Gondolatok
- Missy
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Sötét fellegek úsztak lomhán az égbolton, követve az ifjú tünde útját az erdei ösvényen.
(Tünde énem,félig meddigLevinhood, DH2000. segítségével)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ecthelion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1029
- Köszönetek: 0
Szerintem ha egy gyerek halálra unja magát egy órán, az valamilyen szinten a tanár hibája is. (Zárójeles példa erre a művészetismeret c. órám, ahol is a tanár szokása az, hogy bejön és könyvből felolvas valami hülyeséget, amin látszik, hogy még őt sem érdekli, hát akkor a diákságot). Persze nyilván a gyerekbe is van hiba, vagy csak szimplán nem érdekli az egész, amiről nem igazán tehet. Mit tehet a tanár? Megpróbálja kicsit érdekesebben előadni magát, úgy, hogy elkezdje érdekelni a diákot az amit tanít. Én élő példa vagyok erre: Évekig utáltam pl. a bioszt, mert az összes tanárom rémesen tanította, dögunalmasak voltak az órák, pár éve pedig kaptam egy olyan tanárt, aki olyan módon megszeretette velem, hogy most ez a kedvenc tárgyam. Mert érdekesen tanítja, mert jól tanítja és mert szereti is amit csinál! Ez sem utolsó szempont.
Nem akarom csak a tanárokat szapulni, de szerintem igenis sok múlik rajtuk is. Nyilvánvalóan a diákokon is. És igen bizony néha vannak nagyon reménytelen esetek, akikkel tényleg nehéz valamit is kezdeni. Ebben igazad van.
"A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Feanor Faelivrin
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 552
- Köszönetek: 0
[size=9:i8nic7h3]A helyesírás nem erősségem Kar'sa, de nem is nagyon érdekel amíg mások megértik amit írok.[/size]
"A mosoly a leger
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Örülök, hogy sok mindennel egyetértesz, de nagyon fúrja az oldalamat a kíváncsiság: miben látod a megoldást?...Remzymama/Tünde írta: Remélem nem tanárnak készülsz
Kíváncsi lennék szülőként majd a véleményedre.
de
sok mindennel egyetértek, amit mondasz, csak a megoldást nem abban látom, amiben te
Jöhetnek a világmegváltó ötletek
Egyébként NEM általánosságban beszélek a gyerekekről, ha félreérthető lett volna, de vannak olyanok jó számmal, akiket leírtam. És sajnos ezek húzzák maguk után a hülyeségeikbe a többieket.
Hogy szülőként mi lenne a véleményem? Az, hogy ha a drága egyetlen kisfiam/kislányom intőt kapott, akkor annak bizony oka kell, hogy legyen, alaposan utánanéznék a dolognak, megnézném, mit ronthattam el vele...
Egyébként komolyan vannak olyanok, akiknél szerintem egyszerűen semmi nem segít. Láttam olyat, aki nem bírt viselkedni, pedig szerintem minden lehetséges módon próbálkoztak vele, tényleg nagyon mindenféle tanárunk volt. De ismétlem, várom a korszakalkotó ötleteid
u.i.: nem, nem tanárnak készülök, mert enyhén kisebbségi komplexusos idegbeteg állat vagyok hozzá, reszketnék, etc., aztán meg nem is vagyok valami exhibicionista. Türelemben nem lenne hiány, csak a baj az, hogy nagyon nem tudok magyarázni. Ahhoz tehetség kell, hogy valaki tudjon.
Én a táblánál valami "és ez így, az meg amúgy, ja nem, emígy van, izé, aaaaa hogyishívják meg.... aaaa..... hogy is mondják ezt magyarul?" és egyéb szépségek... Szóval ennyi öniróniám azért van (sztem több is :heu: )
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
Kar'sa írta: És bizony nem a tanár hibája, hogy nincs semmi fegyver a kezében ilyen dögök ellen, hanem az idióta szabályoké és a szülőké, akik engedetlen, öntelt, beképzelt és magukat mindenek felett állónak képzelő szörnyeket (nem) neveltek.
Mit tud tenni a tanár? bevág a gyereknek néhány intőt, hátha a szülő felébred... hátha... sajnos az ilyen szülő az röhög egyet, és rá se ránt az egészre... Persze, nem neki kell elviselnie a gyerekét.
