- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
Gondolatok
- Arzeen
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Snuffles írta:
Mert muszáj. Elvárják. Szülők, tanárok.Phaedra/Namarie írta: Te, de akkor miért tanulod
Ismerős :heu:
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Mert muszáj. Elvárják. Szülők, tanárok.Phaedra/Namarie írta: Te, de akkor miért tanulod
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
Panniii / Annis írta: Ez tartott addig amíg másodikban új földrajztanárt kaptunk aki kitalálta azt a mókát hogy úgy javít dolgozatot hogy a kimásolt térképét ráteszi a dolgozatra és ami nem pont a megfelelő helyen van az nem ér. Azért 2 mm eltérés engedtessen már meg... szal ott utáltam meg a vaktérképeket, meg az egész föcit...
nálunk a fiúknál is így volt, ezért utáltuk
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Annis
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 549
- Köszönetek: 0
Remzymama: Jó neked, hogy ötö voltál a vaktérkép ellenére is... én a hármast is alig bírtam összekaparni, pedig (és most lehet megkövezni) én kifejezetten szerettem térképnél felelni töriből, vagy vaktérképpel dolgozni. Ez tartott addig amíg másodikban új földrajztanárt kaptunk aki kitalálta azt a mókát hogy úgy javít dolgozatot hogy a kimásolt térképét ráteszi a dolgozatra és ami nem pont a megfelelő helyen van az nem ér. Azért 2 mm eltérés engedtessen már meg... szal ott utáltam meg a vaktérképeket, meg az egész föcit...
A másik a hazsnos tudás kérdése a tanár témában... nem értem miért kell a gyerekekből kétlábón járó lexikont csinálni csomó felesleges tudással (pl Suzuka legfőbb iparágai stb.) ahelyett hogy elmondanák az alapokat és utána megtanítanák hogy hogyna lehet utánanézni annak amire szükség van az adott témában. Mert könyvtárismeretet vagy lexikonhasználatot nem nagyon tanítanak... Persze kell megtanulni dolgokat de nem mindegy mit és mennyit.
Snuffles: én pont a XX. századi történelmet nem szeretem. Pontosabban nálam a középkorral vége lett azoknak a részeknek amik érdekelnek utána meg maradt a szükséges rossz.
Kedves tanárom meg igyekezett is tenni arról hogy ne élvezzem... érettségin meg jól meg is szivatott...
Nem minden vándorút céltalan /J.R.R. Tolkien/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Namarie
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 4775
- Köszönetek: 0
Gondold ezt át!
"ó, én vad atyámfiai, nem fog átok: elmegyek én tihozzátok"
"Gyere ide, ne félj! Biztonságban vagy a biztonságban lévők között!"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Sehova nem kell nekem a töri, de azt nem hiszem, hogy hét-nyolc éve folyamatosan fáradt lennék. :/ Biológiához kell nekem a biológia, a tartalékokhoz a magyar. Töriből már csak a jó érzés miatt lenne érdemes négyesnek lennem, de igazából nem számít sehova, duplázni szeretnék ráadásul.Phaedra/Namarie írta: Snuffles: lehet, hogy fáradt vagy, vagy abszolút nem érdekel a téma. Miért kell neked a töri? Pszichológiáho, úgy tudom, biológia, vagy magyar is jó.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Namarie
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 4775
- Köszönetek: 0
Miért kell neked a töri? Pszichológiáho, úgy tudom, biológia, vagy magyar is jó.
"ó, én vad atyámfiai, nem fog átok: elmegyek én tihozzátok"
"Gyere ide, ne félj! Biztonságban vagy a biztonságban lévők között!"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
öö, nem biológus. viszont biológia-történelem szakos. :]Felagund írta:
Most akkor nem biológus? Vagy lemaradtam valamiról? :hein:Snuffles írta: A töritanulásról: köszönöm szépen, de minden hétvégén törit ver a fejembe a kedvesem (töriszakos ő is, csak Szegeden), de nem sok sikerrel... Lehet, hogy nem koncentrálok eléggé.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Felagund
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 6412
- Köszönetek: 2
Snuffles írta: A töritanulásról: köszönöm szépen, de minden hétvégén törit ver a fejembe a kedvesem (töriszakos ő is, csak Szegeden), de nem sok sikerrel... Lehet, hogy nem koncentrálok eléggé.
