatok

Rabyn írta: Tényleg a remény hal meg utoljára?

Persze. ;) Nekem elhiheted! 8)

Mornie utúlië! Believe and you will find your way
Mornie alantië! A promise lives within you now

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Moderátorok: GandalfAlyr ArkhonKincsőMetafloraAlew
Oldalmegjelenítési idő: 1.574 másodperc

SSL Security
Comodo SSL Certificate

Vissza a lap tetejére