Remélem nem tanárnak készülsz
Kíváncsi lennék szülőként majd a véleményedre.
de
sok mindennel egyetértek, amit mondasz, csak a megoldást nem abban látom, amiben te
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Helyanwe Uivadel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
- Hozzászólások: 20
- Köszönetek: 0
A smile costs nothing, but gives much.
...none needs a smile so much as who has no more to give...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Oh... mikológia... szívem csücske...Helyanwe írta: No igen..ha megnézem a hűtőnket meg kell,hogy jegyeznem: micsoda mikológiai (gombás) kutatási téma lenne ebből!
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Olorin.papa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
"Már születésem óta haldoklom,kissé hosszúra nyúlik. Unom."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Helyanwe Uivadel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
- Hozzászólások: 20
- Köszönetek: 0
Kar'sa írta: nohát, két pozitív hozzászólás
csak azért írok most, mert nagyon tetszik Olorin.papa aláírása, az alábbiaknál fogva:
Nővérem zoológushallgató, és történetesen most a kolis hűtőjében van néhány érdekes dolog, példának okáért döglött medúza és csikóhal a fagyasztóban
Én pedig ebben az évben lettem elsőéves biológus(FONTOS:kollégista:), és át tudom érezni
No igen..ha megnézem a hűtőnket meg kell,hogy jegyeznem: micsoda mikológiai (gombás) kutatási téma lenne ebből!
A smile costs nothing, but gives much.
...none needs a smile so much as who has no more to give...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
csak azért írok most, mert nagyon tetszik Olorin.papa aláírása, az alábbiaknál fogva:
Nővérem zoológushallgató, és történetesen most a kolis hűtőjében van néhány érdekes dolog, példának okáért döglött medúza és csikóhal a fagyasztóban
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Olorin.papa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
"Már születésem óta haldoklom,kissé hosszúra nyúlik. Unom."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Helyanwe Uivadel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
- Hozzászólások: 20
- Köszönetek: 0
Kar'sa írta: Nagyon sokat változott a helyzet az utóbbi néhány évben, a diákok iszonyatosan elpofátlanodtak. Vannak olyan diákok, akik annyira halálra unják magukat órákon, hogy azzal szórakoztatják magukat, hogy a tanárt cukkolják, beszólnak neki, hülyeségeket kérdeznek, és azt várod, hogy ők ezt mosolyogva fogadják, és bolondot tettetve magyarázzák a semmit?
Hát igen...csak szét kell nézni az országban és meg kell nézni, hogy milyen szinten vannak egyesek( egyes diákok is).
Amikor érettségiztem, sok olyan emberrel összefutottam, aki megoldhatatlannak találta a matek érettségit, pedig ma már csak a legelemibb dolgok vannak benne. Ezek az emberek nem hülyék, csak fura nekik az a tény, hogy az órán FIGYELNI KÉNE és esteleg még meg is értenék és talán mégsem mond akkora hülyeségeket a tanár!.
Ilyeneket tanítani?!
A smile costs nothing, but gives much.
...none needs a smile so much as who has no more to give...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Nagyon sokat változott a helyzet az utóbbi néhány évben, a diákok iszonyatosan elpofátlanodtak. Sajnos valaki ráébresztette őket, hogy helyzeti előnyben vannak az idióta törvények miatt, és olyan aljas módon csesztetik a tanárokat, hogy csodálkozom, hogy még egyáltalán vannak tanárok. Vannak olyan diákok, akik annyira halálra unják magukat órákon, hogy azzal szórakoztatják magukat, hogy a tanárt cukkolják, beszólnak neki, hülyeségeket kérdeznek, és azt várod, hogy ők ezt mosolyogva fogadják, és bolondot tettetve magyarázzák a semmit?
Echtelion!!! A tanárok is emberek, nem természetfeletti lények, nem gépek, nem szentek, emberek. Nekik is elfogy a türelmük.
És bizony nem a tanár hibája, hogy nincs semmi fegyver a kezében ilyen dögök ellen, hanem az idióta szabályoké és a szülőké, akik engedetlen, öntelt, beképzelt és magukat mindenek felett állónak képzelő szörnyeket (nem) neveltek.
Mit tud tenni a tanár? bevág a gyereknek néhány intőt, hátha a szülő felébred... hátha... sajnos az ilyen szülő az röhög egyet, és rá se ránt az egészre... Persze, nem neki kell elviselnie a gyerekét.