Most akkor nem biológus?
Vagy lemaradtam valamiról? :hein:
Our knees do not bend easily
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Snuffles írta: Pszichológiára felvételiznék legszívesebben, de annyira nem vagyok jó tanuló és nem is voltam. Annyit olvastam a témában mindenféle egyetemi és kevésbé egyetemi jegyzetet, hogy már nem is tudom, mit tudnának megtanítani az egyetemen, ami érdekelne is...
A töritanulásról: köszönöm szépen, de minden hétvégén törit ver a fejembe a kedvesem (töriszakos ő is, csak Szegeden), de nem sok sikerrel... Lehet, hogy nem koncentrálok eléggé.
Vagy nem jó a módszer.
Próbálkozzon másfajta megközelítéssel.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
A töritanulásról: köszönöm szépen, de minden hétvégén törit ver a fejembe a kedvesem (töriszakos ő is, csak Szegeden), de nem sok sikerrel... Lehet, hogy nem koncentrálok eléggé.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Snuff: Korrepetáljalak töriből? Csokiért szívesen megteszem.
Egyébként meg ahhoz hogy jó feleletet adj egy tanárnak, sokkal több pszichológia kell, mint tudás.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
Mi is rajzolgattunk, én megrajzoltam rendesen őket, de hármas voltam földrajzból mindig. Igaz, nem is érdekelt, csak túl akartam lenni rajta.Remzymama/Tünde írta: Lassan OFF lesz, de az is normális, ha valamelyik tanár minden egyes föciórára vaktérképet rajzoltat és óra elején az a dolgozat? Mert sztem mindenben a középút a legjobb. Én egyet sem csináltam mégis mindig ötös voltam föciből.
De hidd el, van akinek segít. Persze ahhoz akarni is kell...
Történelemből viszont nem csinálunk térképeket, csak előszedjük a középiskolai atlaszt és nekem ez nem segít, mindig is rossz voltam történelemből és ha megfeszülük se bírok hármasnál jobb lenni. Pár éve felelnem kellett a kettesért, pedig édesanyám - és amíg élt, nagymamám is - a tanúja votl mindig annak, hogy készültem én rendesen, de nem tudom a kérdéseket felfogni rendesen. Illetve én mindig azt hiszem, hogy sikerült, leírom a választ, megírom az esszét és majdnem mindig nullpontos lesz az esszé.
Emiatt nem is szeretem már a történelmet, pedig a huszadik századi történelem azoknak is érdekes, akik amúgy nem szeretik.
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Snufi
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- meow
"Well, I'm back."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Alyr, tökéletesen tisztában vagyok vele, csak szerintem ez így nem jó. Hanem egybe kéne valahogy olvasztani. Eleve ez így kiszúrás olyanokkal, akik esetleg nem engedhetik meg maguknak anyagilag a dolgot, pedig közben jó tanárok lennének.Alyr Arkhon írta: Kar'sa: Ne keverd az egyetemi tanérképzést az egyetemi képzéssel. Az egyetemi képzés szakirányú képzés, példának okáért biológus szerű lényeket oktatnak, vagy történész szerű lényeket, mindenesetre olyan tárgyban kapják a képzést, de ettől ők még maximum érteni fognak a dologhoz.
Az egyetemi tanárképzés során elvileg azt tanuljuk meg, hogy azt amit szakirányú képzésen tanultunk, hogyan tanítsunk meg másoknak. Elvileg.
A vaktérkép. Megint egy olyan dolog védelmében, amit én sem tudok rendesen megcsinálni. Szóval csak akkor tudod hogy hol van igazából egy hely, ha vaktérképen tudod jelölni. Térképet olvasni mindenki tud, mert oda van írva, h Debrecen.
Szerintem is a középút a jó, persze a megfelelő közép.Remzymama/Tünde írta: Mert sztem mindenben a középút a legjobb. Én egyet sem csináltam mégis mindig ötös voltam föciből.
Viszont a második idézett mondattal nagyon-nagyon nem értek egyet.
Ötös voltál. ÉS??? Számít az valamit? Mert szerintem baromira nem.
Milyen érdekes, hogy 9-11-ben töriből például éppenhogy össze tudtam kaparni egy 4-est, 12-ben meg csuklóból csont 5-ös voltam.
És ez azért lett volna, mert többet tanultam? Fenét, még kevesebbet is sokkal. Egyszerűen a tanár nem kért annyit számon. Én mégis az elsőre gondolok jobb szívvel, mert tőle sokkal többet tanultam. Pedig ő, mint már régebben írtam, hat leckét kért számon minden órán. Vagy feleltünk egy egész órán, vagy x fő, általában 6 írásban felelt.
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ery
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3062
- Köszönetek: 0
A térkép jóbarát, ezt nem fogja fel sok ember. A jó térképhasználat a felelet jegyét akár 2-3 jeggyel is feltornászhatja. Volt olyan tanítványom, aki nem jött ki felelni a görög-perzsa háborúkból, mert nem készült, de volt egy olyan, aki kijött és a térképen lemutogatta az egészet és közben eszébe jutottak dolgok s végül ötöst kapott. Aztán persze van olyan, aki nekiáll Apulliában keresni a marathóni síkot. Én ezért eröltetem a térkép - vaktérkép használatot. Nincs annál fájdalmasabb, mint amikor valaki Debrecen környékén keresi Sopront.
"Valami lóg a levegőben! Sajnos nem Maedhros..."
Καναπή!
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
Mert sztem mindenben a középút a legjobb. Én egyet sem csináltam mégis mindig ötös voltam föciből.
Egyébként az oktatás sztem másik alapvető problémája, az, hogy a tanmenet (nem tom pontosan ez e a neve) nem kapcsolódik szervesen össze. Gondolok itt arra, hogy az irodalom, történelem, oktatást, meg még számosat, (pl. a természettudományokkal is) nyilván össze lehetne hangolni, hogy egy korról tanulj párhuzamosan.
Talán akkor öszefüggéseiben jobban felfogná számos diák.
(remélem nem voltam ződ )
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
A nyomtatott képek kipingálásáról viszont elég gyorsan leszoktam, mert kevés fantáziát láttam benne.
Kar'sa: Ne keverd az egyetemi tanérképzést az egyetemi képzéssel. Az egyetemi képzés szakirányú képzés, példának okáért biológus szerű lényeket oktatnak, vagy történész szerű lényeket, mindenesetre olyan tárgyban kapják a képzést, de ettől ők még maximum érteni fognak a dologhoz.
Az egyetemi tanárképzés során elvileg azt tanuljuk meg, hogy azt amit szakirányú képzésen tanultunk, hogyan tanítsunk meg másoknak. Elvileg.
A vaktérkép. Megint egy olyan dolog védelmében, amit én sem tudok rendesen megcsinálni. Szóval csak akkor tudod hogy hol van igazából egy hely, ha vaktérképen tudod jelölni. Térképet olvasni mindenki tud, mert oda van írva, h Debrecen.
Xenosz: Egyszer nekem is fel kellett rajzolnom Lengyelországot, igaz a 11. századi alakját, de sehogyse ment. Ketetst is kaptam arra a dolgozatra.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alcarcalimo
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
15 éve gyakorló tanárként:)
A többieknek is...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Nóli i linantea
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
If I promise not to kill you, can I have a hug?