Hogy bármivel lehet nem egyetérteni? Szerintem vannak dolgok, amikkel nem nagyon... például most ne érts egyet azzal, hogy tudom is én a mohácsi vész 1526. augusztus 29-én volt. Vannak olyanok, akik ebbe is belekötnek undorító módon. Most erre a tanár megint csak mit tud mondani? Hát nem azt, hogy "hmm... ez érdekes elképzelés, kisfiam", hanem bizony közli vele, hogy ugyan, fogja már be a csőrét.
Persze, az ember akkor tanul, ha kérdez, ezzel egyetértek.
Az irodalmárost célzatosan mondtam.
Szerintem se jó, ha valaki nem engedi az egyéni gondolkodást, de *bizonyos* esetekben megértem, másokkal való negatív tapasztalatok miatt. Amikor például lerí az egészről, hogy az illető jó ha egy szót tanult a helyesírásától meg falra lehet mászni, akkor nagyon is.
Szóval mindösszesen arra akartam kilyukadni, hogy nagyon sok tanár van, akit úgy állítanak be, mintha milyenhűdejajdenagyon rossz lenne, és közben meg esetleg nagyon is jó tanár meg tök jó fej. Én egy csomó tanáromért rajongtam, akit a többiek ki nem állhattak.
Kiegészítés Alyrnak:
Nem is arról volt szó, hogy azért, mert Ő mondja, hanem azért, mert úgy van és kész. Ld. a történelmi példát. És ilyen esetben nem azért mondja, mert fogalma sincs róla.
Az 1. pont további részeivel egyetértek, mindent nem lehet elmagyarázni, a gyereknek magának is kell utánanéznie a dolgoknak.
"Mármint ki mögött?"
Nem "ki", hanem "mi" mögött... Az egyéni elképzelés mögött, természetesen.
A nyelvtan nem felesleges, én ezt nem is mondtam. Sőt asszem pont ellenkezőleg... Bár talán ezt nem is nekem írtad, nem?
Még egy kis kiegészítés, azoknak akik majd fikáznak rám:
Nem lehet mindent addig magyarázni, amíg megértik akiknek magyarázzák.
Például biztos vagyok benne, hogy most kapok rendesen ellenvéleményeket, mert nem értettétek meg, amit mondok. És magyarázhatom az Apokalipszisig, akkor se fogjátok megérteni...
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Alyr Arkhon
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Más kérdés, hogy mindent nem lehet elmagyarázni a gyerekeknek, mert akkor azzal megy el az óra a tananyag helyett és a tanár jár rosszul a végén (meg a gyerek érettségin, mert nem jutottak el odáig, ameddig kellett volna)
2.
Kar'sa írta: Az irodalomtanárok általában csak akkor tudják értékelni az egyéni elképzeléseket, ha megfelelő irodalmár személyiség és makulátlan helyesírás áll mögöttük.
Mármint ki mögött?
3. A nyelvtan felesleges? Tanultatok már ti idegen nyelvet? Hogy magyaráznád el egy gyereknek, hogy a longissimus a longus felsőfoka, ha azt se tudja, mi a melléknév?
A helyesírás szintén nagyon fontos, bármiféle írásbeli kommunikáció elbukhat ezen.
4.
Liliom írta: Felvetettetek a tanarok problemajat.
Szerintem a mai fiatal tanarok tobbsegevel az a gond, hogy nem azert lettek tanarok mert ezt a hivatast valasztottak, hanem mert a kozepiskolai eveik alatt nem erdeklodtek semmilyen konkret iranyba, es nem volt mas elkepzelesuk, nem tudtak az iskola valamilyen formajan tul jutni. Ez bizony nem jo, es az ilyenek altalaban baromi unalmas, csendes, tankonyvszagu orakar tartanak.
Szerintem nem. Sokan tudják vagy sejtik, hogy mik akarnak lenni, de egyszerűen túl sokan akarnak történészek, irodalmárok, esztéták lenni. Évente 2-300 történész kap diplomát az országban, és legjobb esetben is 2-3 tud történészként elhelyezkedni. A többieknek marad az, hogy vagy tanítják (és ez sokszor még a jobbik eset számukra), még ha nincs is kedvük hozzá, vagy teljesen máshol próbálnak elhelyezkedni.