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ben
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3358
- Köszönetek: 0
Ehhez kapcsolódva: az araboknál nem jó éjszakát köszönnek, hanem "Reggelre kelve ébredj a jóra!" )Kincső (Thilanna) írta: És:
B.L. írta: A japánok hosszú, a világon leghosszabb átlag életkorának legvalószínűbb oka az udvarias szó. Mert a japán üzletben az eladók kórusban valami olyasmivel köszönnek, hogy Ön volt a legcsodálatosabb vásárló, akivel valaha is találkoztunk, míg a magyar boltban odacsapják az árut mondván, öszi, nem öszi, nem kap mást. Mert a japán anya és a gyerekek úgy köszönnek el minden reggel a munkába induló apától, hogy menj el, és méltóztassál hazajönni! De hiányzik ez nálunk, ahol az apák elmennek reggel, és nem jönnek vissza, csak hébe-hóba! A világon a magyar férfiaknak a legalacsonyabb az átlagéletkoruk, mert folyton elkódorognak.
basking in the sunshine of a bygone afternoon,
bringing sounds of yesterday into this city room.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kincső
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Éppen (a nyelvtan oktv második fordulójaként) pályamunkát írok "retorikai eszközök a modern kommunikációban" címmel, és az ajánlott irodalomban annyi szépet és jót olvastam, hogy az hihetetlen. Az egyiket megosztom veletek most, igazából nem is a retorikáról, hanem a hatékony (mindennapi) kommunikációról szól - tanulságos lehet bár az egész tanulmányt(előadást) érdemes elolvasni. A címe A szó varázsa és válsága (megjelent A régi új retorika c. sorozat 2000. évi kiadásában).
Bencze Lóránt írta: A retorika a hatékony kommunikáció lehetőségeinek tudománya. A hatékony kommunikációé, amely nemcsak információátadás, hanem a másik ember motiválása, előítéletek és görcsök feloldása, szellemi határok megnyitása és eltörlése, érzelmi gödrök feltöltése és buckák elhordása egymás útjából. A retorika a hír olyan irányítása, amely bátorítja a másikat, hogy új módon gondolkodjék, és hatékonyabban cselekedjék. Ez a hatékony kommunikáció életáramlás, nem ráerőltetés. Kölcsönösen kreatív – beszélőben és hallgatóban, azaz (idegen szóval) interakció. A hatékony kommunikáció annak készsége, hogy mit, mikor, kinek, miért, hogyan stb. közlünk A hatékony kommunikáció minden ízében általában inkább konkrétabb, mint általános vagy elvont. Állandó nyitottságot követel meg, és azt, hogy legyen mondanivalónk, és akarjunk is közölni. (…) A retorika a lehetőségek tudománya is, és mint ilyen, elmélet. Az elméletben felvázolt lehetőségek közül a gyakorlatban választani kell. A legodaillőbbet, a leghatékonyabbat kell kiválasztani. De „az elmélet szónoki gyakorlat nélkül nem sokat ér, az ilyenfajta tanításokat a gyakorlatban kell alkalmazni” (A.C. Herenniusnak ajánlott retorika I.1. ADAMIK ford.). A leghatékonyabb módja a kommunikációnak a személyes jelenlét folyamán megy végbe.
Végül a hatékony kommunikáció mindig kockázat és izgalom is egyben. A rosszul megválasztott kommunikációs stratégia megtöri a szerelmes vonzódást, tönkreteszi a családi békét, felborítja a munkahelyi fegyelmet, a politikában pedig választási vereségbe torkollik.
A szó csak akkor válságos, ha álságos, különben csodálatosan varázslatos, teremtő, gyógyító, jobbító, igéző. i]ez sajna már visszautalás az előadás elejére - a szerk.[/i
Ugyanennek az elején van még két érdekes:
És:B.L. írta: A szerelem nem más, mint két személyiség legtökéletesebb és mindenféle információcserét és áramlást végigjáró, az emberi kommunikációs lehetőségeket kimerítő folyamat és létforma. A család ugyanennek egyfajta kiegyensúlyozott állandósága.