"Eala Earendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended"
/Cynewulf/
"Nem táncol többé pázsiton
Aranyerdőben tündelány"
/SÚ/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ecthelion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1029
- Köszönetek: 0
Kar'sa írta: Hát... én azért meg tudom érteni az utóbbi tanárt. Néha a "taknyos kölkök" eléggé az agyukra mehetnek...
Ha valakinek nincs türelme, az ne menjen tanárnak.
Az egyetlen fegyver a kezükben a karó és az intő, ami meg jóformán semmit nem használ egyeseknél.
Ezzel a hozzáállással meg pláne ne legyen senki tanár.
Mert ha esetleg olyat amivel tényleg nem lehet nem egyetérteni, pl. történelem, vagy irodalomtörténet, kémia, biológia, etc. akkor maximálisan meg tudom őt érteni.
Bármivel lehet nem egyetérteni, sőt a tanulás egyik alapvető lényege az, hogy mindig kérdezel, kételkedsz. És erre a tanár szempontjából nem az a válasz, hogy "nekem van igazam, mert én ebből egyetemet végeztem", hanem az, hogy addig magyaráz amíg a gyereket meg nem győzi az igazáról. Elvégre ha én írok valamit teszem azt valamelyik középfölde topicba, és valaki nem érti, akkor nem ő a hülye, mert nem érti, hanem én, mert nem értettem meg magam rendesen, és akkor újból leírom, érthetőbben, és addig magyarázok míg végül bebizonyítam az igazam. (Na nem mintha annyira sokat értenék én közéföldéhez, ez csak egy szimpla hasonlat ).
Az irodalomtanárok általában csak akkor tudják értékelni az egyéni elképzeléseket, ha megfelelő irodalmár személyiség és makulátlan helyesírás áll mögöttük.
Miért, teszem azt egy irodalmál versértelmezése mennyivel jobb, mint egy átlag olvasóé?
Rabyn írta: Egyébként ti mit tartotok alapműveltségnek?
Hmm jó kérdés. Széles látókör talán?
"A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kar_sa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Hát... én azért meg tudom érteni az utóbbi tanárt. Néha a "taknyos kölkök" eléggé az agyukra mehetnek...Feanor Faelivrin írta: A tanár témában most nagyon penge vagyok mert épp most van egy részükkel hosszas elvi vitám.
Szerintem csak olyan embernek lehetne tanárnak mennie aki szereti a tantárgyát, és jó pedagógus, akivel lehet vitatkozni és meg lehet beszélni az aggájaimat egyes anyagrészekkel kapcsolatban. Jó példa erre a matektanárom aki 7.-8.-ban tanított. Már 50 éve volt a pályán és szerette azt amit csinált.
Az ellen példa: Ismertem egy olyan tanárt is aki mindig arra hivatkozott hogyha nem értettem vele egyett, hogy majd ha én is elvégzem azokat az iskolákat amiket ő akkor majd kioktathatom az egyes anyagrészekről, addig viszont csendben írjam amit mond és készüljek a dolgozatokra.
Azt hiszem mindenki érzi a kontrasztot.
Szegény tanárok amúgy is eléggé kiszolgáltatott helyzetben vannak, mert a gyerekeknek mindent szabad, nekik meg semmit. Az egyetlen fegyver a kezükben a karó és az intő, ami meg jóformán semmit nem használ egyeseknél.
És kíváncsi lennék arra is, hogy a bizonyos "gonosz" tanár mit tanított. Mert ha esetleg olyat amivel tényleg nem lehet nem egyetérteni, pl. történelem, vagy irodalomtörténet, kémia, biológia, etc. akkor maximálisan meg tudom őt érteni.
Ha pedig, neadjisten, arról volna szó, hogy irodalomtanár volt, és neked saját ötleteid voltak, akkor megint csak egyetértek vele.
Az irodalomtanárok általában csak akkor tudják értékelni az egyéni elképzeléseket, ha megfelelő irodalmár személyiség és makulátlan helyesírás áll mögöttük.
[size=9:3fkh76do](ami mondjuk szerintem jogos, mellesleg az "aggájok" mellett nem egészen teljesül esetedben)[/size]
[size=9:3fkh76do](hupsz, kiszaladt a számon...)[/size]
Kārātārānen a áirâë...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Feanor Faelivrin
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 552
- Köszönetek: 0
Szerintem csak olyan embernek lehetne tanárnak mennie aki szereti a tantárgyát, és jó pedagógus, akivel lehet vitatkozni és meg lehet beszélni az aggájaimat egyes anyagrészekkel kapcsolatban. Jó példa erre a matektanárom aki 7.-8.-ban tanított. Már 50 éve volt a pályán és szerette azt amit csinált.