B.L. írta: A japánok hosszú, a világon leghosszabb átlag életkorának legvalószínűbb oka az udvarias szó. Mert a japán üzletben az eladók kórusban valami olyasmivel köszönnek, hogy Ön volt a legcsodálatosabb vásárló, akivel valaha is találkoztunk, míg a magyar boltban odacsapják az árut mondván, öszi, nem öszi, nem kap mást. Mert a japán anya és a gyerekek úgy köszönnek el minden reggel a munkába induló apától, hogy menj el, és méltóztassál hazajönni! De hiányzik ez nálunk, ahol az apák elmennek reggel, és nem jönnek vissza, csak hébe-hóba! A világon a magyar férfiaknak a legalacsonyabb az átlagéletkoruk, mert folyton elkódorognak.
"...asztaltalan szó-malaszttal..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Nagy facepalm részemről... bocs, kivételesen idő hiányában nem olvastam át amit sietősen legépeltem...Remzymama/Tünde írta: nem elegem lett, amit írál az úgy ok nekem
de fordítva írtad
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gandalf
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Missy
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Elnézést attól akit Csajkovszkij ellen elkövetett merényletem felháborított, dehát még picinke voltam....
Sötét fellegek úsztak lomhán az égbolton, követve az ifjú tünde útját az erdei ösvényen.
(Tünde énem,félig meddigLevinhood, DH2000. segítségével)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Arzeen
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1038
- Köszönetek: 0
Rabyn írta: A 3.-os tanárom kiradíroztatta velem a színeket a tankönyvből... Nekem NEM tetszett, hogy feketefehérek a figurák az olvasókönyvben, inkább kiszíneztem... Ahol meg nem volt figura ott rajzoltam.
Szemétség Én a német könyvemet dekorálom immár harmadik éve (vagy második?). Csakhát, így végzősként nincsenek nálam a kéktől eltérő színek, ezért csak a kék töltőtollammal szórakozok A múlt héten egy Svájc térképpel szembesített minket, de nekem nem tetszett, hogy a folyók és a tavak nem kékek. Most már azok
Annis: nem is raccsolsz :heu:
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Xenosz
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
- Hozzászólások: 43
- Köszönetek: 0
Viszont a mi föcitanárunk úgy tanított hogy ihaj, állandóan történeteket mesélt meg ilyenek, az osztály röhögött és tanult, kért vaktérképet, de nem túl durván, úgyhogy szerintem az is kell, csak nem kell eltúlozni.
Egyébbként szerintem is megkellene szűrni a tanárjelölteket, hogy már eleve idegbajos emberek ne menjenek tanárnak, mert a gyerekek kimiskárolják őket félperc alatt( persze az idegbajosokat nem úgy értem hogy őrültek). Viszont tényleg jó kérdés az, hogy ezt mi tudjuk, sőt sokan mások is, de az oktatásügyi minisztérium, az egyetemek, meg stb. miért nem tudják ezt? És ha már valaki tanárnak megy, de nem is akar az lenni és csak azért megy, mert nem jutott más az eszébe-> az belegondolhatna,(ha már úgyis értelmiséginek készül) hogy mások életével játszik, hatalmas a felelőség minden tanáron, de ez MIÉRT nem esik le egyiknek sem?
Rabyn, te jól csinálod, neked vannak elképzeléseid, gondolataid és terveid a jövőre nézve, így kell ezt, beőled lehet jó tanító, úgyhogy kívánom is neked hogy sikerüljön!!!
"One Ring to rule them all
One Ring to find them
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
de fordítva írtad
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Hüh, ezzel egyetértettem eléggéRabyn írta: Azért ezt nem volt semmi végigolvasni:))
Én ha odafent is úgy akarják akkor Tanító leszek, aztán szeretnék egy valamilyen szakos tanár is lenni. És akkor 1-8ig taníthatok. Fölötte nem akarok, nekem nem kellenek olyan diákok akiket más már elszúrt. Egyébként előre sajnálom a diákjaimat mert nálam nem lesz telefonbecsörgés, baromira nem fog érdekelni az ő személyes joga a telefonhoz, pofázáshoz az órán (persze csak az idősebbeknél hiszen a kicsiket nekem kell megtanítani rá, hogy az iskolapadban hogyan kell viselkedni) levelezéshez. Valahogy nem az a tanár szeretnék lenni aki úgy tart órát, hogy "hátjó oké mindegy micsinálnak csak csendben legyenek." Már arra is kitaláltam valamit, hogy mit csinálok az órán olvasóval. Velem töbször fordult elő, hogy elvették tőlem a könyvet amit órán olvastam. (A Gyűrűk Urát pl rendszeresen). Én nem fogom elvenni a kölyöktől a könyvet, hanem megkérem, hogy mesélje már el mi olyan izgalmas abban a könyvben, hogy nem tud délutánig várni, mert lehet, hogy ha még nem olvastam én is elolvasnám. Ezzel talán a többiek érdeklődését is felkelti, meg ajánl nekem egy jó köynvet:)
A vaktérképek egyébként nekem is a halálom. Nem attól fogom megjegyzni, hogy hol van Timbuktu, hogy vaktérképen bejelölöm... Attól már könnyebben, hogy aha itt van mellette eza folyó/tenger/ország és dejó és ehhez ezt tudom kötni meg azt. Én tényleg úgy hiszem, hogy az alapoknál romlik el minden. Hogy lehet egy gyereket leszúrni mert beszédhibás? Azt el kell küldeni szakemberhez, hogy segítsen rajta vagy ha nem lehet akkor előnyt kovácsolni a beszédhibájából. Én is picit pösze vagyok és picit raccsolok néha dadogok is a hadarásról nem is szólva. Ugyanez a helyzet a viselkedés zavaros emberekkel is. Egyébként ma mindenkire rámondják, hogy hiperaktív pedig lehet, hogy csak unatkozik.
Én is rajzoltam anno, a tankönyveimbe, füzeteimbe, mindenhova rajzoltam:) Aztán egy tanárom közölte, hogy inkább vegyek elő egy lapot vagy másik füzetet és ha nagyon nem bírom ki akkor rajzoljak abba. A 3.-os tanárom kiradíroztatta velem a színeket a tankönyvből... Nekem NEM tetszett, hogy feketefehérek a figurák az olvasókönyvben, inkább kiszíneztem... Ahol meg nem volt figura ott rajzoltam.
Ha tanár lennék, én is hasonlóképp tanítanék.
A beszédhibát illetően: nekem a magyartanárom az egyik óra kellős közepén elkezdte, hogy raccsolok, és hogy ezen változtatni kell, elvette az ellenőrzöm, és írt a szüleimnek, hogy logopédus, blablabla.
Nem mentem logopédushoz. Óvodában jártam de marhára semmi értlme nem volt, mert az állítólagos pöszeségemmel volt elfoglalva.
Raccsolni máig raccsolok, bár nem feltűnő állítólag. A vicc az, hogy fogalmam nincs, hogy kéne kiejteni az R-t, állítólag valahogy a nyelvet kell rezegtetni, de nekem úgy tűnik az ilyen funkcióm kimaradt a gyártás során.
Remzymama/Tünde: örülök, hogy egyetértesz, ezek szerint végre sikerült érthetően kifejeznem magam.
[size=9:13sfmhgr](vagy csak egyszerűen eleged lett belőlem, és gyorsan igazat adtál )[/size]
Egyébként én se vagyok vaktérkép-párti, de hálás vagyok a földrajz-tanáromnak, hogy minden órán számonkérte a táblánál a vízhálózatos térképen, hogy hol van ez meg az a folyó, mindenféle hegyek, és ilyesmik.
Minderre nem került volna sor, ha osztálytársaim an Andokot nem Ázsiában keresik, és egyéb "aranyos" dolgok.
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!