Az ellen példa: Ismertem egy olyan tanárt is aki mindig arra hivatkozott hogyha nem értettem vele egyett, hogy majd ha én is elvégzem azokat az iskolákat amiket ő akkor majd kioktathatom az egyes anyagrészekről, addig viszont csendben írjam amit mond és készüljek a dolgozatokra.
Azt hiszem mindenki érzi a kontrasztot.
"A mosoly a leger
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Liliom
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Szerintem a mai fiatal tanarok tobbsegevel az a gond, hogy nem azert lettek tanarok mert ezt a hivatast valasztottak, hanem mert a kozepiskolai eveik alatt nem erdeklodtek semmilyen konkret iranyba, es nem volt mas elkepzelesuk, nem tudtak az iskola valamilyen formajan tul jutni. Ez bizony nem jo, es az ilyenek altalaban baromi unalmas, csendes, tankonyvszagu orakar tartanak.
A legjobbak azok a tanarok akik nyitottak a vilagra es a gyerekekre, es azert tanitanak mert tenyleg ezt akarjak csinalni.
...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
Rabyn írta: Egyébként ti mit tartotok alapműveltségnek?
ez jó kérdés
Gondolom valami olyasmi, hogy ha valami téma felmerül ami közismert, akkor hozzá tudj szólni. Ilyen a híresebb írók, költők műve, a színdarabok, friss könyvek. Az iskolában tanított dolgok. Az új filmek.
És nyilván ha a társaságoddal beszélgetsz, akkor hasonló az érdeklődési körötök, így az ízlésetekben nem lesz nagy eltérés. Ismerni a nagy történelmi fordulatokat. A lakóhelyed híres épületeit. A városod és országod történelmét nagyvonalakban. A földrajzi tájakat az országban. A világ főbb történéseit és némi földrajzát. Az új, nagy felfedezéseket. A híradó híreit. Hogy mi történik körülötted.
Jól gondolom?
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Én ott látom a problémát, hogy nem megfelelő a tanárképzés (se) alkalmatlan emberek kapnak katedrát. És így az alapműlvetésg letétele se megy olyan jól.
Egyébként ti mit tartotok alapműveltségnek?
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Namarie
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 4775
- Köszönetek: 0
na meg a sok marhaság, ami tanítanak neki.. pl. József Attila részegen bemászott a vonat alá. Nyolcadikos gyereknek oly sikeresen elmagyarázzák az álarcos verset, hogy utána azt hiszi, Vörösmarty nemi identitászavarban szenved (Szép Ilonka)Rabyn írta: Nem. Ez már az alapoknál elromlik. Amikor a kölyök még alsós korában őszinte és nyílt szépen letörik a tanárok, hogy ez NEM így, NEM jó, hülye vagy kisfiam, hogy így gondolod és különbenis január van mért nem olvasol már folyékonyan? Aztán ha esetleg itt nem akkor a felső tagozatban törik le a gyerekeket. AKi ott nemtörik meg az a gimiben sem fog.
"ó, én vad atyámfiai, nem fog átok: elmegyek én tihozzátok"
"Gyere ide, ne félj! Biztonságban vagy a biztonságban lévők között!"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Rabyn
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
"Én szóra váltanám a gondolatot de félek, hogy nem érdekel.."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Namarie
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 4775
- Köszönetek: 0
Olosta írta: Én gépészeti szakközépbe jártam, ott ha irodalom órán a diákok saját gondolatait kérdezték volna, bizony 45 percen át a néma csendet hallgatta volna a tanár.
Érettségi után 2 évig újságíró suliba is jártam, ott tanultunk 20. századi magyar irodalmat, verseket is elemeztünk, de ott tényleg a mi véleményünket kérdezte a tanár. Az volt a legérdekesebb, hogy rajtam kívül mindenki gimnáziumból, meg humán tagozatról ment oda tanulni, mégis általában csak nekem járt a szám. Akkor jöttem rá, hogy valószínűleg máshol is úgy mehet, mint a gépészetiben az irodalomoktatás: nem kérdezik a gyereket. Aztán, ha olyan helyzetbe kerül, hogy a saját véleményét kell megfogalmaznia, nem csak egy verssel kapcsolatban, hanem más, életszagúbb témákban, bizony nehéz a megszólalás.
Most tanárképző főiskolára járok, igaz egyik szakom sem tanárképes. Látom a leendő tanárokat, és néha elborzadok. Egyik-másik nemhogy kifejezni nem tudja magát, de még saját gondolata sincs! És ez szerintem a középiskola hozadéka.
sajnos, nem csak azé. Ennek már otthon kéne megkezdődni azzal, hogy a gyerekkel, onnantól, hogy megszületik, beszélgetnek, mesélnek neki, foglalkoznak vele.
Persze a legtöbb szülő azt mondja, hogy erre neki nincs ideje. Nos, az én anyukám is több műszakban dolgozott, utazott is, és érdekes, sort tudott ránk keríteni.
És nem vert minket.
"ó, én vad atyámfiai, nem fog átok: elmegyek én tihozzátok"
"Gyere ide, ne félj! Biztonságban vagy a biztonságban lévők között!"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Helyanwe Uivadel
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
- Hozzászólások: 20
- Köszönetek: 0
A suli "megpróbál" mindenbe bepillantást engedni, ha még csak felületesen is,s ha valakit valamilyen téma megfogott, az már csak rajta múlik, hogy mennyire néz utána és mélyed el benne - szerzi meg az általános műveltséget. Egy csomó dolog kimaradna az ember életéből, ha nem hallana ott róluk.(Mellesleg később úgyis minden megszépül és csak a kellemes emlékek maradnak meg)
Nekem abban a szerencsében volt részem, hogy olyan kivételes emberekkel(tanárokkal) volt alkalmam megismerkedni és tőlük tanulni, akik nagyszerűek voltak és erősen befolyásolták az életemet.
Pl. a mi magyar tanárunk egyben az oszi.főnk is volt,és egyben "igazi bölcsész" is.(Mindig a "föld fölött 10 centivel lebegett" ) Azt akarta, hogy ne csak a könyvet tudjuk visszamondani, hanem motivált minket, hogy használjuk a saját eszünket és gondolkodjunk le azon, hogy mi igazából a mi véleményünk a témáról. Volt olyan, hogy nem értett egyet az illetővel, de mivel a feleletét rendesen fölépítette és bizonyította, 5-öst kapott.
Persze minden suliban vannak szörnyű tanárok, akiknek bármi mást kéne csinálni, csak ne tanítsák az embert:wink:
De semmi sem tökéletes
A smile costs nothing, but gives much.
...none needs a smile so much as who has no more to give...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Olosta
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Érettségi után 2 évig újságíró suliba is jártam, ott tanultunk 20. századi magyar irodalmat, verseket is elemeztünk, de ott tényleg a mi véleményünket kérdezte a tanár. Az volt a legérdekesebb, hogy rajtam kívül mindenki gimnáziumból, meg humán tagozatról ment oda tanulni, mégis általában csak nekem járt a szám. Akkor jöttem rá, hogy valószínűleg máshol is úgy mehet, mint a gépészetiben az irodalomoktatás: nem kérdezik a gyereket. Aztán, ha olyan helyzetbe kerül, hogy a saját véleményét kell megfogalmaznia, nem csak egy verssel kapcsolatban, hanem más, életszagúbb témákban, bizony nehéz a megszólalás.
Most tanárképző főiskolára járok, igaz egyik szakom sem tanárképes. Látom a leendő tanárokat, és néha elborzadok. Egyik-másik nemhogy kifejezni nem tudja magát, de még saját gondolata sincs! És ez szerintem a középiskola hozadéka.
"...megfordulok, s álmodom,
egy másvilágba távozom..."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Nessa
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 598
- Köszönetek: 0
Nálunk is így van. Vagyis nem egészen. kér saját véleményt is.(Ennek pozitív dolognak kéne lenni, hiszen gondolkodnunk kell rajta, hogy azt adott mű számunkra mit jelent, mi hogyan értelmezzük.)Mi örülünk, hogy végre valakit érdekel a véleményünk, leírjuk a dolgozatba, majd utána megmondja,hogy hülyeség... Akkor meg minek kérdezi, ha így reagál?Ecthelion írta: Nem tudom máshol hogy megy, de nálunk az a módi, hogy fogunk egy verset, felolvassa a tanár és elemezzük. Jobban mondva a tanár elemzi, mi meg leírjuk és azt kell ugye visszamondani. És szerintem ez a baj, hogy a diák nem adhatja elő saját gondolatait, észrevételeit, vagy ha igen akkor az ugyis hülyeség, mert néhány nagyon okos ember már megmondta, hogy az nem is úgy van.
Nyelvtanból jó az,hogy megtanuljuk a szabályokat, csak a módszer rossz. Nem bemagolni kéne, és utána mondjuk felelni belőle, hanem értelmezni, és gyakorlatban alkalmazni. Magamból kiindulva: hiába tudom az összeset szó szerint, ha nem értem, hogyan kell használni.
*csak az RG semmi más...*
"Most velem nevetsz, vagy rajtam?"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ecthelion
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 1029
- Köszönetek: 0
Amit pláne utálok az a magyar oktatás, mind nyelvtan mind irodalom részről. A nyelvtanban azt utálom, hogy nem tanít meg kommunikálni, helyette be kell nyalni egy rakás szabályt, amiből aztán semmi érdemlegeset nem fog tanulni a diák. Helyette szerintem sokkal többet kéne olvasni (igen nyelvórán) és még több fogalmazást, szövegértelmezési feladatot csinálni (merthogy meglátásom szerint a diákok nagy része nem tud rendesen szöveget értelmezni). Természetesen kellenek a szabályok is, de nem ilyen mértékben szerintem. Ezzel csak elveszik a diákok kedvét a tanulástól.
Az irodalom a másik borzasztó óra szerintem. Nem tudom máshol hogy megy, de nálunk az a módi, hogy fogunk egy verset, felolvassa a tanár és elemezzük. Jobban mondva a tanár elemzi, mi meg leírjuk és azt kell ugye visszamondani. És szerintem ez a baj, hogy a diák nem adhatja elő saját gondolatait, észrevételeit, vagy ha igen akkor az ugyis hülyeség, mert néhány nagyon okos ember már megmondta, hogy az nem is úgy van. Velem az ilyen dolgok utáltatták meg a verseket (na mondjuk sosem láttam értelmüket ) meg úgy az egész irodalom órai anyag feldolgozását
A másik nagy baj, hogy kevés órán van igazi diák-tanár kapcsolat. Én a legjobban azokat az órákat kedvelem (biosz, kémia - a kémia tárgyát amúgy utálom még mindig ), ahol az osztály is aktívan részt vehet a tananyag feldolgozásában, kérdezhetünk, előadhatjuk saját véleményünket (mert nem tartja élből hülyeségneka tanár!) és még olykor el is rugaszkodhatunk a témától az sem zavarja a tanárt. Igen ez tanár függő, de ha minden órát így lehetne megtartani (aktív diákmunkával, aktív gondolatokkal, nem csak száraz jegyzeteléssel), akkor szerintem nagyot nőne az oktatás színvonala. Szerintem.
Uhh bocs, ha eltértem volna a tárgytól...
"A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station."
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
Missy írta: Tudom... Bocsánat. Már megint nem gondoltam végig mit írok be... Mostanában ez elég gyakran előfordul...
semmi gond, ott a kacsintás
no de ne OFFolunk
bár nem mostanában jártam iskolába, de a fiúkról lemérem
nem csak a lexikális, iskolában megtanított tudás számít, hanem az otthonról hozott is
és hogy mennyit nézel mondjuk híradót
hisz naprakész abból vagy
(meg a piackutatásból)
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Missy
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Sötét fellegek úsztak lomhán az égbolton, követve az ifjú tünde útját az erdei ösvényen.
(Tünde énem,félig meddigLevinhood, DH2000. segítségével)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tünde
- Nem elérhető
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Hozzászólások: 3921
- Köszönetek: 1
Missy írta:
Melyanna írta:
Óóóó, nem kell ehhez megöregedni... :evil2:Remzymama/Tünde írta: Figyeld meg. Aki elmegy nyugdíjba és nem jár el sehova csak othon van és nem használja az agyát, bekövesedik bizonyos témák köré és egyre jobban elbutul. Aki tevékeny, az öregségére sem butul el.
Csak nem személyes tapasztalat??? Sorry, most gonosz voltam.
gonosz bizony
csillagom, pont te mondod?
hát, akár igazságod is lehet
"Anyává csakis a gyerek tehet - nem az apa"
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!